Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο Renault Clio
Η πέμπτη γενιά έρχεται να επαναφέρει το γαλλικό σουπερμίνι στις γνώριμες κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας
- -
- -
Οι αριθμοί αποτυπώνουν τη σημασία που έχει το Clio για τη Renault τις τρεις τελευταίες δεκαετίες: 15 εκατ. πωλήσεις από το λανσάρισμα του μοντέλου πρώτης γενιάς το 1990, εκ των οποίων τα 2,6 εκατ. για το απερχόμενο Clio 4ης γενιάς. Ακόμη και το 2018, όταν απέναντί του είχε αρκετά πιο σύγχρονα μοντέλα, το Clio κατέγραψε 450.000 πωλήσεις.
Για να επιστρέψει στο… βάθρο των σουπερμίνι, το Clio «προικίζεται» από τους Γάλλους με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους τομείς των κινητήρων, της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας. Ταξιδέψαμε στην άκρως καλοκαιρινή Πορτογαλία για να έχουμε την πρώτη οδηγική επαφή μαζί του, λίγους μήνες πριν αρχίσει την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα.
Κοιτάζοντάς το από το πλάι, διαπιστώνουμε ότι η σιλουέτα του Clio παραμένει ίδια, όπως και οι εξωτερικές του διαστάσεις (το μήκος μειώθηκε ελαφρά στα 4,05 μέτρα). Αυτό που έχει αλλάξει όμως είναι η πλατφόρμα πάνω στο οποίο βασίζεται (CMF-B), η ποιότητα υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.
«Έξυπνο» και ποιοτικό εσωτερικό
Η Renault ονομάζει Smart Cockpit το ψηφιακό ταμπλό του Clio,
όπου – ανάλογα με την έκδοση – ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει
ανάμεσα οθόνη 7΄΄ ή 10΄΄ για τον πίνακα οργάνων και 7΄΄ ή 9,3΄΄ για
το σύστημα πολυμέσων. Η τελευταία είναι κάθετα τοποθετημένη (σε
στιλ τάμπλετ) και προσφέρει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης ανάλογα
με τις προτιμήσεις του οδηγού.
Τα Clio με σύστημα πλοήγησης θα προσφέρουν αναζήτηση μίας σειράς από τη Google (με ενσωματωμένη κάρτα sim), υπηρεσία που θα είναι δωρεάν για τρία χρόνια. Έτσι, δεν χρειάζεται να επιλέξεις πόλη, οδό και αριθμό για να φθάσεις στον προορισμό σου, αλλά απλά να πληκτρολογήσεις το όνομα π.χ. του εστιατορίου!
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από τη γαλλική μάρκα στον εξοπλισμό ασφαλείας του νέου Clio, ο οποίος του χάρισε πρόσφατα τα πολυπόθητα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. Ακόμη και από τη βασική έκδοση Life το σουπερμίνι της Renault είναι πλούσια εξοπλισμένο. Προσφέρει – μεταξύ άλλων – προβολείς LED, αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, ανάγνωση πινακίδων, αυτόματα φώτα. Οι επόμενες εκδόσεις προσθέτουν το σύστημα πολυμέσων Easy Link 7” (στη Zen), το Smart Cockpit και ζάντες αλουμινίου 16’’ (στην Intens), σπορ λεπτομέρειες όπως αλουμινένια πεντάλ, ζάντες 17’’ και δερμάτινο τιμόνι (στην RS Line) αλλά και την κορυφαία οθόνη 9,3 ιντσών (στην Initiale Paris).
Στην Πορτογαλία δοκιμάσαμε το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης
Highway & Traffic Jam Companion, το οποίο είναι
διαθέσιμο προαιρετικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (δείτε εδώ τα σχετικά video).
Σε ταχύτητες έως τα 160 km/h, το Clio ακολουθεί το προπορευόμενο
όχημα και προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητά του. Όταν το όχημα
εμπρός φρενάρει ή ακόμη και ακινητοποιηθεί, τότε το Clio αντιδρά
ανάλογα. Αν μάλιστα το προπορευόμενο όχημα ξεκινήσει σχεδόν άμεσα
(εντός 3 sec), τότε το Clio εκκινεί και πάλι.
Παράλληλα, το Clio παραμένει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, χωρίς ο οδηγός να στρίβει το τιμόνι, αρκεί να έχει τα χέριά του πάνω σε αυτό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης από την Bose, με 9 ηχεία.
