Οδηγούμε το ανανεωμένο Skoda Kodiaq: Ώρα για αλλαγές

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για το Kodiaq και η Skoda παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή του. Τη γνωρίζουμε στους δρόμους της Γαλλίας και της Ελβετίας.

  • -
  • -

Μπορούμε εύκολα να μαντέψουμε πόσο σημαντικό είναι το Kodiaq για την ίδια τη Skoda. Εκτός από το κορυφαίο μοντέλο της, μαζί με το Superb, έκανε την αρχή για τη μάρκα στην κατηγορία των SUV και παράλληλα, αποτελεί την πρόταση των Τσέχων για οποιονδήποτε βάζει την άνεση και τους χώρους πάνω από όλα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην πρώτη του γενιά το επέλεξαν περισσότεροι από 600.000 αγοραστές, με ένα πολύ μεγάλο μέρος αυτών να βρίσκεται στην Ευρώπη. Ύστερα από πέντε χρόνια στο στίβο μάχης των πωλήσεων, το Kodiaq επιστρέφει στο σχεδιαστήριο και βγαίνει σημαντικά αναβαθμισμένο.

Η εξωτερική του εμφάνιση είναι το πρώτο που θα «προδώσει» το ανανεωμένο Kodiaq. Μπροστά τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο λεπτά, απέκτησαν μια διαφορετική γωνία στο τελείωμά τους και η μάσκα, μαζί με τον προφυλακτήρα, ανασχεδιάστηκαν σε όλες τις εκδόσεις. Η τεχνολογία LED ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό από την πιο προσιτή έκδοση και προαιρετικά, ο αγοραστής μπορεί να εφοδιάσει το δικό του Kodiaq με LED Matrix προβολείς για βέλτιστη ορατότητα το βράδυ.

Στο πίσω μέρος η κύρια διαφορά βρίσκεται και πάλι στα φωτιστικά σώματα. Έχουμε και εδώ τεχνολογία LED σε όλες τις εκδόσεις, μαζί με δυναμικά φλας κύλισης και μια πολύ ενδιαφέρουσα φωτεινή υπογραφή όταν βραδιάσει και ανάψουν τα φώτα θέσεως. Ο πίσω προφυλακτήρας επίσης άλλαξε, μαζί με την αεροτομή στην οροφή. Η τελευταία εκτός από νέα όψη δίνει και καλύτερη αεροδυναμική. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας πλέον βρίσκεται στο Cd: 0,31.

Σε ρυθμούς βενζίνης, πετρελαίου και... RS 

Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq συνδυάζεται με μια πλειάδα κινητήρων για να καλύψει όλες τις ανάγκες. Στο στρατόπεδο της βενζίνης την αρχή κάνει ο τετρακύλινδρος τούρμπο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων. Είναι το μοναδικό μοτέρ που μπορεί να εφοδιαστεί με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων, προαιρετικά όμως δίνεται και η δυνατότητα επιλογής του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων.

Ψηλότερα στην γκάμα έχουμε τον επίσης τετρακύλινδρο τούρμπο, αλλά 2.0 λίτρων χωρητικότητας TSI o οποίος έρχεται είτε με 190 ίππους, είτε με 245 ίππους. Στην τελευταία περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την έκδοση RS, στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω. Ο 2.0 TSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο επτάρι DSG και τετρακίνηση.

Ως ένα μεγάλο SUV που σέβεται τον εαυτό του, το Kodiaq δίνει την επιλογή του ντίζελ. Ο 2.0 TDI μπαίνει στο παιχνίδι όταν μιλάμε για πετρέλαιο, σε δύο μάλιστα εκδοχές, μια με 150 ίππους και μια με 200 ίππους. Στην τελευταία περίπτωση, η τετρακίνηση και το αυτόματο DSG των επτά σχέσεων αποτελούν μονόδρομο. Για τη βασική ντίζελ έκδοση των 150 ίππων το DSG είναι στάνταρ, το σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Σύμφωνα με τη Skoda οι πωλήσεις του Kodiaq μέχρι στιγμής έχουν διαμορφωθεί στο 57% με κινητήρες πετρελαίου και στο 43% με κινητήρες βενζίνης. Η πίτα δεν είναι τόσο μοιρασμένη όταν μιλάμε για κιβώτια ταχυτήτων αφού το αυτόματο DSG το έχουν προτιμήσει το 92% των αγοραστών και το χειροκίνητο σασμάν μόλις το 8%.

