Οδηγούμε το Seat Mii Electric: Ήρεμη ΔύναMii
Το Mii electric θα είναι η κινητήριος δύναμη που θα ωθήσει τη SEAT στη νέα της εποχή. Την ηλεκτρική!
- -
- -
Το Mii electric είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της SEAT. Ένα σπουδαίο γεγονός για την ισπανική εταιρεία, που δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της για το άμεσο μέλλον. Δεν φέρνει καινοτομίες στον όμιλο, αλλά πατά σταθερά, κάνοντας βήματα μετρημένα. Από την άλλη τα σχέδιά της μεγαλόπνοα, αφού μέχρι το 2021 η οικογένεια των EV και PHEV θα μεγαλώσει σημαντικά.
Δίπλα στο ηλεκτρικό Mii και στις plug-in hybrid εκδόσεις των Leon και Tarraco θα δούμε να περνάει στην παραγωγή το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο σε αυτή τη φάση el-born, ενώ το μερίδιό της στην καθαρή μετακίνηση θα συμβάλει και η Cupra με τα υψηλής απόδοσης Formentor και Leon σε plug-in hybrid εκδόσεις.
Στον καταιγισμό παρουσιάσεων μεγάλων ηλεκτρικών μοντέλων, με βαριά και ενεργοβόρα αμαξώματα, η SEAT απαντάει με ένα μικρό αυτοκίνητο. Το μικρότερο στη γκάμα της, το Mii. Ένα ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης, με συμπαγείς διαστάσεις και μικρό βάρος που ταιριάζει γάντι στην περίσταση, αφού αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού κινητήρα και των μπαταριών που συνδυάζεται.
Μάλιστα, η SEAT γίνεται η πρώτη εταιρεία που θα καταργήσει από
τη γκάμα ενός μοντέλου όλες τις εκδόσεις του με κινητήρα εσωτερικής
καύσης, αντικαθιστώντας αυτές με μία και μοναδική ηλεκτρική
έκδοση.
Για να γνωρίσουμε το νέο δημιούργημα της SEAT λοιπόν ταξιδέψαμε στη
Μαδρίτη της Ισπανίας, την πόλη των καινοτομιών και της τεχνολογίας.
Η επιλογή της πόλης είχε συμβολικό χαρακτήρα, αφού το Mii electric
δεν ήταν σαν τη μύγα μέσα στο γάλα. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού τα
ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της όμορφης
ισπανικής πόλης είναι πολλά και όλων των κατηγοριών, μέχρι και
επαγγελματικά.
Με μήκος 3.556 mm, πλάτος 1.645 mm, ύψος 1.481 mm και μεταξόνιο 2.421 mm το Mii electric βολεύεται άψογα στα στενά της πόλης, κάνοντας τις μετακινήσεις, ευχάριστες και εύκολες. Επί της ουσίας ο ηλεκτρικός κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το μικρό ισπανικό μοντέλο αποδίδει 83 ίππους και 212 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα άμεσα με το πάτημα του γαζιού. Κατά συνέπεια επιταχύνει δυνατά και αδιάκοπα, από στάση. Χαρακτηριστικά για να φτάσει τα πρώτα 50 km/h χρειάζεται μόλις 3,9 sec! Με το πόδι στο πάτωμα και μέχρι τα πρώτα 100 km/h απαιτεί 12,3 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 130 km/h.
Με μια φόρτιση οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32,3 kWh
προσφέρουν σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία και τον κύκλο
μέτρησης WLTP, αυτονομία 260 χιλιομέτρων. Όσον αφορά για τον χρόνο
φόρτισης, σε εγκαταστάσεις AC των 7,2 kW απαιτεί τέσσερις ώρες, ενώ
σε DC δυνατότητας 40 kW χρειάζεται μόλις μία ώρα για να ανακτήσουν
το 80% της ενέργειάς τους.
Στην πράξη και πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Mii διαπιστώσαμε ότι είναι περισσότερα από όσα περιμέναμε. Η πρώτη επαφή ξεκίνησε με μια έκπληξη από την πλευρά των οργανωτών. Η διαδρομή δεν ήταν αμιγώς αστική, αλλά είχε και κομμάτι στο εθνικό δίκτυο. Εκεί που το Mii electric δεν θα ξεδιπλώσει τις ταξιδιάρικες αρετές του, αλλά από την άλλη αποδεικνύεται αρκούντος ευχάριστο.
