Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge στην Ελλάδα
Το νέο coupe crossover της Volvo μιλά στο συναίσθημα με τη σχεδίαση και την απολαυστική εμπειρία οδήγησης που προσφέρει, συνδυάζοντας επιδόσεις, άνεση και τεχνολογία.
- -
- -
Με motto το μέλλον συμβαινει σήμερα η Volvo λανσάρει στην
Ελλάδα το νέο C40 Recharge. Το πρώτο και μόνο για την ώρα
αυτοκίνητό της που δημιουργήθηκε για να διατεθεί αποκλειστικά ως
ηλεκτρικό. Παρότι μοιράζεται την πλατφόρμα του XC40 και θα μπορούσε
να επωφελείται από όλη τη γκάμα κινητήρων. Η Volvo είναι ταγμένη
στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας δεσμευτεί ότι το 2030 όλα της
τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά. Και το C40 είναι το
πρώτο μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Η σχεδίαση της οροφής
δίνει την κουπέ φόρμα, αλλά και τη χαρακτηριστική για το μοντέλο
διχρωμία.
Το μαύρο χρώμα κάνει χτυπητή αντίθεση με τις κύριες επιλογές της
παλέτας χρωμάτων σε σημεία όπως οι κολώνες της οροφής, οι καθρέφτες
και το διαχύτης. Τα πίσω φώτα θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι η
σπορ παραλλαγή αυτών του XC40 με την ευθεία γραμμή να έχει
δώσει τη θέση της σε κάτι που θυμίζει έναν δρόμο με
στροφές. Υπονοούμενο για τον δυναμικό χαρακτήρα του
αυτοκινήτου, τουλάχιστον στην έκδοση Twin με τους δύο
ηλεκτροκινητήρες και τους 408 ίππους, όπως και οι ζάντες 20” που
γεμίζουν τους θόλους. Στο εμπρός μέρος το C40 ενσωματώνει
τα νέα φώτα LED και τη συμπαγή μάσκα, ενώ στην ουρά η
διακριτική αεροτομή εκτός της εμφάνισης συμβάλει και στην
αεροδυναμική απόδοση εξασφαλίζοντας μερικά χιλιόμετρα επιπλέον
αυτονομίας.
Ίδια εικόνα, διαφορετική φιλοσοφία
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη από την υπόλοιπη γκάμα της
Volvo. Με την ίδια αίσθηση ποιότητας σε ό,τι έχει να κάνει με τα
υλικά αλλά ακόμη καλύτερο φινίρισμα και προσοχή στη λεπτομέρεια.
Υψηλή well being αίσθηση είναι το συναίσθημα που
εμπνέει το περιβάλλον, με τον πλούσιο εξοπλισμό, την προηγμένη
τεχνολογία. Η βιωσιμότητα είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα της μάρκας,
το ίδιο και στην κλίμακα αξιών των πελατών της. Για αυτό στο C40
θα απολαύσετε την αίσθηση πολυτέλειας δερμάτινων
και Alcantara επενδύσεων χωρίς όμως τύψεις, αφού η καμπίνα είναι
100% leather free, με υλικά όπως ύφασμα Nubuck / Microtech Charcoal
και οικολογικό δέρμα να έχουν δώσει τη θέση τους στα
παραδοσιακά.
Παρά τη χαμηλή γραμμή της οροφής ο χώρος για το κεφάλι στο πίσω κάθισμα είναι επαρκής. Το ίδιο και ο χώρος για τα γόνατα, ακόμη και με υψηλόσωμους εμπρός επιβάτες, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 413 λίτρα, με 30 ακόμη λίτρα διαθέσιμα κάτω από το εμπρός καπό για μικρότερα αντικείμενα ή τα καλώδια φόρτισης. Ο οδηγός έχει μπροστά του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 2ης γενιάς, μια οθόνη TFT με όμορφα γραφικά και χρώματα. Και δυνατότητα απεικόνισης του χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Το νέο infotainment με λογισμικό Google και υπηρεσίες Google Assistant κάνει το αυτοκίνητο όχι απλά προέκταση του κινητού τηλεφώνου, αλλά ουσιαστικά προέκταση της σκέψης. Το όχημα είναι πλέον συνδεδεμένο απετυθείας με τον οδηγό και τους επιβάτες και όχι μέσω της smart συσκευής.
ΔΙΑΒΑΣTΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ VOLVO XC40 PLUG-IN HYBRID
Smooth operator
Μπαίνεις μέσα χωρίς καν να ξεκλειδώσεις. Τραβώντας τη χειρολαβή
με το κλειδί στην τσέπη. Δεν υπάρχει διακόπτης εκκίνησης/σβησίματος
του κινητήρα. Απλά πατάς το φρένο, βάζεις D και φεύγεις. Αρχικά
ξενίζει, αλλά σύντομα συνειδοτοποιείς ότι αυτή η hop-on/hop-off
λογική σε απελευθερώνει. Στο δρόμο ο οδηγός αμέσως αντιλαμβάνεται
ότι οδηγεί ένα εξαιρετικά στιβαρό αυτοκίνητο. Η
ακαμψία του πλαισίου έχει να κάνει βεβαίως με την παθητική
ασφάλεια, αλλά και με την άνεση. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι
μελετημένη έτσι ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες της ασφάλτου χωρίς
να μεταφέρει κραδασμούς στην καμπίνα και να διαταράσσει την ηρεμία
που υπόσχεται ένα Volvo στους επιβάτες του. Ειδικά ένα
Volvo με αθόρυβο ηλεκτρικό κινητήρα. Το ξεκίνημα είναι
ομαλό και είναι εξαιρετικά εύκολο να το οδηγεί κάποιος σε ήπιο
ρυθμό στην πόλη. Με ή χωρίς το One Pedal. Συστήνουμε
ανεπιφύλακτα το δεύτερο. Είναι πολύ σωστά καλιμπραρισμένο,
ο βαθμός ανάκτησης άρα και ο ρυθμός επιβράδυνσης ρυθμίζεται ανάλογα
με το πόσο απότομα και πόσο πολύ ο οδηγός τραβά το πόδι του από το
πεντάλ γκαζιού.
Με ένα τρόπο που γρήγορα γίνεται κατανοητός ακόμη και από οδηγούς
που δεν είναι εξοικειωμένοι. Και κυρίως, έτσι που επιτρέπει στο
αυτοκίνητο να κινείται ομαλά. Η υποσχόμενη αυτονομία των
444 km είναι εφικτή όσο η ανάκτηση ενέργειας είναι στο
παιχνίδι. Στον ανοιχτό δρόμο, το One Pedal απενεργοποιείται,
επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ρολάρει αξιοποιώντας την κεκτημένη
ταχύτητα. Το ίδιο και σε δρόμους με στροφές, αν θέλεις να οδηγήσεις
γρήγορα. Μπερδεύει η έντονη επιβράδυνση λόγω ανάκτησης. Το σβήνεις,
και ακουμπάς περισσότερο στα φρένα. Το πεντάλ έχει γραμμική
αίσθηση, η δύναμη είναι πειστική και η αντοχή τους σε λογική χρήση
δεν αμφισβητείται. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική πληροφόρηση
και είναι αρκετά γρήγορο, κάνοντας το αυτοκίνητο άμεσο
στις αντιδράσεις του. Παρά την άνεση στους αστικούς δρόμους, η
ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή ώστε να κρατά την κλίση
περιορισμένη στις στροφές ακόμη και σε ρυθμό που ξεπερνά το
«σβέλτο».
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ VOLVO XC40 RECHARGE
Θες τόση δύναμη;
Η έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 408 PS και 660 Nm. Ακόμη και με βάρος που ξεπερνά σημαντικά τους δύο τόνους (500 kg είναι μόνο η μπαταρία) οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. H τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, αλλά τα μόλις 4,7” για την επιτάχυνση 0-100 km/h μπαίνουν ξεκάθαρα στα χωράφια των (σοβαρών) σπορ αυτοκινήτων. Η διαδικασία είναι απολαυστική, με το σώμα να κολλά στο κάθισμα. Και σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά που δίνουν πολύ αρχικά και ξεφουσκώνουν όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, εδώ ο ρυθμός της επιτάχυνσης θαρρείς αυξάνεται μαζί με την ταχύτητα. Όπως σε πολύ δυνατούς θερμικούς κινητήρες όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Δεν μπορείς παρά να σκεφτείς αν όλο αυτό είναι πράγματι χρήσιμο σε ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους. Η απάντηση είναι βεβαίως «γιατί όχι;». Αφού μάλιστα το κάνει τόσο εύκολα και με απόλυτη ασφάλεια. Η Volvo παρόλα αυτά θα φέρει από το καλοκαίρι και την προσθιοκίνητο έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και 231 ίππους και 330 Nm, για όσους επιθυμούν μια πιο ήρεμη οδηγική εμπειρία. Η έκδοση Twin ή αλλιώς P8 AWD παίρνει ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία 78 kWh, για την οποία η Volvo δίνει χρόνο φόρτισης σε AC ρεύμα περίπου 8 ώρες, και 37’ σε DC ταχυφορτιστή για φόρτιση 10-80%. Για τη μικρή έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία 69 kWh ο χρόνος είναι 7 ώρες, και 32 λεπτά, αντίστοιχα.
Σταθερή αξία
Η έκδοση Launch με την οποία το Volvo C40 ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, με την πλήρη σουίτα οδηγικών βοηθημάτων ADAS, Visual Park Assist 360 μοιρών, γυάλινη πανοραμική οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα Harman Kardon, ηλεκτρικό άνοιγμα πορτ-μπαγκάζ, infotainment Android by Google και ψηφιακές υπηρεσίες Volvo. Εννοείται και με adaptive cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα με έλεγχο της μεγάλης σκάλας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και keyless entry. Η τιμή των €61.988 περιλαμβάνει 3 χρόνια service, 5 χρόνια εγγύηση και 8 χρόνια (ή 160.000 km) εγγύηση για την μπαταρία.