ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Honda CR-V Hybrid
Η 5η γενιά CR-V είναι γεγονός και η υβριδική τεχνολογία το κερασάκι της εξέλιξης του
- -
- -
με μια ματιά
Το πιο επίκαιρο και προηγμένο CR-V με την υβριδική του τεχνολογία υπόσχεται απόδοση και επιδόσεις, ενώ οι καταναλώσεις είναι εφάμιλλες με έναν turbodiesel κινητήρα
Με την 5η γενια CR-V να έχει ξεκινήσει ήδη την εμπορική της πορεία, η Honda παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ευρώπη ένα SUV με υβριδικό σύστημα κίνησης και είναι ο λόγος για να πεταχτούμε μέχρι την Σεβίλλη για την πρώτη οδηγική γνωριμία. Με μια ιστορία στα υβριδικά οχήματα που σχεδόν κλείνει 20ετία και με τακτική παρουσία σε πιο mainstream κατηγορίες, κυρίως με τα Civic και Jazz, (χωρίς να ξεχνάμε την κουπέ εκδοχή CR-Z), η Honda κάνει το επόμενο βήμα. Άλλωστε σύμφωνα με επίσημα ιαπωνικά χείλη τα 2/3 των μοντέλων της εταιρίας θα είναι υβριδικά μέχρι το 2025.
Εποχή CR-V
Το λανσάρισμα της ολοκαίνουριας 5ης γενιάς έχει γίνει με τον
1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο VTEC με απόδοση 173 και 193 ίππων, ενώ
το κενό των εκδόσεων turbodiesel αναλαμβάνει τώρα να καλύψει η
έκδοση Hybrid. Σχεδιαστικά ακολουθεί τα αμερικανικά πρότυπα, δεν
απουσιάζει ο δυναμισμός με σεμνά φουσκώματα και καμπύλες στο
αμάξωμα, ενώ συμβάλλουν και οι τροχοί των 18’’ που αποτελούν βασικό
εξοπλισμό. Πρωταγωνιστεί το εντυπωσιακό εμπρός μέρος όπου κυριαρχεί
το χρώμιο και τα φώτα LED ενώ πίσω τα επίσης ιδιαίτερα LED σχήματος
L, δίνουν χαρακτήρα. Το υβριδικό του ταλέντο το δηλώνει με
διακριτικό τρόπο κάτω από τους εξωτερικούς καθρέπτες και στην
πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ για όσους αναρωτιούνται για
την μετάδοση της κίνησης υπάρχει εκεί και το διακριτικό AWD που
αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις (υπάρχουν και μπροσθιοκίνητες).
ΠΗΡΕΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ GOCAR ΜΕ
ΔΩΡΟ ΤΡΙΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΣΚΙΤΣΑ MANGA ΜΕ ΤΟ HONDA
CIVIC;
Φυσικά υβριδικό μοντέλο χωρίς αεροδυναμική φροντίδα δεν υφίσταται
και το CR-V από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία του, εξελιγμένο με
έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Τίποτα δεν προεξέχει
από το πληθωρικό ομολογουμένως αμάξωμα, ενώ σχεδιαστικές
λεπτομέρειες εξομαλύνουν τη ροή αέρα πάνω και κάτω από το CR-V,
πράγμα που μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα. Το
σύστημα Active Shutter Grille είναι προγραμματισμένο να κρατά τις
γρίλιες των αεραγωγών κλειστές για αυτό το σκοπό, ωστόσο όταν
χρειαστεί ανοίγουν ηλεκτρικά όσο είναι απαραίτητο επιτρέποντας την
είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα. Πιο εμφανές όμως σημείο
για να γίνει αντιληπτή η υβριδική ταυτότητα του αυτοκινήτου, ιδίως
αν δεν έχεις προσέξει τα σήματα Hybrid, είναι στο εσωτερικό. Η
σχεδίαση διατηρεί τη μοντέρνα προσέγγιση, τα υλικά και η συναρμογή
παραμένουν προσεγμένα με ιαπωνική συνέπεια και ποιότητα, ενώ
δύσκολα βρίσκεις σημεία που επιδέχονται κριτικής. Η απουσία
επιλογέα από τη συνηθισμένη θέση βγάζει μάτι και είναι το βασικό
στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με τα αδέρφια του.
