Οδηγούμε τη νέα Skoda Fabia 1.0 TSI 95PS Monte Carlo
Μια γεύση από… Monte Carlo μας πρόσφερε η ανανεωμένη Fabia, το supermini με τον πλούσιο εξοπλισμό και την προκλητική του τιμή
- -
- -
H 3η γενιά της Skoda Fabia ανανεώθηκε και
παρουσιάστηκε στο κοινό πρόσφατα στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΕΚΟ 2018.
Λίγες μέρες αργότερα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο
supermini της τσέχικης εταιρείας σε μια σύντομη, παραλιακή διαδρομή
επί ελληνικού εδάφους και να σχηματίσουμε μια πρώτη άποψη. Μάλιστα,
το… φόντο ταίριαξε με την έκδοση Monte Carlo που
είχαμε στη διάθεσή μας, η οποία φέρει σπορ χαρακτήρα και πλούσιο
εξοπλισμό.
Εξωτερικά, οι βασικές αλλαγές που συναντήσαμε ήταν η νέα
μεγαλύτερη μάσκα, ο νέος προφυλακτήρας και τα νέα φωτιστικά σώματα
με τεχνολογία LED (προαιρετικά), ενώ στάνταρ είναι τα LED φώτα
ημέρας. Τα πίσω φώτα φέρουν την ίδια τεχνολογία με τα εμπρός (για
το Monte Carlo), με τη Skoda να δίνει μια μεγαλύτερη έμφαση στο
γράφημα C. Παράλληλα, ο πίσω προφυλακτήρας είναι νέος και
ενσωματώνει ανακλαστήρες, χαρίζοντας έναν ξεχωριστό χαρακτήρα. Το
supermini πατάει επάνω σε έξι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου από
15 έως 18 ίντσες, με την τελευταία διάσταση να τη συναντάμε για
πρώτη φορά στο μικρό μοντέλο της φίρμας. Φυσικά, η νέα Fabia
«παίζει δυνατά μπάλα» στο παιχνίδι της εξατομίκευσης, διαθέτοντας
15 εξωτερικές αποχρώσεις και αμέτρητους συνδυασμούς για να
ταιριάξει απόλυτα στα προσωπικά σου γούστα. Σε αυτό το σημείο
αξίζει να σημειωθεί η επιλογή ColourConcept που ουσιαστικά
προσφέρει τη δυνατότητα να βαφτούν σε χρώμα αντίθεσης (μαύρο, λευκό
ή ασημί) η οροφή, οι μπροστινές κολόνες (Α), οι πλαϊνοί καθρέφτες
και οι ζάντες αλουμινίου.
Χωροταξικές αλλαγές στο εσωτερικό του hatchback δεν έχουμε,
ενώ παρέμειναν τα 4 μέτρα μήκος και το μεταξόνιο των 2,47 μέτρων. Η
καμπίνα είναι ευρύχωρη για την κατηγορία του και μπορεί να
φιλοξενήσει έως πέντε άτομα και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 330
λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.150 λίτρα, εφόσον αναδιπλωθούν τα
πίσω καθίσματα. Τα μαλακά υλικά ομορφαίνουν την εικόνα της νέας
Fabia και μάλιστα προσφέρουν έναν πιο αναβαθμισμένο «αέρα». Στα
θετικά βάζουμε τα νέα συστήματα infotainment που είναι πλέον
διαθέσιμα, το νέο πίνακα οργάνων και τις επιπλέον θύρες USB για
τους πίσω επιβάτες. Μια ευχάριστη νότα προσφέρει και η φωτιζόμενη
κεντρική κονσόλα, που είναι διαθέσιμη αποκλειστικά για την έκδοση
Style και Monte Carlo. Ένα Skoda χωρίς… Simply
Clever χαρακτηριστικά είναι σαν το… ψάρι δίχως νερό!
Επιπλέον λοιπόν των «έξυπνων» λύσεων που πρόσφερε μέχρι τώρα η
εταιρεία στο μικρό της μοντέλο, η συμβίωσή μας μπορεί να γίνει
ακόμα πιο εύκολη με νέα στοιχεία όπως το άνοιγμα όλων των παραθύρων
με ένα πάτημα, ο αποσπώμενος φακός LED (για το Combi) και η διπλής
όψης επένδυση του δαπέδου του χώρου αποσκευών.
Από μηχανολογικής πλευράς, οι φανατικοί οπαδοί των diesel
κινητήρων ίσως να απογοητευτούν, μιας και η νέα Skoda Fabia δεν
εφοδιάζεται πλέον με μοτέρ πετρελαίου, αλλά… καλό είναι να
συνεχίσουν να διαβάζουν το άρθρο μας. Ο 1.000άρης βενζινοκινητήρας
έχει αναβαθμιστεί και είναι η μοναδική επιλογή του αγοραστή. Πιο
συγκεκριμένα, διατίθεται ατμοσφαιρικός με 75 ίππους και
αποκλειστικά με χειροκίνητο 5άρι, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία
καταναλώνει 4,8 lt./100 km. Η turbo πλευρά του προσφέρεται με δύο
αποδόσεις: 95 και 110 ίππων με τον τελευταίο να συνδυάζεται είτε με
αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG είτε με το
χειροκίνητο 6άρι. Η μέση κατανάλωση του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου
σύμφωνα με την εταιρεία αγγίζει τα 4,5 lt./100 km, ενώ αρκετά
χαμηλά είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 (103 g/km), στοιχείο
σημαντικό όταν κληθούμε να πληρώσουμε τα τέλη κυκλοφορίας.
