Οδηγούμε το νέο Dacia Duster: Πυλώνας επιτυχίας
Η αναγέννηση της Dacia οφείλεται στην έξυπνη υλοποίηση ενός προσιτού SUV/Crossover με σκληροτράχηλη και αποτελεσματική λογική. Το Duster κρατά τη συνταγή της επιτυχίας
- -
- -
με μια ματιά
Παραμένει η διαχρονική επιτυχία της Dacia στον κόσμο των SUV και αναβαθμίζεται σε εμφάνιση, τεχνολογίες, κινητήρες και εκδόσεις.
Η Duster ιστορία, έχει σημείο έναρξης το 2010. Σε μια περίοδο
κρίσιμη για την οικονομία, πόσο μάλιστα του Ευρωπαϊκού Νότου, η
Dacia λανσάρισε στην αγορά ένα ρεαλιστικό SUV με δοκιμασμένη
τεχνολογία και τιμή ανάλογη αυτοκινήτου πόλης. Το γεγονός αυτό
δημιούργησε αναταράξεις στην αγορά, ιδιαιτέρως ευχάριστες για το
ρουμανικό εργοστάσιο που πορεύεται διαχρονικά υπό την σκέπη του
Group Renault. Οι ακριβότεροι ανταγωνιστές της κλάσης ήταν σαφώς
καλύτερα «σημαιοστολισμένοι» σε επίπεδο σχεδίασης, απτής ποιότητας
και παροχών εξοπλισμού, όμως το Duster τους ταρακούνησε για τα
καλά. Χωρίς να του λείπει τίποτα ουσιαστικό, σερβίριζε ευρυχωρία,
τα πήγαινε εξαιρετικά σε όποιο τερέν πατούσαν οι τροχοί του και
πρόσφερε περισσότερο αυτοκίνητο σε τιμή value for money. Κάπως
έτσι, με την καλπάζουσα πορεία του σε επίπεδο πωλήσεων, γέμισε με
ζεστό χρήμα τα ταμεία της εταιρείας.
Εξελίσσεται και εξακολουθεί
Τα νούμερα επιβεβαιώνουν την επιτυχία που συνεχίζεται ακάθεκτη. Παραπάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις και μια 1η θέση πανευρωπαϊκά (από το 2019) στην κατηγορία του αποδεικνύουν ότι το προτιμούν σταθερά, όλο και περισσότεροι. Πιστό στην αρχική του σχεδίαση το Duster φροντίζει να εκμεταλλεύεται το επιβλητικό στιλ του με καίριες προσθήκες κάθε φορά που το ανανεώνουν με την επικαιρότητα. Ένας διαχρονικός χαρακτήρας πλανάται πάνω από το όνομα και την οντότητα του SUV της Dacia και όχι άδικα.
Το λανσάρισμά του, έφερε και το νέο χρωματισμό «Arizona Orange», που τονίζει το design, ενώ η μικρή αισθητική αναβάθμιση διαθέτει στοιχεία αεροδυναμικής βελτίωσης και κατά συνέπεια της κατανάλωσης κι των εκπομπών ρύπων. Το ωφελημένο σε αυτόν τον τομέα Duster προκύπτει από ένα νέο πίσω σπόιλερ, τις νέες ζάντες αλουμινίου (16’’ και 17’’ ), αλλά και άλλες βελτιώσεις όπως: νέες πλήμνες τροχών, ελαστικά χαμηλής τριβής και χρήση LED, με το Duster να είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που εξοπλίζεται με εμπρός φλάς τεχνολογίας LED.
Την συγκεκριμένη τεχνολογία συναντάμε στα φώτα πορείας, με στάνταρ αυτόματη ενεργοποίηση πλέον και σε αυτά της πινακίδας κυκλοφορίας.
Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, που παρουσιάστηκε για
πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway & Sandero Stepway, είναι και
εδώ. Τα νέα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας σε
σχήμα πλάγιου «Y», ένα χαρακτηριστικό μοτίβο από το οποίο πήρε την
έμπνευσή της και η σχεδίαση της νέας τρισδιάστατης χρωμιωμένη
μάσκας. Στο νέο και πιο μοντέρνο εμπρός μέρος ενισχύει ακόμα
περισσότερο την έντονη προσωπικότητα του Νέου Duster.
Βελτιωμένο στο επίπεδο προσφοράς προς τους επιβάτες του εμφανίζεται και το εσωτερικό. Νέες ταπετσαρίες και προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο είναι τα πρώτα σημεία διαφοροποίησης με το προγενέστερο, αν και το μάτι πέφτει στο σύστημα πολυμέσων. Εκτός από το βασικό ηχοσύστημα, το νέο Duster εξοπλίζεται με δύο νέα συστήματα πολυμέσων, το Media Display και το Media Nav, με οθόνη αφής 8”. Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία, DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay και Android Auto. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται και για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών.
