Οδηγούμε στη Γερμανία την BMW M240i xDrive Coupe
Η BMW ξέρει πολύ καλά να φτιάχνει δίθυρα Coupe που έχουν σαν πρωταρχικό ρόλο την ευχαρίστηση του οδηγού. Ταξιδέψαμε στο Μόναχο για να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι ότι με τη νέα M240i xDrive, εξάντλησε όλη της την τέχνη.
- -
- -
Λίγα μόνο χρόνια έχουν περάσει από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά η Σειρά 2 στην γκάμα της BMW. Το μοντέλο γεννήθηκε ύστερα από την ανάγκη παρουσίασης ενός μικρότερου Coupe, αφού οι διαστάσεις της νέας (τότε) Σειράς 4 άρχισαν να μεγαλώνουν αρκετά σε σχέση με τους προκατόχους της (Σειρά 3 Coupe) και η Σειρά 1 Coupe είχε φτάσει σε ηλικία «σύνταξης». Οι πρώτες «γκρίνιες» αναφορικά με το μέγεθος ξεκίνησαν να ακούγονται όταν η τελευταία δίθυρη Σειρά 3 (E92) διαδέχθηκε την αντίστοιχη E46.
Το μήκος θα ανέβαινε κι άλλο στην «4άρα», οπότε η BMW αποφάσισε
να τους κρατήσει όλους ευχαριστημένους με την παρουσίαση
ακόμη ενός μοντέλου. Σε κάποιους άρεσαν οι μεγαλύτεροι
χώροι και οι αυξημένες διαστάσεις, άλλοι πάλι, προτιμούσαν
μικρότερο αμάξωμα και κατά συνέπεια, χαμηλότερο βάρος, οπότε
κοίταζαν προς τη «2άρα».
Το κοινό που βάζει σε προτεραιότητα την ευχαρίστηση του
οδηγού δεν άργησε να αναγνωρίσει ότι η Σειρά 2 ήταν ο,τι
πιο οδηγοκεντρικό υπήρχε στην γκάμα της BMW. Ειδικά για τη M2, την
κορυφαία έκδοσή της, πολλοί έκαναν λόγο για τη διάδοχο των
θρυλικών BMW 02 και
M3 E30! Κάπως έτσι η
πρώτη γενιά (F22) της Σειράς 2 γνώρισε μεγάλη επιτυχία και φτάσαμε
στο καλωσόρισμα της δεύτερης.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΗ ΝΕΑ BMW X4 M COMPETITION
Νέα και (πολύ)
ωραία
H νέα BMW Σειρά 2 Coupe (G42)
έρχεται ελαφρώς μακρύτερη, φαρδύτερη και χαμηλότερη από την
προκάτοχό της. Το μεταξόνιο έχει κερδίσει 51 χιλιοστά, ενώ το
πλάτος εμφανίζεται αυξημένο κατά 64 χιλιοστά. Στο αισθητικό κομμάτι
κρατά δεσμούς με το παρελθόν αλλά διαφοροποιείται
αρκετά, καταφέρνοντας να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Η νέα μεγάλη,
κάθετη μάσκα που γνωρίσαμε στη Σειρά 4 δεν ενσωματώθηκε στη
μικρότερη 2 και αντί αυτής, συναντάμε την κλασική
kidney grille.
H κορυφαία (προς το παρόν) M240i xDrive που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Γερμανία, έχει ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση με πιο «αγριεμένα» στοιχεία. Οι τονισμένες εισαγωγές αέρα, οι μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης πίσω, οι ζάντες αλουμινίου αποκλειστικής σχεδίασης και οι πλαϊνοί καθρέπτες με τα χαρακτηριστικά πτερύγια των M εκδόσεων φροντίζουν να «ενημερώσουν» για τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης 2άρας.
Straight to the point!
