Οδηγούμε στην Ελλάδα το plug-in υβριδικό Mitsubishi Outlander
Το πρώτο plug-in μοντέλο σε πωλήσεις στην Ευρώπη έφθασε επιτέλους στη χώρα μας
- -
- -
Από το 2013, όταν κυκλοφόρησε αρχικά στην Ιαπωνία και στη συνέχεια στην Ευρώπη, το Outlander PHEV μετρά μέχρι σήμερα περισσότερες από 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Η πλειοψηφία από αυτές (άνω των 120.000) έχει καταγραφεί στην Ευρώπη, καθιστώντας το SUV της Mitsubishi ως το πιο πετυχημένο plug-in hybrid μοντέλο στον κόσμο!
Έξι χρόνια αργότερα, έρχεται στα μέρη μας, διαμορφώνοντας – στο ποσοστό που του αναλογεί – την αυτοκινητική επικαιρότητα στην Ελλάδα. Το ό,τι πέρασαν τόσο μεγάλο διάστημα, καταδεικνύει την απόσταση που χωρίζει τη χώρα μας από τη δυτική Ευρώπη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας με το Outlander PHEV δεν
είναι απλά να επιδείξει την τεχνολογική φαρέτρα της Mitsubishi,
αλλά να εισέλθει στο… στίβο των «πράσινων» οχημάτων, έστω και με
λίγες δεκάδες ταξινομήσεις ετησίως.
Στη διαδρομή από την έδρα της εισαγωγικής «Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ» μέχρι το Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, βιώσαμε λίγες ώρες πίσω από το τιμόνι του Outlander PHEV δεύτερης γενιάς. Ένα μεγάλο SUV που ενσωματώνει πλούσια τεχνολογία διαχείρισης της ενέργειας, ώστε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα είναι περιορισμένο.
Μεγάλος βενζινοκινητήρας και δύο ηλεκτρικά μοτέρ
Με το πρώτο άκουσμα, προκαλεί απορίες η επιλογή ενός βενζινοκινητήρα 2,4 lt σε υβριδικό σύστημα. O ατμοσφαιρικός MIVEC κύκλου Atkinson επελέγη έναντι του προκατόχου του (2λιτρος κύκλου Otto) προκειμένου αφενός να λειτουργεί κυρίως σε χαμηλότερες στροφές και αφετέρου για να φορτίζει γρηγορότερα την μπαταρία. Σύμφωνα με το νέο κύκλο δοκιμών WLTP, η μεικτή κατανάλωση του νέου Outlander PHEV είναι 2 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 46 g/km, ενώ η συνολική αυτονομία φθάνει τα 600 km.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 135 ίππους και
συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (82 ίππων το εμπρός και 95 το
πίσω), αλλά και μία γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.
Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς του υβριδικού συστήματος ανέρχεται σε
224 ίππους και η ροπή σε 338 Nm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα
170 km/h, ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί 10,5 sec.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ
MITSUBISHI OUTLANDER PHEV
Στο Outlander PHEV έχει τοποθετηθεί μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh, χωρητικότητα ικανή να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 57 km. Η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km, διάστημα στο οποίο καλύπτεται για διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της. Η φόρτισή της διαρκεί από 5,5 έως 7 ώρες σε οικιακή παροχή, ενώ μέσω ταχυφορτιστή επανακτά το 80% εντός 25 λεπτών. Μάλιστα μπορεί να φορτιστεί και ενώ το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και ο κινητήρας του λειτουργεί στο ρελαντί!
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα του ιαπωνικού SUV
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα, ανάλογα
με το πού κινείται και αν ζητά επιδόσεις ή οικονομία. Π.χ. μέσα
στην πόλη (ιδίως σε ζώνες όπου κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά οχήματα)
η πιο κατάλληλη λειτουργία είναι η
EV. Πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στην κεντρική
κονσόλα (κάτω από τον επιλογέα), το Outlander κινείται αποκλειστικά
με ενέργεια από τις μπαταρίες που δίνουν ώθηση στα δύο ηλεκτρικά
μοτέρ. Στο EV Mode η ανώτατη ταχύτητα είναι 135 km/h. Επιλέξαμε τη
συγκεκριμένη λειτουργία στο τμήμα της διαδρομής από τη Βουλιαγμένη
έως τη λεωφόρο Αθηνών, ώστε να μην επιβαρύνουμε με ρύπους την
ατμόσφαιρα μέσα στην πόλη.
Στη λειτουργία Series Hybrid (έως τα 135 km/h) το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των ηλεκτρικών μοτέρ, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Στο Parallel Hybrid Mode (ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h) ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς, υποστηριζόμενο από το εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ το πίσω αναλαμβάνει να κινεί τους πίσω τροχούς.
Στο υβριδικό SUV βλέπουμε την εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης S-AWC, με το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ να κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς. Στο πρόγραμμα Eco/Normal στόχος είναι η αποδοτική λειτουργία του συστήματος 4WD, στο Snow η ασφάλεια σε ολισθηρό έδαφος, στο Lock το πέρασμα από δύσκολα σημεία. Τέλος στη λειτουργία Sport παρέχεται πρόσθετη ισχύς από τη γεννήτρια, με πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και καλύτερη πρόσφυση σε μεσαίες ταχύτητες.
Πίσω από το τιμόνι του Outlander PHEV ή ως επιβάτης, απολαμβάνεις τις μετακινήσεις, με υψηλά επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση, καλή ηχομόνωση και την ικανοποίηση ότι χρησιμοποιείς την τεχνολογία προς όφελος της τσέπης σου και του περιβάλλοντος. Σε μεικτή διαδρομή, η μέση κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km, τιμή πολύ ικανοποιητική αν σκεφτούμε ότι αναφερόμαστε σε ένα μεγάλο (μήκους 4,7 μέτρων), τετρακίνητο και βαρύ (σχεδόν 2.000 kg λόγω της μπαταρίας των 250 kg) SUV.
Οι τιμές του plug-in hybrid SUV αρχίζουν από τα
45.900 ευρώ για την έκδοση Intense Plus και
φθάνουν τα 54.900 ευρώ για την υπερπλήρη σε εξοπλισμό
Instyle Plus Navi. Στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας
είναι η διάθεση 10-15 αυτοκινήτων ετησίως (σε ιδιώτες ή σε
εταιρείες μέσω μίσθωσης), με τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης να
είναι 3-4 μήνες.