Ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge: το οδηγούμε στη Χαλκιδική
Επιδόσεις supercar, πρακτικότητα SUV, αρετές ηλεκτροκίνητου και ασφάλεια Volvo σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μοντέλο
- -
- -
Για τη Volvo η βιωσιμότητα είναι το ίδιο σημαντική με την ασφάλεια – και όλοι γνωρίζουμε πόσο έχει συνδεθεί η έννοια της ασφάλειας με το όνομα της σουηδικής μάρκας, εδώ και δεκαετίες. Το νέο XC40 Recharge P8, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των Σουηδών, αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς το μηδενικό αποτύπωμα - η Volvo έχει θέσει ως στόχο να γίνει κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2040.
Αν ο πλήρης εξηλεκτρισμός της γκάμας της γίνει με μοντέλα όπως
το XC40 Recharge, τότε επιτρέψτε μου να πω πως το εγχείρημα θα
στεφθεί με απόλυτη επιτυχία και στο πεδίο των πωλήσεων – γιατί τι
νόημα έχει να επενδύεις στη βιωσιμότητα αν δεν είσαι κι εσύ
βιώσιμος! Και μπορώ να το πω αυτό, κρίνοντας από τις άριστες
εντυπώσεις που είχαμε στην πρώτη οδήγηση του μοντέλου, στη
Χαλκιδική.
Volvo Recharge
Η ονομασία Recharge αφορά οποιοδήποτε Volvo μπαίνει στην πρίζα, είτε αμιγώς ηλεκτρικό όπως το XC40 Recharge P8 που οδηγούμε εδώ, είτε Plug-in Hybrid όπως το XC40 Recharge T5 που έχουμε δοκιμάσει πρόσφατα. Η Volvo προγραμματίζει άλλωστε να παρουσιάζει ένα νέο ηλεκτρικό κάθε χρονιά, με στόχο το 2025 οι μισές της πωλήσεις να αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά και τα άλλα μισά υβριδικά αυτοκίνητα. Το XC40 Recharge θα ακολουθήσει το κουπέ crossover C40, το οποίο θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο ως ηλεκτρικό, ενώ το 2022 περιμένουμε ένα εντελώς ηλεκτρικό B SUV, το XC30.
Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση, είναι η απόλυτη ησυχία που
επικρατεί στην καμπίνα. Κάθε ήχος απορροφάται από την εξαιρετική
ηχομόνωση, ενώ όλες οι λειτουργίες στο εσωτερικό γίνονται αθόρυβα.
Η εικόνα εδώ είναι γνώριμη, μιας και όπως και στο εξωτερικό έχουμε
να κάνουμε κατά βάση με ένα XC40. Ποιοτικά υλικά σε κάθε σημείο,
μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (414 λίτρα) και hi tech
προφίλ με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια μεγάλη κάθετη οθόνη
για το infotainment στο ταμπλό. Εκεί βασιλεύει η Google: Google
Play, Google Maps και Google Assistant (για εύκολο φωνητικό έλεγχο
με απλή γλώσσα και όχι συγκεκριμένες εντολές), είναι ενσωματωμένα
στο νέο infotainment
Android by Google για να προσφέρουν
υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας και υπηρεσιών.
Το αμέσως επόμενο που σε εντυπωσιάζει, είναι η δύναμη! Δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 408 ίππους και ροπή 660 Nm προσφέρουν στο σουηδικό SUV αφενός μόνιμη τετρακίνηση, αφετέρου επιδόσεις επιπέδου supercar: 0-100 km/h σε 4,9 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που το XC40 Recharge P8 εκσφενδονίζεται προς τα εμπρός σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού.
Επίσης εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που το ηλεκτρικό SUV πατάει
στο δρόμο, παρά τα 2.180 κιλά βάρους. Η σωστά μελετημένη ανάρτηση
προσφέρει εξαιρετικά ποιοτική κύλιση ενώ παράλληλα ελέγχει άψογα
τις κινήσεις του αμαξώματος. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το
επίπεδο πρόσφυσης πολύ υψηλό και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα
συνδράμουν στη σταθερότητα χωρίς απότομες αντιδράσεις ή άτσαλες
επεμβάσεις.