Φανταστικοί χώροι, πολυτελής ατμόσφαιρα

Με μήκος που αγγίζει τα 4.697 χιλιοστά (1.882 χιλιοστά πλάτος, 2.790 χιλιοστά μεταξόνιο) όλοι μας περιμένουμε ότι το Kodiaq θα έχει μεγάλους χώρους. Όσοι έχουν εμπειρία με αυτοκίνητα της Skoda όμως, γνωρίζουν ότι η ευρυχωρία αποτελεί μια παραδοσιακή «λόξα» των Τσέχων.

Κάπως έτσι, το μεγάλο SUV τους πραγματικά διαπρέπει σε αυτόν τον τομέα και αν δεν ανοίξεις τις πόρτες υποψιασμένος, μένεις άναυδος. Ακόμη και αν ο οδηγός έχει ύψος που φτάνει στα 2 μέτρα, μπορεί να κάτσει στην ακριβώς πίσω θέση σταυροπόδι. Αυτό δεν το λέμε με υπερβολή για να τονίσουμε την «άπλα» της καμπίνας αλλά αποτελεί ένα 100% πραγματικό στοιχείο. Στην πενταθέσια διαμόρφωση (το Kodiaq διατίθεται και ως επταθέσιο) ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 835 λίτρα. Πραγματικό σπήλαιο!

Εκτός από εξαιρετικούς χώρους, το Skoda Kodiaq προσφέρει απλόχερα διάφορα στοιχεία εξοπλισμού που αναβαθμίζουν σημαντικά το εσωτερικό του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, η κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων με διαγώνιο 9,2 ιντσών, το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Canton είναι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα και οι λεπτομέρειες, όπως η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, φτιάχνουν ένα κράμα πολυτέλειας, τεχνολογίας και ευχρηστίας στην καθημερινότητα. Εξερευνώντας τον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάς επιλογές όπως τα εργονομικά καθίσματα ErgoComfort με θερμαινόμενη αλλά και κλιματιζόμενη λειτουργία. Στην έκδοση Laurin & Klement, είναι στάνταρ.

H οθόνη αφής φιλοξενεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των λειτουργιών του αυτοκινήτου και χαμηλότερα, υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες για γρήγορη πρόσβαση σε βασικά συστήματα, όπως αυτό του κλιματισμού με τα πρακτικά περιστροφικά χειριστήρια και τα κουμπιά. Γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου υπάρχουν και μερικά ακόμη μπουτόν για την επιλογή προγράμματος οδήγησης ή εκτός δρόμου χρήσης, αν απαιτείται από το τερέν. Η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών μέσα στην καμπίνα παραμένουν υπεράνω κριτικής, όπως και στο Kodiaq προ ανανέωσης και τίποτα δεν είναι πρόχειρα φτιαγμένο ή τρίζει.

Οικογενειακό παρουσιαστικό στο δρόμο

Οδηγώντας το Skoda Kodiaq καταλαβαίνεις ότι έχεις στα χέρια σου ένα στιβαρό, ασφαλές αυτοκίνητο με διάθεση να καταπιεί χιλιόμετρα. Στην αυτοκινητόδρομο δείχνει τον καλύτερο εαυτό του και διατηρεί πάντα φρέσκους τους επιβάτες με την άνεση και την ησυχία που τους προσφέρει, ενώ το σύνολο απογειώνεται από το ανεκτίμητο αίσθημα ευρυχωρίας που απολαμβάνεις. Όταν φτάσει η ώρα του επαρχιακού δρόμου το Kodiaq δεν χαλάει τη συνταγή. Η διάταξη των γονάτων McPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω (με αντιστρεπτική δοκό) είναι η παραδοσιακή λύση της κατηγορίας και υιοθετείται σε όλες τις εκδόσεις, τόσο σε εκείνες με κίνηση μπροστά, όσο και στις τετρακίνητες.

Παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (εκτός του RS) το Kodiaq δεν πλέει και εμφανίζεται συγκροτημένο. Στρίβει σε ένα κομμάτι και δεν αισθάνεσαι να… πηγαινοέρχεται πάνω στην ανάρτηση. Αν ο ρυθμός ανέβει ο οδηγός δεν θα απογοητευτεί και ο όγκος του κρύβεται σε μεγάλο βαθμό ακόμη και κοντά στα όριά του. Εννοείται ότι αυτά ισχύουν για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας, αφού ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα μοντέλο με απόσταση από το έδαφος από 192 χιλιοστά, έως 199 χιλιοστά.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στη Γαλλία οδηγήσαμε και σε εκτός δρόμου κομμάτι για να εξερευνήσουμε και αυτή την πτυχή του χαρακτήρα του. Το Kodiaq με πολύτιμη βοήθεια από την τετρακίνηση περνάει εύκολα από δύσβατα κομμάτια και ο ηλεκτρονικός έλεγχος του συστήματος στέλνει ακαριαία ροπή στον πίσω άξονα, όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης από τον εμπρός.

Στην γκάμα του ανανεωμένου Kodiaq συναντάμε τις εκδόσεις Ambition, Style, Laurin & Klement και Sportline. Η Laurin & Klement ξεχωρίζει από τα διακοσμητικά χρωμίου και τον πολυτελέστερο χαρακτήρα που αποτυπώνεται και στον εξοπλισμό της, ενώ η Sportline δίνει έμφαση στη σπορ εμφάνιση με πιο δυναμικούς προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου διαφορετικής σχεδίασης και μαύρες λεπτομέρειες. Φυσικά στην κορυφή υπάρχει και η έκδοση RS η οποία, φέρνει και σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Skoda Kodiaq RS

Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq RS καλωσορίζει τον τετρακύλινδρο τούρμπο TSI βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων με 245 ίππους απόδοση. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο το έχουμε δει ήδη κάτω από το καπό δημοφιλών μοντέλων του Volkswagen Group, όπως το νέο Volkswagen Golf GTI. Ο νέος TSI εκτός από 5 ίππους περισσότερους από τον ντίζελ BI-TDI της προηγούμενης γενιάς, είναι και 60 κιλά ελαφρύτερος. Το νούμερο από μόνο του είναι πολύ μεγάλο και κρατώντας σαν δεδομένο ότι το βάρος εξοικονομείται από τον εμπρός άξονα, η διαφορά στην οδική συμπεριφορά είναι μεγάλη.

Το Kodiaq RS κόλλαγε πάνω στην πολύ καλή άσφαλτο των γαλλικών ορεινών διαδρομών και ήταν πρόθυμο να κουβαλήσει πολύ μεγάλη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής. Με σύμμαχο την τετρακίνηση τα αποθέματα πρόσφυσης έμοιαζαν ανεξάντλητα και πίσω από το τιμόνι του απολαμβάνεις πραγματική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου. Μάλιστα πολλές φορές μπορεί να ξεχάσεις ότι βρίσκεσαι σε SUV. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από μεγαλύτερους δίσκους και δαγκάνες, ενώ αεριζόμενοι είναι και οι πίσω δίσκοι. Στα υπόλοιπα Kodiaq οι αεριζόμενοι δίσκοι βρίσκονται μόνο εμπρός.

Το Kodiaq RS επωφελείται και από το ευρύτερο φάσμα απόδοσης του βενζινοκινητήρα, συγκριτικά με εκείνο του ντίζελ στην προηγούμενη γενιά. Η ροπή φτάνει στα 370 Nm, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,5 δευτερόλεπτα (από 6,9’’) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 234 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε ότι πολύ ευχάριστος ήταν και ο ήχος του κινητήρα στο πρόγραμμα Sport. Ο 2.0 TSI ακούγεται όσο πρέπει, έχει μια σπορ χροιά που φτάνει σε μπάσο τόνο στην καμπίνα αλλά και έξω από αυτή, αφού δεν μιλάμε για ένα σύστημα τεχνητού ήχου.

Τιμές

Αρχικά, το ανανεωμένο Skoda Kodiaq θα έρθει στην χώρα μας με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI και τον ντίζελ 2.0 TDI, αμφότεροι με 150 ίππους. Ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 27.000€ για τον TSI και από τις 31.900€ για τον TDI στις εκδόσεις Ambition (με στάνταρ DSG), ενώ με το σύστημα τετρακίνησης, η ντίζελ επιλογή φτάνει στις 36.300€. Αργότερα θα έρθουν και οι δίλιτροι βενζινοκινητήρες στη χώρα μας, μαζί με τον ισχυρότερο TDI των 200 ίππων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...