Continental WinterContact TS 870: Ανακαλύπτοντας την πρόσφυση στο… χιόνι

Η Continental εξέλιξε τη νέα γενιά του χειμερινού ελαστικού WinterContact TS 870, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε όλους του τομείς και μας το παρουσίασε στον… Βόρειο Πόλο

  • -
  • -

Το WinterContact TS 870 είναι το νέο χειμερινό ελαστικό της Continental. Εξελιγμένο σε όλους τους επιμέρους τομείς, έρχεται να δώσει λύσεις σε δύσκολες συνθήκες κίνησης και πρόσφυση εκεί όπου κανένα άλλο δεν παρέχει. Το χιόνι είναι το αγαπημένο του περιβάλλον και για το λόγο αυτό ταξιδέψαμε μέχρι την Φινλανδία για να το γνωρίσουμε από κοντά και στο φυσικό του περιβάλλον.

Ουσιαστικά, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία μετρήσεων που μας παρουσίασε η Continental, το WinterContact TS 870 πήρε δύο στα τρία αστέρια σε όλους τους τομείς και έτσι μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα χειμερινό ελαστικό, που τα καταφέρνει πολύ καλά σε όλα τα τερέν.

Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, και σε σχέση με το ειδικότερο IceContact 3, το οποίο έχει και μικρά διάσπαρτα καρφάκια στο πέλμα του, υστερεί μόνο σε πάγο και χιόνι, με δύο έναντι τριών αστεριών, ενώ υπερέχει σε βρεγμένο και στεγνό έδαφος, αλλά έχει και καλύτερο δείκτη θορύβου και αντίστασης κύλισης.

Από την άλλη, αφήνει πίσω του το θερινό PremiumContact 6, το οποίο στη θεωρία δεν… πατά πάγο και χιόνι και δεν παίρνει βαθμό σε αυτά τα εδάφη, ενώ μένει λίγο πιο πίσω σε βρεγμένο, στεγνό, επίπεδο θορύβου και αντίστασης.

Τα οδηγήσαμε όλα στην ειδικά διαμορφωμένη, λευκή πίστα. Η συγκεκριμένη διαδρομή είχε διαφορετικό είδος χιονιού, από απαλό, άλλαζε σε πιο σκληρό, σε πάγο, αλλά και αφράτο χιόνι, με την πρόσφυση να αλλάζει ανάλογα. Αυτοκίνητο αναφοράς το Volkswagen Golf GTi έβδομης γενιάς. Πίσω από το τιμόνι του και με ελαστικά τα WinterContact TS 870, διαπιστώσαμε ότι αυτές οι συνθήκες δεν μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο, με τον πάγο να είναι το μοναδικό ίσως κομμάτι που ήθελε περισσότερη προσοχή.

Αυτό βέβαια το νιώσαμε πιο έντονα όταν βρεθήκαμε να οδηγούμε το Golf με τα IceContact 3, το οποίο… σπάει τον πάγο και περνάει σαν να πατάει σε στεγνό. Από την άλλη και καθαρά για… επιστημονικούς λόγους - μην το δοκιμάσετε στο σπίτι σας - οδηγήσαμε και ένα Golf με τα θερινά Continental PremiumContact 6. Αν και κατάφερε να κάνει τον γύρο της πίστας, η πρόσφυση ήταν περιορισμένη, με το αυτοκίνητο να απαιτεί ειδικούς χειρισμούς και σημαντικά χαμηλότερη ταχύτητα.

Όπως μας έδειξαν οι άνθρωποι της Continental δίνοντάς μας ένα κομμάτι ελαστικού από τα WinterContact και τα PremiumContact, που είχαν μέσα στο χιόνι για να είναι κρύα, τα υλικά διαφέρουν σημαντικά, με τα χειμερινά ελαστικά να είναι σημαντικά πιο μαλακά από τα θερινά. Λύγιζε με το χέρι, σε αντίθεση με το θερινό που ήταν πιο άκαμπτο.

