Οδηγούμε στη Βουλγαρία την νέα BMW Σειρά 7
Για περισσότερα από 500 χιλιόμετρα βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της νέας πολυτελούς Σειράς 7
- -
- -
Σύμβολο κύρους αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες η BMW Σειρά 7. Με κορυφαία άνεση, ποιότητα και επίκαιρη τεχνολογία αιχμής, παίζει στα ίσια απέναντι στον ομοεθνή ανταγωνισμό, παίρνοντας κεφάλι όταν στην εξίσωση μπαίνει η οδική συμπεριφορά. Αν και τα μοντέλα της κατηγορίας απευθύνονται σε πλούσιους ιδιοκτήτες που απολαμβάνουν τις ανέσεις που προσφέρει από το πίσω κάθισμα, η BMW κάνει τη διαφορά, με ένα καλοδουλεμένο -οδηγοκεντρικό- πλαίσιο και σε προκαλεί να περάσεις εμπρός στη θέση του οδηγού.
H νέα γενιά της BMW Σειρά 7 παρουσιάζει ουσιαστικά στοιχεία ανανέωσης, με διαφορετική πιο εμβληματική σχεδίαση, πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού και αναβαθμισμένη ποιότητα, που συνοδεύονται από χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Η γκάμα των κινητήρων παραμένει πλούσια και πανίσχυρη, πληρώντας τις προδιαγραφές ρύπων Euto 6d-Temp.
Αναλυτικότερα και όσον αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι, οι άνθρωποι της BMW προίκισαν την ανανεωμένη 7άρα με τη νέα μάσκα που περιλαμβάνει «νεφρά» κατά 40% μεγαλύτερα από αυτά της προηγούμενης γενιάς, ανασήκωσαν ελαφρώς το καπό για να χωρέσουν αυτά και συνολικά το εμπρός τμήμα το οποίο είναι 50 mm ψηλότερο, αντίθετα κατέβασαν τους λεπτούς προβολείς πιο χαμηλά, δίνοντας παράλληλα περισσότερο «νεύρο» στο τεράστιο καπό.
Ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για αποδοτικότερη ψύξη και εκτροπείς στα δύο άκρα για μείωση των στροβιλισμών στους θόλους. Από την άλλη πρόσθεσαν στοιχεία χρωμίου για να ικανοποιήσουν τα γούστα των Αμερικανών και των Κινέζων, ενώ το λεπτά φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED στάνταρ ή Laser έξτρα και εμβέλεια μεγάλης σκάλας 560 μέτρα, συμβάλουν με τη σειρά του εκτός από το πρακτικό κομμάτι και στο αισθητικό.
Το πίσω μέρος ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός, με τα πλαίσια χρωμίου των απολήξεων της εξάτμισης να είναι τώρα πιο μεγάλα, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά κατά 35 mm και ενώνονται με μια λεπτή μπάρα φώτων πάχους μόλις 6 mm. Περισσότερες είναι και οι επιλογές εξατομίκευσης, με πακέτα M Sport και Design Pure Excellence, αλλά και διαφορετικές αποχρώσεις αμαξώματος και νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι περισσότερο γνώριμα, με τους αχανείς χώρους να παραμένει η σταθερά. Από την άλλη η ποιότητα, όπως υπογραμμίζεται από τα υλικά, δέρμα Nappa, ξύλο και αλουμίνιο., αναβαθμίστηκε στο σύνολό της απογειώνοντας την εμπειρία. Σοβαρή δουλειά έχει γίνει στην ηχομόνωση, με χρήση παχύτερων κατά 5,1 mm κρυστάλλων και έξτρα μόνωσης στους θόλους. Τα πίσω φιμέ τζάμια φροντίζουν για την ιδιωτικότητα του τυχερού κατόχου, ο οποίος μπορεί παράλληλα να ψυχαγωγείται μέσω της έξτρα οθόνης 10 ιντσών που είναι τοποθετημένη στην πλάτη του εμπρός καθίσματος.
Αλλαγές σε βάθος έχουν γίνει και στο σύστημα πολυμέσων, το οποίο δέχεται εντολές, μέσω αφής, χειρονομιών, φωνητικών εντολών, χειριστηρίων στο τιμόνι η τη βάση της κεντρικής κονσόλας. Εκεί λίγο πιο μπροστά, υπάρχει και η βάση ασύρματης φόρτισης κινητού. Τα καθίσματα παίρνουν άριστα σε επίπεδο ποιότητας, εικόνας και φυσικά και το κυριότερο, άνεσης που προσφέρουν.
