Οδηγούμε το Opel Grandland X Hybrid4 - Ορόσημο

Απώτερος στόχος η εκδρομική ταμπέλα, περιχαρακωμένη όμως από επιδόσεις και καθαρότερο αποτύπωμα στον πλανήτη. Η Ηybrid4 έκδοση του Opel Grandland σηματοδοτεί το ιδανικό στην plug in εποχή.

  • -
  • -
με μια ματιά

Πρώτη plug in προσπάθεια της Opel με ένα πετυχημένο εκπρόσωπο της υβριδικής SUV σκηνής. Τεχνολογικά πλήρες, οικονομικό και ταχύ, παντρεύει τα αντιφατικά δεδομένα εις σάρκαν μια.  

Η επόμενη μέρα για τους κατασκευαστές και τις προτάσεις τους, οφείλει να συγχρωτιστεί με τα δεδομένα της εποχής. Ηλεκτρικά και Plug in υβριδικά είναι η τάση και κάπως έτσι βρεθήκαμε με ανθρώπινες πτήσεις μέχρι την Βασιλεία της Ελβετίας για το καλωσόρισμα του νέου Grandland X Hybrid4, σε μια γνωριμία στα πέριξ του Μέλανα Δρυμού. Το νεότερο SUV της Opel έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στα C-SUV, καταγράφει ήδη 180.000 πωλήσεων και έχει αυξητική ζήτηση χρόνο με το χρόνο. Ως επιστέγασμα λοιπόν της επιτυχίας του, καρπώνεται την πρώτη plug in προσπάθεια της εταιρείας και δηλώνει ξεκάθαρα την προτίμησή του στην ρεαλιστικότερη περίπτωση των υβριδικών, που απέχει από το άγχος της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών.




 

Πρεσβευτής καθαρότερης ενέργειας

To Grandland X Hybrid4 εντάσσεται στη στρατηγική του κατασκευαστή για την επίτευξη μελλοντικών στόχων εκπομπών CO2. Μαζί με το νέο Corsa-e, συμβάλλει στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της προϊοντικής γκάμας Opel μέχρι το 2024.

Αν δεν έχεις δει τα διακριτικά Hybrid4 στις μπροστινές πόρτες και σε αυτή του χώρου αποσκευών, αν δεν σε πονηρεύει το όμοιο με το δεξί, αριστερό πορτάκι (που κρύβει πρίζα φόρτισης), τότε το μαύρο καπό που συνοδεύει το χρώμα της οροφής, δίνει στεγνά την οικολογική έκδοση. Κατά τα άλλα σχεδιαστικά παραμένει τυπικό Grandland Χ, με τον δυναμισμό που περιμένεις από ένα επίκαιρο αυτοκίνητο της εμπορικής κλάσης, ώστε να προσελκύσει βλέμματα και κατά συνέπεια πελάτες.

Η εμφάνιση όμως δεν αποκαλύπτει τίποτα σε σχέση με αυτό που πραγματικά είναι και το Hybrid4 έρχεται με σεμνότητα να σερβίρει το ταλέντο του. Συνδυάζει την ισχύ 200 ίππων ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λιτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 110 ίππων είναι συνδεδεμένος με ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (e-EAT8), ενώ ο δεύτερος 113 ίππων, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, παρέχοντας ελκτική πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Στα μέσα της χρονιάς μια προσθιοκίνητη υβριδική έκδοση, θα είναι διαθέσιμη, όπου πίσω θα βρίσκει κανείς έναν ημιάκαμπτο άξονα και η συνδυαστική απόδοση θα αφορά τους εμπρός κινητήρες (θερμικό και ηλεκτρικό).  

Στη πράξη, στην περίπτωση του Hybrid4, το σύστημα λειτουργεί είτε σε σειρά είτε παράλληλα, αναλόγως των συνθηκών και η συνδυασμένη ανακοινώσιμη απόδοσή τους, ορίζεται στους 300 ίππους και στα 520 Nm ροπής. Δεδομένα που εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,1 sec και τελική ταχύτητα 235 km/h), αν κρίνουμε και από το βάρος που σύμφωνα με τα στοιχεία βρίσκεται σχεδόν στα 1.900 κιλά, μαζί με το βάρος του οδηγού. 

