Δοκιμή Volkswagen Passat GTE: Παράδοση και καινοτομία!

Κλασικό, οικογενειακό σεντάν που συνάντησε την Plug-In τεχνολογία. Ιδού το Volkswagen Passat GTE!

  • -
  • -
με μια ματιά

Το ανανεωμένο Passat αποκτά Plug-in έκδοση, συνδυάζοντας την αποδοτικότητα με τις αξιοσημείωτες επιδόσεις και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.


Το Volkswagen Passat άλλοτε μεσουρανούσε στις πωλήσεις μεσαίων οικογενειακών. Πλέον, η τάση θέλει SUV και για αυτό στην γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή βλέπουμε πολλές τέτοιες προτάσεις, ωστόσο το Passat δεν πεθαίνει. Αντίθετα, αναβαθμίζεται! Η Plug-In Hybrid εκδοχή του εξοπλίζεται με τον γνωστό τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που αποδίδει 150 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα των 115 ίππων. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού τους είναι 218 ίπποι και 400 Nm ροπής, που καταλήγουν στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου σασμάν διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις πείθουν και με το παραπάνω. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,4’’ και η τελική αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα, ενώ καίει μόλις 1,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, σύμφωνα με τη μάρκα.



Στην πράξη, αν φορτίζεις καθημερινά τις μπαταρίες των 13 kWh, μπορείς να δεις κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο τουλάχιστον εντυπωσιακό για ένα πολυτελές σεντάν 1.650 κιλών και 218 ίππων. Αν το ζητούμενο είναι η απόλυτη οικονομία τότε με μια φόρτιση το Passat GTE μπορεί να κάνει έως 56 χιλιόμετρα (WLTP). Η συγκεκριμένη έκδοση του Volkswagen Passat ξεχωρίζει από τις μπλε λεπτομέρειες στο εξωτερικό, τις 18άρες ζάντες αλουμινίου και τα σήματα GTE που υπάρχουν σε αρκετά σημεία. Η ανάρτηση συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, είναι αρκετά πιο σφικτή δίνοντας μια περισσότερο σπορ εικόνα στο δρόμο και διαχειρίζεται πολύ καλά τις κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση. Οι πραγματικές αρετές του Passat όμως αποκαλύπτονται στον αυτοκινητόδρομο, στον οποίο ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, ενώ εντυπωσιακή είναι η ποιότητα κύλισης αφού στην καμπίνα δεν μπαίνει κανένας ενοχλητικός θόρυβος. 



Παρά τη «συνωνυμία» με το αντίστοιχο Golf GTE που έχει μια αρκετά σπορ ταυτότητα, στο Passat GTE μην περιμένετε να βρείτε ένα μηχάνημα οδήγησης καμουφλαρισμένο σε οικογενειακή συσκευασία. Είναι μια πολύ γρήγορη έκδοση με πιο σφικτό στήσιμο, αλλά διατηρεί το σοβαρό προφίλ του μοντέλου. Ο οδηγός ωστόσο απολαμβάνει ένα ακριβές τιμόνι με σωστό βάρος. Στο πρόγραμμα GTE η απόκριση στο δεξί πεντάλ «αγριεύει», ενώ στα υπόλοιπα προγράμματα, κυριαρχεί η ησυχία και η άνεση. Κάπως έτσι το ταξίδι γίνεται μια πραγματικά ευχάριστη διαδικασία. Όπως όλα τα υπόλοιπα Volkswagen Passat, το εσωτερικό διακρίνεται για την ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Έχει άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, ακόμα πιο άφθονους χώρους για τους επιβάτες και έναν χώρο αποσκευών με 402 λίτρα χωρητικότητα. Ο τελευταίος είναι σημαντικά μικρότερος από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου (586 λίτρα) λόγω ύπαρξης των μπαταριών για το Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης, αλλά «σώζεται» από το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.



Μετά την ανανέωση που υπέστη πριν από περίπου ένα χρόνο, το Volkswagen Passat απέκτησε και ένα τρομερά αναβαθμισμένο τεχνολογικό προφίλ. Για την υποβοήθηση της οδήγησης συναντάμε το iQ Drive το οποίο μέσω του συστήματος Travel Assist μπορεί να αναλάβει την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς καμία απολύτως συνδρομή από τον οδηγό, με την προϋπόθεση ο τελευταίος να αγγίζει το τιμόνι για λόγους ασφαλείας. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται κάθε τι γύρω του, από απρόσεκτους οδηγούς έως έργα στο οδικό δίκτυο και τα υπόλοιπα συστήματα της «ομπρέλας» iQ Drive, όπως το Lane Assist ή το iQ Light, συμπληρώνουν το πακέτο.



iQ Light ονομάζει η Volkswagen τους LED προβολείς του νέου Passat. Για να έχουν αυτή την «ειδική» ονομασία, είναι κάτι παραπάνω από απλά φωτιστικά σώματα, όπως καταλαβαίνουμε, αφού προσφέρουν κατεύθυνση της δέσμης βάσει της γωνίας του τιμονιού, φωτίζοντας κατευθείαν στην «καρδιά» της στροφής. Σε χαμηλές ταχύτητες το φως διαχέεται περισσότερο προς τα πλάγια για την έγκαιρη αντίληψη πιθανών κινδύνων εντός πόλης, ενώ πάνω από τα 35 χλμ./ώρα η δέσμη φωτίζει μακρύτερα, έως και τα 130 μέτρα στον αυτοκινητόδρομο.

γλυκά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ασφάλεια
ξινά
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Πρέπει να αναφέρουμε ότι η λειτουργία τους είναι υποδειγματική και σίγουρα μιλάμε για ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα, ανεξαρτήτως της τιμής του αυτοκινήτου! Η αλληλεπίδραση με smartphones επίσης αναβαθμίστηκε και πλέον προσφέρεται ασύρματη σύνδεση του Apple CarPlay και Android Auto στην κεντρική οθόνη πολυμέσων. Το Volkswagen Passat GTE με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των έξι σχέσεων διατίθεται στη χώρα μας σε ένα και μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει απλώς τα πάντα στο βασικό πακέτο και στοιχίζει 52.580€.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...