Η ανανεωμένη Σειρά 7 συνεχίζει να διατίθεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος. Στη βασική το μήκος του αυτοκινήτου είναι 5.120 mm, με το μήκος της «μακριάς» 7άρας να είναι 5.260 mm. Αμφότερες είναι 22 mm μακρύτερες από τις εκδόσεις που αντικαθιστούν, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία και κορυφαία άνεση. Από την άλλη, ίδιο παρέμεινε το πλάτος (1.902 mm) και το ύψος (1.467 mm με κοντό μεταξόνιο και 1.479 mm έκδοση με μακρύ μεταξόνιο).
Στον τομέα των κινητήρων το ιερό τοτέμ της 7άρας, ο θηριώδης V12 6,6 λίτρων της M760Li xDrive δίνει την τελευταία του παράσταση. Εντυπωσιάζει, τόσο με τις προδιαγραφές του, αποδίδοντας 585 ίππους και 850 Nm ροπής, όσο και με τον μοναδικό ήχο του. Στους νεοτερισμούς η έκδοση 750i xDrive και η 750Li xDrive με τον V8 TwinTurbo 4,4 λίτρων κινητήρα αποδίδουν αυξημένη κατά 80 ίππους ισχύ, φτάνοντας τώρα του 530 ενώ η ροπή αγγίζει τα 750 Nm. Τρεις είναι οι επιλογές όσον αφορά τις εκδόσεις diesel. Με κυβισμό 2.993 cc, έξι κυλίνδρους σε σειρά και μέχρι τέσσερα τούρμπο ανάλογα με την έκδοση, αποδίδουν από 265 ίππους για την 730d, 320 για την 740d και φτάνει τους 400 στην περίπτωση της 750d.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η υβριδική έκδοση 745e, με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα που έχει τώρα μεγαλύτερη μπαταρία Lithium-ion και αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 394 ίππους και η ροπή τα 600 Nm. Αυτή ήταν και η έκδοση την οποία επιλέξαμε να οδηγήσουμε κατά την παρουσίαση. Ξεκινήσαμε από το Βουκουρέστι με κατεύθυνση τη Σόφια της Βουλγαρίας, καλύπτοντας περισσότερα από 500 χιλιόμετρα συνολικά. Τα 46 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ έθεσαν σε δοκιμασία την αυτονομία της υβριδικής 7άρας και τα δικά μας νεύρα κυνηγώντας τη χαμηλότερη τιμή κατανάλωσης.
Χείρα βοηθείας έδωσε… η αστυνομία της Βουλγαρίας, η οποία με τα χαμηλά όρια των 50 km/h, άντε 90 km/h σε ανοιχτό δρόμο και τον αυστηρό έλεγχο που έκαναν σε κάθε μικρή ευθεία δεν μας άφησαν σχεδόν ποτέ να πιέσουμε το δεξί πεντάλ βαθιά στη παχιά μοκέτα της BMW. Έτσι, μετά από 500 χιλιόμετρα που διανύσαμε φτάσαμε στον προορισμό μας με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, αφήνοντας κάβα στο δείκτη αυτονομίας περισσότερα από 100 χιλιόμετρα.
Εντυπωσιακό αποτέλεσμα για ένα αυτοκίνητο με βάρος σχεδόν δύο τόνων και έναν αναμφίβολα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, περισσότερο από κάθε άλλο ανταγωνιστή του. Η ανάρτηση που αποτελείται από αλουμινένια διπλά ψαλίδια εμπρός, πέντε συνδέσμους πίσω, με στάνταρ αερανάρτηση που ρυθμίζει αυτόματα το ύψος της. Εκτός από τους… τόνους άνεσης που προσφέρει, αντιμετωπίζοντας κάθε είδους κακοτεχνία που έχουν οι δρόμοι της Βουλγαρίας, πατάει και θετικά, παρέχοντας άριστη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα, έχοντας ως σκοπό να την κυνηγήσεις, διαπιστώνεις ότι γίνεται… πιο μικρή. Η ευελιξία και η ακρίβεια που προσφέρει εντυπωσιάζουν για αυτοκίνητο μεγαλύτερο των 5 μέτρων και δίχως άλλο του χαρίζουν το τίτλο της πιο απολαυστικής λιμουζίνας.