Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V e:HEV

To compact SUV της Honda με την πλέον προηγμένη υβριδική τεχνολογία της μάρκας, πιο σοφιστικέ τεχνολογικά από ποτέ, πιο εκλεπτυσμένο σε αισθητική και συμπεριφορά, πιο ποιοτικό και πιο ενδιαφέρον οδηγικά, απαντά σε ό,τι ζητούν οι Ευρωπαίοι οδηγοί.

  • -
  • -

H Honda λανσάρει ένα αυτοκίνητο που δίνει συνέχεια στον κωδικό HR-V αλλά δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο διαφορετικής αντίληψης, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, το οποίο τοποθετείται διαφορετικά στην αγορά και στην ουσία ανοίγει έναν νέο κύκλο στη στρατηγική της μάρκας.

Το νέο HR-V ενσωματώνει την πλέον σύγχρονη υβριδική τεχνολογία του εργοστασίου. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας έχει ρόλο γεννήτριας) και έναν θερμικό κινητήρα 1.5 που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Συνδυάζεται με ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης σταθερής σχέσης, όμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στο Jazz. Εδώ βεβαίως η ισχύς του συνόλου είναι αυξημένη, από τους 109 ίππους στους 131. Και η ροπή φτάνει στα 253 Nm. Αφαιρώντας από την μπαταρία την κεντρική μονάδα ελέγχου (PCU) της υβριδικής μηχανής, οι κυψέλες αυξήθηκαν στις 60 από 48 στο Jazz, με αποτέλεσμα να μπορεί να παρέχει αυξημένη ενέργεια στο κύκλωμα. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά, μόνο με το θερμικό κινητήρα ή με τον συνδυασμό των δύο στην υβριδική λειτουργία.



Στην εκκίνηση είναι πάντα ηλεκτρικό. Ο θερμικός κινητήρας θα εμπλακεί στην πορεία, όταν απαιτηθεί από τις συνθήκες με τρόπο ομαλό που δεν γίνεται καν αντιληπτός από τον οδηγό παρά μόνο από τον (ήπιας έντασης) ήχο. Στον αυτοκινητόδρομο συνήθως το σύστημα επιλέγει το αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά με τον κινητήρα βενζίνης, ειδικά σε συνθήκες σταθερού φορτίου. Ενεργοποιώντας την υβριδική δύναμη στις προσπεράσεις. Η Honda υποστηρίζει ότι πετυχαίνει την πλέον αποδοτική διαχείριση ενέργειας, και να ανακοινώνει 0-100 km/h σε 10,6” και τελική 170 km/h, με τη μέση κατανάλωση να ορίζεται στα 5,4 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 122 g/100 km, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Φυσικά υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης. Η λειτουργία Eco προσαρμόζει την απόκριση στο γκάζι και τη λειτουργία του κλιματισμού για τη μέγιστη οικονομία, ενώ το πρόγραμμα Sport οξύνει τις αντιδράσεις και είναι η ρύθμιση που θα προτιμήσει ο οδηγός τη στιγμή που θα θελήσει να αναζητήσει τα όρια του πλαισίου. Επιλέγοντας τη λειτουργία B από το λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων, ουσιαστικά οδηγείς με ένα πεντάλ, καθώς αυξάνεται η ανάκτηση ενέργειας και μαζί η επιβράδυνση κατά την υποχώρηση από το γκάζι. Πόσο, μπορείς να το ρυθμίσεις από τα paddles στο πίσω μέρος του τιμονιού.

 


Coupe SUV

Έχεις μόνο μια ευκαιρία να κερδίσεις την πρώτη εντύπωση, και το νέο ΗR-V θέλει να το πετύχει. Η Honda έχει αλλάξει εντελώς τη σχεδιαστική της προσέγγιση στην κατηγορία, δίνοντας στο νέο μοντέλο χαρακτηριστικά κουπέ και μεγάλες καθαρές επιφάνειες, θέλοντας να γοητεύσει με το design και όχι να εντυπωσιάσει με τις λεπτομέρειες. 

Το νέο HR-V είναι μοντέρνο, δυναμικό αλλά ταυτόχρονα ώριμο. Γοητεύει με το design και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τις λεπτομέρειες. Ο εμπρός πρόβολος έχει μικρύνει κατά 20 mm, τα οποία έχουν δοθεί στον πίσω. Η γρίλια της μάσκας όπως και οι προφυλακτήρες έχουν ουσιαστικά ενσωματωθεί στο αμάξωμα, δεν διακρίνονται ως ξεχωριστά στοιχεία. Η γραμμή του καπό, όπως αυτό σφραγίζει πάνω στα εμπρός φτερά, εκτείνεται ως τη φωτεινή μπάρα της ουράς. Αποτελώντας στην ουσία τη βασική γραμμή του αμαξώματος. Η γραμμή της οροφής είναι χαμηλότερη κατά 200 mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Με την απόσταση από το έδαφος στα 188 mm (όχι και τόσο μακριά από τα επίπεδα ενός κλασικού SUV με off-road προσανατολισμό) και τους θόλους γεμάτους με τους τροχούς των 18 ιντσών με λάστιχ 225/50, το αυτοκίνητο έχει ισχυρό εκτόπισμα στο δρόμο και βγάζει δυναμισμό και αυτοπεποίθηση.



