ΟΔΗΓΟΥΜΕ το CUPRA ATECA 2.0 TSI 300 PS DSG 4Drive

Παρακλάδι της SEAT πλέον το ξεχωριστό brand CUPRA, αποκτά τo πρώτο του μέλος στο πρόσωπο του Ateca.

  • -
  • -
με μια ματιά

Αν ψάχνεις το ισχυρότερο, ταχύτερο, τεχνολογικά πλήρες και φινετσάτο Ateca μην κοιτάς τον τιμοκατάλογο της SEAT, αλλά οσονούπω αυτόν της νεοσύστατης CUPRA.

Έναρξη δραστηριότητας για την αυτόνομη εταιρεία CUPRA που ξεπηδά από τα σπλάχνα της SEAT και πορεύεται ανεξάρτητη ως την γρήγορη, δραστήρια και πλήρης τεχνολογιών και φινέτσας έκφανση, που προάγει το σπορ πνεύμα της οδήγησης. Η μάρκα CUPRA, είναι εδώ για να κερδίσει τους ψαγμένους και για να το πετύχει αυτό διάλεξε έμπειρους, αφοσιωμένους και παθιασμένους τεχνικούς με υπαρκτό πέρασμα από το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βασισμένη αρχικά στα μοντέλα SEAT, θα προσφέρει μέσα από το πλήρες τεχνολογικό οπλοστάσιο του Volkswagen Group, το δικό της προφίλ που ξεκάθαρα στοχεύει στον απαιτητικό της οδήγησης, χωρίς όμως να συμβιβάζει ποιότητα και φινέτσα. Θα έχει δικά της σημεία πώλησης σε 277 επιλεγμένες εκθέσεις SEAT ανά την Ευρώπη, ενώ το πρώτο μοντέλο που θα εισβάλει σε αυτές θα είναι το CUPRA Ateca, για το οποίο ταξιδέψαμε μέχρι την Βαρκελώνη για την πρώτη οδηγική γνωριμία.  

 

Premium είσοδος

Η επιλογή του Ateca, ως σημαιοφόρος της φίρμας, μπορεί να μην έχει την απόλυτη σπορ λογική ενός GTi, coupe ή sport hatch τύπου Leon, όμως δείχνει ότι οι Ισπανοί δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Σε μια παγκόσμια αγορά που λατρεύονται τα SUV, πως ήταν δυνατόν να προσπεράσουν το Ateca με τις εξαιρετικές άλλωστε κριτικές που έχει κερδίσει στην αγνή του μορφή. Άλλωστε τα γρήγορα Leon και Ibiza σύντομα θα ακολουθήσουν, για να πάρουν τη θέση τους στο χτυποκάρδι των Petrolheads, όπως και άλλα project υπό την αιγίδα CUPRA. Στο γνώριμο αμάξωμα του Ateca το σήμα της SEAT έχει δώσει τη θέση του στο νέο bronze logo ενώ και η κωδικοποίηση του μοντέλου δεν αναφέρεται στη πέμπτη πόρτα, με τη θέση του να έχει τώρα ένα περήφανο ευμέγεθες  CUPRA.


Η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση το κάνει να ξεχωρίζει όπως περιμένεις από ένα υψηλών επιδόσεων SUV, με τη μυώδη εμφάνιση να τονίζεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τους μεγαλύτερους κυψελοειδής αεραγωγούς, τους προβολείς LED, τους τροχούς των 19’’ και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων ανάμεσα στον διαχύτη, στην ουρά του αυτοκινήτου. Μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες σε ράγες οροφής, καλύμματα καθρεπτών, πλαίσια παραθύρων, πλαϊνά μασπιέ, τροχούς, μάσκα και στην πίσω αεροτομή, κάνουν το CUPRA Ateca ελκυστικό και δυναμικό στο σύνολό του, χωρίς να βρίσκεις ότι υπερβάλει με την εικόνα του. Οι προαιρετικές τετραπίστονες Brembo που φορούσαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, είναι μια επιπλέον πινελιά προσοχής των Ισπανών στο ιδανικό αποτέλεσμα. Με το που ανοίγεις την πόρτα για την είσοδο στο εσωτερικό το welcome light σε καλωσορίζει με προβολή του λογότυπου CUPRA στο έδαφος, ενώ η καμπίνα σε αποζημιώνει με φινέτσα και προσοχή στη λεπτομέρεια.


Η κεντρική ιδέα της σχεδίασης παραμένει, όπως και χωροταξικά διατηρεί την καλή του εικόνα, ενώ τώρα το αυτονόητο χαλκομπρονζε σήμα του κατασκευαστή έχει πάρει τη θέση του στο τιμόνι. Βέβαια η σπορ λογική είναι στα ντουζένια της με τα μονοκόμματα μπάκετ να δεσπόζουν, αν και δεν είναι προνόμιο του βασικού εξοπλισμού, ενώ δέρμα, alcantara και ποιοτικός συνδυασμός υλικών τοποθετούν την εικόνα του εσωτερικού σε premium αύρα. Ο κλασικός πίνακας οργάνων έχει δώσει τη θέση του σε έναν ψηφιακό με προσαρμοζόμενη οθόνη TFT που προσφέρει τις πληροφορίες ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Αν θέλεις μπορείς να έχεις κλασική απεικόνιση, τον χάρτη της πλοήγησης να πρωταγωνιστεί ή ένα στροφόμετρο για τις στιγμές που το οδηγικό πάθος υπερτερεί. Φυσικά δεν κάνει εκπτώσεις και συμβιβασμούς σε επίπεδο υποσυστημάτων υποβοήθησης οδηγού, αλλά και όσον αφορά τη συνδεσιμότητα – πλοήγηση – ψυχαγωγία,  μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 8’’ προσφέροντας τελευταίας γενιάς Full Link (Apple CarPlay και Android Auto) και SEAT DriveApp.

