ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Peugeot 208
Πρώτη γεύση από τις εκδόσεις βενζίνης, diesel και το ηλεκτρικό e-208
- -
- -
Μπορεί να μην άλλαξε ονομασία, όπως οι προηγούμενες γενιές που από το 205 του 1984 έφτασαν σταδιακά στο 208, άλλαξε όμως φιλοσοφία. Το νέο σουπερμίνι της Peugeot ανεβαίνει κατηγορία μέσα στην κατηγορία του και διεκδικεί τίτλο ευγένειας ακόμη και κόντρα σε παραδοσιακούς premium κατασκευαστές. Όλα πάνω του, από την εμφάνιση μέχρι την τεχνολογία και από τους κινητήρες μέχρι την συμπεριφορά στον δρόμο, υποστηρίζουν την αλλαγή και συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου που έχουν θέσει οι Γάλλοι.
Το νέο 208 βγάζει νύχια στον ανταγωνισμό. Το αντιλαμβάνεσαι από
την πρώτη στιγμή που θα εκτεθείς στην εντυπωσιακή σχεδίαση by
Peugeot Design Lab. Δυναμισμός που ρέει παντού, σε κάθε εκατοστό
του αμαξώματος: στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα που θυμίζουν
νυχιές, στην επιβλητική μάσκα με το λιοντάρι της Peugeot, το μυώδες
καπό και στις λαξεμένες επιφάνειες του αμαξώματος.
Το νέο δημιούργημα της Peugeot επιβάλλεται στον θεατή όπως ακριβώς
τα μεγαλύτερα 508 και 3008, αλλά το κάνει με τον δικό του,
ιδιαίτερο τρόπο. Αποτελεί μια έκφανση δυναμισμού που όμοια της
σπάνια έχουμε δει να αποτυπώνεται τόσο γλαφυρά σε μέταλλο. Δεν
είναι απλώς ξεχωριστό, όπως πχ το Citroen C3. Εκπέμπει
επιθετικότητα και κάνει προφανές πως βάζει στο στόχαστρο ακόμη και
τα Audi A1 και Mini. Αλλά δεν βασίζεται μόνο στην εμφάνιση του.
Κρύβει μέσα του ποιότητα, ψυχή και... ρεύμα. Το νέο 208, εκτός από
τους προηγμένους κινητήρες βενζίνης και diesel διαθέτει και μια
αμιγώς ηλεκτρική έκδοση!
WOW i-Cockpit
Πριν περάσουμε στους κινητήρες όμως, ας περάσουμε στο εσωτερικό.
Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο FRACTAL, δίνει συνέχεια στην αισθητική
μέθεξη του αμαξώματος! Η νέα μορφή i-Cockpit ενσαρκώνεται με
τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων πάνω από το μικρής διαμέτρου
σπορ τιμόνι και οθόνη αφής infotainment έως 10’’ που εξέχει από το
ταμπλό. Τα μαλακά υλικά, οι piano black επενδύσεις, οι όμορφοι
διακόπτες με φινίρισμα που παραπέμπει σε αλουμίνιο και το ποιοτικό
ύφασμα στα αναπαυτικά καθίσματα φανερώνουν πως η ποιότητα και ο
διάκοσμος δεν είναι απλώς βελτιωμένα. Είναι κορυφαία και δείχνουν
το ποσό σοβαρά έχει πάρει την υπόθεση “νέο 208” η Peugeot.
Ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων (στις πλούσιες
εκδόσεις) προσδίδει στο hi-end προφίλ στο ταμπλό του 208. Το μενού
και ο χειρισμός θυμίζουν το 3008, αλλά η 3D απεικόνιση των
ενδείξεων με ολόγραμμα, είναι άκρως εντυπωσιακή. Το ίδιο ισχύει για
τους διακόπτες στην κονσόλα: μια σειρά από μπουτόν που θυμίζουν
πιλοτήριο και άλλη μια ακριβώς πίσω τους, αφής, για το χειρισμό της
οθόνης 10’’ του infotainment (υπάρχουν μικρότερες οθόνες 5’’ και
7’’ στις πιο προσιτές εκδόσεις) που διαθέτει Android Auto, Apple
CarPlay και φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Πιο
χαμηλά στην κονσόλα υπάρχουν θύρες USB και type C, καθώς και ειδική
θήκη για smartphones με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Την
τεχνολογική αύρα ολοκληρώνει ο “joystick” επιλογέας του κιβωτίου
στις αυτόματες εκδόσεις του 208.
