Οδηγούμε τη νέα ηλεκτροκίνητη BMW iX3

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη BMW X με αυτονομία 459 χιλιομέτρων πάτησε δρόμο και εμείς την οδηγήσαμε στο Μόναχο

  • -
  • -

Η BMW έχει επενδύσει πολλά στην ηλεκτροκίνηση και συνεχίζει να το κάνει δυναμικά. Η προσθήκη της νέας iX3 είναι σημαντική, αφού ενισχύει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της γερμανικής εταιρείας, κάνοντας παράλληλα ένα νέο ξεκίνημα στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των SUV.

Έτσι, η BMW προσφέρει πλέον την X3 σε εκδόσεις για όλα τα γούστα που περιλαμβάνουν κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδική plug-in και τώρα, με την έλευση της iX3, αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Για την παρουσίαση αυτού του ξεχωριστού μοντέλου ταξιδέψαμε εν μέσω κορονοϊού, για την πρώτη επαφή μαζί του στο Μόναχο της Γερμανίας, τη βάση της BMW.

Η νέα iX3 σχεδιαστικά ακολουθεί τις φόρμες που χαρακτηρίζουν το μοντέλο, έχοντας κάποιες διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της X3, που την καθιστούν ξεχωριστή στο μάτι του πιο παρατηρητικού. Τακτοποιημένες σε σειρά, μέσα σε ένα κλειστό parking ενός μεγάλου αντιπροσώπου της BMW στο Μόναχο και από μακριά κοιτώντας αρχικά, μετά βίας διακρίναμε τις διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.

Έπρεπε να πλησιάσουμε πιο κοντά για να δούμε τις μικρές αλλαγές που έχει η ηλεκτροκίνητη iX3. Πιο συγκεκριμένα, ανασχεδιασμένη είναι η εμπρός μάσκα, όπως και ο προφυλακτήρας, με γνώμονα τη βελτίωση της αεροδυναμικής και λαμβάνοντας ως δεδομένο την έλλειψη ανάγκης για ψύξη του κινητήρα.

Έτσι, η μάσκα είναι κλειστού τύπου πλέον, χωρίς εισαγωγές, ενώ και οι ζάντες 19 ή 20 ιντσών προαιρετικά, έχουν ιδιαίτερη σχεδίαση, μειώνοντας περαιτέρω το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5%, σε σχέση με τις συμβατικές που συναντάμε στις X3. Το αποτέλεσμα των επιμέρους βελτιώσεων στην αεροδυναμική αντανακλάται στο βελτιωμένο συντελεστή Cd 0,29. Eντυπωσιακό για όχημα ελευθέρου χρόνου. Κάποιες μπλε λεπτομέρειες που συναντάμε περιμετρικά του αμαξώματος, υπογραμμίζουν τον… καθαρό χαρακτήρα του μοντέλου.

Ανάλογου χρώματος πινελιές συναντήσαμε και στο εσωτερικό της iX3. Παρόμοιο περιβάλλον με αυτό της X3, με τη διαφορά ότι εδώ κάθεσαι ακόμα πιο ψηλά, λόγω των μπαταριών που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη για τέσσερις ακόμα και πέντε ενήλικες, με αποσκευές που μπορούν να έχουν όγκο από 510 έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.

Βλέπετε οι διαστάσεις της iX3 είναι ίδιες με της X3, όσον αφορά το πλάτος 1,89 m και το μεταξόνιο 2,86 m, με το μήκος 4,73 m να είναι ελαφρώς μεγαλύτερος και συγκεκριμένα μόλις κατά 2,5 cm, κάτι που προκύπτει από τη διαφορετική σχεδίαση των προφυλακτήρων και όχι από δομική αλλαγή. Ωστόσο, αυτό που το κάνει ξεχωριστό, αν και δεν διακρίνεται με την πρώτη ματιά, είναι το χαμηλότερο καθαρό ύψος από το έδαφος.

Αυτό αποδίδεται στην τοποθέτηση των μπαταριών βάρους 520 κιλών στο πάτωμα και χαμηλά προκειμένου να μην χαλάσει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Κίνηση που κρίνεται πετυχημένη, αφού το iX3 δεν δείχνει το συνολικό του βάρος που αγγίζει τα 2.260 κιλά. Εξάλλου και το ζύγισμα του βάρους στους δύο άξονες είναι κοντά στο ιδανικό, με κατανομή 47% εμπρός και 53% πίσω.

