Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq στην Αλσατία
Το νέο compact SUV της Skoda πρόκειται να ταράξει τα νερά στην κατηγορία του με «όπλα» του το μοντέρνο design, τις προηγμένες τεχνολογίες, τους άνετους χώρους και φυσικά την προσιτή τιμή
- -
- -
Για άλλη μια φορά, η Skoda «διάβασε» την ανάγκη της αγοράς και εμπλούτισε την γκάμα των SUV της με ένα νέο compact μοντέλο, το ολοκαίνουργιο Kamiq. Το όνομα προέρχεται από τη γλώσσα των Inuit, ανθρώπων που ζουν στον βόρειο Καναδά και την Γροιλανδία και σημαίνει κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε κατάσταση. Το νέο Kamiq βρίσκει τη θέση του κάτω από τα Kodiaq και Karoq, φέροντας πολλές ομοιότητες με τα μεγαλύτερά του αδέρφια, αλλά και στοιχεία που το κάνει ξεχωριστό. Ας δούμε όμως ποια είναι αυτά.
Οι compact διαστάσεις είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρείς μετά
την επιβλητική του εμφάνιση και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, τα
οποία υιοθέτησε από το πρωτότυπο Skoda Vision
X. To Kamiq είναι 4,24 m μήκος και στο εμπρός
μέρος ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, που είναι
διαχωρισμένα και τα LED φώτα ημέρας είναι στο επάνω μέρος. Σε σχήμα
C και με την ίδια τεχνολογία έρχονται και τα πίσω φώτα, ενώ υπάρχει
επιλογή ανάμεσα από διάφορες ζάντες αλουμινίου από 16 έως 18
ιντσών. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενισχύουν κάποια επιπρόσθετα
στοιχεία, όπως είναι το εμπρός σπόιλερ, ο πίσω διαχύτης και τα
πλαϊνά μαρσπιέ. Παράλληλα, το ικανοποιητικό ύψος των 18,9 cm (39 mm
πιο ψηλό από το Scala) από το έδαφος,
θα παροτρύνει τους τολμηρούς να προσεγγίσουν όμορφες τοποθεσίες
μέσω κακοτράχαλων δρόμων και αυτό δεν θα τους είναι εμπόδιo παρά
την έλλειψη της τετρακίνησης.
Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με το Scala
και αποτελεί το δεύτερο Skoda που εφαρμόζει τις γραμμές που χάραξε
ο επικεφαλής του πρότζεκτ, Δημήτρης Δαρκούδης. Η λιτή αλλά
ταυτόχρονα μοντέρνα εικόνα συνδυάζεται άψογα με τα καλής ποιότητας
μαλακά (στο επάνω μέρος) και σκληρά πλαστικά (πιο κάτω), ενώ η
εξαιρετική συναρμογή χαρίζει ένα στιβαρό αποτέλεσμα. Στάνταρ είναι
ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη Maxi-DOT 3,5 ιντσών,
ωστόσο προαιρετικά έρχεται με τον προσαρμόσιμο ψηφιακό πίνακα 10,25
ιντσών, αναβαθμίζοντας -αναμφίβολα- την εικόνα του ταμπλό. Στην
κεντρική κονσόλα υπάρχουν διαθέσιμα και στην επιλογή του υποψήφιου
αγοραστή τα τρία συστήματα της τσέχικης φίρμας Swing, Bolero και
Amundsen, τα οποία ανήκουν στην τρίτη γενιά των infotainment με
οθόνες από 6,5 έως 9,2 ιντσών. Το Kamiq έχει τη δυνατότητα να είναι
πάντα συνδεδεμένο με τον… έξω κόσμο, δηλαδή να μην χρειάζεται η
σύνδεση μέσω του smartphone σας. Υπάρχει μια ενσωματωμένη LTE eSIM
για να μπορείς να χρησιμοποιείς τις online υπηρεσίες, ενώ το νέο
compact SUV… καταλαβαίνει τις φωνητικές εντολές σου, χάρη στην
Laura (ψηφιακή βοηθός της Skoda). Φυσικά, δεν λείπουν και οι
δημοφιλείς τρόποι συνδεσιμότητας τεχνολογίας Smartlink (Apple
CarPlay, Android Auto και MirrorLink), οι οποίοι είναι εφικτή πλέον
χωρίς καλώδια. Ακόμα, διαθέσιμα είναι ένα Wi-Fi hotspot, δύο θύρες
USB-C μπροστά και δύο πίσω και ένα Phone Box που επιτρέπει την
ασύρματη φόρτιση smartphones. Μια σημαντική προσθήκη στο σύστημα
πολυμέσων Amumdsen αποτελεί και η κατηγορία Shop, όπου ο χρήστης θα
μπορεί να «αγοράζει» όγκο δεδομένων για να χρησιμοποιεί τις
υπηρεσίες μέσω της eSIM, καθώς και να κατεβάζει νέες εφαρμογές.