Το Media Nav από την άλλη, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto. Τόσο το Media Display όσο και το Media Nav περιλαμβάνουν το σύστημα 4x4 Monitor (για τις εκδόσεις 4WD), που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, το νέο Duster οφείλεται τεχνολογίας και εξοπλίζεται με τα συστήματα Hill Start Assist, Adaptive Hill Decent Control, Blind Sport Warning που είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140 km/h, Park Assist με τέσσερις αισθητήρες υπερήχων και δυνητικά με κάμερα οπισθοπορείας, και άλλα ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Οι χώροι ήταν και είναι από τα δυνατά σημεία του Duster, ενώ δεν
λείπουν φυσικά ούτε οι έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις. Στις πίσω
θέσεις θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικες ενώ θα υποδεχτεί και
τρίτον με μικρές παραχωρήσεις. Οι τελευταίες δεν αφορούν το μεγάλο
και εύκολα εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών που παραμένει αναλλοίωτος
με χωρητικότητα 478 lt, ενώ φτάνει τα 1.623 lt με την αναδίπλωση
της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Εύρος επιλογών και απόδοσης
Το Νέο Duster εξοπλίζεται με μία πλήρη γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full. Ως γνωστόν το Duster είναι διαθέσιμο σε μπροσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με τις τελευταίες να είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τον 1.5 dCi σε απόδοση 115 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην ίδια απόδοση ο ίδιος turbodiesel κινητήρας (και κιβώτιο ταχυτήτων) προσφέρεται και σε προσθιοκίνητη έκδοση, ενώ αποκλειστικά μπροσθιοκίνητες είναι οι υπερτροφοδοτούμενες βενζινοκίνητες με τον 1.0 TCe 90 και 1.3 TCe. Νέο επίσης και αποκλειστικό προνόμιο του 1.3 TCe των 150 ίππων, είναι το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ενώ τη γκάμα ολοκληρώνει η 1.0 TCe 100 LPG.
Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή
κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των
μοντέλων της. Η εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος
υγραεριοκίνησης προσφέρει εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η
διάρκεια της εργοστασιακής εγγύησης, τα διαστήματα τακτικής
συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είναι ίδια με την
απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το
Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από
το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, προσφέρει
αυτονομία που ξεπερνά τα 1.235 km χάρη στο συνδυασμό της
τροφοδοσίας από δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας σχεδόν 100 λίτρων: 50
λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (62 λίτρα συνολικά). Η μεγαλύτερη
δεξαμενή καυσίμου LPG (κατά 16,2 λίτρα, +50% δηλαδή) σε
σύγκριση με το προηγούμενo αντίστοιχο Duster εξασφαλίζει αύξηση της
αυτονομίας κατά 250 km.
Στην πράξη έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει για επιθετική οδήγηση όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του. Φυσικά δεν διεκδικεί το μέγιστο της επικοινωνιακότητας στην κατηγορία όμως δεν ενοχλεί ούτε νιώθεις κάτι παράταιρο στην συνεργασία της οδήγησης. Άλλωστε και η επεμβατικότητας των ηλεκτρονικών στην πρόωρη υποστροφή θα δείξει ότι προτεραιότητα δεν είναι η σπορ λογική στην οδήγησή του, αλλά ο εκδρομικά σβέλτος ρυθμός σε ευθείες και στροφές με την αναβαθμισμένη κύλιση και ηχομόνωση να πουσάρουν τη διάθεση για ταξίδι.
Προικισμένο και για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις το Duster προσφέρει 217 mm απόσταση από το έδαφος στις 2WD εκδόσεις και 214 mm στις 4WD αλλά και εξαιρετικές γωνίες (προσέγγισης 30°, ράμπας 21° και διαφυγής 33° - 34° η 2WD) για τα δύσκολα.
Ακολουθώντας τα χνάρια των προηγούμενων γενεών, το Duster
απευθύνεται τόσο στους πελάτες που θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό
SUV με compact διαστάσεις, όσο και σε αυτούς που αναζητούν ένα
στιβαρό και ευέλικτο 4x4. Πιστό στις αρχές του, παραμένει ένα
οικογενειακό SUV με περιπετειώδη χαρακτήρα, αποτελώντας το ιδανικό
μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για τις εξορμήσεις
στην ύπαιθρο. Προσφέρεται με δώρο το εργοστασιακό σύστημα
υγραεριοκίνησης, οπότε οι τιμές των εκδόσεων με κινητήρα διπλού
καυσίμου (βενζίνης / LPG) εξισώνονται με αυτές των αντίστοιχων
εκδόσεων με απλό κινητήρα βενζίνης. Επιπλέον, το Νέο Dacia Duster
πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 3 χρόνια
δωρεάν οδική βοήθεια.