ΟΔΗΓΟΥΜΕ το Hyundai i30 Fastback N
Η πικάντικη συνταγή της Hyundai πέτυχε στο i30 N και οι Κορεάτες τώρα τη χρησιμοποιούν και στο πιο πρακτικό αμάξωμα του Fastback
- -
- -
με μια ματιά
Το τμήμα N της Hyundai κάνει το επόμενο βήμα και μετά το 5θυρο i30 N παρουσιάζει τη σκληροπυρηνική εκδοχή του Fastback, κάνοντας μάλιστα αλλαγές πέρα από την εμφάνιση και στην ουσία, που αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.
Η χρονιά που μας πέρασε έφερε πολλά νέα μοντέλα με ιδιαίτερο
ενδιαφέρον, αλλά δίχως άλλο η μεγάλη αποκάλυψη ήταν το Hyundai i30 N. Η πρώτη προσπάθεια της
κορεατικής φίρμας στην κατηγορία performance, που ήρθε να βρει
απέναντί της καταξιωμένο ανταγωνισμό, με σπουδαίες περγαμηνές και
πλούσια εμπειρία. Το εγχείρημα αναμφίβολα φιλόδοξο, με την Hyundai
να παίρνει τα ρίσκα και εντέλει να κερδίζει.
Όσοι βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του εκφράστηκαν με τα θετικότερα λόγια, με τους ανθρώπους του ειδικού Τύπου να πλέκουν το εγκώμιο αυτού του νέου hot hatch και με τα σχόλια τους να εξάπτουν την φαντασία και την όρεξη του κοινού για αυτό το νέο και απολαυστικό μοντέλο. Οι πωλήσεις του i30 N έφτασαν τις 11.000 μονάδες με τα 9.000 από αυτά να καταλήγουν στους… petrolhead οδηγούς της Ευρώπης.
Το εγχείρημα στέφθηκε από επιτυχία, με την Hyundai να κάνει άμεσα πλάνα για έναρξη ενός σίκουελ με ιδιαίτερο (οδηγικό) ενδιαφέρον. Τη σειρά πήρε λοιπόν το πιο πρακτικό 5θυρο και κομψό με κυρτή στο τελείωμά της οροφή i30 Fastback, το οποίο φιλοδοξεί να κερδίσει το ενδιαφέρον ενός πιο νεανικού κοινού. Οι Κορεάτες μάλιστα δεν επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους, αλλά εξέλιξαν το νέο τους δημιούργημα ακόμα περισσότερο και στις λεπτομέρειες.
Όσον αφορά τη βάση, το Fastback είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 120 mm, με προφανές κέρδος σε χώρους. Ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 450 λίτρα (395 lt το 5θυρο) ή με την μπάρα ενίσχυσης που εισβάλει στο εσωτερικό του περιορίζεται στα 436 λίτρα (381 lt το 5θυρο). Στο εσωτερικό θα καθίσουν άνετα τέσσερα άτομα, αφού ακόμα και στις πίσω θέσεις, ο χώρος είναι αρκετός τόσο για το κεφάλι, όσο και για τους ώμους.
Στο επίκεντρο αναμφίβολα βρίσκεται ο οδηγός, ο οποίος απολαμβάνει τις ανέσεις και τη στήριξη που προσφέρει το εξαιρετικό κάθισμα. Εμπρός του έχει ένα τριάκτινο τιμόνι με παχιά στεφάνη και αρκετά χειριστήρια για τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, με τα σημαντικότερα να είναι αυτά που αλλάζουν τα προγράμματα οδήγησης N Grin. Πέντε είναι αυτά που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός: Eco, Normal, Sport, N και N Custom. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων παρουσιάζει όλες τις λειτουργίες και παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay.
Από την άλλη και όσον αφορά την εικόνα του, το Fastback είναι 21 mm χαμηλότερο σε ύψος, κίνηση που χαρίζει στο μοντέλο πιο στιβαρή υπόσταση και πιο επιθετική εμφάνιση. Επιπλέον, έχει καλύτερη κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες 59,7% εμπρός και 40,3% πίσω, ενώ βελτιωμένος είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd:0,297 σημαντικά καλύτερος σε σύγκριση με το 5θυρο που έχει Cd:0,320.
Αυτό αποδίδεται στο ιδιαίτερο τελείωμα του Fastback με την έντονα κυρτή οροφή στο τελείωμά της, που στην έκδοση N συνοδεύεται από μια σταθερή αεροτομή. Το τρίγωνο φως του στοπ τώρα έχει μετακομίσει από την αεροτομή στην κορυφή της οροφής που το βρίσκουμε στο 5θυρο N, στη βάση του προφυλακτήρα, στο κέντρο του diffuser. Από την άλλη στις άκρες του συναντάμε δύο εξατμίσεις, ενώ τα φωτιστικά σώματα εδώ είναι πιο στενά.