Κάτω από τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh που καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km και ωφελούνται με ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση για να φορτίσουν. Φυσικά υπάρχει και η πιο δραστική φόρτιση μέσω εξωτερικής πηγής και ο χρόνος εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται. Περίπου 7 ώρες θα χρειαστεί για μια πλήρη φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα, 4 ώρες από φορτιστή 3,7 kW, ενώ κάτι λιγότερο από 2 ώρες χρειάζονται σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW.

Για εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον, το Grandland X Hybrid4 μπορεί να επωφελείται από τις εξειδικευμένες λύσεις και υπηρεσίες για ηλεκτροκίνητα οχήματα της Free2Move Services (brand του Ομίλου PSA). Αυτές χρησιμοποιούνται εύκολα μέσω της εφαρμογής «myOpel» και περιλαμβάνουν κάρτα φόρτισης για πρόσβαση σε περισσότερα από 125.000 σημεία στην Ευρώπη, και μία λειτουργία προγραμματισμού ταξιδιού, που προτείνει τις καλύτερες διαδρομές με βάση την υπόλοιπη αυτονομία και τη θέση των σταθμών φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής.


 

Ξεκινάς «ηλεκτρικός»

Κύριο και θεμελιώδες μέλημα να πρωταγωνιστήσει το ηλεκτρικό μοτέρ κατά την εκκίνηση, η οποία γίνεται ήσυχα, καθαρά και πολιτισμένα. Μπορείς να ξεκινήσεις και να παραμείνεις αμιγώς ηλεκτροκίνητος μέχρι να εξαντληθεί το απόθεμά των μπαταριών και σύμφωνα με την Opel κάτι τέτοιο αρκεί για απόσταση έως 59 km, κατά το πρότυπο WLTP.

Στο εσωτερικό, τα μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό και η πολύ καλή συναρμογή προσφέρουν πολυτελή αίσθηση. Συμβάλει και ο πλούσιος εξοπλισμός αλλά και ο premium διάκοσμος με το δέρμα να κυριαρχεί και τις παροχές να προσφέρουν πλουραλισμό. Επιπλέον, πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης οδηγού διασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση για το υβριδικό SUV. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει από σύστημα αναγνώρισης επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, μέχρι αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Το επίπεδο άνεσης αυξάνεται με χαρακτηριστικά όπως εργονομικά πιστοποιημένα καθίσματα AGR, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, πόρτα χώρου φόρτωσης ελεγχόμενη με αισθητήρα και σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Υβριδικά δεδομένα εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη αφής του Navi 5.0 IntelliLink ή στο κέντρο πληροφοριών του οδηγού πίσω από το τιμόνι, όπου διαπιστώνεις την τροποποιημένη περιοχή του στροφόμετρου για το σκοπό αυτό. Η καμπίνα διατηρεί την χωροταξική λογική των αδερφών Grandland X, με τη θυσία να αφορά τον χώρο για τις αποσκευές όπου τα 514 lt έγιναν 390 lt.

Συνολικά ο τρόπος που αποδίδεται η ισχύς είναι φιλικός και με γνώμονα το αποτέλεσμα. Τέσσερα είναι τα διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας (Electric, Hybrid, AWD και Sport). Στο «Electric» mode, το Grandland X Hybrid4 όπως είπαμε κινείται αμιγώς με ηλεκτρισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η κίνηση προσφέρεται από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, και το εμπρός ηλεκτρομοτέρ ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αναζητά περισσότερη ισχύ. Στο kickdown, υπάρχει απαίτηση για μέγιστη ισχύ οπότε ενεργοποιείται προσωρινά και ο θερμικός κινητήρας. Η τελική ταχύτητα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση ορίζεται στα 135km/h. Υπάρχει και η επιλογή e-save που διατηρεί, (προφυλάσσει για αργότερα) την αποθηκευμένη ενέργεια, χωρίς να την εξαντλεί με το καλημέρα, ενώ υπάρχουν και δύο βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας πέδησης. Στο «Hybrid» mode εστιάζει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου με τον θερμικό κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν μαζί ή εναλλάξ, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το οδηγική απαίτηση. Στο «All-Wheel Drive» mode, η τετρακίνηση είναι γεγονός για ταχύτητες έως 135 km/h, δείγμα της ηλεκτροκίνησης στην συμβολή της, ενώ στο «Sport» mode  έχουμε επιστράτευση δυνάμεων σε διάταξη full power, τόσο του κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και των ηλεκτροκινητήρων.



