Ford C-MAX & Grand C-MAX
5θέσιο & 7θέσιο, 1.6 Turbo EcoBoost 150 PS
- -
- -
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά του μικρομεσαίου πολυμορφικού της Ford. Διατίθεται σε 5θέσια και 7θέσια έκδοση και είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα 1.6 EcoBoost σε δύο εκδοχές ισχύος: 150 και 180 ίππων.
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα EcoBoost
- Οδική συμπερφορά
- Άνεση και ποιότητα κύλισης
- Ποιότητα υλικών
- Σχεδίαση
- Χειροκίνητο κιβώτιο
- Εύκολη διαρύθμιση καθισμάτων
ξυνά
- Λίγες θήκες στη καμπίνα
- Περιορισμένο πλάτος για 3ο επιβάτη στη 2η σειρά
οδηγήσαμε ακόμη
2.0 TDCi 163 PS Powershift
Ο 2λιτρος diesel των 163 ίππων επιταχύνει γραμμικά και με σθένος το C-MAX έχοντας πλούσια ισχύ και ροπή σε όλο σχεδόν το έυρος των στροφών. Παράλληλα είναι αρκετά ήσυχος και συνεργάζεται πολύ καλά με το 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift που έχει αυτόματη και σειριακή λειτουργία. Υπολείπεται ελαφρώς του DSG της VW σε ταχύτητα αλλαγών, ωστόσο χαρακτηρίζεται από τις ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές, καθώς και από το ότι κρατά την επιλεγμένη σχέση στον κόφτη (σε αντίθεση με το DSG που ανεβάζει αυτόματα ταχύτητα).
high tech
Ευφυής Τεχνολογία
Τα C-MAX και Grand C-MAX είναι προικισμένα με προηγμένη τεχνολογία που συναντάμε σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες ξεχωρίζουμε τις εξής:
- Active Park Assist (Αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος)
- Blind Spot Information System (Σύστημα ειδοποίησης στους εξωτερικούς καθρέφτες πως πλησιάζει όχημα από διαγώνια πίσω, το οποίο ενδεχομένως δεν φαίνεται στους καθρέφτες)
- Speed Limiter (Σύστημα περιορισμού της ταχύτητας)
- Power Operated Tailgate (Αυτόματο άνοιγμα-κλείσιμο του πορτμπαγκάζ με το πάτημα ενός διακόπτη)
- Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας)
Το νέο C-MAX παίζει σε διπλό ταμπλό, καθώς η πενταθέσια έκδοση απέκτησε… παρέα: το 7θέσιο Grand C-MAX. Και μη νομίσετε πως πρόκειται για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο που απλώς του στρίμωξαν δύο καθίσματα παραπάνω. Αν δεις τα δύο μοντέλα από πίσω θα διαπιστώσεις πως διαφοροποιούνται αισθητά σε σχεδίαση, σε σημείο μάλιστα που να μην ξέρεις ποιο να διαλέξεις. Προσωπικά, παρότι η Ford λανσάρει το 5θέσιο C-MAX ως πιο νεανικό και σπορ, θεωρώ πως το Grand C-MAX είναι πιο μοντέρνο στο πίσω μέρος, κυρίως λόγω των φώτων με τις έντονα αιχμηρές γωνίες και των πίσω θυρών που είναι συρόμενες. Το άλλο μεγάλο νέο στο μικρομεσαίο MPV της Ford, είναι οι κινητήρες turbo EcoBoost των 1.600 κ.εκ. που αποδίδουν 150 και 180 ίππους. Στην πρώτη μας επαφή, στη Γαλλία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο το C-MAX όσο και το Grand C-MAX.