Η νέα σύνθεση, όπως μας ανακοίνωσαν, βελτιώνει, - σε σχέση με τον βραβευμένο προκάτοχό του WinterContact TS 860 -, την ακρίβεια στους χειρισμούς κατά 5%, ενώ σε ίδιο ποσοστό είναι και καλύτερο στο φρενάρισμα. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η πρόσφυση σε χιόνι και σε βρεγμένο τερέν, ενώ ανταποκρίνεται καλύτερα στην εναλλαγή από βρεγμένο σε στεγνό. Βελτιωμένα παρουσιάζονται και τα περιβαλλοντικά του χαρακτηριστικά, με 7% αύξηση της ζωής του, αλλά και 4% χαμηλότερο δείκτη αντίστασης, για περισσότερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερους ρύπους. Η νέα χάραξη επιτρέπει στο TS 870 να φρενάρει καλύτερα στον πάγο.

Οι αυλακώσεις λειτουργούν σαν… υαλοκαθαριστήρες, διώχνοντας το νερό που δημιουργείται από λιωμένο χιόνι που πατά και προσφέροντας έτσι σημαντικά καλύτερη πρόσφυση. Σε παχύ χιόνι αντιδρά επίσης καλύτερα, λόγω της 3D χάραξης, η οποία επιτρέπει στο ελαστικό να βυθιστεί περισσότερο μέσα σε αυτό για να βρει επίσης πρόσφυση.

Με έμφαση στην ασφάλεια, η Continental δεν θα μπορούσε να μην δώσει προσοχή στη βελτίωση του φρεναρίσματος του νέου TS 870. Καλύτερο λοιπόν, τόσο στο χιόνι, όσο και στο νερό, επιδεικνύει καλύτερη αντίδραση στην υδρολίσθηση. Όσον αφορά τους δείκτες EU Tyre Label που ανακοινώνονται πάνω στα ελαστικά, το WinterContact TS 870 έχει C στην οικονομία καυσίμου και B στην πρόσφυση σε βρεγμένο, ενώ ο θόρυβος κατά την κύλιση είναι 70 dB, που είναι ο χαμηλότερος στην κατηγορία.

Για να μας δείξουν στην πράξη πόσο σημαντική είναι η καλή κατάσταση των ελαστικών και το κόστος που έχει σε ασφάλεια η φθορά, οι διοργανωτές είχαν ετοιμάσει μια άσκηση με Audi A3.

Σε αυτά είχαν τοποθετήσει το νέο WinterContact TS 870, στο ένα αυτοκίνητο ελαστικά καινούργια, στο άλλο αυτοκίνητο με πέλμα 4 mm και σε ένα τρίτο με 2 mm. Τα αποτελέσματα μίλησαν από μόνα τους με τη διαφορά ανάμεσά τους και υπέρ του καινούργιου να μην αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση.

Σε μια άλλη δοκιμασία, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την εξέλιξη των ελαστικών στο πέρασμα του χρόνου. Τα αυτοκίνητα ήταν Volkswagen Golf GTi, δεύτερης, τέταρτης, έκτης και έβδομης γενιάς. Τα ελαστικά που φόραγαν ήταν της εποχής τους και το αποτέλεσμα, άκρως… διασκεδαστικό.

Ως «επιδόρπιο» είχαν ένα ειδικά διαμορφωμένο Toyota GT86 για να κάνουμε drift στο χιόνι και στον πάγο. Τα πίσω ελαστικά είναι παλαιότερα, μας είπαν, με τα μπροστά καινούργια TS 870, για να έχει τιμόνι το αυτοκίνητο. Το να χάσεις την πρόσφυση σε αυτές τις συνθήκες είναι το εύκολο και ειδικά με ένα δυνατό αυτοκίνητο, το δύσκολο είναι να την βρεις. Ψάξαμε και τελικά την βρήκαμε και απολαύσαμε την πλαγιολίσθηση, όσο και γενικότερα την παρουσίαση της Continental για τα νέα χειμερινά ελαστικά WinterContact TS870. Ένα ελαστικό για το χιόνι, που όμως σε αυτή τη νέα εξελιγμένη του μορφή αποδεικνύει ότι μπορεί να κάνει διαφορετικά πράγματα με αξιώσεις και να διακριθεί σε πολλά τερέν.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...