Η iX3 εφοδιάζεται με το νέας γενιάς σύστημα eDrive που αποτελείται από ένα ηλεκτρικό κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και αποδίδει 286 ίππους και 400 Nm ροπής, με τη μετάδοση να περνάει στους πίσω τροχούς. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 80 kWh (ωφέλιμο 74 kWh), χαρίζοντας στο μεσαίο SUV αυτονομία 459 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP και 520 με τον NEDC.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας από 0 έως 80% απαιτούνται μόλις 34 λεπτά, ενώ για πλήρη φόρτιση σε wallbox 11kW ο χρόνος είναι 7,5 ώρες. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα φόρτισης “ανάγκης” με τη διαδικασία να διαρκεί 10 λεπτά και να προσθέτει 100 χιλιόμετρα στην αυτονομία του iX3. Τα αμέσως προηγούμενα ίσως να μην είχαμε τη δυνατότητα να τα διαπιστώσουμε κατά την παρουσίαση, αλλά μπορούμε να επιβεβαιώσουμε με αρκετή βεβαιότητα τη μεγάλη αυτονομία του iX3.

Ξεκινώντας από το χώρο της παρουσίασης ο δείκτης αυτονομίας της BMW iX3 πλήρως φορτισμένη ήταν στα 460 χιλιόμετρα. Η δοκιμαστική διαδρομή είχε πολλά χιλιόμετρα, από τα οποία αρκετά σε επαρχιακό δρόμο. Τα χαμηλά όρια ταχύτητας εντός των μικρών χωριών που περάσαμε και τα πολλά φρεναρίσματα και άσε – πάτα στο γκάζι, ανέδειξαν τη λειτουργία και φυσικά την αποτελεσματικότητα του εξελιγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Στον ανοιχτό δρόμο η λειτουργία coasting αναλαμβάνει να κάνει εξοικονόμηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι.

Από την άλλη αυτό που σίγουρα δεν λείπει είναι το γκάζι. Άμεση επιτάχυνση, σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, με δύναμη και ροή. Ενδεικτικά επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 6,8 sec, τιμή εντυπωσιακή για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Στο δρόμο πατάει όπως μια X3. Διακρίνεται για την ποιότητα που προσφέρει, με κορυφαία άνεση και εντυπωσιακή ησυχία.

Όχι μόνο από τον ηλεκτρικό κινητήρα που δεν παράγει καθόλου θόρυβο, αλλά και από την καλή ηχομόνωση που κρατάει έξω κάθε ενόχληση. Ωστόσο, γι’ αυτούς που δεν έχουν συνηθίσει την απόλυτη ησυχία στο αυτοκίνητο, υπάρχει ένα πρόγραμμα που παράγει έναν τεχνητό ήχο που προσομοιώνει αυτόν ενός θερμικού κινητήρα, αλλά και της λειτουργίας του συστήματος Start/Stop.

Επιπλέον, ο οδηγός έχει μπροστά του το BMW Live Cockpit Professional πλήρες σύστημα infotainment με δύο ψηφιακές οθόνες, τόσο για τον πίνακα οργάνων, όσο και για την κεντρική οθόνη με αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης. Οι πληροφορίες του και αρκετές ακόμα προβάλλονται στο head-up display ακριβώς εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, αναβαθμίζοντας το δείκτη ευκολίας και ασφάλειας. Το σύστημα πολυμέσων παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.

Τον Ιανουάριο ξεκινάει το μεγάλο ταξίδι από το εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, όπου κατασκευάζεται προς την Ευρώπη. Η τιμή που αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα είναι διαθέσιμο ήταν 67.900 ευρώ, ωστόσο, η BMW προσφέρει μια έκπτωση της τάξης των 3.700 ευρώ με τη νέα βασική τιμή να είναι 64.200 € για την έκδοση Inspiring, ενώ η πλουσιότερη Impressive στοιχίζει 70.810 ευρώ.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...