Πρακτικές λύσεις για όλα τα γούστα
Εκτός από την εμφάνιση και τις πίσω πόρτες, αυτό που διαχωρίζει το Grand από το απλό C-MAX είναι το μακρύτερο κατά 140 mm μεταξόνιο (2.788 mm έναντι 2.648). Αυτό μεταφράζεται σε δύο επιπλέον θέσεις, η πρόσβαση στις οποίες γίνεται πανεύκολα χάρη στη φιλοσοφία ‘walk-through’. Πρόκειται για τον ειδικό μηχανισμό με τον οποίο το μεσαίο κάθισμα της 2ης σειράς αναδιπλώνεται και αποθηκεύεται γρήγορα και εύκολα κάτω από το κάθισμα της δεξιάς πλευράς, δημιουργώντας έτσι ένα χώρο ελεύθερης διέλευσης ανάμεσα στα δύο εξωτερικά καθίσματα για εύκολη πρόσβαση στην 3η σειρά (δείτε πως, σε ένα από τα παρακάτω video). Τα δύο τελευταία καθίσματα είναι ιδανικά για μικρά παιδιά, αφού ενήλικες έως 1,75 m θα βολευτούν μόνο σε μικρές διαδρομές, ενώ αναδιπλώνονται και εξαφανίζονται στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ όταν δεν χρησιμοποιούνται, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Το νέο πενταθέσιο C-MAX από την άλλη χρησιμοποιεί τη δοκιμασμένη φιλοσοφία ‘Comfort System’ του προηγούμενου μοντέλου, με τρία ξεχωριστά σε αναλογία 40/20/40 αναδιπλούμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά. Το σύστημα αυτό επιτρέπει την αναδίπλωση του μεσαίου καθίσματος και τη διαγώνια μετατόπιση των εξωτερικών καθισμάτων προς τα πίσω και προς τα μέσα, αυξάνοντας την άνεση των πίσω επιβατών.
Και στα δύο μοντέλα υπάρχει πλουσιοπάροχος χώρος στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Μόνο όποιος καθίσει στην κεντρική θέση θα αναζητήσει περισσότερο πλάτος. Γενικά, υπάρχουν λίγοι αλλά μεγάλοι και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι, όπως η βαθειά θήκη στο υποβραχιόνιο και οι έξυπνες καταπακτές στο δάπεδο, κάτω από τα πόδια των επιβατών της 2ης σειράς. Τέλος, πολύ πρακτική είναι η πρίζα 230V που υπάρχει πίσω, στο τελείωμα της κονσόλας δαπέδου.
Έμφαση στον οδηγό
Η πολύ καλή εικόνα της καμπίνας ενισχύεται μόλις καθίσεις στη θέση οδήγησης. Το ταμπλό είναι ίδιο και στα δύο C-MAX και αποτελείται από ποιοτικά υλικά. Το επάνω μέρος καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει όμορφο διάκοσμο με ασημί και γυαλιστερό μαύρο χρωματισμό. Η ορατότητα γύρω-γύρω είναι καλή, τα χειριστήρια όλα εργονομικά τοποθετημένα και ο επιλογέας ταχυτήτων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, ακριβώς εκεί που «πέφτει» το δεξί χέρι του οδηγού. Στα συν και ο ξεκούραστος μπλε φωτισμός στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη του ταμπλό.
Όλα λοιπόν συνηγορούν σε μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Αρκούν μερικά μόλις μέτρα όμως για να καταλάβεις πως οδηγικά το C-MAX είναι ανώτερο των αρχικών σου προσδοκιών. Ο 1.6 EcoBoost των 150 ίππων είναι πραγματική αποκάλυψη. Τραβάει από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα ή σκαλοπάτια στην απόδοσή του και κινεί με μεγάλη προθυμία το βαρύ αμάξωμα, δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,4 και 9,9 sec στα C-MAX και Grand C-MAX αντίστοιχα). Ταυτόχρονα κρατά χαμηλά τις εκπομπές CO2, στα μόλις 154 g/km (159 το Grand C-MAX). Αντίστοιχα θετικά είναι τα σχόλια για το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο Durashift, το οποίο διακρίνεται για την εξαιρετική αίσθηση και λειτουργία και το μαλακό και ακριβές κούμπωμα των σχέσεων.