Η διαδρομή που ακολουθήσαμε δεν περιείχε καθόλου κίνηση στους
δρόμους της πόλης, αλλά ήταν αρκετή για να γνωρίσουμε στην πράξη
την ανανεωμένη Fabia και τη λειτουργία του αναβαθμισμένου 1.0 των
95 ίππων. Ο ραφιναρισμένος 3κυλινδρος κινητήρας εκτός από τον
χαμηλό θόρυβο που παράγει έχει αξιοσημείωτη δύναμη, η οποία
ξεκινάει μετά τις 1.800 rpm. Αυτό βέβαια δεν είναι σε βάρος της
κατανάλωσης, μιας και στον παραλιακό δρόμο κατέβηκε, σύμφωνα με το
trip computer, στα 4,1 lt./100 km. Σε καθημερινές συνθήκες η τιμή
αυτή δεν θα ξεπεράσει τα 6,5 lt./100 km. Το σφιχτό set-up των
αναρτήσεων προσφέρει έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα στο σύνολο, χωρίς
όμως να είναι ο πρωταρχικός του στόχος, αποφεύγοντας να πατήσει σε…
«ξένα» χωράφια. Οι εκδόσεις των 95 και 110 ίππων εξοπλίζονται
στάνταρ με πίσω δισκόφρενα, με το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης να
αποτελεί ένα από τα σημαντικά προσόντα του ανανεωμένου supermini.
Παράλληλα, το ελαφρύ τιμόνι καθιστά εύκολη την οδήγηση μέσα στην
πόλη, ενώ όταν τα χιλιόμετρα αυξάνονται βαραίνει αισθητά,
προσφέροντας ταυτόχρονα πολύ καλή πληροφόρηση. Ανέκαθεν, η Fabia
ήταν το supermini που μπορεί να τα κάνει όλα καλά και μάλιστα δεν
έχει καμία ανάγκη για μια πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Για αυτούς που αναζητούν περισσότερη πρακτικότητα και χώρους,
η Skoda έχει στην γκάμα της την νέα έκδοση Combi της Fabia, η οποία
διατίθεται με τους ίδιους κινητήρες του hatchback, ωστόσο έχει 200
λίτρα επιπλέον χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, φτάνοντας δηλαδή τα 530
λίτρα. Το μήκος του είναι μόλις 265 mm παραπάνω από την «απλή»
έκδοση και το κόστος απόκτησης αυξάνεται κατά 700 ευρώ.
Όσον αφορά την έκδοση Monte Carlo, η οποία είναι και αυτή που οδηγήσαμε στα νότια προάστεια, προσφέρεται μόνο με τους «δυνατούς» κινητήρες. Ξεχωρίζει από τον πίσω διαχύτη, τα πλαϊνά διακοσμητικά με μαύρη βαφή, τα λογότυπα στη μεσαία κολώνα και την πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό, τα υφασμάτινα σπορ καθίσματα φέρουν μια μοναδική διακόσμηση με look Carbon, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό είναι το σπορ τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με κόκκινη διακοσμητική ραφή, τα αλουμινένια πεντάλ και η κάμερα οπισθοπορείας. Τέλος, τα νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού που περιλαμβάνονται για πρώτη φορά είναι τα Rear Traffic Alert, Blind Spot Detect και Auto Light Assist.
Η βασική έκδοση Active της νέας Fabia με τον 1.0 MPI των 75
ίππων ξεκινάει από τα 10.980 ευρώ. Μια άκρως προσιτή τιμή, αλλά με
2.000 ευρώ παραπάνω, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει την
υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 95 ίππων με το εξοπλιστικό πακέτο
Ambition. Η έκδοση Monte Carlo ανεβαίνει στα 14.880 ευρώ, ενώ
δίλημμα αποτελεί το γεγονός ότι στην ίδια τιμή διατίθεται και η
ισχυρότερη Fabia των 110 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG. Στην
κορυφή βρίσκεται η έκδοση Monte Carlo με τον 1.0 TSI 110PS DSG
έναντι των 16.980 ευρώ. Από πλευράς Fabia Combi, η
τιμή εκκίνησης είναι τα 11.680 ευρώ, ωστόσο εδώ δεν υπάρχει η
ειδική έκδοση Monte Carlo.
Car news: Δες εδώ όλες τις ειδήσεις της ημέραςΟδηγούμε το νέο Volvo XC90 T8 στη Σουηδία! BYD SEALION 7: Οδηγούμε στη Γερμανία το coupe D-SUV Οδηγούμε στη Λισαβόνα το νέο Kia EV3: Γεννήθηκε έτοιμο