Πρώτη οδήγηση: Off Road KTM & Husqvarna ΜΥ 2021 - Πάρτε τα βουνά!
Με τις νέες enduro - motocross της ΚΤΜ & Husqvarna, βρίσκεις ένα καλό λόγο για ορεινή απόδραση. Να λοιπόν γιατί βρεθήκαμε στα Άνω Τρίκαλα Κορινθίας και στο αθλητικό κέντρο Ζήρειας.
- -
- -
με μια ματιά
Παραδοσιακά μπροστά, καλοεξοπλισμένη και με τεχνολογία αιχμής, η Off Road γκάμα του ΚΤΜ Group, κάνει τον ανταγωνισμό να ακολουθεί.
Off Road KTM & Husqvarna ΜΥ 2021 - Νέα μοντέλα, εσοδείας 2021 λοιπόν, που έρχονται να εκπροσωπήσουν τις δυο αναγνωρισμένες εταιρείες στο off road στερέωμα. Ένα περιβάλλον που οι μοτοσυκλέτες της KTM πρωτίστως και της Husqvarna από κοντά, διαπρέπουν στην πίτα των πωλήσεων. Πανευρωπαϊκά, αλλά και στη χώρα μας.
Με βάση τα στοιχεία της αγοράς στην Ελλάδα, οι ταξινομήσεις enduro την τελευταία 10ετία έχουν ταμπέλα KTM. Με την οικονομική κρίση στα ντουζένια της, την πρώτη 5ετία η αγορά έπαιζε άμυνα και το 2015 άρχισε να γλυκοχαράζει μια τάση εξωστρέφειας. Το 2013 έχει προηγηθεί η απόκτηση της Husqvarna από το KTM GROUP με τη δυναμική της να φουντώνει.
Σύνολο off road ταξινομήσεων για το 2015 λοιπόν, 163 enduro μοτοσυκλέτες με το Group να διατηρεί το 70% της κατηγορίας, ενώ την επόμενη χρονιά αν και ο ανταγωνισμός δυνάμωσε και διεύρυνε την γκάμα του, το Group διατήρησε το 62%. Το 2017 είναι η σεζόν που η KTM έφερε τα TPI, δίχρονα «ψεκαστά» δηλαδή, δηλώνοντας για μια ακόμα φορά ότι ξεχωρίζει σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Αποτέλεσμα να διατηρήσει το 69% της κατηγορίας, παραμάσχαλα!
Για το 2018 και 2019, παραμένει καβάλα στο άλογο με τον αέρα της
τεχνολογικής υπεροχής, έχοντας στο τσεπάκι της ένα 75%. Και αν
μάλιστα υπολογίσουμε ότι στο δύσκολο 2020 που διανύουμε η εταιρεία
παραμένει έως το πρώτο 8μηνο στο 65% (χωρίς μάλιστα να έχουν
εμφανιστεί τα ΜΥ2021), τότε καταλαβαίνει κανείς ότι κάτι καλό
συμβαίνει πέραν της φήμης του προηγμένου - πετυχημένου -
αναγνωρισμένου.
Ανεβείτε!
Το καλό προκύπτει από την αίσθηση που βιώνεις όταν βρεθείς αναβάτης
τους με την off road αρματωσιά να σε κάνει μάχιμο εντουρά, θέλεις
δεν θέλεις. Αν και ο καιρός γλύκανε την ώρα που ανεβήκαμε
(προηγήθηκε ένα 90λεπτο καπέλο, αραχτοί στον ξενώνα), ο αέρας
ξύριζε. Συνοδευόταν μάλιστα με ψιλόβροχο που οι σταγόνες προσφέρουν
βελονισμό, όχι απαραίτητα θεραπευτικό. Φανταστείτε τι γινόταν πριν
αρθεί το απαγορευτικό.
Οι μοτοσυκλέτες των KTM και Husqvarna ήταν εκεί, φρεσκότατες για
posing μπροστά από μάτια και κάμερες, στο καλωσόρισμα της
εκδήλωσης. Με τη διαθέσιμη γκάμα μοντέλων προς δοκιμή να
περιλαμβάνει τα δίχρονα EXC 150 και 300, με το σύστημα ψεκασμού
TPI, το τετράχρονο 250 EXC-F και το δυνατό motocross μοντέλο 450
SX-F, η Ready To Race εμπειρία δεν περιορίστηκε στην πορτοκαλί
γειτονιά, αλλά συνεχίστηκε και με τις μοτοσυκλέτες της εταιρείας με
έμβλημα την σουηδική κορώνα.