Κινητήρες βενζίνης-diesel και από το 2020 και υβριδικό Clio
Νέοι ή αναβαθμισμένοι είναι οι κινητήρες του γαλλικού σουπερμίνι. Στη διαδρομή από τη Λισαβόνα έως την Έβορα (το κέντρο της οποίας αποτελεί Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO), οδηγήσαμε τους turbo βενζίνης, 1.0 TCe με 100 και 1.3 TCe με 130 ίππους. Ο πρώτος, που αναμένεται να κυριαρχήσει στις πωλήσεις στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο δεύτερος με το EDC7, διπλού συμπλέκτη.
Ο 1.3 TCe 130 PS (τον οποίο γνωρίζουμε και από άλλα μοντέλα του ομίλου Renault-Nissan) συνόδευε το Clio RS Line, με τους τροχούς των 17 ιντσών. Πρόκειται για μία έκδοση με σπορ πινελιές τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Σε συνδυασμό με το αυτόματο 7άρι EDC, χαρίζει στο Clio αφενός δυναμικό χαρακτήρα (0-100 km/h σε 9 sec και τελική 200 km/h), αφετέρου ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Για πιο άμεσες αντιδράσεις στα «θέλω» του οδηγού, είναι εφικτές οι χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Σε μεικτή διαδρομή, η μέση κατανάλωση έδειξε λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km.
Με τον 1.0 TCe 100 PS κάτω από το καπό του, το
Clio δεν δείχνει στην πράξη πολύ πιο αργό (παρά τα 11,8 sec για το
0-100 km/h), ενώ παράλληλα είναι πιο προσιτό στην απόκτηση και πιο
οικονομικό στη χρήση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δείχνει η πιο ορθή
επιλογή για το σουπερμίνι της Renault, με μόνο «αστερίσκο» την
επιλογή κιβωτίου 5 σχέσεων, αντί ενός 6τάχυτου. Εδώ, η μέση
κατανάλωση σε αντίστοιχες διαδρομές υποχώρησε κατά περίπου 1 lt/100
km.
Και τα δύο Clio που οδηγήσαμε (έφεραν ίδιους τροχούς 17 ιντσών και ελαστικά 205/45) μας προσέφεραν αξιόλογη ποιότητα κύλισης και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, σε οδικό δίκτυο που προσομοιάζει στο ελληνικό, με κακοτεχνίες σε αρκετά σημεία. Η ανάρτηση – χωρίς να είναι μαλακή – απορροφά αρκετές ανωμαλίες του δρόμου, ενώ θόρυβος από την κύλιση και την αεροδυναμική αντίσταση θα γίνει αισθητός μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν σημαντικά στο ταχύμετρο.
Η γκάμα του νέου Clio περιλαμβάνει επίσης τους νέους diesel 1.5 Blue dCi με 85 και 115 ίππους (με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και εκπομπές CO2 στα 95 g/km), καθώς και τους ατμοσφαιρικούς βενζίνης 1.0 SCe, 65 και 75 PS (ο τελευταίος ίσως εισαχθεί στη χώρα μας για να αποτελέσει τη βασική έκδοση μέσω της οποίας η Renault θα στοχεύσει εταιρικούς στόλους).
Το 2020 το Clio θα περάσει στην υβριδική του εποχή, η οποία ονομάζεται E-Tech και βασίζεται στην τεχνολογία επανάκτησης ενέργειας. Μία μικρή μπαταρία 1,2 kWh υπόσχεται ότι κατά το 80% της κίνησής του μέσα στην πόλη, το Clio θα κάνει χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και περιορισμό της κατανάλωσης έως 40%. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1.6 και δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Το μόνο αρνητικό για το νέο Clio, απέναντι στους ανταγωνιστές του που και πληθαίνουν και ενισχύονται, είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι κρίνονται επαρκείς για δύο άτομα. Για έναν ενήλικα ύψους 1,8 μ., ο «αέρας» για τα γόνατα είναι οριακός. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για μια παρέα ή μια τετραμελή οικογένεια, καθώς – όταν αφαιρεθεί ο πάτος – φθάνει τα 391 lt (όγκος ρεκόρ στην κατηγορία των συμβατικών σουπερμίνι).
Το Clio 5ης γενιάς θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας στα τέλη του
Σεπτεμβρίου, ενώ λίγο νωρίτερα θα μάθουμε τις τιμές
του.