Ο ανοιχτός δρόμος, αλλά και η άμεση απόκριση του κινητήρα, αρχικά μας παρέσυρε σε πιο αλέγρους ρυθμούς. Τέτοιους που έτρωγαν με μεγάλη όρεξη την αυτονομία και περιορίζοντάς την από τα 260 χιλιόμετρα που αναγράφονταν αρχικά στο υπολογιστή ταξιδίου, κάτω από τα 200, σχεδόν εν ριπή οφθαλμού. Γρήγορα όμως βρήκαμε τον τρόπο που ταιριάζει να κινηθείς με το μικρό ηλεκτρικό όχημα και αυτό αμέσως ανταποκρίθηκε.
Με ελαφρύ το δεξί πόδι η αυτονομία σταθεροποιήθηκε και το Mii
electric έβγαλε με άνεση τη μεγάλη διαδρομή. Περνώντας στο αστικό
περιβάλλον, το μικρό ισπανικό μοντέλο φαίνεται να βρίσκεται στο
στοιχείο του. Η ευελιξία που του χαρίζουν οι compact διαστάσεις του
σε συνδυασμό, με την αμεσότητα στην απόκριση που προσφέρει ο
ηλεκτρικός κινητήρας το καθιστούν ιδανικό σύντροφο.
Διαθέσιμα είναι τρία προγράμματα οδήγησης, normal, eco και eco+, με τα καθένα να υποστηρίζει αυτό που μαρτυρά το όνομά του. Στο τελευταίο πρόγραμμα η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 90 km/h ενώ και το σύστημα κλιματισμού απενεργοποιείται, με στόχο την βελτίωση της αυτονομίας.
Τεχνολογικά το μικρό ηλεκτρικό όχημα εξοπλίζεται με το σύστημα SEAT Connect που δίνει πρόσβαση στο όχημα μέσω smartphone, αλλά και διαχείριση λειτουργιών, όπως αυτή του κλιματιστικού, το οποίο μπορεί ο ιδιοκτήτης να ενεργοποιήσει από απόσταση. Επιπλέον, ελέγχει τα δεδομένα οδήγησης, την κατάσταση του οχήματος, αν δηλαδή είναι ανοιχτές οι πόρτες ή αναμμένα τα φώτα. Η εφαρμογή DriveMii app, συνδέει το Mii electric με το smartphone και δίνει πρόσβαση σε μουσική, ραδιόφωνο και πλοήγηση.
Σχεδιαστικά και σε σχέση με τα… συμβατικά αδελφάκια του, το Mii
electric ξεχωρίζει χάρη στο νέο λογότυπο που κοσμεί το πλαϊνό και
πίσω μέρος του αμαξώματος. Επιπλέον, είναι διαθέσιμο σε πέντε νέους
χρωματισμούς, Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue και
Tungsten Silver, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με μαύρη οροφή. Στο
εσωτερικό οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέες επενδύσεις στο ταμπλό με
λογότυπο, αλλά και ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Το νέο SEAT Mii electric είναι μια ωραία ιδέα, πολύ καλά εκτελεσμένη που στοχεύει, τόσο σε κοινό που αναζητά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να εκπληρώσει τις οικολογικές ανησυχίες του, αλλά παράλληλα να μειώσει και το κόστος μετακίνησης. Η τιμή θα είναι ένα ακόμα κίνητρο, αφού μπορεί να μην έχει ακόμα ανακοινωθεί επίσημα, αλλά οι άνθρωποι της SEAT υποστηρίζουν ότι θα είναι σε παρόμοια επίπεδα των συμβατικών εκδόσεων, ενώ επιπλέον θα έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης, από τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα. Φυσικά θα υπάρχει και η δυνατότητα μίσθωσης, με ενδεικτικό παράδειγμα που δίνει η SEAT για την αγορά της Γερμανίας να είναι 145 ευρώ το μήνα για διάστημα 36 μηνών και 10.000 χιλιόμετρα ετησίως.
Το λανσάρισμα του ηλεκτρικό Mii αναμένεται να γίνει μέσα στον
Φεβρουάριο του 2020, αρχικά στις βασικές αγορές που δείχνουν
μεγαλύτερη ροπή στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Γερμανία, Ολλανδία,
Νορβηγία, Γαλλία, Ισπανία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία,
Ιταλία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία και Σουηδία, ενώ στην Ελλάδα θα
πρέπει να το περιμένουμε πιθανότατα τον Σεπτέμβριο.