Οδηγούμε το νέο Kia XCeed
Το νέο crossover της Kia συνδυάζει τα καλύτερα από δύο κόσμους, των hatchback και των SUV
- -
- -
Η Kia μας έχει πραγματικά εντυπωσιάσει τα τελευταία χρόνια. Μοντέλα όπως τα Stonic, Ceed Shooting Brake και Stinger προσθέτουν στα ποιοτικά και δυναμικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν όλα τα αυτοκίνητα της κορεατικής μάρκας, μια τόλμη την οποία σπάνια συναντάς πια σε μια αυτοκινητοβιομηχανία που έχει επιδοθεί στο κυνήγι των SUV και των ηλεκτρικών. Και με το νέο XCeed, η Kia καταφέρνει να μας ενθουσιάσει ακόμη μια φορά, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά!
Το XCeed έχει μήκος 4,4 m, βασίζεται στην πλατφόρμα του Ceed και
παντρεύει μοναδικά το στυλ των κουπέ με στοιχεία SUV. Ωστόσο, δεν
είναι ένα κουπέ SUV, όπως π.χ. η BMW X2, ούτε ένα hatchback με
στοιχεία crossover, όπως το Focus Active. Θυμίζει περισσότερο GLA
και η αλήθεια είναι ότι οι φωτογραφίες κλέβουν λίγο από τη δυναμική
όψη που έχει το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Με χαμηλή οροφή, μακρύ καπό, έντονη κλίση και διαχύτη στο πίσω
μέρος, μεγάλη απόσταση από το έδαφος (έως 184 mm, μεγαλύτερη από
πολλά SUV), εκφραστικά φώτα εμπρός και πίσω και μεγάλους τροχούς
(16’’ ή 18’’), το XCeed κερδίζει τη ματιά και το θαυμασμό σου.
Το ίδιο καταφέρνει και το εσωτερικό, με την premium αλλά και
hi-tech αύρα που του προσδίδουν ο ολοκαίνουριος ψηφιακός πίνακας
οργάνων (για πρώτη φορά σε ένα Kia) και η μεγάλη οθόνη αφής του
συστήματος infotainment. Ο πίνακας Supervision των 12,3 ιντσών
αντικαθιστά στις πλουσιότερες εκδόσεις του XCeed τα παραδοσιακά
αναλογικά όργανα και, στα μοντέλα που εξοπλίζονται με σύστημα Drive
Mode Select, προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά, τους χρωματισμούς και
τις ενδείξεις στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport).
Στο κέντρο του ταμπλό με την οδηγοκεντρική σχεδίαση δεσπόζει η
μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment (8’’ στη
βασική έκδοση). Έχει υψηλή ανάλυση (1920x720) και προσφέρει
συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, έλεγχο με
φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και υπηρεσίες πλοήγησης
TOMTOM (Live Traffic, δελτίο καιρού, κάμερες ταχύτητας κλπ). Πιο
χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης
smartphone, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων
ηχοσύστημα JBL Premium και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω,
τιμόνι και παρμπρίζ.
Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος συμβάλλει στην ψηλότερη θέση οδήγησης, χαρακτηριστικό που φαίνεται να επιθυμούν οι περισσότεροι οδηγοί καθώς προσφέρει άπλετη ορατότητα. Ένα ακόμη στοιχείο που εκπλήσσει, είναι οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (426 lt – 1.378 lt με αναδιπλωμένα καθίσματα). Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν ακόμη και μεγαλόσωμοι ενήλικες με ύψος 1,90 m, παρά την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι απλά κορυφαία, ενώ ειδικά για το XCeed η Kia δημιούργησε ένα καινούργιο χρωματικό πακέτο με διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό και ραφές στα καθίσματα και τις πόρτες σε έντονο κίτρινο, που έρχονται σε αντίθεση με τις μαύρες επενδύσεις.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τους υπερτροφοδοτούμενους
βενζίνης 1.0 T-GDi (120 PS), 1.4 T-GDi (140 PS) και 1.6 T-GDi (204
PS) και τον 1.6 Smartstream turbo diesel με 115 και 136 ίππους. Η
κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου
κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ όλοι οι κινητήρες πλην του 1.0 T-GDi
συνδυάζονται και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων.
Στις αρχές του 2020, θα προστεθούν στη γκάμα υβριδικές εκδόσεις 1.6
diesel 48V Hybrid και 1.6 Plug-in Hybrid.
Στη Μασσαλία, όπου έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση, οδηγήσαμε το αυτόματο XCeed 1.4 και το 1.6 diesel. Το πρώτο, με 140 ίππους συμβάλλει στον σπορ χαρακτήρα του crossover δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,5 sec, τελική ταχύτητα 200 km/h) χωρίς να καίει πολύ βενζίνη (5,9 lt/100 km). Συνεργάζεται ιδανικά με το ομαλό σε λειτουργία 7DCT, το οποίο στο πρόγραμμα οδήγησης Sport πραγματοποιεί ακόμη πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Το 1.6 diesel με τους 136 ίππους δεν είναι το ίδιο γρήγορο (0-100 km/h σε 10,6 sec, τελική ταχύτητα 196 km/h) αλλά εκμεταλλεύεται την πλουσιότερη ροπή των 320 Nm για να προσφέρει σβελτάδα και οικονομία (4,4 lt/100 km). Επιπλέον, διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ακριβές και δεν κομπιάζει ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές.
Η Kia όμως δεν αρκέστηκε στους αποδοτικούς κινητήρες, την
εντυπωσιακή σχεδίαση και τη γεμάτη πλεονεκτήματα καμπίνα. Έχει
δώσει μεγάλη έμφαση στην αίσθηση που το νέο της crossover προσφέρει
στην οδήγηση. Και εδώ το XCeed κρύβει ένα ακόμη πολύ δυνατό χαρτί.
Το στιβαρό πλαίσιο υποστηρίζεται από νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση
(γόνατα MacPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συγκριτικά με
το Ceed και εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops που προσφέρουν
πιο ομαλή και προοδευτική λειτουργία, καλύτερο έλεγχο του
αμαξώματος και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του
τιμονιού.
Στην πράξη το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia. Στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και ισοπεδώνει μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες σαν ένα ψηλό SUV! Προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και εμπιστοσύνη στον οδηγό να πιέσει και να επιβραβευτεί με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση. Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία παρά τους τροχούς 18’’ και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.
Φυσικά, το νέο Kia XCeed εξοπλίζεται με την αφρόκρεμα των συστημάτων υποβοήθησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), διατήρησης λωρίδας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) με λειτουργία Stop and Go, ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA).
συμπέρασμα
Το νέο XCeed είναι ένα μοντέλο που οποιαδήποτε κατασκευαστής θα το ήθελε στη γκάμα του. Είναι από τις περιπτώσεις που το αποτέλεσμα είναι ανώτερο της αρχικής ιδέας συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία από δύο κόσμους, των hatchback και των SUV. Κάτω από το εντυπωσιακό του αμάξωμα με το coupe στυλ κρύβει μελέτη σε κάθε τομέα, κορυφαία ποιότητα και προηγμένη τεχνολογία. Κατασκευάζεται στην Ευρώπη (Σλοβακία), καλύπτεται φυσικά από την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia και αναμένεται στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Οκτωβρίου.