Το TE 250i εκπροσωπούσε τα δίχρονα Husqvarna (με ψεκασμό και αυτά
από το 2017), το όμοιου κυβισμού FC 250 ήταν η motocross πλευρά σε
τετράχρονο τέμπο και η μεσαία τετράχρονη FE 350i, η αποκαλούμενη
χρυσή τομή στον κόσμο του εντούρο. Δυστυχώς το lockdown δεν άφησε
να ολοκληρωθεί το ετήσιο ανοιχτό event των off road days, όπου
πραγματοποιείται στοχευμένα σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα της
Ελλάδας και θα έτρεχε μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Έτσι όσοι αναζητούν
live γεύση από τα κατορθώματα των νέων μοντέλων, θα περιοριστούν
στην ανάγνωση.
Φρέσκα τα χωματερά
Για το 2021 τα νέα χωμάτινα μοντέλα της ΚΤΜ και της Husqvarna έχουν
κυρίως επιμέρους βελτιώσεις που εστιάζουν στην εμφάνιση και την
αποδοτικότητα, ενώ έμφαση δόθηκε σε ειδικές επετειακές εκδόσεις της
enduro γκάμας. Για λογαριασμό της KTM, μετά τις εκδόσεις Six Days
που ανεβαίνουν σκαλοπάτι εξοπλισμού σε σχέση με την mainstream
γκάμα, υπάρχει ήδη ένα EXC 300 TPI Erzberg Rodeo και προστέθηκε και
το EXC-F 350 WESS στις Special Editions εκδόσεις που αμφότερες
προσφέρουν ακόμα πιο factory αύρα σε εμφάνιση και εξοπλισμό. Οι
αντίστοιχες σπέσιαλ εκδόσεις για λογαριασμό της Husqvarna είναι οι
Rockstar Editions, που αφορούν τα TE 300i και FE 350i.
Πίσω στον εντουράδικο ψυχρό και βροχερό καιρό και στη στιγμή της αλήθειας. Το έδαφος μας υποδέχτηκε όπως πρέπει, νωπό κατά βάση και αφράτο στο σύνολο της πίστας που είχε στηθεί στο οροπέδιο. Ένας ισορροπημένος συνδυασμός γρήγορων και τεχνικών κομματιών με ανηφόρες, αλματάκια κατηφόρες και υποψία μονοπατιού, στοιχεία που αναζητάς τόσο με enduro όσο και με motocross. Τα ορατά απομεινάρια του λυσσαλέου βοριά είναι κάτι ανεμίζουσες κορδέλες που θα οριοθετούσαν τη διαδρομή. Όχι παντού αλλά σε ένα μεγάλο τμήμα της. Μικρό το κακό, θα σκαφτεί άλλωστε και τα ίχνη θα μας οδηγούν. Για να γίνει αυτό ο τεχνικός διευθυντής στην Ελλάδα, Κώστας Καλατζόπουλος ανάλαβε σε ρόλο πλοηγού και …σκαπανέα! Στο γενικό πρόσταγμα ο Sales & Marketing Manager Αργύρης Παπαγιαννακόπουλος έπαιζε πετυχημένα tetris με ανθρώπους και μηχανές, ώστε όλοι να οδηγήσουν όλα και να μην κάνει κοιλιά το πρόγραμμα στον διαθέσιμο σφιχτό πλέον χρόνο.
Ώρα Husqvarna
Οι υπηρεσίες βγαίνουν και μου κληρώνει για αρχή το
FE 350i. Ευτυχώς
δεν μου έκατσε με το καλημέρα δύστροπο μοτοκροσαδικο άλογο, αλλά το
ορθόδοξο εντούρο με τις καλύτερες δημόσιες σχέσεις. Η μεσαία
τετράχρονη μοτοσυκλέτα της Husqvarna έρχεται κυρίως με αισθητικές
αλλαγές και παραμένει οδηγικά το ιδανικό εντούρο για κάθε έδαφος
και δοκιμασία.
Θα σε κάνει να χαμογελάσεις με την πληθωρικότερη ροπή του και θα το
νιώθεις σαν ένα μεγαλωμένο 250άρι σε αίσθηση, ιδανικό για
χομπίστικες βόλτες στο βουνό, χωρίς να σε ταλαιπωρεί το βάρος.