Η ανάρτηση ήταν ένα από τα δυνατά σημεία του προηγούμενου C-MAX. Η Ford την εξέλιξε περεταίρω και το αποτέλεσμα είναι απλώς εντυπωσιακό. Και οι δύο παραλλαγές του νέου MPV έχουν εξαιρετικό κράτημα, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος ακόμη και σε αλλεπάλληλες συνεχείς στροφές, μην αφήνοντάς το να γέρνει αισθητά. Ταυτόχρονα έχει βελτιωθεί σημαντικά σε άνεση και ποιότητα κύλισης φέρνοντας το C-MAX στην κορυφή της κατηγορίας και σε αυτό τον τομέα. Στην οδηγική απόλαυση συμβάλλει το πολύ καλό σε αίσθηση, βάρος και ακρίβεια τιμόνι, ενώ για την ασφάλεια φροντίζει το στάνταρ ESP που ενσωματώνει το νέο σύστημα Torque Vectoring Control, το οποίο βελτιώνει την ευστάθεια στο στρίψιμο και την ευελιξία. Μεταξύ των δύο μοντέλων, το 5θέσιο C-MAX είναι ελαφρώς πιο άμεσο σε αίσθηση από το Grand C-MAX λόγω κυρίως του κοντύτερου μεταξονίου. Αμφότερα είναι πολύ ξεκούραστα στο ταξίδι. Η ηχομόνωση κρατά ήσυχο το εσωτερικό, ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος αρχίζει να γίνεται ασθητός μετά τα 150 km/h. Μόνη παρατήρηση ο θόρυβος κύλισης των πίσω τροχών που ακούγεται ελαφρώς στις πίσω θέσεις.
Στην Ελλάδα τον Δεκέμβρη
Τα νέα C-MAX και Grand C-MAX θα βρίσκονται στις εκθέσεις Ford στο τέλος του 2010. Το 2011 οι κινητήρες θα αποκτήσουν σύστημα Stop&Start και θα λανσαριστεί το νέο Focus, το οποίο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα. Το 2013, τέλος, θα ακολουθήσουν τα υβριδικά και plug-in υβριδικά που θα βασίζονται στο νέο C-MAX, ενισχύοντας το green profile της Ford.
Η γκάμα του Ford C-MAX & Grand C-MAX
Βενζινοκινητήρες
|
|
1.6-λίτρων Duratec Ti-VCT |
1.6-λίτρων EcoBoost |
|||
(105, 125PS) |
(150, 180PS) |
|||||
Κυβισμός |
cm3 |
1596 |
1596 |
|||
Μεγ. Ισχύς |
PS |
105 |
125 |
150 |
180 |
|
|
στις rpm |
6000 |
6000 |
5700 |
5700 |
|
Μεγ. Ροπή |
Nm |
150 |
159 |
240 (270 μέσω overboost) |
240 (270 μέσω overboost) |
|
|
στις rpm |
4000-4500 |
4000 |
1600-4000 |
1600-5000 |
|
(C-MAX) |
(overboost |
(overboost |
||||
2300-4500 |
1900-3500) |
1900-4000) |
||||
(Grand C-MAX) |
|
|
||||
Ψεκασμός καυσίμου |
|
Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου στην πολλαπλή εισαγωγής |
Υψηλής πίεσης άμεσος ψεκασμός καυσίμου. Μπεκ 6 οπών |
|||
Προδιαγραφές ρύπων |
|
Euro 5 |
Euro 5 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
Μετάδοση |
|
Durashift 5-speed (iB5) μηχανικό |
Durashift 6-speed (B6) μηχανικό |
|||
|
|
1.6 Duratec Ti-VCT 105 PS |
1.6 Duratec Ti-VCT 125 PS |
1.6 EcoBoost 150 PS |
1.6 EcoBoost 180 PS |
|
Επιδόσεις |
|
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
|
0-100 km/h |
(sec) |
12,6/ 13,5 |
11,5 12,3 |
9,4/ 9,9 |
8,5/ 8,9 |
|
Τελική Ταχύτητα |
(km/h) |
180/ 177 |
188/ 185 |
204/ 202 |
217/ 215 |
|
Μέση κατανάλωση |
(lt/100 km) |
6,6/ 6,9 |
6,6/ 6,9 |
6,6/ 6,8 |
6,6/ 6,8 |
|
Εκπομπές CO2 |
(g/km) |
154/ 159 |
154/ 159 |
154/ 159 |
154/ 159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C-MAX |