Με πλάτος τα 1.793 mm και μεταξόνιο 2.651 mm, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας, το νέο Kamiq μπορεί να φιλοξενήσει μια τετραμελή οικογένεια με άνεση. Χαρακτηριστικές είναι οι θέσεις των καθισμάτων που είναι σε υψηλό επίπεδο (40 mm πιο ψηλά σχέση με το Skoda Scala), εξασφαλίζοντας καλύτερη ορατότητα τόσο κατά την κίνηση και το παρκάρισμα όσο και για την επιβίβαση/αποβίβαση. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι μεγάλος, μιας και έχει όγκο 400 lt., ενώ με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων (60:40) η τιμή αγγίζει τα 1.395 lt. Μάλιστα, είναι εφικτό να αναδιπλωθεί και η θέση του συνοδηγού επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων που φτάνουν το μήκος των 2,45 μέτρων.
Από πλευράς κινητήρων, το νέο Skoda Kamiq έχει…
όσα χρειάζεται. Διατίθεται με πέντε διαφορετικούς κινητήρες
απόδοσης από 90 έως 150 ίππους. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν οι 1.0
TSI των 95 και 116 ίππων, καθώς και ο ισχυρότερος 1.5 TSI των 150
PS. Ο γνώριμος diesel είναι διαθέσιμος για αυτούς που θέλουν χαμηλή
κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία, ενώ τη μηχανολογική γκάμα θα
ολοκληρώσει το τέταρτο τρίμηνο του 2019 ο 1.0 G-TEC. Ο τελευταίος
θα μπορεί να κινείται με φυσικό αέριο, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο
την οικονομία στην μετακίνηση. Τόσο ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας
όσο και ο κινητήρας πετρελαίου θα διατίθενται στην Ελλάδα
αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG εφτά σχέσεων, ενώ ο 1.0 TSI
των 116 θα υπάρχει ως προαιρετική επιλογή.
