Hyundai i20 N: Το δοκιμάζουμε στην πίστα των Μεγάρων

Το νέο Hyundai i20 N βάζει τη μάρκα σε μια νέα κατηγορία. Και διεκδικεί με αξιώσεις μια θέση στο Hall of Fame των μικρών GTI.

  • -
  • -

Το είχαμε οδηγήσει τον περασμένο μήνα στο εξωτερικό, στο πλαίσιο του test drive event για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Τώρα ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε στο φυσικό του περιβάλλον. Στην πίστα.

Εδώ, η απόλυτη γεωμετρία της θέσης οδήγησης αποκτά ξεχωριστή σημασία. Κάθεσαι χαμηλά, με το κάθισμα να στηρίζει τέλεια το σώμα και να σου δίνει την αίσθηση ότι γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο. Το τιμόνι με την τέλεια διάμετρο και πάχος στεφάνης έχει υπέροχη λαβή και έρχεται στο ύψος και στην απόσταση που το θέλεις. Το ίδιο και ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων με τις μικρές, σαφείς διαδρομές και το απόλυτο κούμπωμα.

 

Από τα διαθέσιμα προγράμματα, εννοείται επιλέγουμε Sport ή Ν mode. Το δεύτερο επιτρέπει την ξεχωριστή παραμετροποίηση για τιμόνι, κινητήρα, εξάτμιση, μετάδοση. Αλλά έτσι κι αλλιώς στην πίστα τα θέλεις όλα στην πιο ακραία τους ρύθμιση. Ο αντίχειρας πιέζει το κόκκινο κουμπί του Rev Matching, ώστε το ίδιο το αυτοκίνητο να συγχρονίζει τις στροφές κινητήρα / μετάδοσης στα κατεβάσματα, κάνοντας φηφιακά «μύτι-τακούνι».

Ο ήχος του κινητήρα συμβαδίζει με την αίσθηση της δύναμης. Έχει μέταλλο, δεν είναι ένα fake. Εκφράζει όλη την τεχνολογία που κρύβεται στα 1.600 κυβικά αυτού του εξελιγμένου T-GDI. Βγάζει 204 άλογα και 275 Nm ροπή από τις 1.750 ως τις 4.500 rpm. Και το τράβηγμα είναι απόλυτα πειστικό σε σχέση με αυτούς τους αριθμούς, όσο και με τα μόλις 6,2” που ανακοινώνει η Hyundai για το 0-100 km/h με launch control.

 

Στην πίστα το σημαντικό είναι ότι το μοτέρ αποδίδει γραμμικά. Χωρίς ξεσπάσματα που δυσκολεύουν τη δύναμη να περάσει στο δρόμο, όταν από την κορυφή και μετά βιάζεσαι να πατήσεις το γκάζι για την επόμενη ευθεία. Η τεχνολογία VTC, ο ηλεκτορνικός έλεγχος της wastegate κρατά τη φτερωτή διαρκώς σε κίνηση. Παρότι θα ανέβεις ένα σκαλοπάτι, με τη σοβαρή δύναμη να έρχεται τελικά λίγα μέτρα μετά, στην έξοδο, νιώθεις το μοτέρ να αντιδρά σε μικρά πάτα-άσε, πριν και πάνω στην κορυφή. Ικανά να επηρεάσουν την τροχιά, να αλλάξουν το ζύγισμα και εν τέλει να βοηθήσουν να ακολουθήσεις τη γραμμή που έχεις φανταστεί.

Το μπλοκέ διαφορικό κάνει εξαιρετική δουλειά στη διαχείριση της δύναμης. Βάζει τη μούρη μέσα και περνά τη δύναμη στο δρόμο αποτελεσματικά, χωρίς από την άλλη τίποτα να διαταράσσει τη στιβαρή αίσθηση του μπροιστινού συστήματος. Η επιτάχυνση στην έξοδο είναι απολαυστική καθώς καρφώνεις τη μια ταχύτητα μετά την άλλη με τον ακριβέστατο λεβιέ εκεί που το shift-light αναβοσβήνει όπως τα λαμπάκια του χριστουγεννιάτικου δέντρου.

 

Το χαμηλό βάρος, μόλις 1.190 kg εκτός από τις επιδόσεις, γίνεται αντιληπτό και στον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση. Η κλίση είναι ελάχιστη, τόση όση χρειάζεται για να νιώθεις προοδευτικά ότι πλησιάζεις στο όριο. Χάρη και στα ειδικά εξελιγμένα Pirelli, το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό. Στις γρήγορες στροφές σου εμπνέει την αυτοπεποίθηση να κουβαλήσεις πολύ φόρα.
Εκεί που ο ρυθμός αρχίζει να σε αγχώνει, αρκεί απλώς να εμπιστευτείς το εμπρός μέρος.  Ο εμπρός εξωτερικός τροχός φορτίζεται, η ουρά ελαφρώνει τόσο όσο χρειάζεται για βοηθήσει το εμπρός μέρος να κλείσει προς την κορυφή, ίσως ο πίσω τροχός να σηκωθεί και μερικά εκατοστά στον αέρα προσφέροντας μια θεαματική πόζα. Το πίσω μέρος στο δρόμο φαίνεται απλώς να ακολουθεί. Στην πίστα που μπορείς να πιέσεις περισσότερο στην είσοδο, η συμμετοχή της ουράς βελτιώνει το ζύγισμα και κάνει την εμπειρεία πιο ενδιαφέρουσα.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, μόλις 2,16 στροφές. Στα κλειστά κομμάτια αλλάζει κατεύθυνση άμεσα, χωρίς καν να φαίνεται ότι προσπαθεί. Έχει το σωστό βάρος και σαφή πληροφόρηση. Το πεντάλ του φρένου έχει επίσης ωραία αίσθηση, ακόμη και μετά από δεκάδες γύρους στην πίστα. Και επιεβεβαιώνει την εντύπωση της κορυφαίας ποιότητας κατασκευής και μελέτης όλων των μηχανικών μερών. Πέρα από την δύναμη της επιβράδυνσης και τη γραμμική εφαρμογή της πίεσης, δεν σου δείχνει το παραμικρό από το μαρτύριο που έχει περάσει. Τα υγρά και οι δίσκοι δεν έχουν επηρεαστεί από τη θερμοκρασία με τρόπο που να το νιώθεις στο πόδι και να σου δημιουργεί αμφιβολία στο τέλος της ευθείας.

Από τη στιγμή που δημοσιεύθηκαν οι πρώτες εικόνες και μάθαμε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, το i20 N είχε βάλει υποψηφιότητα για την κορυφή της λίστας των αγαπημένων μας. Και κάθε φορά που το οδηγούμε, κερδίζει θέσεις ανεβαίνοντας όλο και ψηλότερα.

Το i20 N κοστίζει €26.490 με το Performance Pack, στο οποίο περιλαμβάνεται το μπλοκέ διαφορικό. Θεωρούμε την επιλογή μονόδρομο, σε σχέση με τα €24.990 της βασικής έκδοσης. Και καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, η οποία καλύπτει ΚΑΙ την οδήγηση στην πίστα. Αυτό λέει πολλά. Για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την αυτοπεποίθηση της Hyundai.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...