Σαφές και στιβαρό ώστε να μην σε προδίδει αν του φερθείς επιθετικά,
ενδοτικό και φιλικό συνάμα όμως στα τεχνικά κομμάτια, για να μη
χρειάζεται να το οδηγείς με την ταυτότητα στο στόμα. Το WP XPLOR
εμπρός πιρούνι διαμέτρου 48 mm - με προηγμένο έμβολο μεσαίας
βαλβίδας για σταθερή λειτουργία απόσβεσης - διαβάζει και διατηρεί
ένα ποιοτικό πάτημα, ενώ τo θεωρητικό πλεονεκτήματα των Husqvarna
σε σχέση με τον ενδοοικογενειακό ανταγωνισμό των KTM, είναι το
μοχλικό στην πίσω ανάρτηση (σε αντίθεση με το PDS των πορτοκαλί
μοτοσυκλετών).
Εδώ λοιπόν η προοδευτικότατη λειτουργεία του αμορτισέρ WP XACT και
ο εύστοχος συνδυασμός της απόσβεσης - πρόσφυσης ανεξάρτητα από το
έδαφος, μπορεί να κοστίζει, αλλά ξεχωρίζει. Σε πείθει ότι μπορείς
να μείνεις με το γκάζι ανοιχτό, ενώ υπάρχει και traction control
που επεμβαίνει διακριτικά. Σε πείθει μεν, αλλά ο δεξής πήχης έχει
ήδη σφίξει και μου κάνουν νόημα για αλλαγή. Ψευτοδιατάσεις για
αποφόρτιση και ταυτόχρονα πορεία για τη σέλα του
TE
250i.
Όσοι έχετε αρνητική εντύπωση για τα δίχρονα ή διατηρείτε μια
επιφύλαξη απέναντί τους, απλά ξεπεράστε τη και καβαλήστε ένα από τα
σύγχρονα του group! Ανάλαφρη αίσθηση και πολιτισμός με το καλημέρα,
μιζιά και ρελαντί σταθερό από ένα ποιοτικά κομψό σύνολο δίχως
ελλείψεις. Μπροστά σου ένα μινιμαλ ψηφιακό όργανο με την απαραίτητη
ενημέρωση (κοντέρ χιλιομετρητές, ώρα, ωρόμετρο, χρονόμετρο, λαμπάκι
ψεκασμού κινητήρα και χαμηλής ένδειξης καυσίμου - λαδιού καύσης)
που αναζητά ο σύγχρονος εντουράς. Βουτυρένιος υδραυλικός συμπλέκτης
Magura και μοτέρ ζωντανό με αίσθηση και ψυχή που ξυπνάει σχεδόν από
το ρελαντί. Πολιτισμικό σοκ για μαθημένους σε σαματατζήδες
δίχρονους που κάνουν το παν για να σε ψαρώσουν με το άγρια απότομο
δούλεμά τους.
Εδώ το τέκνο της Husqvarna δείχνει ανατροφή από σπίτι. Ούτε πίνει,
ούτε καπνίζει και προσφέρει αριστοκρατικό τρόπο απόδοσης που δεν
χωλαίνει χαμηλά. Το ελαστικό μοτέρ δεν σε πουλάει αν ξεχαστείς με
μια δυο σχέσεις παραπάνω, ακόμα και αν βρεθείς στους πρόποδες
ανηφοριάς με στόχο την κορυφή της. Βγάζει τη δύναμή του από χαμηλά
με πολιτισμένο τρόπο, αλλά δεν ξεχνά παράλληλα ότι είναι δίχρονο
που οφείλει να μην αστειεύεται όσο μένει ανοιχτό το γκάζι.
Στροφάρει με διάθεση σχεδόν άοσμο και χωρίς ίχνος χαρακτηριστικού
καπνού από το τελικό του. Ο ψεκασμός εξαφανίζει κραδασμούς και
μπουκώματα, ενώ το σύμπτωμα της απρόβλεπτης κλωτσιάς μόλις βρει
ροπή στις μεσαίες δεν είναι έντονο και ο λόγος είναι στον
καταμερισμό της από χαμηλά, προσφέροντας ένα γενναίο ωφέλιμο
εύρος.
Αν βέβαια το επιθυμείς παίζεις με το συμπλέκτη, δίχρονος παραμένει!
Αν πάλι θέλεις πιο ήπια χαρτογράφηση υπάρχει διακόπτης αριστερά στο
τιμόνι, ενώ στο μεγάλο εχθρό του δίχρονου κινητήρα που είναι το
υψόμετρο, ο ψεκασμός έχει τις άμυνές του. Μια σειρά από αισθητήρες
ενημερώνουν την μονάδα EMS και αυτή με τη σειρά της δίνει τις
κατάλληλες εντολές (μέσω χαρτογράφησης) για αυτόματη προσαρμογή
στις περιβαλλοντικές και υψομετρικές συνθήκες. Και οι συνθήκες που
είχαμε στη Ζήρεια είναι η καλύτερη απόδειξη.
