Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq iV στην Ελλάδα
Με το Enyaq iV η Skoda δεν μπαίνει απλώς δυναμικά στον κόσμο της Ηλεκτροκίνησης, βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του καλύτερου Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου!
- -
- -
Μπορεί η αρχή για τους Τσέχους στο στίβο της Ηλεκτροκίνησης να
έγινε με το μικρό Citigo και να ακολούθησαν τα υβριδικά Octavia και
Superb, το Enyaq
iV όμως είναι το μοντέλο που δίνει στη
Skoda πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων,
ανεβάζοντας ταυτόχρονα επίπεδο τη μάρκα, όπως έκανε στο πρόσφατο
παρελθόν το Kodiaq και παλιότερα η Octavia. Το εντυπωσιακό - και
ήδη
βραβευμένο - σε εμφάνιση ηλεκτρικό SUV
δεν επωφελείται απλώς από την πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen
για να αποτελέσει μια σύγχρονη και ενδιαφέρουσα πρόταση στα
ηλεκτρικά. Ενσωματώνει κορυφαία ποιότητα, premium αέρα και
προηγμένες τεχνολογίες, βάζοντας τα γυαλιά ακόμη και σε μοντέλα με
αρχοντική καταγωγή και υψηλού γοήτρου σήματα στη μάσκα τους!
Φαινόταν από τις πρώτες φωτογραφίες πως πρόκειται για κάτι καλό,
αλλά στην πρώτη μας επαφή ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Πανέμορφο
εξωτερικά και με πολυτελέστατη καμπίνα, το Enyaq iV πραγματικά μας
εντυπωσίασε! Σπάνια ένα μεγάλο SUV αμάξωμα παντρεύει τόσο αρμονικά
τον δυναμισμό με την κομψότητα, με αιχμηρές αλλά ουχί κραυγαλέες
λεπτομέρειες.
Για το εσωτερικό, τι να πούμε; Και εδώ οι εικόνες μιλάνε από μόνες
τους. Με την premium αισθητική, το hi-tech προφίλ που χαρίζουν ο
ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής 13’’ στο ταμπλό,
τα κορυφαίας ποιότητας υλικά, την μεγάλη ευρυχωρία και τον
υπερπλούσιο εξοπλισμό της Launch Edition, θα ταίριαζε κάλλιστα σε
μοντέλο με τη διπλάσια τιμή!
Μιας και αναφερθήκαμε στην τιμή, σημειώστε πως το Enyaq iV με τη
μπαταρία των 50 kW ξεκινά κάτω από τα 30.000 ευρώ με την κρατική
επιδότηση (29.942 €), ενώ η έκδοση με την 60άρα
μπαταρία που οδηγούμε εδώ, ξεκινά από
34.898 €, με την πλουσιοπάροχη Launch Edition να φτάνει τα 44.768
€. Πώς είπατε; Είναι πολλά για Skoda; Κάντε μια βόλτα σε μια έκθεση
να το δείτε από κοντά, και τα ξαναλέμε…
Όταν θα πάτε να το δείτε, φροντίστε να το οδηγήσετε. Να νιώσετε κι εσείς την εξαιρετικά ποιοτική κύλιση και την ηρεμία στην καμπίνα που μόνο ένα άριστα μονωμένο αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει – λάβετε υπόψη σας πως στα ηλεκτρικά, η έλλειψη ήχου από τον κινητήρα αφήνει κάθε άλλο θόρυβο να γίνεται αισθητός στο εσωτερικό, κάτι που στο Enyaq iV δεν συμβαίνει. Σημειώστε επίσης πως το ηλεκτρικό SUV της Skoda πέτυχε ένα μοναδικό επίτευγμα στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP: την καλύτερη βαθμολογία που έχει καταγραφεί την τελευταία διετία, στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων εντός του οχήματος!
Στην Ελλάδα, το Enyaq iV διατίθεται αρχικά με τρεις εκδόσεις
ισχύος και τρία μεγέθη μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία είναι
τοποθετημένη στο δάπεδο. Το βασικό Enyaq iV 50 είναι εφοδιασμένο με
κινητήρα 148 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 55 kWh για θεωρητική
μέση αυτονομία 362 km.
Εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh, το Enyaq iV 60 έχει ισχύ 180 PS και
μπορεί να καλύψει κατά μέσο όρο 412 km, ενώ το κορυφαίο Enyaq iV 80
αποδίδει 204 PS και έχει μέση αυτονομία 536 km. Με 180 ίππους και
310 Nm ροπής, το Enyaq iV 60 με τη μεσαία μπαταρία που οδηγήσαμε
είναι ταχύτατο στην ευθεία. Η κλασική επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί
8,7 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160
km/h.
Αλλά και οδηγικά, το μεγάλο SUV έχει ενδιαφέρον. Οδηγώντας το
στην παραλιακή διαδρομή από την Αθήνα μέχρι το Λαγονήσι, αμέσως
ανέδειξε το στιβαρό του πλαίσιο και την καλοστημένη ανάρτηση. Είναι
πολύ σταθερό, ακόμη και όταν το πιέσεις σε κλειστές στροφές. Έχει
μια αρχική τάση να ανοίξει την τροχιά του εμπρός μέρους αλλά πριν
το καταλάβεις μπαίνει στη σωστή πορεία και στρίβει με ταχύτητα και
ασφάλεια, με μικρή κλίση του αμαξώματος και με τα ηλεκτρονικά
συστήματα να παρεμβαίνουν διακριτικά, όταν και όσο χρειάζεται.
Πατάς βαθιά το γκάζι και το πίσω μέρος “κάθεται” βάζοντας τη δύναμη
στο δρόμο, προσφέροντας πολύ καλύτερη πρόσφυση από ότι ένα
αυτοκίνητο με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ξέχασα να σας πω: το
Enyaq είναι πισωκίνητο, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έρθουν
και τετρακίνητες εκδόσεις με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα. Η πίσω κίνηση
προσδίδει ένα ακόμη πλεονέκτημα: απίστευτα μικρό κύκλο στροφής,
μόλις 9,3 m, μικρότερο ακόμη και σε σύγκριση με το Fabia (9,8)!
Φυσικά, το ηλεκτρικό SUV μπορεί να εξοπλιστεί με οποιοδήποτε από τα υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της Skoda, όπως το Front Assist με προστασία πεζών και ποδηλατών, το Side Assist με προειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας, ή το Collision Avoidance Assist που υποστηρίζει τον οδηγό κάνοντας στοχευμένες παρεμβάσεις στο τιμόνι για να αποτρέψει το ατύχημα από το να συμβεί.
Είναι λογικό πως το στυλ οδήγησης επηρεάζει άμεσα και την
αυτονομία της μπαταρίας. Για την επαναφόρτισή της (μέχρι το 80%) σε
παροχή 125 kW αρκούν μόλις 40 λεπτά, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε
να υπάρξουν τέτοιοι ταχυφορτιστές στην Ελλάδα. Μέχρι τότε, η
ιδανικότερη επιλογή είναι η αγορά ενός wallbox, που χάρη στην
επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” έχει κόστος γύρω
στα 500 €.
Δείτε εδώ
όλες τις τεχνολογικές λύσεις φόρτισης που προσφέρει η
Skoda
Ένας τέτοιος φορτιστής εγκατεστημένος στο σπίτι ή στην εργασία,
παρέχει έως και 7,2 kW με μονοφασική και έως 11 kW με τριφασική
σύνδεση και θα μπορεί τη νύχτα να αναπληρώνει την ηλεκτρική
ενέργεια που χρησιμοποιείτε για τις καθημερινές σας μετακινήσεις.
Ενδεικτικά, κάνοντας χρήση νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ, αρκούν
γύρω στα 2,5 ευρώ για ενέργεια που εξασφαλίζει αυτονομία 100 km!
Φυσικά, αναπλήρωση ενέργειας γίνεται και κατά την οδήγηση, όταν
επιβραδύνουμε. Χρησιμοποιώντας μάλιστα τα paddles στο τιμόνι, ο
οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τον βαθμό ανάκτησης και μαζί του το
επίπεδο υποβοήθησης πέδησης.
συμπέρασμα
Τελικά, με το Enyaq iV η Skoda δεν μπαίνει απλώς δυναμικά στον κόσμο της Ηλεκτροκίνησης. Βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του καλύτερου Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου! Προσφέρει μάλιστα πληθώρα επιλογών σε εκδόσεις ισχύος, μπαταρίας και εξοπλισμού για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μεγάλου εύρους του υποψήφιου αγοραστικού κοινού. Δεδομένο είναι επίσης πως το ηλεκτρικό SUV θα αναβαθμίσει περεταίρω την εικόνα της μάρκας - δικαίως!