Εδώ είναι που νιώθεις το Grandland X Hybrid4 να πετάγεται σαν ελατήριο εμπρός στο βίαιο πάτημα του γκαζιού και φαντάζομαι να υλοποιεί τις επιδόσεις. Φαντάζομαι, γιατί η πυκνή ομίχλη κουκούλωνε την εκπληκτική εικόνα στο φόντο, αλλά και την ίδια τη διαδρομή στον Μέλανα Δρυμό. Με τέτοιες συνθήκες χαμηλής ορατότητας τα 60-70 km/h ήταν πολυτέλεια, παρόλα αυτά η θετική γεύση έμεινε στον οδηγικό ουρανίσκο, όταν ο καιρός ξεχνιόταν και η κίνηση αραίωνε. Πληθωρική επιτάχυνση και σταθερότητα ως οφείλει ένα καλοστημένο C-SUV, με την ανάρτηση να αποδίδει σωστά παρά το έξτρα βάρος και την αποτελεσματικότητα σε ελιγμούς να έρχεται αβίαστα για τα δεδομένα της κατηγορίας, έμεινε ως κεντρική ιδέα. Παράλληλα και μια χαμηλή κατανάλωση στο trip computer που κυμάνθηκε από 4,7 έως 7,6 lt/100 km στις συνθήκες που οδηγήθηκε. Η τεχνητή αίσθηση του πεντάλ των φρένων λόγω ανάκτησης και η ηχητική μετάβαση κυρίως του συνδυασμού κινητήρων, είναι τα σημεία που χαρακτηρίζουν την υβριδική κλάση και εδώ δεν εμφανίζονται ακατέργαστα, αλλά φινιρισμένα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό. Μόνο στη σπορ διαμόρφωση η έντασή του γίνεται περισσότερο αισθητή.

Θερμικός κινητήρας με ηλεκτρική υποβοήθηση σε διαπραγμάτευση ανάλογα με το mode επιλογής, αποκλειστική δυνατότητα μίνι ηλεκτρικής μετακίνησης αλλά και φόρτιση με πρίζα. Αυτό είναι το ρεζουμέ του Grandland Hybrid4 που ελπίζουμε σύντομα να δούμε σε εντός των συνόρων αναλυτικότερη δοκιμή. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Opel, διατίθεται ήδη στη Γερμανία, ενώ στην Ελλάδα θα βρίσκεται την άνοιξη με ανώτερο εξοπλισμό στην έκδοση Exclusive και με τιμή 49.900€. Όσοι το επιλέξουν επωφελούνται από τη νομοθεσία που προβλέπει μηδενικό φόρο, εφόσον το όχημα εκπέμπει λιγότερο από 50 gr/km CO2 και η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τις 40.000€.




συμπέρασμα

Μέχρι στιγμής το Grandland X κρατάει την επιτυχία ενός SUV που προσφέρει γενναιόδωρα όσα ζητάει ο υποψήφιος της κατηγορίας. Τώρα όμως που γυρνάει σελίδα και αποκτά plug in, υβριδική υπόσταση, απογειώνει τις προδιαγραφές του και καταπίνει τους συμβιβασμούς. Εντάξει, η τιμή των € 49.900, είναι το αναπόφευκτο αγκάθι των επίκαιρων και μελλοντικά υποσχόμενων προτάσεων αυτοκίνησης, όμως οι προδιαγραφές και οι δυνατότητες δικαιολογούν το υψηλό κόστος κτήσης. Ευρυχωρία και MPV λύσεις, ένα τσικ από lifestyle, υπερπροσφορά τεχνολογιών, τετρακίνηση (μέσα από μια σειρά επιλογών στα mode οδήγησης) και βέβαια χαμηλών απαιτήσεων ενεργειακές ανάγκες, γαρνιρισμένες με επιδόσεις, αποτελεί το δίκαιο πακέτο προσφοράς της Opel στην σύγχρονη μετακίνηση.  

VIDEOS

Το σύστημα τετρακίνησης του Opel Grandland X Hybrid4

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...