Πρώτη οδήγηση: Νέο VW Golf

Η νεότερη γενιά του γερμανικού best seller εκσυγχρονίστηκε πλήρως με στόχο να διεκδικήσει εκ νέου την κορυφή της άκρως ανταγωνιστικής κατηγορίας.

  • -
  • -
με μια ματιά

Πιστή στο δόγμα της εξέλιξης και όχι της ριζικής ανανέωσης, η VW για την 8η γενιά του Golf επενδύει στην τεχνολογία, αλλά και την βελτίωση καίριων σημείων.

Είναι γνωστό ότι η δυσκολία δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά να παραμείνεις σε αυτή. Με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις, το VW Golf έχει σκαρφαλώσει στο «Έβερεστ» της αυτοκίνησης και έχει καταφέρει να διατηρηθεί εκεί για ολόκληρες δεκαετίες. Όμως, η εποχή αλλάζει και μαζί της η φιλοσοφία της αυτοκίνησης. Με τα Crossover και SUV κάθε λογής να κατακλύζουν την αγορά, αλλά και την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί μέρος της σημερινής πραγματικότητας, το Golf επιβάλλεται να διατηρήσει τα στοιχεία που το καθιέρωσαν, αλλά και να αναβαθμιστεί-εκσυγχρονιστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής. Κάτι που αποτέλεσε ξεκάθαρο στόχο των Γερμανών τεχνικών…

 

Evolution

Πιστή στην παράδοση η VW δεν προχώρησε σε ριζικές αλλαγές αναφορικά με τη σχεδίαση του αμαξώματος. Η σύνδεση του νέου Golf με το παρελθόν είναι εμφανής, με την 8η γενιά να διατηρεί στενούς τους δεσμούς με το παρελθόν. Οι αισθητικές παρεμβάσεις δεν είναι ριζοσπαστικές και ουσιαστικά περιορίζονται στα διαφοροποιημένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Η μάσκα δείχνει πιο εξευγενισμένη, με τα λεπτά και πιο μακριά φώτα να μαρτυρούν ότι πρόκειται για τη νεότερη γενιά. Οι δύο καμπύλες στο κάτω μέρος είναι σήμερα το σήμα κατατεθέν, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι διαθέτουν τεχνολογία LED και διατίθενται σε όλες τις εκδόσεις του νέου Golf.

Το γερμανικό χάτσμπακ βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, η οποία είναι αναβαθμισμένη με αποτέλεσμα να έχουν διαφοροποιηθεί ελάχιστα οι διαστάσεις του. Αυξημένο είναι το μήκος του αμαξώματος αγγίζοντας τα 4.284 χλστ., ενώ το πλάτος τα 1.789 χλστ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μεταξόνιο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο στα 2.636 χλστ. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί οι αλλαγές να είναι μικρές αλλά έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο εσωτερικό του Golf, το οποίο και είναι αρκετά πιο ευρύχωρο. Πέντε επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 380 λίτρα και να μπορεί να αυξηθεί στα 1.237 εκμεταλλευόμενοι την ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτων των πίσω καθισμάτων.

Ψηφιακή εποχή

Οι πλέον σημαντικές αλλαγές στο νέο Golf είναι ευδιάκριτες από τη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής προσφέρουν φουτουριστική αισθητική, άμεσα συνυφασμένη με τη σύγχρονη εποχή. Αξίζει να σημειώσουμε, αμφότερες προσφέρονται στη βασική έκδοση του Golf που θα εισαχθεί στη χώρα μας, με τον πίνακα οργάνων να έχει διάσταση 10,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη 8,25 (προαιρετικά προσφέρεται και 10 ιντσών). Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έχουν αφαιρεθεί οι περισσότεροι από τους διακόπτες και έχουν αντικατασταθεί από σύστημα αφής! Το νέο Golf χρησιμοποιεί το νεότερο σύστημα πολυμέσων της VW και διαθέτει φωνητικό έλεγχο που συνδυάζεται με την υπηρεσία προσωπικού βοηθού Alexa της Google. Παράλληλα, με το We Connect και We Connect Plus υπάρχει δυνατότητα για μία σειρά από διαδικτυακές λειτουργίες, προσφέροντας streaming μουσική και εικόνα, ραδιόφωνο μέσω ίντερνετ, και ζωντανή ενημέρωση.

Το σύστημα κλιματισμού είναι τριζωνικό διαθέτοντας μία σειρά από διαισθητικές και έξυπνες λειτουργίες. Παράλληλα, το νέο Golf προσφέρει μία σειρά από συστήματα εξατομίκευσης, με τις όποιες ρυθμίσεις να μπορούν να αποθηκευτούν ανάλογα με τον οδηγό. Φυσικά, το γερμανικό χάτσμπακ θα είναι εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται το Travel Assit και το Lane Assist, τα οποία λειτουργώντας παράλληλα προσφέρουν τη δυνατότητα υποβοήθησης οδήγησης με ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν έως και τα 210 χλμ./ώρα. Τέλος, το νέο Golf θα είναι το πρώτο Volkswagen που διαθέτει το σύστημα Car2X στο βασικό εξοπλισμό, θέτοντας νέα στάνταρ οδικής ασφάλειας αξιοποιώντας στοιχεία από το διαδίκτυο.

Για όλα τα γούστα!