Αν είσαι ο οδηγός εκτιμάς την σε εύρος ρύθμιση καθ’ ύψος του καθίσματος, την εύκολη εργονομία και την καλή ορατότητα. Οι ψηλοί θα χρειαστεί να ψάξουν την ιδανική θέση οδήγησης, έτσι ώστε το τιμόνι να μην κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Αν είσαι επιβάτης σίγουρα θα προτιμήσεις τη θέση του συνοδηγού. Όχι μόνο για να έχεις εμπρός σου το εντυπωσιακό ταμπλό, αλλά και επειδή οι χώροι στο πίσω κάθισμα - ειδικά για τα γόνατα - δεν είναι το δυνατό σημείο του νέου 208. Παρόλα αυτά επιβάτες με ανάστημα ως 1,75 m δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 265 λίτρα, συν 44 lt ακόμη στο χώρο της ρεζέρβας στις εκδόσεις που αυτή έχει αντικατασταθεί από κιτ επισκευής ελαστικού. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ίδιοι ακόμη και στην ηλεκτρική έκδοση.
Η δύναμη της επιλογής
Όπως είπαμε και νωρίτερα, η γκάμα κινητήρων του 208 είναι
ευρεία. Ο γνωστός τρικύλινδρος 1.2 PureTech βενζίνης, βραβευμένος
για 4 συνεχείς χρονιές Κινητήρας της Χρονιάς, είναι διαθέσιμος σε
μια ατμοσφαιρική εκδοχή με απόδοση 75 ίππων και δυο turbo με 100
και 130 ίππους. Σε diesel διατίθεται ο 1.5 BlueHDi με 100 ίππους,
ενώ τη γκάμα ολοκληρώνει το αμιγώς ηλεκτρικό e-208 με
ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων. Στάνταρ στον 1.2 130 PS και προαιρετικά
στον 1.2 100 PS προσφέρεται το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8. Για
σκεφτείτε... 8άρι κιβώτιο σε σουπερμίνι!
Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση που έγινε στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τους τέσσερις από τους 5 κινητήρες. Κοινός παρονομαστής είναι το εξαιρετικό πλαίσιο. Το νέο 208 δίνει συνέχεια στην παράδοση της οδηγικής απόλαυσης, με παράλληλη ωστόσο έμφαση στην ποιότητα κύλισης. Με εξαίρεση τα σημεία όπου ενδεχομένως υπάρχουν συνεχείς μικρές κοφτές ανωμαλίες στην άσφαλτο, όπου τα αμορτισέρ δείχνουν μια μικρή τεμπελιά, η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και σαμαράκια εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα εξαιρετικό κράτημα. Σημαδεύεις με το μικρό, ελαφρύ και κοφτερό τιμόνι και απολαμβάνεις υψηλή πρόσφυση, άριστη κατευθυντικότητα και αίσθημα ασφαλείας και εμπιστοσύνης.
Άλλωστε, αρωγός του οδηγού σε κάθε περίπτωση και διαδρομή είναι το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ανάμεσα στις τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ασφαλέστερη είναι τα:
- Automatic Emergency Brake Assist (με αναγνώριση πεζών και δικύκλων)
- Adaptive Cruise Control με επιπλέον λειτουργία Stop & Go στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο EAT8
- Lane positioning assistance
- Active lane keeping assist
- Driver Attention Monitoring
- Full Park Assist
- Speed limit recognition and recommendation
- Extended traffic sign recognition (σήματα Stop και απαγόρευσης εισόδου)
- Active Blind Spot Monitoring
Είναι τόσο καλοστημένο το νέο 208 που είναι ευχάριστο ακόμη και με τον μικρό 1.200αρη βενζινοκινητήρα των 75 ίππων. Ο Βενιαμίν της γκάμας είναι πραγματική αποκάλυψη, έχοντας πολιτισμένη λειτουργία και πολύ μεγαλύτερο σθένος από αυτό που περιμένεις, διαβάζοντας τα επίσημα στοιχεία απόδοσης και επιδόσεων (0-100 km/h σε 14,9 sec και τελική ταχύτητα 170 km/h). Έχει μπρίο και ζωντάνια παρότι συνεργάζεται με 5άρι κιβώτιο, ενώ ταυτόχρονα είναι και πολύ οικονομικός. Η Peugeot ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 5,4 lt/100 km (σε WLTP), ενώ στην πράξη είδαμε την εξαιρετική τιμή των 6 lt/100 km!