Η πλατφόρμα Global Small Platform της Honda πάνω στην οποία είναι χτισμένο το HR-V χρησιμοποιεί σε μεγάλο ποσοστό χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής, γεγονός που του δίνει αυξημένη ακαμψία και εξοικονόμηση βάρους. Η ακαμψία της κολώνας του τιμονιού έχει ενισχυθεί κατά 15% για να γίνει πιο ομαλή, άμεση και ακριβής η αντίδραση του πλαισίου στην εντολή αλλαγής κατεύθυνσης. Ειδικά στην πρώτη τιμονιά. Ενισχύσεις έχουν γίνει με στόχο τον καλύτερο έλεγχο της γεωμετρίας της ανάρτησης υπό έντονο φορτίο αλλά και της μείωσης του θορύβου από το δρόμο και τον κινητήρα.

Σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στο πίσω μέρος, με τα ελατήρια να έχουν πλέον μεγαλύτερο offset σε σχέση με τα αμορτισέρ, ώστε να αφαιρέσουν από αυτά φορτίο από τις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται μέσα στη στροφή. Νέα υδραυλικά σινεμπλόκ να υπόσχονται καλύτερη μόνωση από κραδασμούς αλλά και ακριβέστερο έλεγχο. Για να περιορίσουν τον θόρυβο από την έναρξη λειτουργίας του θερμικού κινητήρα έχει ενισχυθεί η ακαμψία της οροφής και έχει υπερδιπλασιαστεί το πάχος του διαχωριστικού της καμπίνας με τον χώρο του κινητήρα. Αντίστοιχα, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον περιορισμό των χαμηλής συχνότητας κραδασμών από την εναλλαγή ποιότητας οδοστρώματος.



Ένα άλλο στοιχείο της Global Small Platform είναι η βέλτιστη αξιοποίηση του χώρου. Η μικρότερη κατά 20% κεντρική μονάδα ελέγχου της υβριδικής μηχανής (PCU), η αλλαγή στη σχεδίαση της εισαγωγής αέρα και νέοι μικρότεροι ηλεκτροκινητήρες επιτρέπει την τοποθέτηση όλοων αυτών αλλά και της μπαταρίας 12v για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου κάτω από το καπό, στο χώρο του κινητήρα. Αφήνοντας έτσι ελεύθερο το χώρο στο δάπεδο για την βέλτιστη διαρρύθμιση. Μια καινοτομία της πλατφόρμας είναι η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο κέντρο, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, αφήνοντας ελεύθερο το χώρο για τα πίσω Smart Seats της Honda με τη διπλή, τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω, αναδίπλωση. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά σχετικά μικρή χωρητικότητα (330 lt) με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση.

 


Ανθρωποκεντρική φιλοσοφία

Εμπνευσμένη από το φως και τον άνεμο, η σχεδίαση του εσωτερικού εστιάζει στην άνεση του οδηγού και των επιβατών. Και στην εξάλειψη οποιασδήποτε πηγής ενόχλησης. Η βέλτιστη, κατά την Honda, διάταξη των μηχανικών μερών έχει απελευθερώσει χώρο για τη δημιουργία ενός ταμπλό με γραμμές που εκτείνονται από τη μία πόρτα ως την άλλη τονίζοντας το πλάτος, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση ευρυχωρίας.

Σχεδιαστικό highlight της καμπίνας είναι οι σχήματος L αεραγωγοί, που κρύβουν μια ακόμη καινοτομία που λανσάρει η Honda για την άνεση των επιβατών. Είναι ο κλιματισμός με τεχνολογία Air Diffusion System. Με έναν ειδικό περιστροφικό διακόπτη οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν απευθείας ροή ή τη λειτουργία διάχυσης. Αντίθετα με τη στενή δέσμη ψυχρού αέρα που κάποιες φορές γίνεται ενοχλητικά έντονη για τους εμπρός επιβάτες ενώ η ψύξη δεν είναι επαρκείς για τους πίσω, η λειτουργία διάχυσης δημιουργεί μέσα στην καμπίνα έναν απαλό στροβιλισμό. Η ειδική σχεδίαση επιτρέπει στη δροσερή αύρα να ακολουθεί την οροφή ώστε να φτάνει στα πίσω καθίσματα οροφή. Ταυτόχρονα δημιουργείται μια αεροκουρτίνα δροσιάς στα πλευρικά κρύσταλλα.



Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη, κατά 10 mm, προς όφελος της ορατότητας. Και παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις είναι ίδιες, το νέο HR-V προσφέρει 35 mm περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ο οποίος κυριολεκτικά είναι επιπέδου μικρής λιμουζίνας. Με επιβάτη 1,90 cm να έχει για τα γόνατα 5-7 εκατοστά αέρα για τα γόνατα, πίσω από οδηγό αντίστοιχου αναστήματος. Αναδιπλώνοντας τα Smart Seats ελευθερώνεται ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης που χωρά ακόμη και ποδήλατα, κατάλληλος για μετακόμιση ή μεταφορά εξοπλισμού για κάθε είδους σπορ στη φύση.

Η εικόνα της καμπίνας είναι μοντέρνα, premium αισθητικής και εκφράζει το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου. Αλλά τα πλαστικά του ταμπλο είναι σκληρά και το φινίρισμα σηκώνει βελτίωση. Αντίθετα, τα πάνελ των θυρών και οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων είναι κορυφαίας ποιότητας. Η εννέα ιντσών οθόνη του infotainment έχει εύχρηστο μενού και χειρισμό λογικής smartphone. Σύμφωνα με τη Honda, ο χρόνος εκτέλεσης των συνηθισμένων βασικών λειτουργιών έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και η εμπειρία μας δεν αμφισβητεί τον ισχυρισμό. Είναι περιττό να πούμε ότι διαθέτει όλες τις σύγχρονες διευκολύνσεις συνδεσιμότητας, όπως Android Auto και Apple Car Play, ενώ μπορεί να γίνει WiFi hotspot. Μέσω του My Honda+ app μπορείτε να ελέγχετε εξ’ αποστάσεως το αυτοκίνητο, να στέλνετε «κλειδί» σε άτομα με τα οποία θέλετε να το μοιράζεστε αλλά και να προετοιμάζετε τη διαδρομή σας εκ των προτέρων.



Το HR-V είναι εξοπλισμένο με το πακέτο ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων Honda Sensing το οποίο περιλαμβάνει τα συστήματα Collision Mitigation Brake System (με δυνατότητα ανίχνευσης και μοτοσικλετών), Adaptive Cruise Control, Low Speed Brake System, Lane Keep Assist, Enhanced Road Departure System, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Front & Rear Collision Mitigation Throttle Control, Auto High-Beam, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor αλλά και τα φώτα τεχνολογίας LED Active Cornering Lights.

Πυρήνας του Honda Sensing είναι η νέα ευρυγώνια, υψηλής ευκρίνειας κάμερα που αντικαθιστά το σύστημα κάμερας και αισθητήρων του προηγούμενου μοντέλου. Έχει αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης κίνησης άλλων οχημάτων ή εμποδίων με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, και καλύτερη αντίληψη της κίνησης τους.

 


Στην πράξη

Όλη αυτή η προσπάθεια που αντιλαμβάνεσαι ότι έχει καταβληθεί για να πετύχουν το HR-V να γίνει ένα εκλεπτυσμένο σύνολο στο δρόμο, το οποίο προσφέρει μια χαλαρωτική και ταυτόχρονα ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, και μια αίσθηση ποιότητας σχετιζόμενη με την κύλιση, την απόσβεση, τις αντιδράσεις του πλαισίου στο τιμόνι και το γκάζι, έχει πιάσει τόπο.

Χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα για την εκκίνηση, αντιδρά άμεσα στο πάτημα του γκαζιού. Και αθόρυβα. Ξεκινά με μια αίσθηση που σε προϊεδάζει για ένα αυτοκίνητο στο οποίο το βάρος δεν θα σε απασχολήσει ποτέ. Η κύλιση είναι όντως αθόρυβη και η απόσβεση στρογγυλεύει τις ανωμαλίες χωρίς να περνά ήχους και κραδασμούς που διαταράσσουν την ηρεμία που κυριαρχεί στην καμπίνα και την αρμονία της κίνησης. Η υβριδική μηχανή στο μισό ή και λιγότερο γκάζι αντιδρά άμεσα, με διακριτικό ή καθόλου ήχο και μια ευχάριστη αίσθηση επιτάχυνσης. Η μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στον θερμικό είναι όντως δυσδιάκριτη, τουλάχιστον στην αρχή. Αν επιμείνεις με το γκάζι στο πάτωμα ο ήχος θα ακούσεις τον κινητήρα να μένει για ώρα σε υψηλές στροφές. Αλλά το φαινόμενο διαρκεί λιγότερο και είναι πολύ λιγότερο ενοχλητικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό που χρησιμοποιεί κιβώτιο CVT.