Για πρώτη φορά, το Golf θα διατίθεται με οκτώ διαφορετικά κινητήρια σύνολα. Οι κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου, πλαισιώνονται από εκδόσεις με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Στη βάση της πυραμίδας συναντάμε τα τρικύλινδρα σύνολα των 1.000 κ.εκ., με απόδοση 90 και 110 ίππων. Εν συνεχεία προσφέρονται οι δύο γνωστοί κινητήρες των 1.500 κ.εκ. με το σύστημα Active Cylinder Management, με 130 και 150 ίππους, οι οποίοι και θα συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι εκδόσεις πετρελαίου περιορίζονται σε μόλις δύο με χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. και απόδοση 115 και 150 ίππων, αντίστοιχα. Ενδιαφέρον, όμως, έχουν οι ήπιες υβριδικές εκδοχές eTSI της Volkswagen. Σε αυτή την περίπτωση, οι κινητήρες των 110, 130 και 150 ίππων θα συνδυάζονται με μία γεννήτρια εκκίνησης 48V με ιμάντα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, συμβάλλοντας σημαντικά στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Οι ήπιες υβριδικές εκδοχές θα συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Οι plug-in εκδοχές θα είναι δύο, με απόδοση 204 και 245 ίππων. Η πρώτη θα εστιάζει στη μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ η δεύτερη που θα ονομάζεται GTE στις κορυφαίες επιδόσεις. Και στις δύο περιπτώσεις, ο υπερτροφοδοτούμενος TSI των 1.400 κ.εκ. συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η νέα μπαταρία έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (13 kWh) και βελτιωμένη αυτονομία. Φυσικά, στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν και οι πιο ειδικές και σκληροπυρηνικές εκδόσεις, GTI, GTD, GTI TCR και R.

Αναβαθμισμένο!

Η πρώτη μας επαφή με τη νεότερη γενιά του VW Golf πραγματοποιήθηκε στους δρόμους γύρω από το Πόρτο της Πορτογαλίας. Από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό αισθάνεσαι άνετα, με την εργονομία να είναι υψηλού επιπέδου. Όλα είναι σωστά τοποθετημένα, ενώ η πληθώρα ρυθμίσεων επιτρέπει ακόμα και σε όσους έχουν ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης. Η σύγχρονη εικόνα του εσωτερικού με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής κερδίζει και τον πλέον απαιτητικό, με την τελευταία να αποδεικνύεται εξαιρετικά εύχρηστη. Στη διάθεση μας είχαμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα TSI απόδοσης 130 και 150 ίππων. Το σύνολο των 1.500 κ.εκ. ανεξαρτήτως ισχύος, διακρίνεται για την ελαστικότητα του. Δεν σε ενθουσιάζει με την απόδοση, αλλά περισσότερο με την λειτουργία του. Σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, ενώ είναι τόσο γραμμικός που σε βάζει σε σκέψεις αναφορικά με τις τιμές ισχύος. Όμως, αρκεί μία ματιά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για να συνειδητοποιήσεις ότι τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σχετικά εύκολα. Η πρώτη σημαντική διαφορά που εντοπίζεις άμεσα σε σχέση με το ΜΚVII είναι το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Με σωστό βάρος και πολύ καλή αίσθηση προσφέρει μεστή πληροφόρηση, όντας αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Από την άλλη, αν και ραφιναρισμένος, ο χειροκίνητος επιλογέας έχει την τυπική… «γερμανική» αίσθηση.

Λίγο χιλιόμετρα αργότερα είναι εύκολο να διαπιστώσει κανείς τη βελτιωμένη λειτουργία και της ανάρτησης, η οποία και στις δύο εκδοχές που είχαμε στη διάθεση μας ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Μάλιστα, εκτός από τις προκαθορισμένες επιλογές σε Sport, Comfort και Eco, πλέον υπάρχει η δυνατότητα της σταδιακής ρύθμισης τους στο πρόγραμμα Individual σε σημαντικά μεγάλο διαθέσιμο εύρος. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, απορροφώντας με χαρακτηριστική ευκολία τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Την ίδια ώρα το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι εξαιρετικά χαμηλό, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στην άνεση που χαρακτηρίζει το νέο Golf. Παράλληλα, αν ο οδηγός επιλέξει να πιέσει περισσότερο στον επαρχιακό δρόμο θα διαπιστώσει τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η 8η γενιά του γερμανικού χάτσμπακ. Και μάλιστα σε βρεγμένο οδόστρωμα! Σίγουρα, η πορτογαλική άσφαλτος δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με την ελληνικά, αλλά ακόμα και υπό αντίξοες συνθήκες το νέο Golf σου εμπνέει σιγουριά να πιέσεις και να οδηγήσεις γρήγορα με ασφάλεια.

 

Η εξέλιξη του είδους

Το νέο VW Golf αναμένεται στη χώρα μας το Μάρτιο, με την τιμή του να ξεκινάει κοντά στα 22.000 ευρώ. Βέβαια, το βασικό στάδιο εξοπλισμού αναμένεται να είναι αρκετά πλούσιο, δικαιολογώντας μέρος της τιμής εκκίνησης. Σε κάθε περίπτωση, στην VW ακολούθησαν την πεπατημένη και ουσιαστικά εξέλιξαν τη βάση που είχαν στη διάθεση τους. Σύγχρονο, εφοδιασμένο με ό,τι προτάσσει η σημερινή digital εποχή, αλλά και αναβαθμισμένο στους περισσότερους νευραλγικούς τομείς, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει και πάλι τα πρωτεία στην κατηγορία.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...