Νέο Volkswagen Golf: Το οδηγούμε στην Ελλάδα
Στην όγδοη γενιά του πλέον το Golf, πέρασε στη νέα ψηφιακή εποχή του
- -
- -
Η Volkswagen αναμφίβολα πιστεύει στο Golf και η ελληνική αντιπροσωπεία το απέδειξε διοργανώνοντας την πρώτη επίσημη της νέας - όγδοης - γενιάς του, σε μια διαδρομή με περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα οδήγησης, μέχρι τα Ιωάννινα και πίσω.
Η εξέλιξη του νέου Golf του δίνει τα εφόδια και αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για τη διατήρηση των σκήπτρων της κατηγορίας του σε επίπεδο πωλήσεων. Το Golf, είναι δίχως άλλο το αειθαλές μοντέλο της Volkswagen, που έχει αφοσιωμένο κοινό, όπως μαρτυρούν και τα νούμερα πωλήσεων που ξεπερνούν συνολικά και από το 1974 που έκανε πρεμιέρα, τα 35 εκατομμύρια.
Αξιοσημείωτη ήταν η επιτυχία του το περασμένο έτος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, που κατέκτησε την πρώτη θέση γενικής στις πωλήσεις και ενώ ακόμα δεν είχε πάρει τα σκήπτρα η νέα γενιά. Μια νέα γενιά που προάγει την τεχνολογία συνδεσιμότητας αλλά και κίνησης, με πέντε υβριδικές εκδόσεις, διατηρώντας παράλληλα υψηλά τις αξίες που καθιέρωσαν το μοντέλο στη συνείδηση του κοινού.
Σχεδιαστικά, είναι εμφανείς οι δεσμοί του νέου με το παλιό, αφού
οι Γερμανοί σε αυτόν τον τομέα δεν διεκδικούν τον τίτλο του
“επαναστατικού”, όσο αυτόν της “εξέλιξης”. Οι αλλαγές μικρές και
εστιάζονται στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, εμπρός και
πίσω. Τα νέα εμπρός φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED στο βασικό
εξοπλισμό, είναι τώρα πιο λεπτά και παρασύρουν το καπό πιο χαμηλά.
Σε συνδυασμό με κάποιες επιμέρους κινήσεις προέκυψε όφελος σε
επίπεδο αεροδυναμικής, αφού στη νέα γενιά κατέβηκε κάτω από το Cd
0,30, στο 0,275.
Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό στο δρόμο, όπου το νέο Golf
εντυπωσιάζει με την ησυχία που προσφέρει, σε βαθμό που είναι
δύσκολο να αποδοθεί στο χαρτί. Ταξιδεύει ξεκούραστα και άνετα σε
όλους του τομείς, με το ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης να
προσφέρει αναβαθμισμένη αίσθηση και καλή πληροφόρηση στα χέρια του
οδηγού.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στις εκδόσεις ισχύος μέχρι 150 ίππων. Από εκεί και πάνω, υιοθετείται η λύση των πολλαπλών συνδέσμων, η οποία, όπως διαπιστώσαμε, με το «δικό μας» Golf 1.5 eTSI, είναι αποτελεσματική σε επίπεδο απόσβεσης, ακόμα και στη λιγότερο προσεγμένη άσφαλτο του επαρχιακού δικτύου.
Οι εκδόσεις του νέου Volkswagen Golf έχουν ως βάση τον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 TSI με τους 110 ίππους, ενώ πιο πάνω τοποθετείται ο 1.5 TSI με 130 ή 150 ίππους. Όλες θα έχουν επιπλέον και mild hybrid εκδοχές, με 48V σύστημα που συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Λίγο αργότερα θα προστεθούν και οι plug-in hybrid εκδόσεις με 1.4 TSI 204 και 245 ίππων, αλλά και φυσικού αερίου. Διαθέσιμη από την αρχή θα είναι και μια έκδοση πετρελαίου 2.0 TDI με 150 ίππους.
Για την κατασκευή του νέου Golf χρησιμοποιείται η πλατφόρμα MQB,
με τη διαφορά όμως στη νέα γενιά του μικρομεσαίου γερμανικού
μοντέλου να εστιάζεται στα υλικά των επιμέρους τμημάτων, τα οποία
είναι πιο ελαφριά, εξοικονομώντας έτσι 40 κιλά βάρους.
Όπως η σχεδίαση, έτσι και οι διαστάσεις του νέου αποκλειστικά
5θυρου Golf (4.284 mm μήκος) δεν ξεφεύγουν από τα δεδομένα του
μοντέλου προηγούμενης γενιάς. Έτσι, όσον αφορά τους διαθέσιμους
χώρους το νέο Golf είναι αναμφίβολα ευρύχωρο για τους επιβαίνοντες,
τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω και παρά το τούνελ που
διατρέχει την καμπίνα. Ο χώρος αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 380
λίτρα και παρά το γεγονός ότι δεν είναι κορυφαίος σε τιμή, έχει
κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του, ενώ με τις
πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.237 λίτρα.
