Οδηγούμε το νέο Opel Grandland: V for Vizor

Χωρίς το “X” αλλά με Vizor μάσκα, ανανεωμένη σχεδίαση, ψηφιακό ταμπλό, εξελιγμένα συστήματα φωτισμού και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, το κορυφαίο SUV της Οpel έχει πρόσωπο!

  • -
  • -

Το καινούργιο σήμα κατατεθέν της γερμανικής φίρμας, η χαρακτηριστική μάσκα Vizor, συστήνεται ως το “νέο πρόσωπο” της Opel που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka, τώρα βλέπουμε στο Grandland, ενώ το νέο Astra  είναι το επόμενο στη λίστα που θα υιοθετήσει τη συγκεκριμένη σχεδιαστική πρόταση.

Το Opel Visor είναι μια πανέξυπνη mix ‘n’ match οφθαλμαπάτη που ανταποκρίνεται στις αισθητικές προκλήσεις που φέρνει η εποχή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε η Οpel μέχρι το 2028, ως μέλος του ομίλου Stellantis πλέον, έχει στο πλάνο της τον πλήρη εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.



ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ OPEL GRANDLAND

To Visor προετοιμάζει τρόπον τινά το κοινό για την εικόνα που θα έχουν τα αυτοκίνητά της στο μέλλον. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μαύρο διάφανο πλαστικό που εκτείνεται σε όλο το πάνω μέρος της μάσκας καλύπτοντας μέρος από τις γρίλιες, δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό.

Δεν είναι όμως. Ή τουλάχιστον όχι εξ’ ολοκλήρου. Σε ό,τι αφορά τους συμβατικούς κινητήρες η γκάμα παραμένει η ίδια όπως και στο X και περιλαμβάνει τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, ισχύος 130 ίππων, που συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο 8 σχέσεων, και τον diesel των 1,5 λίτρων (στάνταρ με 8άρι αυτόματο) ο οποίος αποδίδει επίσης 130 ίππους με αυξημένη ροπή στα 300 Nm. 



Στην κορυφή της γκάμας παραμένουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις που συνδυάζουν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων με έναν (FWD) ή δύο (AWD) ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία χωρητικότητας 13,2 kWh.

Στη δικίνητη έκδοση η συνδυαστική ισχύς είναι 224 ίπποι, η επιτάχυνση 0-100 ορίζεται στα 8.9 δευτερόλεπτα ενώ στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης το Grandland φτάνει την τελική ταχύτητα των 135 χλμ./ ώρα. Με την ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα η τελική ταχύτητα αυξάνεται στα 225 χλμ./ ώρα.

Η τετρακίνητη έκδοση ενσωματώνει και τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 300 ίππους, ροπή 520 Nm, επιτάχυνση 0-100 σε 6,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 235 χλμ./ ώρα.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η ηλεκτρική αυτονομία των plug-in hybrid εκδόσεων φτάνει τα 65 χλμ. ενώ η κατανάλωση ξεκινά από τα 1,2 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων από τα 28 γραμ./χλμ.



Στον δρόμο

Στην πηγμένη από κίνηση autobahn αλλά και στις πηγμένες από ποδηλάτες ορεινές διαδρομές στις παρυφές του όρους Taunus στα περίχωρα της Φρανκφούρτης, το Grandland έδειξε τις σπορ αρετές του, τη σταθερότητα στις στροφές και τις ελεγχόμενες κλίσεις παρά το επιβλητικό C-SUV αμάξωμα, την ψηλή θέση οδήγησης που εξασφαλίζει αυξημένη ορατότητα και τα άνετα καθίσματα. Η Οpel έχει παράδοση στα καθίσματα που είναι κατασκευασμένα για να προσφέρουν άνεση και υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης κατά την πολύωρη οδήγηση. Το Grandland εφοδιάζεται με τα μοναδικά στην κατηγορία βραβευμένα και πιστοποιημένα εργονομικά καθίσματα που προσφέρουν ευρύ φάσμα ρυθμίσεων, είναι θερμαινόμενα, ενώ στη δερμάτινη εκδοχή τους προσφέρουν ακόμα και εξαερισμό.