Το σταθερό γκάζι και η πολιτισμένη λειτουργία σε καθαρόαιμο
δίχρονο εντούρο είναι πιο εφικτό από ποτέ, σε βαθμό που δεν το
περιορίζει στην βόλτα από και προς τα μονοπάτια των γειτονικών
βουνών. Ακόμα και το εκδρομικό enduro που μέχρι πρότινος ήταν
προνόμιο των τετράχρονων, είναι στο ρεπερτόριο του σύγχρονου
δίχρονου ψεκαστού με την ανεξάρτητο ρεζερβουάρ για τη μίξη, που θα
ζητήσει λάδι μετά από 3 - 4 ρεζερβουάρ βενζίνης. Η ελαφριά αίσθηση
του δίνει εύστοχο και αέρινο πάτημα στις ποιοτικές WP εμπρός και
πίσω, ενώ το ζύγισμα στον αέρα είναι σαφώς υπερ του, σε σχέση με τα
βαρύτερα σε αίσθηση τετράχρονα.
Και εδώ το μοχλικό έδειξε την υπεροχή του, ενώ εκεί που σημαδεύεις
πηγαίνεις με μια ευστοχία και μια αίσθηση απαλλαγμένου βάρους. Μια
premium πρόταση, που ισχύει και για το FE που προηγήθηκε και
προκύπτει από άριστη εργονομία της θέσης οδήγησης, πλάκες CNC, το
Pro Taper τιμόνι της Answer με τα γκριπ της ODI, τα φρένα της
Magura, το ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων της Pankl Racing τις ζάντες
της DID και άλλες λεπτομέρειες που δικαιολογούν την ανάλογη τιμή.
Μετάβαση στο FC 250, το
τετράχρονο motocross, έχω ήδη ζεσταθεί και εξοικειωθεί με τη
διαδρομή. Φιλικότατο αν και με 46 ίππους, οφείλω να ομολογήσω ότι
δεν ένιωσα άβολα, αντιθέτως ανέβασα ρυθμό και με βοήθησε να
δοκιμάσω πράγματα που είχα ως σκέψεις. Σε κάνει να εξελιχτείς
ανάλογα με το χρόνο που θα αφιερώσεις. Ζυγισμένο, καλοστημένο και
αέρινο στα άλματα, θα σε ξεψαρώσει με τον τρόπο που διαβάζουν οι
σφιχτές αναρτήσεις του να χουφτώνεις γερά τη γκαζιέρα. Στροφάρει
χαρούμενα, δύναμη δεν του λείπει και το μόνο που ζητάει είναι
προπόνηση και φυσική κατάσταση.
Για το 2021 ένα νέο ηλεκτρονικό αξεσουάρ, συνδυάζεται με την
εφαρμογή MyHusqvarna app που εγκαθίσταται σε smartphone και δίνει
τη δυνατότητα ρύθμισης της απόδοσης του κινητήρα, αλλά και
πληροφορίες για τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Μπροστά το πιρούνι
είναι τεχνολογίας AER με λειτουργία αέρα δηλαδή αντί για
ελατήριο.
HUSQVARNA | TE 250i | FE 350i | FC 250 |
Κινητήρας | 2Τ, 249 cc | 4Τ, 349,7 cc | 4Τ, 249,9 cc |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός στις θυρίδες μεταφοράς |
Ψεκασμός | Ψεκασμός |
Εκκίνηση | Μίζα | Μίζα | Μίζα |
Σχέσεις κιβώτιου | 6 | 6 | 5 |
Ανάρτηση εμπρός | WP XPLOR USD, Ø 48 mm |
WP XPLOR USD, Ø 48 mm |
WP XACT-USD, Ø 48 mm |
Ανάρτηση πίσω | WP XACT με μοχλικό | WP XACT με μοχλικό | WP XACT με μοχλικό |
Απόσταση από το έδαφος |
360 mm | 360 mm | 370 mm |
Ύψος σέλας | 950 mm | 950 mm | 940 mm |
Ρεζερβουάρ | 8,5 λίτρα | 9 λίτρα | 7 λίτρα |
Βάρος | 106,2 kg (χωρίς βενζίνη) |
106,8 kg (χωρίς βενζίνη) |
99,5 kg (χωρίς βενζίνη) |
Τιμή | € 10,590 | € 11,670 | € 8,990.00 |
Πορτοκαλί στρατόπεδο
Μετάβαση στο πορτοκαλί στρατόπεδο και γεύση από μια ισχυρή δόση
αδρεναλίνης που προσφέρει απλόχερα το 450 SX-F.