Ωστόσο, περνώντας στο εσωτερικό του νέου Golf είναι αδύνατον να σταθείς μόνο στους χώρους. Αυτό που σε κερδίζει είναι η εντελώς νέα σχεδίαση του ταμπλό. Δυο οθόνες σε σειρά κλέβουν την παράσταση και σηματοδοτούν το πέρασμα του Golf στη νέα εποχή του, την ψηφιακή. Το Innovision Cockpit κάνει πρεμιέρα στο Golf και καταργεί τα συμβατικά πλήκτρα. Συρόμενος διακόπτης αφής αναλαμβάνει να ανεβάσει την ένταση της φωνής ή να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του κλιματιστικού, το οποίο ως έξτρα διατίθεται και με τρεις ζώνες. Κάτω από την κεντρική οθόνη έχουν τοποθετηθεί οι συντομεύσεις που οδηγούν στον κλιματισμό, το μενού, τα mode οδήγησης και τα συστήματα υποβοήθησης, διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση σε αυτά.
Επιπλέον του ελέγχου με αφή υπάρχει η δυνατότητα και φωνητικών
εντολών σε επτά γλώσσες, μεταξύ αυτών αγγλικής, αλλά όχι προς το
παρόν και ελληνικής. Αναμενόμενα, απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, αφού
εισάγει μια εντελώς νέα εμπειρία χειρισμού. Ακόμα και τα συμβατικά
χειριστήρια για τα φώτα στα αριστερά του τιμονιού, έχουν
αντικατασταθεί με πλήκτρα. Το smartphone πλέον γίνεται κλειδί, το
οποίο μέσω NFC ξεκλειδώνει το νέο Golf. Επίσης, το νέο Golf είναι
συνέχεια συνδεδεμένο μέσω του We Connect και We Connect Plus, που
προσφέρουν streaming μουσικής και εικόνας, internet ραδιόφωνο, αλλά
και άλλες διαδικτυακές λειτουργίες.
Το νέο Golf μάλιστα έγινε το πρώτο Volkswagen που εξοπλίζεται με το
σύστημα επικοινωνίας Car2X στο βασικό εξοπλισμό του. Σε κάθε
περίπτωση, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ
άλλων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, επιτήρησης
περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης ανάγκης City
Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring.
Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα, με τα υλικά και τη συναρμογή να μην επιδέχονται κριτικής. Στους νεοτερισμούς περιλαμβάνεται και η σχεδίαση, με τον οριζόντιο αεραγωγό που διατρέχει όλο το ταμπλό να πλαισιώνεται από όμορφη λάκα που αναβαθμίζει την εικόνα. Στην αυτόματη έκδοση, όπως αυτή που οδηγήσαμε, ο επιλογέας είναι σημαντικά μικρότερος, απελευθερώνοντας χώρο στην κονσόλα.
Το «δικό μας» αυτοκίνητο στην παρουσίαση ήταν το 1.5 eTSI 150
ίππων. Δηλαδή η mild hybrid έκδοση, που συνδυάζεται αποκλειστικά με
αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό είναι διπλού συμπλέκτη με επτά
σχέσεις που διακρίνεται για την ταχύτητά του, ενώ αξιοποιεί στο
μέγιστο τη δύναμη του κινητήρα. Λειτουργεί υποδειγματικά με το
σύστημα coasting που απενεργοποιεί τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού
φορτίου, προκειμένου να μειώνει την κατανάλωση. Η τελευταία κατά τη
διάρκεια της οδήγησης κυμάνθηκε από 6,5 έως 7,5 lt/100 km, χωρίς
μάλιστα να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το γκάζι.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα στο εθνικό δίκτυο, το Volkswagen Golf 1.5
eTSI δείχνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Η δύναμη μπορεί να μην
εντυπωσιάζει όσο η ομαλότητα που επιδεικνύει η λειτουργία του
κινητήρα, αλλά αναπτύσσει υψηλή ταχύτητα με χαρακτηριστική ευκολία
και τη διατηρεί χωρίς κόπο. Το σύστημα διεύθυνσης, σε σχέση με αυτό
του απερχόμενου μοντέλου, είναι πιο άμεσο και θετικό, πιο
επικοινωνιακό. Η άνεση είναι υψηλού επιπέδου, όπως προαναφέραμε, με
τα επίπεδα θορύβου εξαιρετικά χαμηλά. Η ανάρτηση είναι πιο
ραφιναρισμένη, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και καλή ποιότητα
κύλισης. Σε ανοιχτό δρόμο αποδεικνύεται εύκολο και απολαυστικό, ενώ
στο επαρχιακό δίκτυο, με στροφές εκτιμάς τα υψηλά περιθώρια
πρόσφυσης και τις ήπιες αντιδράσεις του.
Το νέο Volkswagen Golf είναι διαθέσιμο για παραγγελία, με τις
εκδόσεις 1.5 TSI (από 25.050 €) και 2.0 TDI DSG (26.750 €) να έχουν
και άμεση παράδοση. Η μικρότερη και πιο ελκυστική τιμολογιακά 1.0
TSI (20.500 €) θα έρθει λίγο αργότερα, μέσα στον Ιούνιο και τον
Οκτώβριο η έκδοση φυσικού αερίου. Οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι η
Life και η Style, με τη βασική να διαθέτει μεταξύ άλλων, προβολείς
LED, εσωτερικό φωτισμό ambient 10 χρωμάτων, σύστημα πολυμέσων
composition media, υπηρεσίες we connect, αυτόματο κλιματισμό,
προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα ενεργής διατήρησης στη
λωρίδα κυκλοφορίας, front assist και ζάντες αλουμινίου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