ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Audi A1 Sportback στην Ελλάδα

Το ολοκαίνουριο μικρό προβάλλει τον σπορ του χαρακτήρα και βάζει στο στόχαστρο το MINI

  • -
  • -

Οι λάτρεις της μάρκας είχατε την ευκαιρία να το οδηγήσετε στο Audi On Tour. Αφού γύρισε ολόκληρη την Ελλάδα και επέστρεψε στην Αθήνα, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε κι εμείς μια πρώτη γεύση στην πανέμορφη διαδρομή της Πάρνηθας. Το ολοκαίνουριο A1 ξεκινά ταυτόχρονα με το νέο Q3 την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον όσων μέχρι σήμερα επέλεγαν MINI. Αποκλειστικά 5θυρο αλλά με έντονα σπορ χαρακτήρα, το μικρό της Audi θέτει υψηλούς στόχους και έχει τα εχέγγυα να τους πετύχει.

Ποια είναι αυτά; Πρώτα απ’ όλα, η εμφάνισή του που ξεχειλίζει δυναμισμό. Η επιβλητική οκτάγωνη μάσκα εμπρός συνοδεύεται από εντυπωσιακούς προβολείς LED και αεραγωγούς στο τελείωμα του καπό που παραπέμπουν στο θρυλικό Audi quattro, στο πλάι το μεγάλο μήκος (4.030 mm) και το χαμηλό ύψος (1.430 mm) ενισχύουν την εξόχως αθλητική σιλουέτα και πίσω ξεχωρίζουν τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα LED με δυναμικά φλας. Φυσικά οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι στο φουλ, συμπεριλαμβανομένης και της διχρωμίας στο αμάξωμα που είναι πολύ της μόδας τελευταία.



Αλλά και στο εσωτερικό, το ύφος είναι ιδιαίτερα σπορ τόσο στη σχεδίαση όσο και στον εξοπλισμό. Το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό και στο επάνω τμήμα του καλύπτεται από ποιοτικό μαλακό υλικό. Χαμηλότερα και στις πόρτες ωστόσο τα σκληρά πλαστικά δεν είναι αντίστοιχης ποιότητας. Τις εντυπώσεις πάντως κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις - προαιρετικά διατίθεται και το Audi virtual cockpit με διάσταση 10,25’’ ή 12,50’’ και διευρυμένες λειτουργίες, πληροφορίες και γραφικά. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το infotainment MMI 8,8’’ (προαιρετικά 10,1’’) που προσφέρει συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και πλοήγηση στο ίδιο ποιοτικό επίπεδο που συναντάς και στα μεγαλύτερα Audi. Σε αυτό συμβάλλουν και οι υπηρεσίες Audi Connect που διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό. Άξια αναφοράς είναι ακόμη το ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 11 ηχεία και ισχύ 560 Watts, αλλά και η επαγωγική ασύρματη φόρτιση (Qi) για smartphones. Σημαντικά βελτιωμένοι είναι και οι χώροι. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται με άνεση στο εσωτερικό του νέου Α1, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει ωφεληθεί με 65 επιπλέον λίτρα φτάνοντας τα 335 (1.090 lt με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα).



Η σπορ αύρα που απολαμβάνεις από τη θέση του οδηγού, επαληθεύεται στην πράξη από το στιβαρό πλαίσιο. Το Α1 είναι από τα πιο απολαυστικά μικρά της αγοράς. Έχει ζωντανό τιμόνι, παιχνιδιάρικο στήσιμο και εύκολο χειρισμό. Σημαδεύεις τη γραμμή σου και αυτό ακολουθεί με σίγουρο πάτημα και αποτελεσματικότητα, ενώ αν το προκαλέσεις θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του πίσω μέρους για να βοηθήσει στην τοποθέτηση πριν τη στροφή. Η ανάρτηση (ΜcPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει σαφέστατα σφικτή ρύθμιση, αν και δεν διαμαρτύρεται έντονα στις ανωμαλίες – μόνο στις μεγάλες και αυτό λόγω και των μεγάλων τροχών 18’’ που φορούσε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select με 4 προγράμματα οδήγησης: auto, dynamic, efficiency και individual. Όχι, comfort δεν υπάρχει. Είπαμε, το Α1 είναι σπορ!

Η γκάμα κινητήρων του Α1 είναι αποκλειστικά βενζίνης και ξεκινά από τον 3κύλινδρο 1.0 turbo σε δύο εκδόσεις, με 95 (25 TFSI) και 116 (30 TFSI) ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 turbo με 150 ίππους (35 TFSI) και τις διαθέσιμες επιλογές ολοκληρώνει ο 2λιτρος turbo των 200 ίππων (40 TFSI). Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic είναι στάνταρ στην ισχυρότερη έκδοση και προαιρετικό στις 30 TFSI και 35 TFSI.



Το “δικό μας” Α1 είχε κάτω από το καπό του τον 1.000άρη των 116 ίππων, τον κινητήρα που αναμένεται να έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Μπορεί η ισχύς να μην υπόσχεται σπορ συγκινήσεις στην ευθεία, ωστόσο η ροπή των 200 Nm προσδίδει νεύρο στο μικρό Audi σε στριφτερές διαδρομές, όπου εκμεταλλευόμενος το άριστο στήσιμο της ανάρτησης μπορείς να κινείσαι αρκετά γρήγορα. Άλλωστε, οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι αξιόλογες: 0-100 km/h σε 9,4 sec και τελική ταχύτητα 203 km/h. Όπως άλλωστε και η μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (WLTP).

Ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του A1 είναι τα συστήματα ασφάλειας που έρχονται απευθείας από τα μεγαλύτερα Audi και διατηρούν σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αναγνωρίζουν οχήματα, διερχόμενους πεζούς ή ποδηλάτες μπροστά και φρενάρουν αυτόματα το αυτοκίνητο αν χρειαστεί, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.

Το νέο Audi A1 είναι ήδη διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από 19.950 ευρώ για την έκδοση 25 TFSI και τα 22.200 € για την 30 TFSI.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ AUDI A1

συμπέρασμα

Παρότι το νέο Α1 διακρίνεται για το έντονα σπορ οδηγικό DNA, οι περισσότεροι θα το επιλέξουν για τη δυναμική του σχεδίαση και την τεχνολογική αύρα του εσωτερικού του. Σε κάθε περίπτωση οι μεγάλοι χώροι και ο πλούσιος εξοπλισμός είναι δύο επιπλέον όπλα στην προσπάθειά του να εδραιωθεί απέναντι στο ΜΙΝΙ.

VIDEOS

Audi A1 2019 design

Audi A1 2019 Driver Assistance Systems

New Audi A1

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...