Εδώ αν δεν είσαι ντούκι και μυημένος motocrosser, ασε τις μαγκιές
στην άκρη. To δυνατό motocross της KTM δεν συγχωρεί απροπόνητους με
κακή φυσική κατάσταση, αντιθέτως είναι εδώ φτιαγμένο για
πρωταθλητισμό. Υποστηρίζει φυσικά και τον αθλητισμό, όντας από τα
φιλικότερα της κλάσης του, αλλά αν δεν το έχεις με το άθλημα και
τις απαιτήσεις του, το διαπιστώνεις απλά με το καλημέρα.
Όσες φορές ξαναβρέθηκα σε παρόμοια σέλα έκανα τουμπεκί, φέτος όμως
ίσως το ζέσταμα που προηγήθηκε, τα νωπά και αφράτα χώματα και το
ενδιαφέρον της διαδρομής, μου έδωσαν άλλη αίσθηση. Μικροαλλαγές
στον κινητήρα, όπως νέα έδραση (με χαλκό-βηρύλλιο) στον πείρο του
εμβόλου και επανασχεδιασμένα και ελαφρύτερα κοκοράκια βαλβίδων,
έδωσαν το fine tunning χαμηλώνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος του
εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα αξιοπιστία. Φυσικά πρόθεσή του ήταν και
είναι παραδοσιακά να μην υστερεί πουθενά σε δύναμη, ενώ πλέον δεν
μένει μόνο εκεί, αλλά καλωσορίζει την digital εποχή για την
εταιρεία στο motocross με το ΚΤΜ Connectivity Unit. Μια ηλεκτρονική
Bluetooth μονάδα που προσφέρεται προαιρετικά ως αξεσουάρ για όλη
την SX-F γκάμα και επικοινωνεί μέσω της εφαρμογής MyKTM app για μια
σειρά ρυθμίσεων στην μοτοσυκλέτα.
Από το Smartphone λοιπόν μπορείς να επέμβεις σε ρυθμίσεις ανάλογα
με τις συνθήκες της πίστας ή τις απαιτήσεις του αναβάτη. Έχεις τη
δυνατότητα επιλογής χαρτογραφήσεων για μαλακό, σκληρό ή πετρώδες
τερέν, δυνατότητα επιλογής στεγνού ή βρεγμένου, ενώ μπορείς να
επέμβεις στην απόκριση γκαζιού, στο φρένο του κινητήρα στο κλείσιμο
του γκαζιού, στο traction και launch control.
Στην πράξη, στη σέλα δηλαδή του 450 SX-F, οι ρυθμίσεις είχαν
ήπιο setting σε μοτέρ και ανάρτηση, παρόλα αυτά δεν είχα να
αντιμετωπίσω αρνί. Είναι ξέφρενο όταν χουφτώσεις λίγες μοίρες
παραπάνω την γκαζιέρα του και εξακολουθεί να θέλει νιάτα και ψυχή,
τα οποία ζητάει αγκαζέ με εμπειρία. Αν σεβαστείς την ύπαρξή του, θα
σεβαστεί και την δική σου και θα σε κεράσει ισοπεδωτική οδηγική
αίσθηση. Πανάλαφρο στα 100 κιλά και πανίσχυρο για να σκάβει αυλάκια
και να σηκώνει με κάθε σχέση τον μπροστινό τροχό στον ουρανό. Και
όσο ζεις μαζί του το μαθαίνεις, αλλά δεν παύει να σου υπενθυμίζει
ότι έχεις απουσίες από το γυμναστήριο.
Ανάσα με το επόμενο τετράχρονο της πορτοκαλί παρέας, που είναι λίρα εκατό για την πορεία ενασχόλησης ενός ανθρώπου με το enduro. Κάνεις τα πρώτα σου βήματα, σε κούρασαν τα πανίσχυρα κυβικά, έπαθες και έμαθες, νιώθεις την ανάγκη για κάτι ελαφρύ και δραστήριο;
Αν απαντάς ναι σε όλα αυτά και ψάχνεις για το ιδανικό το βλέπεις
στο EXC-F 250. Μαλακό σε σχέση με τα MX, αλλά
εύστοχο για να μην σε κουράζει και να χτίσει σχέση εμπιστοσύνης
μαζί του. Εδώ ένιωσα ότι πραγματικά δεν έχω λόγο να κλείνω το
γκάζι. Κεφάτο το μοτέρ χαμηλά, ζωντανό στις μεσαίες και αν ψάχνεις
το παραπάνω, η ευστροφία σε επιβραβεύει με ωφέλιμους καλπασμούς.