Τρεις διακόπτες για Drive, Park και Neutral και ένας για την
όπισθεν, αντικαθιστούν τον κλασικό λεβιέ της αυτόματης μετάδοσης,
ενώ στον ίδιο χώρο συναντά κανείς διακόπτες για το χειρόφρενο, τη
λειτουργεία Sport, Econ και EV. Στην τελευταία περίπτωση το CR-V
κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρικό απόθεμα των μπαταριών για
μόλις δυο χιλιόμετρα. Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός απολαμβάνει άνεση
και σωστή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ενώ μπροστά του ένας
σύγχρονος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων προσφέρει τη επίκαιρη
ενημέρωση σχετικά με το αυτοκίνητο. Μια τοξωτή ψηφιακή μπάρα
αναλαμβάνει το ρόλο του «στροφόμετρου» και επι της ουσίας
ενημερώνει πόσο ενέργεια καταναλώνει αναλόγως της πίεσης και της
διάρκειας που το πόδι παραμένει στο δεξί πεντάλ ή σε τι βαθμό
ανακτά ενέργεια στο σήκωμα και στο φρενάρισμα. Παράλληλα
απεικονίζονται τα τεκτενόμενα του υβριδικού συστήματος ώστε να
υπάρχει πλήρη ενημέρωση, κάτι που δεν σταματά στον πίνακα οργάνων
αλλά συνεχίζεται και από την οθόνη αφής 7’’ του infotainment Honda
Connect. Το τελευταίο είναι σημαντικά βελτιωμένο σε λειτουργία και
συμβάλλει στην πολύ καλή εργονομία, αν και το μενού του συνεχίζει
να χρειάζεται εξοικείωση. Στάνταρ φυσικά είναι και το σύστημα
κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall, ενώ στο πλούσιο ρεπερτόριο του
εξοπλισμού περιλαμβάνεται η ομπρέλα Honda Sensing μέρος της οποίας
είναι ένα πλήρες μπουκέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και βολική, ο εξοπλισμός πλούσιος
και οι χώροι απλά κορυφαίοι. Πέντε ενήλικες απολαμβάνουν ευρυχωρία
και απαράμιλλη πρακτικότητα ενώ για τα 64 χαμένα lt από το χώρο
αποσκευών ευθύνεται η μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη
στο πάτωμά του. Ακόμα όμως και με 497 lt ο επίπεδος και εύκολα
διαμορφώσιμος χώρος φόρτωσης (με πλάτες που ρυθμίζονται σε κλίση
και αναδιπλώνονται με μια κίνηση), δεν αφήνει παράπονα. Το αυτόματα
ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και οι
πολλές θήκες για μικροαντικείμενα είναι μέρος της πρακτικότητας του
SUV της Honda. Ειδικά κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο μπορείς να
χωρέσεις μέχρι και λάπτοπ, αλλά και να διαμορφώσεις τον
αποθηκευτικό χώρο όπως σε βολεύει με το ραφάκι που σύρεται και
τοποθετείται σε διάφορες θέσεις.
Το υβριδικό εργοστάσιο
Κάτω από το καπό συνυπάρχουν και συνεργάζονται τα συστήματα
Hybrid Performance και Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Τρεις
διαφορετικοί κινητήρες, δυο ηλεκτροκινητήρες και ο 2λιτρος i-VTEC,
που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson, μια κεντρική μονάδα ελέγχου
ισχύος και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Η απόδοση
του βενζινοκινητήρα είναι στους 145 ίππους, ενώ συνδυαστικά με τους
ηλεκτροκινητήρες ανεβάζει τη συνολική του απόδοση στους 185 ίππους
και την αντίστοιχη τιμή της ροπής στο σύνολο των 315 Nm. Ο
συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα - βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V
Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 8,8’’ σε FWD εκδοχή, και σε
9,2’’ στο μοντέλο AWD, ενώ η τελική ταχύτητα οριοθετείται και στις
δυο περιπτώσεις στα 180 km/h. Σύμφωνα με την Honda οι προδιαγραφές
του εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 ( FWD: 120
g/km και AWD: 126 g/km), ενώ η αντίστοιχη μέση κατανάλωση
ανακοινώνεται στα 5,3 lt/100km και 5,5 lt/100km.