Σε σχέση με το 5θυρο i30 N το Fastback N έχει πιο ενισχυμένο πλαίσιο και αλλαγές στην ανάρτηση. Πιο συγκεκριμένα οι μηχανικοί της Hyundai μαλάκωσαν το σύνολο, δίνοντας μεγαλύτερη κατά 6 mm διαδρομή στην ανάρτηση, έβαλαν πιο λεπτή αντιστρεπτική, ενώ αλλαγές έχουν γίνει και στη γεωμετρία του πίσω μέρους. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερη πρόσφυση, με λιγότερες καταπονήσεις στα ελαστικά, αλλά και ένας πιο φιλικός χαρακτήρας στο normal mode, που ταιριάζει με τον πιο πρακτικό εν γένει χαρακτήρα του μοντέλου. Αλλαγές, οι οποίες αναμένεται να αξιοποιηθούν και στην 5θυρη έκδοση μέσα στο 2019.
Στην πράξη και οδηγώντας στους εξαιρετικούς ποιοτικά δρόμους έξω από το Las Palmas των Κανάριων Νήσων, είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τον πολυσχιδή χαρακτήρα του νέου Hyundai i30 Fastback N. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η καλή με τον γνωστό 2λιτρο τούρμπο κινητήρα στην ισχυρότερη εκδοχή του των 275 ίππων (υπάρχει και με 250 PS) και 378 Nm ροπής σε λειτουργία overboost στα 1,2 bar ή 353 Nm με πίεση 1,0 bar.
Για τη μετάδοση φροντίζει ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που εντυπωσιάζει με την αίσθηση και την ακρίβειά του στο κούμπωμα και τις μικρές του διαδρομές. Τα επιμέρους χειριστήρια είναι μαλακά αναλογικά με τη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου και καθιστούν το i30 Fastback N ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο στην καθημερινότητα. Η ανάρτηση στο normal mode αποσβένει περισσότερο από ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες, με την ποιότητα κύλισης να θυμίζει «απλό» οικογενειακό αυτοκίνητο.
Από την άλλη πλευρά το πιο εστιασμένο πρόγραμμα N αλλάζει σημαντικά την ανάρτηση, με την κατασκευή να δείχνει την σπορ υπόστασή της. Οι τροχοί διαβάζουν κάθε σπιθαμή της καλής ασφάλτου, παρέχοντας τόνους πληροφόρησης στα χέρια του οδηγού. Η περισσή δύναμη του γραμμικού σε απόδοση και ροπάτου κινητήρα στο δρόμο μοιάζει λίγη, με το καλοδουλεμένο πλαίσιο να φαίνεται ότι μπορεί να διαχειριστεί αρκετά περισσότερη. Το μπλοκέ διαφορικό μαζεύει τη μούρη στο εσωτερικό της στροφής, χαρίζοντας αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα στο γρήγορο Fastback.
Η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι σε αυτό το πρόγραμμα είναι βαριά και στο δρόμο ίσως κουράσει, κάτι που δεν ισχύει στην πίστα. Εκεί που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε επίσης το i30 Fastback N. Σε ένα μικρό αεροδρόμιο, ειδικά διασκευασμένο σε πίστα μήκους σχεδόν πέντε χιλιομέτρων, με ενδιαφέρουσα χάραξη, αρκετές κλειστές στροφές, μερικές με δύο κορυφές που δοκίμαζαν σκληρά το εμπρός μέρος του «Ν» και την πρόσφυσή του, αλλά και μια μεγάλη ευθεία όπου ο κινητήρας μπορούσε να αποδείξει την αξία του.
Στο τέλος της ευθείας και λίγο πιο μακριά από τον εκπαιδευτή, που έδινε το ρυθμό και μας κράταγε τα γκέμια για να μην ξεσαλώσουμε, αλλά και πίσω από τους τρεις συναδέλφους με τους οποίους «γυρίζαμε» μαζί, είδαμε σχεδόν 190 km/h. Με δυνατά φρένα, που αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, περνώντας στην επόμενη κλειστή γίνονται εμφανείς οι αλλαγές στο πίσω μέρος, το οποίο είναι πιο γλυκό και θετικό στο «άσε», αφού ελαφρώνει τόσο όσο χρειάζεται για να βοηθήσει στην τοποθέτηση, αλλά χωρίς σε καμία των περιπτώσεων να τρομάζει.
συμπέρασμα
Η Hyundai με το i30 Fastback N έκανε το καλό καλύτερο, στοχεύοντας στο fun to drive και πετυχαίνοντας διάνα. Ξεχωριστό σε εμφάνιση, με πιο σπορ αισθητική από αδελφό 5θυρο, αλλά και αρκετή ουσία που ξεπερνάει κάθε σχεδιαστική προσέγγιση. Στα θετικά του σίγουρα η άκρως ελκυστική τιμή του, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αναμένεται να αγγίζει τα 28.500 ευρώ τον Μάρτιο που θα έρθει στην Ελλάδα. Τα σχέδια της κορεατικής φίρμας δεν σταματούν εδώ, αφού πιστεύει και επενδύει σε αυτή την κατηγορία των performance cars, με τα πλάνα της στο άμεσο μέλλον να περιλαμβάνουν ένα SUV.