Αυτοί είναι όλοι οι κινητήρες του νέου Kamiq για την Ελλάδα:
Κινητήρας |
Μετάδοση |
Μεγ. ισχύς |
Μεγ. ροπή [Nm] |
Τελ. Ταχ. [km/h] |
Επιτάχυνση 0-100 km/h [s] |
Συνδυασμένη κατανάλωση [l/100 km] |
ΕκπομπέςCO2 [gCO2/km] |
|
[kW] |
[PS] |
|||||||
Βενζίνη |
||||||||
1.0 TSI |
5-ταχ. M |
70 |
95 |
175 |
181 |
11.1 |
5.1–6.3 |
116–143 |
1.0 TSI |
6-ταχ. M |
85 |
116 |
200 |
194 |
9.9 |
5.3–6.6 |
120–150 |
1.0 TSI |
7-ταχ. DSG |
85 |
116 |
200 |
193 |
10.0 |
5.5–6.8 |
125–154 |
1.5 TSI |
7-ταχ. DSG |
110 |
150 |
250 |
* |
* |
* |
* |
Diesel |
||||||||
1.6 TDI |
7-ταχ. DSG |
85 |
116 |
250 |
192 |
10.4 |
5.0–5.8 |
132–153 |
CNG |
||||||||
1.0 G-TEC |
6-ταχ. M |
66 |
90 |
160 |
* |
* |
* |
* |
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στους δρόμους της Αλσατίας
και του Στρασβούργου τη χειροκίνητη έκδοση του 1.0 TSI των 116
ίππων. Η ροπή των 200 Nm ήταν συνεχώς παρούσα και ειδικά στις
ανηφορικές διαδρομές των Γαλλικών Άλπεων, ο turbo κινητήρας
ξετύλιξε τις αρετές του. Τόσο στη Normal και Eco επιλογή, όσο και
στην Sport, το Kamiq έμενε πιστό και πολιτισμένο, χωρίς άγρια
ξεσπάσματα. Ωστόσο στην τελευταία περίπτωση, ήταν αισθητή η πιο
σφιχτή ανάρτηση (χαμηλώνει κατά 10 mm) και το πιο απόλυτο τιμόνι. Η
μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν πολύ κοντά στην εργοστασιακή. Η
Skoda ανακοινώνει 5,3 έως 6,6 lt./100 km (ανάλογα η έκδοση και οι
τροχοί), αλλά το trip computer μας σκαρφάλωσε μέχρι και τα 7
lt./100 km στην «πιεσμένη» βουνίσια διαδρομή! Όταν οι «παλμοί» μας
έπεσαν, τότε το σύστημα μάς ενημέρωνε ότι «καίγαμε» 6,5 lt./100 km
βενζίνη. Κατά την πιο χαλαρή μας βόλτα με το 1.6 TDI 116 PS DSG, η
μέση κατανάλωση έδειξε 6 lt./100 km, όταν το εργοστάσιο αναφέρει 5
με 5,8 lt./100 km.
Το Skoda Kamiq βασίζεται στο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen και εκτός ότι παρέχει υψηλό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το compact SUV συμπεριφέρεται άριστα στο οδόστρωμα. Είναι ήσυχο και ταξίδι είναι ξεκούραστο, ενώ μέσα στην πόλη οι μικρές του διαστάσεις βοηθούν στην ευελιξία. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν ενοχλεί σε τυχόν κακοτεχνίες, απορροφώντας κάθε ανωμαλία, χωρίς όμως να δημιουργούνται ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος στις σφιχτές στροφές.
Skoda χωρίς Simpy Clever στοιχεία δεν γίνεται. Έτσι και το νέο Kamiq επωφελείται από απλά καθημερινά χαρακτηριστικά που κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη και άνετη. Η προαιρετική, αυτόματη προστασία άκρων στις πόρτες δεν υπάρχει σε κανένα άλλο compact SUV, ενώ διαθέσιμες είναι τόσο η ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ με λειτουργία Tip-To-Close όσο και ένας ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος. Αποσπώμενος φακός LED στο πορτμπαγκάζ, το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του πλυστικού υγρού για το παρμπρίζ, η ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου με το μετρητή βάθους πέλματος και η θήκη ομπρέλας (περιλαμβάνεται) στην πόρτα του οδηγού είναι όλα στοιχεία Simply Clever
Το τρίτο SUV της Skoda, που φέρει το design του κου. Δημήτρη
Δαρκούδη, είναι σίγουρο ότι θα μας απασχολήσει πολύ στη χώρα μας.
Εκτός όμως από τα πλεονεκτήματα που παρέχει, το νέο Kamiq
αναμένεται να έχει τιμή εκκίνησης στη χώρα μας περίπου κάτω από
16.000 ευρώ και θα είναι διαθέσιμο τον Νοέμβριο του 2019.