Δεν απευθύνεται μόνο στον αρχάριο αλλά και στον συνειδητοποιημένο
που αναγνωρίζει ότι στο μονοπάτι δεν σου χρειάζεται ούτε το ιππικό
ούτε η αδράνεια που το συνοδεύει.
Αν το λέει η ψυχή σου θα το ξεζουμίσεις και θα δεις και χρόνους,
κινούμενος αέρινα με την ποιοτική ανάρτηση WP XPLOR να διαβάζει το
τερέν που σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο να ολοκληρώνει ένα
σύνολο έτοιμο για όλους και για όλα. Στάνταρ πλέον η ρύθμιση της
προφόρτισης ελατηρίου εμπρός, προνόμιο που είχαν οι Six Days
εκδόσεις, ενώ στην προοδευτικότητα του μοχλικού των Husky, το PDS
της KTM απαντά με πιο στακάτη αντίδραση, που γίνεται αντιληπτή
κυρίως όταν ρίξεις ρυθμό. Για πιο λόγο όμως; Το μικρό τετράχρονο
enduro της KTM σε πείθει να του στραγγίξεις τη γκαζιέρα, να σε
εκπαιδεύσει και να το απολαύσεις.
Στο ίδιο μοτίβο και η μικρή εκδοχή του δίχρονου TPI (Transfer
Port Injection). Εδώ και αν σου ζητάει να φτάνεις το στοπ της
γκαζιέρας, για να το απολαύσεις και να σε κεράσει ένα χαμόγελο
μέχρι τα αυτιά. Αφήστε στην άκρη τις αρνητικές εμπειρίες από το
παρελθόν, τα λαδωμένα μπουζί, τις κάπνες και τη λαδίλα γύρω σας και
γνωρίστε ένα σύγχρονο δίχρονο σαν το EXC
150 TPI.
Η starlet εκδοχή βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια μου και την νιώθω
ποδήλατο! Έχει μαζί του και ένα υπόβαθρο πλαισίου ανάρτησης, που το
υποστηρίζει με τους γνωστούς επώνυμους προμηθευτές. Το 150άρι
μπορεί να είναι η εισαγωγή στην enduro γκάμα, η πιο προσιτή σε τιμή
επιλογή που μπορεί να έχει κανείς, όμως δεν έχουν γίνει εκπτώσεις.
Πιρούνι WP XPLOR, πίσω αμορτισέρ της ίδιας σειράς, όλα με πλήρεις
ρυθμίσεις, φρένα Brembo και όλα τα περιφερικά που αναζητά ο
απαιτητικός είναι εδώ. Ο ψεκασμός έχει ομαλοποιήσει όσο περισσότερο
μπορεί την κλίμακα της ροπής προς τις μεσαίες, ώστε να μην νιώθεις
το μοτέρ ένα διακόπτη on-off.
Εντάξει στις ανηφόρες πρέπει να είσαι προσεκτικός στην επιλογή
σχέσης, αλλά υπάρχει και ο ανθεκτικός συμπλέκτης ως βοήθεια στο
ενδεχόμενο λάθος. Ανταποκρίνεται θετικά στο άνοιγμα του γκαζιού
ακόμα και αν δεν κινείσαι στη λογική full throttle, αν και σύντομα
αντιλαμβάνεσαι ότι είναι φτιαγμένο για επίθεση αν θέλεις να πάρεις
απόδοση και αποτέλεσμα. Μπορείς να καμαρώνεις ότι πηγαίνεις τέρμα
γκάζι, μπορείς να στρίβεις όπως έρχεσαι! Το μικρό EXC μεταδίδει με
τον πιο εύστοχο και άμεσο τρόπο στον αναβάτη τα αποτελέσματα του
χειρισμού του και ένα πράγμα μόνο απεχθάνεται. Να χάσει τη φόρα
του!