Στις καμπές με υψηλή ταχύτητα το αυτοκίνητο σου εμπνέει εμπιστοσύνη
με τη σταθερότητά του, ενώ σε πολύ κλειστές στροφές νιώθεις αρχικά
τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα να τραβάει τη μούρη προς το εσωτερικό
και στη συνέχεια τον πίσω να διώχνει ελαφρώς και όσο χρειάζεται την
ουρά για να βοηθήσει στην καλύτερη τοποθέτηση και
αποτελεσματικότητα. Το κράτημα του ηλεκτρικού XC40 είναι πραγματικά
(άλλη) μια ευχάριστη έκπληξη.
Μην ψάξετε για προγράμματα οδήγησης. Πέρα από μια επιλογή
off-road, όλα τα άλλα είναι στο… πόδι σου: για sport mode
σανιδώνεις το γκάζι, για Eco mode οδηγείς με σύνεση – τόσο απλά.
Υπάρχουν βέβαια 27 συστήματα υποβοήθησης (στάνταρ!) για να κάνουν
κάθε διαδρομή πιο άνετη και ασφαλή. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του
XC40 Recharge P8, είναι το One Pedal Drive χάρη στο οποίο
ουσιαστικά οδηγείς μόνο με το γκάζι, σαν τα συγκρουόμενα αλλά πιο
προοδευτικά. Όσο το πατάς, τόσο το αυτοκίνητο επιταχύνει και όσο το
αφήνεις, αυτό φρενάρει ανάλογα.
Έχεις βέβαια και το φρένο όταν χρειαστεί να επιβραδύνεις πιο
έντονα. Στην πράξη το σύστημα συνηθίζεται χωρίς κόπο και κάνει την
οδήγηση πιο εύκολη και άνετη. Χρήσιμο στοιχείο για κάποιους: Το
γεγονός πως το ηλεκτρικό SUV έχει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου
έως 1.500 kg.
Τους δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτεί μια μεγάλη μπαταρία ιόντων
λιθίου 78 kWh. Είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου και σε
ταχυφορτιστή 150 kW φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά της ώρας. Το πιο
βολικό (και οικονομικό) βέβαια είναι η εγκατάσταση ενός wallbox 11
kW στο σπίτι ή το γραφείο, μέσω του οποίου μια πλήρης φόρτιση
διαρκεί 8 ώρες. Φυσικά, σπάνια απαιτείται μια πλήρης φόρτιση. Είναι
δύσκολο να κάνουμε σε μια συνηθισμένη μέρα πάνω από 418 km (έως 539
στην πόλη), απόσταση που η Volvo ανακοινώνει ως αυτονομία για το
ηλεκτρικό XC40.
Πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι ο οδηγός του να κάνει
καθημερινά γύρω στα 50-70 km και να αναπληρώνει την ενέργεια που
κατανάλωσε σε 1-2 ώρες. Άλλωστε, το ιδανικό είναι να
επαναφορτίζουμε καθημερινά την ενέργεια που καταναλώνουμε, όταν το
αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο για ώρα (π.χ. το βράδυ) και όχι π.χ.
μια φορά την εβδομάδα. Συμπληρώστε επίσης πως η μπαταρία έχει
εγγύηση καλή λειτουργίας για 8 χρόνια ή 160.000 km.
συμπέρασμα
Απλό στη χρήση, αποδοτικό σε επιδόσεις και οικονομία, αποτελεσματικό στο δρόμο και ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση, το XC40 Recharge είναι από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα που οδηγήσαμε πρόσφατα. Και είναι ήδη διαθέσιμο για αγορά, και μάλιστα αποκλειστικά online, εδώ. Οι τιμές με την κρατική επιδότηση ξεκινούν από 56.101 € , στην οποία συμπεριλαμβάνονται 4 χρόνια ψηφιακές υπηρεσίες και 3 χρόνια μικτής ασφάλισης, η οποία βέβαια μπορεί να από-επιλεγεί ρίχνοντας την τιμή γύρω στα 52.000 €.Μπορεί αρχικά να φαίνεται αλμυρή, αλλά μια αντιπαράθεση με τον λιγοστό ανταγωνισμό δείχνει πως είναι πιο προσιτό π.χ. από την Mercedes EQA 350. Για όποιον απαιτεί ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό, οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση Upgrade με και χωρίς 3ετή μικτή ασφάλιση Volvo Platinum, είναι 66.063 € και περί τα 62.000 €. Το σίγουρο είναι πως, σαν αυτοκίνητο, τα αξίζει τα λεφτά του που λένε!
ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