Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW X4 M Competition και την ανανεωμένη X3

Η εκρηκτική BMW X4 M Competition των 510 ίππων και ένα από τα κορυφαία premium SUV της μεσαίας κατηγορίας, η X3 xDrive30d, μας συστήθηκαν στο Μόναχο.

  • -
  • -

Καμία φορά οι Δευτέρες δεν είναι τόσο καταθλιπτικές και τα ταξίδια στο εξωτερικό αποκτούν ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με ένα σύντομο ταξίδι στη Γερμανία, έχοντας σκοπό να οδηγήσουμε πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα της BMW. Μεταξύ αυτών ήταν και οι ανανεωμένες X3 και X4. Το Μόναχο μας υποδέχτηκε με κρύο και ομίχλη, όμως η βροχή δεν μας χάλασε τα σχέδια αφού -ευτυχώς- δεν εμφανίστηκε.

Φτάσαμε στις εγκαταστάσεις της μάρκας με μια υβριδική X5 και στη συνέχεια το πρόγραμμα έγραφε παρουσιάσεις μοντέλων και οδήγηση. Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν -όπως ήδη είπαμε- οι ανανεωμένες X3 και X4. Την πρώτη, είχαμε την ευκαιρία να τη γνωρίσουμε ως ντίζελ, στην εξακύλινδρη έκδοση xDrive30d και τη δεύτερη, ως… X4 M Competition, με 510 ίππους! Περισσότερα για τα μοντέλα που «γράψαμε χιλιόμετρα» (σε επαρχιακούς, πόλη και Autobahn) θα πούμε παρακάτω.

Ανανέωση στα σημεία ή αλλιώς… LCI!

Στη γλώσσα της BMW, τα μικρά facelift που λαμβάνουν τα μοντέλα της ονομάζονται LCI (Life Cycle Impulse). Ο στόχος είναι ξεκάθαρος και προκύπτει από τον κωδικό που «βαφτίζονται»: να λάβουν μια επιπλέον ώθηση στις πωλήσεις τους όταν φτάνουν περίπου στο μέσο της καριέρας τους. Η τακτική της BMW είναι να μην αλλάζουν ποτέ πολλά πράγματα στα LCI και να ξεχωρίζουν μόνο στα σημεία. Οι επεμβάσεις ουσίας που δέχτηκαν οι X3 και X4 ξεκινούν από το αισθητικό κομμάτι.

Εμπρός, οι παρεμβάσεις των σχεδιαστών εντοπίζονται στα ελαφρώς λεπτότερα φωτιστικά σώματα, στον διακριτικό ανασχεδιασμό του προφυλακτήρα και στη λίγο μεγαλύτερη μάσκα με τα δύο «νεφρά» να ενώνονται. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα είναι εκείνα που κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά. Χαρακτηρίζονται από μια νέα φωτεινή υπογραφή και φυσικά ενσωματώνουν τεχνολογία LED (όπως και τα εμπρός). Χαμηλότερα, συναντάμε διπλή απόληξη της εξάτμισης με νέο σχήμα.

Παρακαλώ, περάστε

Το εσωτερικό των αναβαθμισμένων BMW X3 και X4 διατηρείται ίδιο ως προς τη σχεδίαση. Η οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας όμως έχει μεγαλώσει, με τη διαγώνιό της να ξεκινά από τις 10,25 ίντσες στις βασικότερες εκδόσεις και να φτάνει τις 12,3 ίντσες στις κορυφαίες. Αμφότερες ενσωματώνουν το τελευταίο λειτουργικό σύστημα της BMW, που χαρακτηρίζεται από την απλότητα στη χρήση, την πληρότητα στη συνδεσιμότητα και την αμεσότητα στην πληροφόρηση που παρέχει, όντας ένα από τα κορυφαία στην αγορά.

Το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο δίπλα από τον επιλογέα του αυτόματου σασμάν βοηθάει να το χειρίζεσαι χωρίς να κοιτάς συνεχώς την οθόνη, μαζί με τους διακόπτες που το πλαισιώνουν. Με ελάχιστη προσαρμογή το μαθαίνεις εύκολα χωρίς να το βρίσκεις περίπλοκο, κάτι το οποίο έχει αρχίσει να… σπανίζει. Κατά τα λοιπά, υπεράνω κριτικής είναι η συναρμογή των υλικών, όπως και η ποιότητά τους, που παραμένουν από τα πάνω ράφια ακόμη και στα πιο «κρυφά» μέρη της καμπίνας. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις, ακόμη και πέντε ενήλικες, με την X3 να έχει προφανώς προβάδισμα στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω.

Pop the hood!

Κάτω από το καπό υπάρχουν επτά διαθέσιμα κινητήρια σύνολα που αρχίζουν από τους 184 ίππους και καταλήγουν στους… 510! Πιο συγκεκριμένα, όλοι οι κινητήρες των X3/X4 ενισχύονται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και συνοδεύονται από αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων, όπως και με το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW. Οι εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης είναι οι xDrive20i, xDrive30i και M40i με 184, 245 και 360 ίππους. Οι αντίστοιχες με diesel σύνολα είναι οι xDrive20d, xDrive30d και M40d που αποδίδουν 190, 286 και 340 ίππους. Στην κορυφή υπάρχουν οι X3 M και X4 M Competition με 510 ίππους.

Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε

Ίσως να έχει περισσότερο νόημα να ξεκινήσουμε με την πετρελαιοκίνητη X3 xDrive30d, όμως η καρδιά μας δίνει τον πρώτο λόγο στην X4 M Competition. Με 510 ίππους, αναβαθμισμένο κιβώτιο M Steptronic και ειδικά εξελιγμένη τετρακίνηση xDrive για περισσότερο fun to drive χαρακτήρα, δεν γίνεται να σου περάσει απαρατήρητη. Πατώντας το start button, ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας ζωντανεύει με έναν ψαρωτικό βρυχηθμό. Οι μυημένοι θα αισθανθούν αμέσως οικεία με τις διαφορετικές διαδρομές του επιλογέα στο αυτόματο σασμάν (R, N και D είναι σε διαφορετική διάταξη από τα απλά Steptronic), θα επιλέξουν το D και θα ξεκινήσουν.

Αφήνοντάς του λίγο χρόνο μέχρι να φτάσει στις σωστές θερμοκρασίες βλέπεις ότι διαθέτει όλα τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά για να μην έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να σε συντροφεύει στην καθημερινότητά σου. Αν έχεις πρόσφατα στο μυαλό σου εμπειρίες από παλαιότερες BMW M, αμέσως θα εκπλαγείς ευχάριστα συνειδητοποιώντας ότι αυτός ο κινητήρας, μαζί με το ραφιναρισμένο κιβώτιο, δεν θα παραπονεθούν στην εντός πόλης χρήση (σταμάτα-ξεκίνα, μανούβρες και στενά).

Μόλις τα υγρά ζεσταθούν, το αριστερό χέρι πιέζει τον έναν από τους δύο διακόπτες M στο τιμόνι και το δεξί σπρώχνει τον λεβιέ προς τον συνοδηγό, επιλέγοντας τη χειροκίνητη λειτουργία. Παράλληλα ο αντίχειρας ανεβάζει τη «βιαιότητα» του σασμάν στη μεγαλύτερη σκάλα μέσω του σχετικού διακόπτη, ο οποίος συνεχίζει να δίνει το «παρών» (υπάρχει από τις εποχές των κιβωτίων SMG), αλλά μόνο με τρία διαθέσιμα επίπεδα πλέον.

Στην κεντρική οθόνη βλέπεις όλες τις ενδείξεις στο “Sport Plus” οπότε ξέρεις ότι ήρθε η ώρα για παιχνίδι! Ξαφνικά ο ραφιναρισμένος twin turbo εξακύλινδρος S58 αγριεύει, κάνει θόρυβο και διαθέτει ακαριαία απόκριση στο δεξί πεντάλ. Οι κινητήρες που έχουν βγει μέσα από το M Division πάντοτε ήθελαν στροφάρισμα για να σου δείξουν τι μπορούν να κάνουν και αυτό συμβαίνει και στον S58.

Κάτω από τις 3.500 σ.α.λ. θα τον έλεγες μέχρι και νωθρό, πάνω από εκεί όμως «μαστιγώνει» ασταμάτητα τη μετάδοση και παρέχει καταιγιστική επιτάχυνση. 510 ίπποι και 650 Nm ροπής (50 Nm περισσότερα στις X3/X4 M Competition LCI) που δεν χάνουν καθόλου σε σπινάρισμα και μεταφράζονται σε 0-100 χλμ./ώρα μόλις μέσα σε 3,8 δευτερόλεπτα. Στις 7.200 σ.α.λ. το M Steptronic αλλάζει στην επόμενη σχέση και η επιτάχυνση συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό.

Μια BMW M όμως πρέπει και να είναι ευχάριστη. Τι γίνεται με το βάρος που αγγίζει τους 2 τόνους; Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Adaptive M ανάρτηση, το μπλοκέ διαφορικό M και τα πανίσχυρα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες και τους τεράστιους αεριζόμενους δίσκους των 395 χιλιοστών, σου δίνουν όλα τα εφόδια. Η ακρίβεια στον έλεγχο και η φανταστική σύνδεση των καρπών με τους εμπρός τροχούς χάρη στο σύστημα διεύθυνσης M Servotronic απογειώνουν το σύνολο και τα ελαστικά Pilot Sport 4S της Michelin φροντίζουν για την απαιτούμενη πρόσφυση προκειμένου να αναδειχθούν οι ικανότητες του αυτοκινήτου.

Η X4 M Competition συμπεριφέρεται σαν μια πραγματική σπορ κατασκευή, πολύ περισσότερο από αυτό που σε προδιαθέτει το SUV αμάξωμα. Η BMW γνωρίζει πολύ καλά την τέχνη και η τετρακίνηση που χρησιμοποιείται εδώ δεν προσφέρει ουδετερότητα, αλλά «πισωκίνητη» λογική, για να σου δίνει την ευχαρίστηση της πλαγιολίσθησης (στη ρύθμιση 4WD Sport και το DSC εκτός), αν το ζητήσεις.

Αν προτιμάς να στρίψεις όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απλώς ψάχνει κάθε διαθέσιμη σπιθαμή πρόσφυσης, προσαρμόζοντας την X4 M Competition ακριβώς στις επιθυμίες σου. Πού θα καταλάβεις ότι οδηγείς ένα ψηλό, αλλά και βαρύ αυτοκίνητο; Όταν τελικά ξεκολλήσει, γίνεται πιο απότομα από ότι θα περίμενες, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα σε ξαφνιάσει ή θα γίνει επικίνδυνα. Το δεμένο πλαίσιο με το πληροφοριακό τιμόνι και τη χειρουργική ακρίβεια στο δεξί πεντάλ είναι πολύτιμοι σύμμαχοι για να φέρεις το αυτοκίνητο εκεί που θες σε όλες τις περιπτώσεις. Κινούμενοι στην Autobahn με ταχύτητες που στην Ελλάδα σε στέλνουν… πίσω από τα κάγκελα, είδαμε τον δείκτη της βενζίνης να κατηφορίζει επικίνδυνα, οπότε επιστρέψαμε για να παραλάβουμε την πετρελαιοκίνητη X3 xDrive30d.

Η επόμενη σκέψη στο μυαλό μας ήταν «πώς προσαρμόζεσαι τώρα σε ένα ντίζελ SUV μετά την καταιγιστική X4 M Competition»; Πολύ εύκολα, όπως διαπιστώσαμε. Η xDrive30d έχει τον τρόπο της για να σε κερδίσει. Η ηρεμία, η εξαιρετική ηχομόνωση και η μαλακή ανάρτηση, μαζί με την ποιοτική καμπίνα δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν θες να αποχωριστείς. Ο εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 286 ίππους και είναι ζωντανός από χαμηλά. Η ροπή του μάλιστα, είναι ακριβώς η ίδια με της X4 M Competition, στα 650 Nm!

Οι επιδόσεις δεν λείπουν από το μενού που σερβίρει στον οδηγό. Με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, χαρίζει αίσθηση πραγματικής επιτάχυνσης. Η προθυμία του να ανεβάσει στροφές ενισχύεται και από τη mild hybrid τεχνολογία. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας προσθέτει 11 ίππους «γεμίζοντας» τον ντίζελ από τις χαμηλές ενδείξεις του στροφόμετρου, ενώ αρωγός σε κάθε περίπτωση παραμένει το οκτάρι αυτόματο σασμάν Steptronic που πάντα διαβάζει σωστά τις ανάγκες του οδηγού και του κινητήρα.

Στο δρόμο κινείται παρέχοντας άνεση, αλλά και γρήγορο ρυθμό αν το θελήσεις. Ως γνήσια BMW την απολαμβάνεις σε επαρχιακές και ορεινές διαδρομές, εκτιμάς τον πολύ σωστό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση και το ακριβές τιμόνι. Και αυτή η έκδοση έχει φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, οπότε η επιβράδυνση είναι εγγυημένη, ακόμη και ύστερα από συνθήκες παρατεταμένης πίεσης.

Το πεδίο που πραγματικά αριστεύει όμως είναι η Autobahn ή όποιος άλλος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Με πάρα πολλά χλμ./ώρα στο κοντέρ, σου αποπνέει ασφάλεια και άνεση, όπως και την αίσθηση ότι μπορεί να συνεχίσει έτσι για πάρα πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να κουράσει ποτέ τους επιβάτες. Άλλωστε η κατανάλωση ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες είναι πολύ φυσιολογική, λόγω της πλούσιας ισχύος του τρίλιτρου κινητήρα, αλλά και την κλιμάκωση του κιβωτίου των οκτώ σχέσεων που κρατά το ρυθμό περιστροφής του χαμηλά.

Να αναφέρουμε ότι όποιος κάτσει πίσω σε μια X3 θα εκτιμήσει τον μεγάλο χώρο για τα γόνατα, αλλά και τις επτά ρυθμίσεις για την κλίση της πλάτης που δίνουν προνόμια ρύθμισης της ιδανικής θέσης ακόμη και σε εκείνους που βρίσκονται στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Η πολυτέλεια στην ανανεωμένη έκδοση ενισχύεται από τις νέες επιλογές για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, αλλά και τα οκτώ αρώματα για την καμπίνα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 550 λίτρα, 25 λίτρα περισσότερα από το αντίστοιχο της X4. 

Τι άλλα;

Επιστρέφοντας ξεκούραστοι από τη βόλτα μας με την X3 xDrive30d, συνεχίσαμε κανονικά το πρόγραμμα με ακόμη δύο πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα, που τα γνωρίσαμε και τα οδηγήσαμε. Το ένα μάλιστα, μας έκλεψε πραγματικά την καρδιά. Ποια ήταν αυτά; Μείνετε συντονισμένοι και θα επανέλθουμε σύντομα!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...