Εδώ το γρανάζωμα είναι σταθερό για ηλεκτροκινητήρα (κοντύτερη μάλιστα σχέση συγκριτικά με το Jazz) και θερμικό, με τον πρώτο να φροντίζει στην ουσία τον συγχρονισμό των στροφών μεταξύ τους. Ξεκινώντας από χαμηλά, νιώθεις τρία σκαλοπάτια, σαν αλλαγές ταχύτητας. Φαινόμενο που μάλλον ως θετικό καταγράφεται, αφού έτσι η επιτάχυνση και ο ήχος από τον κινητήρα έρχονται να συμβαδίσουν, αποκτώντας μια λογική.

Το πλεονέκτημα της τεχνολογίας e:HEV της Honda χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, με έναν συμπλέκτη να συνδέει τη μετάδοση σταθερού βήματος από τη υβριδική μηχανή, είναι πως απεμπλέκει τον κινητήρα που δεν χρειάζεται. Πράγμα που τα υβριδικά με CVT δεν μπορούν να κάνουν. Στην ηλεκτρική λειτουργία το e:HEV απεμπλέκει τον θερμικό και στην εθνική οδό μπορεί να απεμπλέξει το ηλεκτρικό μοτέρ, περιορίζοντας έτσι στο ελάχιστο τις απώλειες.

Στον ανοιχτό δρόμο, με το γκάζι στο πάτωμα, θα υπάρξουν φορές που ο κινητήρας θα τραβήξει την προσοχή σου με τον ήχο του. Η επιτάχυνση δεν συνεχίζει με την ίδια σπιρτάδα, αλλά αυτό είναι λογικό βάσει προδιαγραφών. Πάντως το απόθεμα δύναμης είναι πάντα επαρκές για να νιώθεις ασφαλείς και να κινείσαι με το ρυθμό που αρμόζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το οποίο είναι εξαιρετικά σταθερό κάτω από όλες τις συνθήκες, σε ευθεία γραμμή.



Στις στροφές, το τιμόνι αποκτά αντίσταση όσο φορτίζεται. Και η πληροφόρηση είναι επαρκής. Το όριο είναι υψηλό, και γνωρίζεις κάθε στιγμή πόσο το πλησιάζεις, συνεπώς σου εμπνέει εμπιστοσύνη να το δοκιμάσεις. Σε ανοιχτές καμπές το πλαίσιο διατηρεί την κεκτημένη ταχύτητα. Ενώ σε πιο στενά κομμάτια το σύνολο διατηρεί την αυτοκυριαρχία του και συνεχίζει να δείχνει συγκροτημένο, χάρη και στο Honda Agile Handling Assist (AHA) που λειτουργεί μέσα από το VSA. Τσιμπάει τα φρένα της εσωτερικής πλευράς για να βοηθήσει να κλείσει η τροχιά προς την κορυφή, μειώνοντας ή εξουδετερώνοντας στην ουσία την υποστροφή, κάνοντας το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο. Ειδικά στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. Αλλά θα ελέγξει και την υπερβολή, αν αυτή προκύψει από κακή εκτίμηση ή απότομο steering input.

Τα φρένα, αεριζόμενοι δίσκοι 293 mm εμπρός, 282 mm πίσω, δεν δείχνουν το παραμικρό σημάδι κόπωσης, είναι δυνατά και έχουν γραμμική απόδοση, με την αίσθηση του πεντάλ να μην επηρεάζεται από την ανάκτηση ενέργειας. Η Honda, με τη γνωστή της εμμονή στη λεπτομέρεια, λέει ότι έχει μελετήσει και αλλάξει τη θέση του πεντάλ, για να γίνει πιο ομαλή η μετάβαση από το γκάζι στο φρένο και πίσω, άρα πιο ξεκούραστη η πολύωρη οδηγική εμπειρία.

 


Πολύ περισσότερα

Το ολοκαίνουριο Honda HR-V είναι πολύ περισσότερα από απλώς ένα νέο μοντέλο στη σειρά των compact SUV. Είναι το αυτοκίνητο που μετά το ηλεκτρικό Honda e και το υβριδικό Jazz έρχεται να φωνάξει τη μεγάλη αλλαγή που συντελείται στη μάρκα, σε επίπεδο τεχνολογίας και αισθητικής. Αλλά και φιλοσοφίας ευρύτερα. Είναι σαφής η προσπάθεια η φιλικότητα προς το περιβάλλον, οι αποδοτικοί κινητήρες και η προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας και συνδεσιμότητας να συνδυαστούν με στοιχεία που θα κάνουν την εμπειρία που αποκομίζουν ο οδηγός και οι επιβάτες premium στην πράξη.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...