Παίρνει ζωή από έναν τούρμπο εξακύλινδρο σε
σειρά βενζινοκινητήρα των 3.0 λίτρων, με απόδοση στους
374 ίππους και τα 500 Nm
ροπής. Σύμφωνα με τη BMW τα 0-100 km/h έρχονται σε
μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα
περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250
km/h, ενώ η επιτάχυνση είναι
ακαριαία σε οποιαδήποτε στιγμή, αρκεί η βελόνα του στροφομέτρου να
έχει ξεπεράσει τις 2.500 rpm. Το μοτέρ από εκεί και πάνω έχει
φανταστική απόκριση στο γκάζι και γρήγορα σου δείχνει τι μπορεί να
κάνει, παράγοντας παράλληλα έναν ιδανικό μπάσο ήχο
που σε βάζει συνεχώς στην πρίζα.
Όπως και στην M440i Gran Coupe xDrive, το μοτέρ βενζίνης
πλαισιώνεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 48V. Η δύναμη του
εξακύλινδρου περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσα από ένα
αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Steptronic με μετατροπέα ροπής, των οκτώ σχέσεων.
Αντιδρά τέλεια στις ορέξεις του οδηγού, είναι άμεσο στις εντολές
του και εκτελεί ταχύτατες αλλαγές, ειδικά στο πρόγραμμα Sport /
Sport Plus. Αντίστοιχα απολαυστικό είναι και στη χειροκίνητη
λειτουργία, αν θέλεις να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου. Να
σημειώσουμε ότι στο πρόγραμμα Manual δεν αλλάζει αυτόματα
σχέση στον κόφτη αλλά την κρατάει εκεί, μέχρι να τραβήξεις
το δεξί paddle ή να σπρώξεις τον λεβιέ προς τα κάτω.
Πας πάντα όπου έχει…
βουνό!
Ο επόμενος στίχος που συμπληρώνει το οδηγικό ποίημα της BMW
είναι το σύστημα τετρακίνησης xDrive. Ακριβώς όπως λέγαμε και για
την M440i Gran Coupe xDrive, είναι η πιο συμμετοχική τετρακίνηση
της αγοράς και καταλαβαίνεις αμέσως ότι λειτουργεί με
ξεκάθαρη προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Δεν αρνείται την
υπερστροφή και μπορείς να την προκαλέσεις εύκολα με το δεξί πεντάλ.
Αν από την άλλη, το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα, τότε
εξασφαλίζει την απαιτούμενη πρόσφυση για να στρίψεις με όσο το
δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΗ ΝΕΑ BMW M440i GRAN COUPE xDrive
Η BMW ήξερε ότι με τόσο μεγάλη παράδοση στην πίσω κίνηση, δεν θα
μπορούσε να παρουσιάσει μια «ξενέρωτη», ουδέτερη
τετρακίνηση για τα M μοντέλα
της, οπότε φρόντισε να εξελίξει το σύστημα xDrive
περνώντας του μια μεγάλη δόση πισωκίνητου DNA. Σημαντικό ρόλο για
το τελικό αποτέλεσμα παίζει και το ενεργό M
Sport διαφορικό που διαχειρίζεται
την κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών. Σε επίπεδο αίσθησης, η
M240i Coupe xDrive μας κέρδισε με την ανάλαφρη κίνησή της. Το βάρος
(1.690 κιλά) κρύβεται επιμελώς ακόμη και στο όριο.
Το ακριβέστατο τιμόνι με την πολύ καλή πληροφόρηση σε βοηθάει να
ορίσεις την κατεύθυνση του μπροστινού και τα φρένα με τις
τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά ξεφορτώνονται
αβίαστα τη φόρα που έχεις μαζέψει, χωρίς να τα νιώθεις να
κουράζονται ακόμη και μετά από σκληρή χρήση. Σε σύγκριση με τις
υπόλοιπες «2άρες», η
M240i xDrive
έχει ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχια κατά 9 χιλιοστά
εμπρός και κατά 4 χιλιοστά πίσω. Ένα πολύ εντυπωσιακό ταλέντο της
πάντως, είναι η ευκολία που «μεταμορφώνεται» από μηχάνημα οδήγησης
σε ένα ξεκούραστο GT.