Η ζωή εντός

Στο εσωτερικό το cockpit έχει ψηφιοποιηθεί. Από τη βασική κιόλας έκδοση περιλαμβάνεται το Pure Panel που συνδυάζει δύο μεγάλες οθόνες σε μία μονάδα. Αυτό το πλήρως ψηφιακό, οδηγοκεντρικό ταμπλό περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες: τον πίνακα οργάνων και πληροφοριών οδηγού “Driver Information Center” μεγέθους 7″ και μία έγχρωμη οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων για τη λειτουργία των Apple CarPlay και Android Auto μέσω του συστήματος infotainment multimedia (προαιρετικά διατίθενται οθόνες 12″ και 10″ αντίστοιχα). Η ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα απλουστεύει τη διαδικασία φόρτισης συμβατών κινητών τηλεφώνων

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, το Grandland είναι πλήρες. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition), αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).



Διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις είναι επίσης το parking pilot για ελιγμούς στάθμευσης εμπρός και πίσω, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (parking assistant), η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου.

Επιπρόσθετα, σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διατίθεται το καινοτόμο σύστημα Highway Integration Assist το οποίο χρησιμοποιώντας μια κάμερα και αισθητήρες ραντάρ συνδυάζει διάφορες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού. Το adaptive cruise control διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σύμφωνα με την ταχύτητα που έχει οριστεί από τον οδηγό και σε συνδυασμό με τη λειτουργία, active lane positioning, διατηρεί το Grandland στη μέση της λωρίδας κυκλοφορίας.



Του άλλαξαν τα φώτα

Ωστόσο, ο ήλιος δεν έδυσε κατά την παραμονή μας στην Φρανκφούρτη και δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τo highlight του ανανεωμένου μοντέλου: τα εξελιγμένα συστήματα φωτισμού. Ιδιαίτερα το προερχόμενο από το Insignia προαιρετικό σύστημα φωτισμού Αdaptive IntelliLux LED Pixel Light με τα συνολικά 168 στοιχεία των LED προβολέων που ενσωματώνονται στα πλαϊνά τμήματα του Vizor και πετυχαίνουν ομαλή προσαρμογή της δέσμης, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και το περιβάλλον, χωρίς να ενοχλούν τους άλλους οδηγούς, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας. Το ντεμπούτο του στο Grandland κάνει και το Night Vision. Το σύστημα ανιχνεύει με υπέρυθρη κάμερα ανθρώπους και ζώα στο σκοτάδι σε απόσταση έως 100 μέτρα, προβάλλει την εικόνα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και όχι μόνο προειδοποιεί τον οδηγό αλλά ενεργοποιεί και το αυτόματο σύστημα πέδησης εφόσον χρειαστεί.



Τέλος, η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel αντανακλάται έντονα στο πίσω μέρος του Grandland όπου στο κέντρο της πίσω πόρτας δεσπόζουν το σήμα της Opel και το όνομα του μοντέλου καθιστώντας το άμεσα αναγνωρίσιμο. Ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές αποτελούν οι προφυλακτήρες και τα πλαϊνά πάνελ, που τώρα βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος, οι προστατευτικές ποδιές σε χρωματισμούς high-gloss black και silver και οι sport μαύρες ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις 17″, 18″ και 19″. Το νέο Grandland διατίθεται επίσης με χαρακτηριστική δίχρωμη βαφή αμαξώματος.

Το made in Germany ανανεωμένο Grandland θα είναι διαθέσιμο το φθινόπωρο στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού και σε τιμές που ξεκινούν από 26.500€ για τη βασική έκδοση Business Edition του χειροκίνητου 1,2 λίτρων.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...