Κάτι που δεν φαίνεται να ιδρώνει καθόλου το αυτί της δίχρονης
πορτοκαλί ντίβας που ακούει στο όνομα EXC
300 TPI. Η
μοτοσυκλέτα με την επιβλητική εμπορική πορεία και τις ανάλογες
επιδόσεις ήταν το οδηγικό επιδόρπιο. Το ελαστικό και πληθωρικά
ροπάτο μοτέρ δεν σε πουλάει αν ξεχαστείς με κάποια από τις τρεις
τελευταίες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμα και αν βρεθείς
στους πρόποδες ανηφοριάς με στόχο την κορυφή της. Βγάζει τη δύναμή
του από χαμηλά με πολιτισμένο τρόπο αλλά δεν ξεχνά παράλληλα ότι
είναι δίχρονο που οφείλει να μην αστειεύεται όσο μένει ανοιχτό το
γκάζι.
Δεν παύει να είναι θηρίο, δεν παύει να σε τεντώνει, αλλά τώρα θα το
βρεις στην πιο εξημερωμένη του μορφή. Η σούζα είναι τρόπος
έκφρασης, η σκαπτική του ικανότητα δεν απαιτεί πολλές στροφές στο
μοτέρ και η ανάγκη για φρένα θα νιώσεις συχνά ότι είναι
επιβεβλημένη και ευτυχώς αναλαμβάνουν τα Brembo το σκοπό τους. Ένα
δίχρονο σχεδόν τετράχρονο στον τρόπο έκφρασης του κινητήρα,
απαλλαγμένο όμως από ιδιοτροπίες, αλλά και με πιο βαριά αίσθηση σε
σχέση με ένα αντίστοιχο 250άρι. Αργότερο σε συμπεριφορά ιδίως σε
κλειστές στροφές και αυτό γιατί η αδράνεια του μεγαλύτερου κινητήρα
θα σε βρει με πιο ανοιχτή τροχιά δείγμα υστέρησης σε ευελιξία. Από
την άλλη ανοίγεις το γκάζι και ανακάμπτεις πανηγυρικά και
θεαματικά!
Η ουσία είναι ότι τα δίχρονα ζουν τις καλύτερες μέρες τους,
προσφέρουν premium προδιαγραφές στον αναβάτη τους είτε αυτός είναι
«επαγγελματίας» αλλά ακόμα περισσότερο αν είναι χομπίστας και
ατενίζουν το μέλλον χωρίς να νιώθουν ότι θα ζουν στη σκιά των
τετράχρονων.
KTM | 150 EXC TPI | 300 EXC TPI | 250 EXC-F | 450 SX-F |
Κινητήρας | 2Τ, 143,99 cc | 2Τ, 293,2 cc | 4Τ, 249,9 cc | 4Τ, 449,9 cc |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός στις θυρίδες μεταφοράς |
Ψεκασμός | Ψεκασμός | |
Εκκίνηση | Μίζα | Μίζα | Μίζα | Μίζα |
Σχέσεις κιβώτιου | 6 | 6 | 6 | 4 |
Ανάρτηση εμπρός | WP XPLOR USD, Ø 48 mm |
WP XPLOR USD, Ø 48 mm |
WP XPLOR USD, Ø 48 mm |
WP XACT-USD, Ø 48 mm |
Ανάρτηση πίσω | WP XPLOR αμορτισέρ με PDS |
WP XPLOR αμορτισέρ με PDS |
WP XPLOR αμορτισέρ με PDS |
WP XACT αμορτισέρ με μοχλικό |
Απόσταση από το έδαφος |
370 mm | 370 mm | 355 mm | 370 mm |
Ύψος σέλας | 960 mm | 960 mm | 960 mm | 950 mm |
Ρεζερβουάρ | 9 λίτρα | 9 λίτρα | 9 λίτρα | 7 λίτρα |
Βάρος | 96,8 kg (χωρίς βενζίνη) |
103,4 kg (χωρίς βενζίνη) |
103kg (χωρίς βενζίνη) |
100 kg (χωρίς βενζίνη) |
Τιμή | € 8,990 | € 11,100 | € 11,100.00 | € 9,780 |
Ρεζουμέ
Αν έπρεπε να διαλέξω αναμεσά τους θα είχα μάτια κυρίως για το
Husqvarna TE 250i, κάτι που παραμένει προσωπική επιλογή, χωρίς να
απαξιώνει κανένα από τα υπόλοιπα. Στο ρεζουμέ, τo δίχρονο 150άρι
EXC είναι αέρινο και ιδανικό για να δοκιμαστείς με τα όριά σου, να
τα πας και παραπέρα, αλλά μάλλον ταιριάζει καλύτερα σε νεαρό
αναβάτη, ελαφρύ και με διάθεση για εξέλιξη ως σκαλοπάτι προς τον
πρωταθλητισμό.