 

Γνήσιο αθλητικό πνεύμα

Με τον 2λιτρο TSI των 300 ίππων και των 400 Nm ροπής, οι επιδόσεις είναι κύριο στοιχείο του χαρακτήρα του. Τα 5,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση είναι εύκολη υπόθεση για οποιονδήποτε αν κάνει χρήση του διαθέσιμου Launch Control. Επιδόσεις που πάνε πακέτο με τα 247 km/h τελικής ταχύτητας ως ένα μικρό δείγμα των κατορθωμάτων που μπορεί να πετύχει το σχετικά ελαφρύ (1.540 kg) για αυτοκίνητο του είδους, CUPRA Ateca. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, συμβάλει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ συνοδεύεται και από ήχο ανάλογο που προσδίδει χαρακτήρα. Στη μετάδοση, εκτός από το 7άρι DSG, συμβάλλει και η 4Drive τετρακίνηση που εκπροσωπείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που προσφέρει διαρκώς μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες αναλόγως των συνθηκών. Φυσικά οι συνθήκες καθορίζονται και από τη διάθεση του οδηγού όπου μέσω του περιστροφικού διακόπτη μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι προγράμματα (Normal, Sport, Custom, Snow, Off Road και Cupra), που σετάρουν ανάλογα κινητήρα, ανάρτηση, τιμόνι και τετρακίνηση.

Με τις επιθετικότερες ρυθμίσεις CUPRA στο Dynamic Chassis Control, βρεθήκαμε στην αναμονή μέχρι να έρθει η σειρά μας. Η κλειστή διαδρομή των 6 km που είχαν δεσμεύσει από την κυκλοφορία οι Ισπανοί, παρουσία αστυνομίας αλλά και με κριτές στα ποιο ύπουλα K, ήταν ο καλύτερος τρόπος να διαπιστώσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων του νέου CUPRA Ateca. Εκκίνηση ανα δίλεπτο με το Launch Control να σε εκσφενδονίζει και με το βελτιωμένο DSG να αλλάζει προς τα πάνω σχέσεις, τα νούμερα που αποτυπώνονται στο ταχύμετρο καλύτερα να μην τα δεις. Ο ρυθμός του ισπανικού SUV είναι πολύ γρήγορος και η αίσθηση που σου μεταφέρει εύστοχη και συνεπής στην ιδανική γραμμή που του δίνεις. Πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και McPherson εμπρός, 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που σφίγγουν για ακόμα πιο σπορ αποτύπωση της πραγματικότητας και το γρηγορότερο Ateca που έχει φτιαχτεί ποτέ αντιμετωπίζει το στροφιλίκι με μανδύα GTi.


Μπορεί το τιμόνι να μην βαραίνει αρκετά σε αίσθηση, όμως ακούει. Δεν τεμπελιάζει στιγμή στις εντολές που του δίνεις και οι 300 ίπποι δεν δημιουργούν την παραμικρή υποψία ότι ξεπερνούν τις δυνατότητες του MQB πλαισίου, που συνεργάζεται άριστα με την ανάρτηση. Πραγματικά γρήγορο σε ευθείες και αριστοτεχνικό στον τρόπο που χαράζει τα τοξωτά σημεία της διαδρομής ακόμα και όταν είσαι βιαστικός στο γκάζι πριν την κορυφή της στροφής.

Η τετρακίνηση δουλεύει όπως πρέπει για να βάλει τα άλογα στο σωστό δρόμο και να μην νιώσεις ότι το μυώδες SUV ανοίγει την τροχιά του για ψύλλου πήδημα. Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχουν και τα Brembo που χτίζουν την εμπιστοσύνη σου όταν διαπιστώνεις ότι προσφέρουν αίσθηση, αποτελεσματικότητα και επαναληψιμότητα, όταν αναζητάς βάναυσα το μέγιστο της απόδοσής τους. Λίγο αργότερα, μακριά από το κλειστό κομμάτι της διαδρομής και με normal ρυθμίσεις και διάθεση, διαπιστώνεις ότι η επιθετικότητα μπορεί να κοιμηθεί. Στη θέση της εισπράττεις ήρεμη έκφραση και λειτουργία από τον κινητήρα, ποιοτική κύλιση και εμφανώς ενδοτικότερη ανάρτηση που μετατρέπει το CUPRA Ateca σε ένα ευχάριστο ταξιδευτή ή καθημερινό σύντροφο στην αστική μετακίνηση.

Το λανσάρισμα του CUPRA Ateca σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχει επίσης και μία έκπληξη για τους πρώτους 7.000 πελάτες, που θα λάβουν ένα αποκλειστικό δώρο περιορισμένης έκδοσης. Το ισπανικό SUV αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους, με την ελληνική αντιπροσωπεία να κάνει προσπάθειες ώστε να μην ξεπεράσει τα €48.000.  

συμπέρασμα

Με το Ateca η CUPRA σηματοδοτεί την είσοδο σε μια αγορά που κουμπώνει στο premium, αλλά ενσωματώνει κυρίως το μέγιστο σε επίπεδο σπορ φινέτσας, παροχών και δυναμικής απόδοσης - συμπεριφοράς. Πολυτελές, ταχύτατο αλλά και δυναμικό, με μοντέρνο στιλ και πλήρες ανέσεων και σύγχρονου εξοπλισμού, το πρώτο εγχείρημα της CUPRA είναι εδώ. Με τον τρόπο του πείθει ότι είναι φτιαγμένο για τον οδηγό και ταυτόχρονα έχει όλα τα εφόδια για να ανταγωνιστεί την τυπική premium γερμανική παλέτα της κλάσης γρήγορο SUV.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...