Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed
Δυναμικό σε εμφάνιση και άλλο τόσο στο δρόμο, το νέο XCeed με το περιπετειώδη χαρακτήρα του θέτει γερές βάσεις για μια επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία των SUV-crossover
- -
- -
Το πολυαναμενόμενο Kia XCeed πάτησε τους τροχούς σε ελληνικό έδαφος και ξεκινάει η διάθεσή του στην αγορά. Η παρουσίαση του μοντέλου στους δημοσιογράφους έγινε στα Βόρεια προάστεια, με τη σύντομη οδηγική επαφή να περιλαμβάνει διαδρομές πέριξ της Αττικής.
Από την πρώτη επαφή το XCeed σε κερδίζει με την αισθητική του. Πατάει πάνω στο γνωστό μας Ceed, τονίζοντας όμως έναν άλλο χαρακτήρα, πιο περιπετειώδη, όπως μαρτυρούν και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Οι στρογγυλεμένες γραμμές κυριαρχούν, με την κλίση της οροφής στο τελείωμά της να προσθέτει πόντους στην εκλεπτυσμένη εμφάνιση του μοντέλου.
Το μήκος του αγγίζει τα 4,4 μέτρα, ενώ η καθαρή απόσταση από το έδαφος συναγωνίζεται αμιγώς εκτός δρόμου οχήματα, αν και δεν είναι αυτός ο βασικός προορισμός του. Πιο συγκεκριμένα η μέγιστη απόσταση διαμορφώνεται ανάλογα με την επιλογή των τροχών, από 16 έως 18 ιντσών και φτάνει τα 184 mm. Διόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που θα περάσει το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του στην άσφαλτο.Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης του XCeed θέλει εμπρός να υπάρχουν γόνατα McPherson και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι σε όλες τις εκδόσεις.
Γεγονός είναι ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, πιο μαλακή με περισσότερες ανοχές από αυτή του Ceed, που επιτρέπουν στο XCeed να ανταπεξέλθει με αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα τα εμπόδια μιας χωμάτινης διαδρομής, χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβαίνοντες. Από την άλλη στην άσφαλτο αποδεικνύεται μαγικό χαλί που ισοπεδώνει κάθε είδους κακοτεχνία, με αντίτιμο κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και υπό πίεση.
Κλίσεις οι οποίες όμως δεν διαταράσσουν την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του μοντέλου, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι υψηλά. Οι πληροφορίες από το τιμόνι με τη μεστή αίσθηση ικανοποιούν, όπως και από τα υπόλοιπα επιμέρους χειριστήρια. Ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων έχει σαφές κούμπωμα, με μικρές διαδρομές. Η έκδοση που οδηγήσαμε είχε τον 1.000άρη τούρμπο 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους. Ο κινητήρας ικανοποιεί με το τράβηγμά του και την απόδοση της ροπής του, η οποία είναι διαθέσιμη από χαμηλά.
Το XCeed είναι διαθέσιμο επίσης με τον 1.4 T-GDi απόδοσης 140 ίππων, αλλά και τον 1.6 T-GDi με τους 204 ίππους, όσον αφορά τα σύνολα βενζίνης. Στην άλλη πλευρά των πετρελαιοκίνητων συνόλων, συναντάμε τον 1.6 Smartstream turbo με απόδοση 115 ή 136 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση στο περιπετειώδες σε εμφάνιση Kia XCeed, περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς και για αυτό φροντίζουν ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.
Το XCeed έχει πλούσιο οπλοστάσιο όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα διαθέτει μεταξύ άλλων, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), διατήρησης λωρίδας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) με λειτουργία Stop and Go, ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA).
Τις εντυπώσεις κλέβει και το εσωτερικό του νέου κορεατικού crossover. Τόσο με την ποιότητα κατασκευής του, όσο και με την τεχνολογία του. Πρεμιέρα σε μοντέλο της Kia κάνει εδώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών που είναι διαθέσιμος στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις του XCeed. Από την άλλη, η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι 8 ιντσών στη βασική έκδοση και φτάνει τις 10,25’’ στην πλουσιότερη.
Φυσικά παρέχει όλες τις ευκολίες, με συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, χάρτες πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, ενώ ως έξτρα υπάρχει και ένα ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της JBL. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβαίνοντες ή ακόμα και πέντε με κάποιες μικρές παραχωρήσεις, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 426 λίτρα και φτάνει στα 1.378 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.
συμπέρασμα
Το Kia XCeed αποτελεί αναμφίβολα μια ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των crossover, που σε κερδίσει με την αισθητική του, την ποιότητά του, την τεχνολογία του και την πρακτικότητά του. Αυτό που μένει να δούμε είναι οι τιμές του, οι οποίες θα ανακοινωθούν μέσα στον Νοέμβριο.