Grand C-MAX |
|||
Διαστάσεις |
ΜxΠxΥ (m) |
4,3x1,8x1,6 |
4,5x1,8x1,7 |
|||
Πορτμπαγκάζ |
5 θέσεις (lt) |
432 (471*) |
439 (475*) |
|||
|
7 θέσεις (lt) |
- |
56 (92*) |
|||
|
2 θέσεις (lt) |
1684 (1723*) |
1706 (1742*) |
|||
Βάρος |
(kg) |
1374-1550 |
1477-1634 |
|||
Ρεζερβουάρ |
(lt) |
55 |
60 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
* Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα |
|
|||||
** Ρεζερβουάρ για το 2.0 TDCi |
|
|
|
|
||
Πετρελαιοκινητήρες
|
|
1.6-λίτρων Duratorq TDCi |
2.0-λίτρων Duratorq TDCi |
||||
(95, 115PS) |
(115, 140, 163PS) |
||||||
Κυβισμός |
cm3 |
1560 |
1997 |
||||
Μεγ. Ισχύς |
PS |
95 (70) |
115 (84) |
115 (85) |
140 (103) |
163 (120) |
|
|
στις rpm |
3600 |
3600 |
3750 |
3750 |
3750 |
|
Μεγ. Ροπή |
Nm |
230 |
270 (285 μέσω overboost) |
300 |
320 |
340 |
|
|
στις rpm |
1500-2000 |
1750-2500 |
1500-2250 |
1750-2750 |
2000-3250 |
|
Ψεκασμός καυσίμου |
|
Άμεσος μέσω common rail, πίεση έως 1650 bar, πιεζοηλεκτρικά μπεκ 7-οπών |
Άμεσος μέσω common rail, πίεση έως 2000 bar, ηλεκτρομαγνητικά μπεκ 8-οπών |
||||
Προδιαγραφές ρύπων |
|
Euro 5 |
Euro 5 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Μετάδοση |
|
Durashift 6-τάχυτο (B6) μηχανικό |
PowerShift 6-τάχυτο, διπλός συμπλέκτης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο |
Durashift 6-τάχυτο (MMT6) μηχανικό, ή PowerShift 6-τάχυτο, διπλός συμπλέκτης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
Επιδόσεις |
|
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
C-MAX/Grand C-MAX |
|
0-100 km/h |
(sec) |
-/- |
-/- |
11,8/ 12,3 |
9,6/ 10,1 |
8,6/ 9,2 |
|
Τελική Ταχύτητα |
(km/h) |
170/ 166 |
184/ 180 |
185/ 182 |
201/ 200 |
210/ 205 |
|
Μέση κατανάλωση |
(lt/100 km) |
4,6/ 4,9 |
4,6/ 4,9 |
5,6/ 5,8 |
5,1/ 5,3 |
5,1/ 5,3 |
|
Εκπομπές CO2 |
(g/km) |
119/ 129 |
119/ 129 |
149 |
134/ 139 |
134/ 139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C-MAX |
Grand C-MAX |
||||
Διαστάσεις |
ΜxΠxΥ (m) |
4,3x1,8x1,6 |
4,5x1,8x1,7 |
||||
Πορτμπαγκάζ |
5 θέσεις (lt) |
432 (471*) |
439 (475*) |
||||
|
7 θέσεις (lt) |
- |
56 (92*) |
||||
|
2 θέσεις (lt) |
1684 (1723*) |
1706 (1742*) |
||||
Βάρος |
(kg) |
1374-1550 |
1477-1634 |
||||
Ρεζερβουάρ |
(lt) |
53 (60**) |
60 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
* Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ με κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα |
|
|
|||||
** Ρεζερβουάρ για το 2.0 TDCi |
|
|
|
|
|
||
συμπέρασμα
Μπορεί να μη φέρνει επανάσταση στον τομέα της πρακτικότητας, αλλά είναι ευρύχωρο, ξεχωρίζει σχεδιαστικά και έχει το καλύτερο πακέτο οδικής συμπεριφοράς και ποιότητας κύλισης στην κατηγορία. Κερασάκι στην τούρτα ο 1.6 EcoBoost που ταιριάζει γάντι τόσο στο C-MAX όσο και στο Grand C-MAX. Αν ήταν να διαλέξουμε ένα από τα δύο, αυτό θα ήταν το Grand C-MAX, όχι τόσο λόγω των δύο επιπλέον θέσεων, όσο για την εμφάνισή του και τις πρακτικές συρόμενες πίσω πόρτες.