Η τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει
έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη
καλύτερη δυνατή απόδοση. Με το EV Drive, η μπαταρία ιόντων λιθίου
παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με το Hybrid Drive ο
βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ - γεννήτρια που με τη
σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και με το
Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς
μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Το ιδανικό mode οδήγησης
επιλέγεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του οδηγού,
ενώ τις περισσότερες φορές λειτουργεί ανάμεσα στο Hybrid Drive και
EV.
Στη θέση του συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού
δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων
εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το
σύστημα της Honda εκτός από πιο συμπαγές και αθόρυβο από ένα
πλανητικό eCVT προσφέρει γραμμική αίσθηση και απόκριση κατά το
πάτημα του γκαζιού, ενώ το Active Sound Control προσφέρει φυσικό
ήχο της επιτάχυνσης που είναι ανάλογος των στροφών του κινητήρα. Η
αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη είναι σχεδόν ανεπαίσθητη με
ομαλή μεταφορά ροπής από τη μετάδοση, ενώ τα paddles πίσω από το
τιμόνι ουσιαστικά ελέγχουν το σύστημα Deceleration Paddle Selector
και μπορείς να μειώσεις ή να αυξήσεις τον ρυθμό επιβράδυνσης του
CR-V όταν αφήνεις το γκάζι. H αναγεννητική πέδηση φυσικά
υλοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης (είτε με σήκωμα του
ποδιού από το πεντάλ της τροφοδοσίας είτε χρησιμοποιώντας το
φρένο).
Πρακτικά λοιπόν στο CR-V Hybrid η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση
είναι εξαιρετική επιβεβαιώνοντας τον κατασκευαστή που μιλάει για
ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων. Πέρα από τις προσεγμένες
μονώσεις σε καίρια σημεία της δομής του αμαξώματος, το Active Noise
Cancellation μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα.
Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από
τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά
σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή τους. Το σύστημα
λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το
ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι. Σε επίπεδο συμπεριφοράς
διατηρεί την θετική εικόνα που γνωρίσαμε και στο μη υβριδικό
μοντέλο. Το πλαίσιο προσφέρει τη στιβαρή του εικόνα, το σύστημα
διεύθυνσης ακολουθεί τις προθέσεις του οδηγού και η ανάρτηση των
πολλαπλών συνδέσμων πίσω ζυγίζει την πληροφόρηση την
αποτελεσματικότητα και την άνεση, ώστε συνολικά να οδηγείς χωρίς
συμβιβασμούς το καθαρότερο και οικονομικότερο CR-V στην γκάμα. Το
CR-V Hybrid αναμένεται στην Ελλάδα στις αρχές του Μαρτίου και εμείς
αναμένουμε για πιο εκτενείς εντυπώσεις.
συμπέρασμα
Από το 1995 που παρουσιάστηκε το πρώτο Honda CR-V, βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. H τελευταία έκδοση του δημοφιλούς compact SUV δημιουργήθηκε με βελτιωμένα χαρακτηριστικά και μία σειρά τεχνολογιών, ενώ η ποιοτική εικόνα ανεβαίνει το σκαλοπάτι της εξέλιξης. Στο πιο προηγμένο μοντέλο στην ιστορία του, σερβίρει με εύστοχο τρόπο την εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας προς όφελος του χρήστη και την αίσθηση ενός πιο ήσυχου και άνετου CR-V. Μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα bonus του SUV της Honda, αγκαζέ με επιδόσεις, χαμηλούς ρύπους και αντίστοιχες καταναλώσεις, ενώ ταυτόχρονα να μην περιορίζεις ούτε το τερέν που θα κινηθείς, ούτε το βεληνεκές το εκδρομών σου, ούτε φυσικά τις ανέσεις και την ευρυχωρία. Ίσως ο μόνος συμβιβασμός που σου ζητάει είναι η τιμή του, που αναμένεται αλμυρή.