Μόλις επιστρέψεις στο πρόγραμμα Comfort ξαφνικά ησυχάζει, η
Adaptive M
Suspension μαλακώνει και το τιμόνι γίνεται πιο
ελαφρύ, φτιάχνοντας ιδανικές συνθήκες για να καλύψεις μεγάλες
αποστάσεις. Στη γερμανική Autobahn κρατήσαμε πάρα πολύ υψηλές
ταχύτητες (στα κομμάτια χωρίς όριο ταχύτητας) καθώς μας
ενέπνευσε εμπιστοσύνη με τη συμπεριφορά της. Παραμένει
στιβαρή και ακλόνητη ακόμη και αν το κοντέρ σημαδεύει ενδείξεις
πολύ κοντά στον ηλεκτρονικό περιοριστή των 250 km/h.
Πλούσιος εσωτερικός
κόσμος
Μεγάλα είναι τα νέα και στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 2. Το
μοντέλο που αντικαθιστά είχε αρχίσει να δείχνει τα χρόνια
του σε ο,τι αφορά την εσωτερική σχεδίαση, ειδικότερα αν
είχες πρόσφατο στη μνήμη σου κάποιο άλλο από τα νέα δημιουργήματα
της BMW. Πλέον η Σειρά 2 απέκτησε το γνώριμο περιβάλλον των πιο
σύγχρονων μοντέλων της μάρκας, με επίκεντρο το
Live Cockpit
Professional που αποτελείται από δύο οθόνες, μια
των 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια ακόμη, αφής αυτή τη
φορά, με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες. Η τελευταία βρίσκεται στην
κορυφή της κεντρικής κονσόλας και ελέγχεται είτε με την αφή, είτε
με το χειριστήριο του iDrive δίπλα στον λεβιέ του κιβωτίου.
Το σύστημα πολυμέσων κατατάσσεται ανάμεσα στα πλέον
προηγμένα της αγοράς, λόγω των λειτουργιών του αλλά και
της ευκολίας στη χρήση. Απλά μενού, κατανοητή λογική και εύκολη
προσαρμογή στις δικές σου ανάγκες χάρη στις επιλογές
παραμετροποίησης που προσφέρει. Εννοείται ότι τεχνολογίες όπως το
Apple CarPlay δηλώνουν το «παρών». Επιστρέφοντας στην καμπίνα,
εκτιμήσαμε την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που
ανταποκρίνεται πλήρως στην premium φιλοσοφία της μάρκας, τόσο σε
επίπεδο υλικών, όσο και συναρμογής.
Φτιαγμένο για πραγματικούς
λάτρεις της οδήγησης
Γυρίζοντας στις εγκαταστάσεις της BMW, ύστερα από την οδήγηση
εξαιρετικών μοντέλων όπως η X4 M
Competition, η
M440i Gran
Coupe xDrive και η
X3 xDrive30d,
σκεφτόμασταν ότι η M240i Coupe xDrive ήταν το αυτοκίνητο που
«μίλησε» κατευθείαν στην καρδιά μας. Μπορεί να μην ήταν το ταχύτερο
ή το πιο εντυπωσιακό, όμως ανήκει σε μια κατηγορία που
λατρεύουμε και πλέον, ελάχιστοι κατασκευαστές
συνεχίζουν να υπολογίζουν: τα compact σε διαστάσεις σπορ
coupe που βάζουν τον οδηγό σε πρώτο πρόσωπο και
τον κάνουν να χαίρεται κάθε διαδρομή. Ένας δυνατός κινητήρας με
φανταστικό ήχο, μια συμμετοχική τετρακίνηση, ένα αυτόματο σασμάν με
ταχύτατες αντιδράσεις και ένα καλορυθμισμένο πλαίσιο
μπορούν να σε κάνουν να ξεχάσεις τα πάντα με μια
βόλτα και αυτά ακριβώς μας έκανε η BMW με τη νέα M240i
Coupe xDrive.