Τα Motocross επίσης θέλουν αυτοκίνητο και μεταφορά με τρέιλερ προς την πίστα, γυμνασμένους αναβάτες που έχουν πρόγραμμα και επιμονή για προπονήσεις προς το κυνήγι του χρόνου. Παρόλα αυτά η βόλτα μαζί τους είναι απολαυστική, φιλικότερη στο TC 250i και απαιτητικότερη στο SX-F 450 και απέχουν από τη ρετσινιά «νταμάρι από ανάρτηση» και με ασυγχώρητη δύναμη, που τα συνόδευε χρόνια τώρα.
Τα τετράχρονα enduro EXC-F 250 και FE 350i είναι ότι καλύτερο μπορεί να σου τύχει για να αλωνίζεις μια μέρα στο βουνό χωρίς πρόγραμμα. Είτε βρεθείς σε φάση περιήγησης σε …μονοπατάδα, εύκολη ή δύσκολη, είτε ανηφορίζεις πλαγιές, ακόμα περισσότερο αν βρεθεί ένα πιστάκι στους τροχούς σου! Κουμπώνουν παντού, είναι φιλικά, χωρίς να τους λείπει ψυχή με το FE 350i να φαντάζει ιδανική επιλογή για τα πάντα. Αφθονία απόδοσης με ροπή από χαμηλά και δυναμικό ανέβασμα ψηλά, μοιράζει χαμόγελα και υλοποιήσιμες υποσχέσεις. Σου επιτρέπει να ξεχαστείς και με μια σχέση παραπάνω στο κιβώτιο ρε αδερφέ και ταυτόχρονα δεν σε κουράζει! Το 250άρι EXC-F από την άλλη μόνο άψυχο δεν το λες! Θα το νιώσεις πιο άδειο χαμηλά, αλλά όχι κούφιο, απλά απαιτεί να ζουλάς τη γκαζιέρα και να ακούς το μοτέρ να στροφάρει στο άνω άκρο.
Για το EXC 300 έχουν γραφτεί ύμνοι και στην TPΙ εποχή προσφέρει όσο πιο εξημερωμένα γίνεται την απόδοσή του προσομοιώνοντας τετράχρονη λειτουργία. Θα το θυμάσαι κυρίως για τη χαμηλομεσαία εκρηκτικότητα παρα για την πρόθεση να αναζητήσει το τοπ των στροφών του, όμως θα ξεχαστείς με μια δυο πάνω στο κιβώτιο και θα ανηφορίζεις …τοίχους.
Από την άλλη το TE 250i ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο την
ψεκαστή εποχή του δίχρονου κινητήρα. Γεμάτες χαμηλομεσαίες και
φινετσάτο ξέσπασμα ψηλά που όλα μαζί αντιπροσωπεύονται από
γραμμικότητα ποιοτικής απόδοσης. Η δίχρονη εμπειρία στα καλύτερά
της, απαλλαγμένη από ιδιοτροπίες, ρύπους και εξωπραγματικές
καταναλώσεις που αξίζει να ζεις στην «κυριακάτική» σου βόλτα στο
βουνό. Συν τοις άλλοις είναι επίκαιρο στα περιφερειακά του ώστε να
προσαρμόζεται σε κάθε εντούρο χρήση με ανάλαφρη αίσθηση, ευστοχία
και ακρίβεια στο στόχο του. Πως να θες να κατέβεις μετα από τη σέλα
του;
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ
ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Michelin Tracker
Τα Michelin Tracker είχαν πάρει θέση στους τροχούς των μοτοσυκλετών και αποδείχθηκαν η χρυσή τομή για κάθε μοτοσυκλέτα. Με την σχεδίασή τους καλύπτουν απαιτήσεις για κάθε έδαφος και σκληρότητα (πέτρα, άμμος, λάσπη) και δεν άφησαν παράπονα σε κανέναν. Στα συμπληρωματικά, αλλά επίσης σημαντικά, πλεονεκτήματα των Michelin Tracker το γεγονός ότι διαθέτουν ευρύτατη γκάμα διαστάσεων τόσο για motocross όσο για enduro μοτοσυκλέτες, ενώ οι προδιαγραφές τους (Homologated R75) εξασφαλίζουν έγκριση για χρήση στον δρόμο με ταχύτητες έως 170km/h, κάτι που προσελκύει ακόμα και on-off, στις off εξορμήσεις τους.