Ακόμη πιο οικονομικό είναι το 208 με τον ήσυχο και ποιοτικό σε
λειτουργία 1.5 diesel των 100 ίππων. Σε μια μικτή διαδρομή σε
αυτοκινητόδρομο και ορεινό επαρχιακό με πολλές στροφές είδαμε στο
trip computer μέση κατανάλωση 5 lt/100 km, όχι μακριά από την
εργοστασιακή τιμή των 4,2. Εδώ πρωταγωνιστής είναι η πλούσια ροπή
των 250 Nm που κορυφώνεται στις μόλις 1.750 rpm και προσφέρει
γρήγορες προσπεράσεις και αξιοπρεπείς επιταχύνσεις από στάση (0-100
km/h σε 11,4 sec).
Σαφώς πιο δυνατός είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 με τους 130 ίππους. Συνεργάζεται εξαιρετικά με το ιδιαίτερα ομαλό και σβέλτο σε λειτουργία αυτόματο 8άρι ΕΑΤ8, έχει ευχάριστο ήχο, απλώνει γραμμικά τη ροπή των 230 Nm από χαμηλά και δίνει πολύ καλές επιδόσεις στο 208: 0-100 km/h σε 8,7 sec και τελική ταχύτητα 208 km/h. Χωρίς μάλιστα να αφήνει σε δεύτερη μοίρα τη κατανάλωση, η οποία στη διαδρομή μας κυμάνθηκε γύρω στα 8 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή 5,6) με αρκετή πίεση.
Και περνάμε ήσυχα ήσυχα - πολύ ήσυχα όμως - στο e-208. Με τον
ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων εμπρός και τη μπαταρία ιόντων λιθίου
50 kW στο πάτωμα για χαμηλό κέντρο βάρους, το ηλεκτρικό Peugeot
υπόσχεται μεγάλη αυτονομία 340 χιλιομέτρων (σε WLTP). Παρότι είναι
σχεδόν 300 κιλά βαρύτερο από το βενζινοκίνητο μοντέλο των 130
ίππων, είναι το γρηγορότερο 208 στη γκάμα με 0-100 km/h σε 8,1 sec
(η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε 150 km/h). Στην πράξη το e-208
έχει άμεση επιτάχυνση, ειδικά στο sport mode οδήγησης. Παράλληλα
είναι πολύ ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση της
καμπίνας.
Εκτός των τριών προγραμμάτων οδήγησης (eco, normal, sport), έχει
και επιλογή Β (brake) στον επιλογέα κίνησης όπου στο άφημα του
γκαζιού η ανάκτηση ενέργειας (συνεπώς και η επιβράδυνση) είναι
αισθητά πιο έντονη. Οδηγικά κρύβει με μαεστρία το επιπλέον βάρος,
πατάει με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με αυτοπεποίθηση
προσφέροντας ευχαρίστηση στον οδηγό του. Στα θετικά και τα πολύ
δυνατά φρένα που θυμίζουν συμβατικό αυτοκίνητο, χωρίς την παράξενη
αίσθηση στο πεντάλ που συνοδεύει την λειτουργία ανάκτησης
ενέργειας.
Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 16 ώρες σε κοινή
τριφασική πρίζα, 5 ώρες σε τριφασικό wall box 11 kW, 7,5 ώρες σε
μονοφασικό wall box και 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% σε
ταχυφορτιστή 100 kW. Η Peugeot εγγυάται πως η μπαταρία θα
διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της σε διάστημα 8
ετών ή 160.000 km.
Στην Ελλάδα
Το νέο 208 αναμένεται στις εκθέσεις Peugeot στα μέσα Νοεμβρίου, ταυτόχρονα με την πρώτη του επίσημη πανελλαδική παρουσίαση στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ. Οι τιμές θα ξεκινούν λίγο κάτω από 14.000 € για την έκδοση 1.2 75 PS. Το ηλεκτρικό e-208 θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο, με τιμή κοντά στα 30.000 € χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν κρατικές επιδοτήσεις που ενδεχομένως να ισχύσουν μέχρι τότε.
συμπέρασμα
Η Peugeot συνεχίζει ακάθεκτη τη στρατηγική του ξεκίνησε με τα 3008 και 5008, αλλά και με το 508 που τα ακολούθησε. Αναμφίβολα το νέο 208 θα κάνει θραύση με το εκπληκτικό του design. Κρύβει ωστόσο πολλές ακόμη αρετές σε ποιότητα, απόδοση, ασφάλεια και τεχνολογία και είναι σε θέση να στριμώξει στο καναβάτσο ακόμη και ανταγωνιστές με γαλαζοαίματη καταγωγή. Είναι το σουπερμίνι που ερωτεύεσαι με την πρώτη μάτια και που στη συνέχεια εκτιμάς για τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, σε κάθε τομέα.