Οδηγούμε το Ford E-Transit: Το απόλυτο ηλεκτρικό van για τον επαγγελματία
Με 184 ή 269 hp και αυτονομία έως 317 km, το E-Transit καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες των επαγγελματιών.
- -
- -
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, η Ford έδωσε τη δυνατότητα στους δημοσιογράφους από όλη την Ευρώπη να πάρουν μια γεύση από τις αρετές του αμιγώς ηλεκτροκίνητου E-Transit. Το GOCAR ήταν εκεί, οδηγώντας για πρώτη φορά την EV εκδοχή του best-seller cargo van.
Οι άνθρωποι της Ford Pro το περιγράφουν ως την αιχμή του δόρατος. Έναν ηγέτη των LCV που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στα επαγγελματικά οχήματα, προβάλλοντας τη δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ, τις υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, την πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, τις πολλαπλές επιλογές τύπου αμαξώματος και τις καινοτόμες λειτουργίες. Βέβαια, αυτό που θα εκτιμήσουν περισσότερο οι κάτοχοι του E-Transit είναι πως μπορούν να ολοκληρώσουν τη μέρα στην εργασία χωρίς να ανησυχούν για την αυτονομία κίνησης.
Πόσο είναι το ωφέλιμο φορτίο και το μεικτό βάρος
H Ford Pro, το νέο παγκόσμιο brand επαγγελματικών οχημάτων της αμερικανικής εταιρείας, εισβάλλει με κρότο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το E-Transit είναι το απόλυτο εργαλείο, ένα όχημα που προσφέρεται σε 25 παραλλαγές van αμαξώματος, double-cab-in-van και chassis cab με πολλαπλά μήκη και ύψη οροφής, καλύπτοντας κάθε απαίτηση των πελατών.
Πατά πάνω στην πλατφόρμα της diesel εκδοχής, έχοντας, φυσικά, τροποποιηθεί κατάλληλα για να φιλοξενήσει όλο το ηλεκτρικό πακέτο. Αισθητικά, οι αλλαγές εντοπίζονται στη μπλε γρίλια της μάσκας, την ύπαρξη της σχετικής υποδοχής για τη φόρτιση εμπρός και το λογότυπο του μοντέλου.
Οι μεταφορικές δυνατότητες παραμένουν εξαιρετικές, με το ωφέλιμο φορτίο να ξεκινά από τα 795 kg και να φθάνει έως τα 1.758 kg. Το μήκος αμαξώματος ανέρχεται στα 5,5 m στην έκδοση L2 με το μεσαίο μεταξόνιο, στα 5,9 m στην L3 (μακρύ μεταξόνιο) και στα 6,7 m στην L4 (πολύ μακρύ μεταξόνιο). Το μεικτό βάρος από την άλλη, κυμαίνεται από 3,5 έως 4,25 τόνους και ο μέγιστος όγκος φόρτωσης αγγίζει τα 15,1 κ.μ., επιτρέποντας στον επαγγελματία να μεταφέρει μεγάλα φορτία με ασφάλεια. Σε αυτό συμβάλλει το μεγάλο πλάτος των θυρών στο πλάι κατά το άνοιγμα και η αντίστοιχη πίσω πόρτα, η οποία υποστηρίζεται από σκαλοπάτι.
Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο εξοπλιστικών πακέτων - Base και Trend – παρέχοντας σημαντικά υψηλότερες προδιαγραφές συγκριτικά με το αντίστοιχο diesel μοντέλο. Για να καταλάβετε τι εννοούμε, ο αυτόματος κλιματισμός, το Keyless Start, το παρμπρίζ Quickclear, ακόμη και οι θερμαινόμενοι ηλεκτρικούς καθρέπτες με τα θερμαινόμενα καθίσματα, περιλαμβάνονται στην έκδοση Base. Στα στάνταρ ανήκει και το μόντεμ FordPass Connect 7 που επιτρέπει τη συνεχή συνδεσιμότητα με το οικοσύστημα Ford Pro και ενημερώσεις λογισμικού Ford Power-Up για πρόσθετες λειτουργίες και οφέλη.
Η οθόνη αφής 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 4 εντυπωσιάζει με την πληθώρα εφαρμογών και την ταχύτατη λειτουργία της. Το γεγονός ότι υποστηρίζει over the air ενημερώσεις για το software, βελτιώνει περαιτέρω την εμπειρία χρήσης και κάνει πιο απλή τη ζωή του κατόχου του E-Transit.
Από τον εξοπλισμό δεν θα μπορούσε να λείπει η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης της Ford, το Connected Navigation System 5 που σχεδιάζει την πιο αποτελεσματική διαδρομή και ενημερώνει τον οδηγό για τη φόρτιση, την κυκλοφορία και τη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο. Διαθέσιμα είναι ο αναβαθμισμένος φωνητικός έλεγχος και η ενσωματωμένη ψηφιακή βοηθός Amazon Alexa, προβάλλοντας πληροφορίες στον οδηγό ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Από πλευράς χώρων, το όχημα έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί εκτός από τον οδηγό, δύο ακόμη επιβάτες. Βέβαια, θα μπορούσε να έχει προβλεφθεί επιπλέον αέρας για τα πόδια, καθώς με τρεις ενήλικες άνω του μετρίου αναστήματος, ο χώρος στην καμπίνα θαρρείς και υπόκεινται σε σμίκρυνση της κλίμακας. Αντίθετα, οι θήκες για μικροαντικείμενα, χαρτοφύλακες, tablet, ακόμη και εργαλεία, περισσεύουν,εκτοξεύοντας την πρακτικότητα.
Βγάζει πραγματικά 317 km;
To Ε-Transit διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 184 και 269 hp, με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει και στις δύο περιπτώσεις τα 430 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και η μπαταρία ενεργειακού περιεχομένου 68 kWh κάτω από το πάτωμα. Σε μια ουτοπική τελειότητα, η μέγιστη αυτονομία προσεγγίζει τα 317 km, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 250-260 km, όπως διαπιστώσαμε κατά την οδηγική δοκιμή στους δρόμους της Βαρκελώνης.
Τα χιλιόμετρα αυτά καλύπτουν και με το παραπάνω την ημερήσια απόσταση που κάνει ένας οδηγός επαγγελματικού οχήματος, με βάση έρευνες της Ford.
Όπως τα συμβατικά EV της Ford, έτσι και το ηλεκτρικό van διαθέτει διάφορα προγράμματα οδήγησης που έχουν παραμετροποιηθεί με βάση την επαγγελματική χρήση. Με την επιλογή του Eco Mode εξασφαλίζεται επιπλέον ενέργεια από 8 έως 10% μειώνοντας την απόδοση του κλιματισμού και περιορίζοντας την ταχύτητα, στο Normal όλα τα συστήματα συνδυάζονται για να βελτιστοποιήσουν την ισχύ και την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συνόλου και της μπαταρίας, ενώ στο Slippery τα συστήματα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης.
Δείτε το νέο Ford E-Transit Custom με την εκθαμβωτική εμφάνιση
Ο κλασικός μοχλός ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί από έναν περιστροφικό διακόπτη, στον οποίο εκτός από τα γνωστά (D, N, R, P) υπάρχει και το «L». Πιέζοντας το συγκεκριμένο κουμπί ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτησης ενέργειας επιβραδύνοντας το όχημα όπως ακριβώς κάνει το one-pedal.
Η μπαταρία, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 11,3 kW επιτρέπει την αναπλήρωση ενέργειας σε περίπου 8 ώρες μέσω AC. Ωστόσο, αν το «κουμπώσεις» σε ταχυφορτιστή DC 115 kW για να γεμίσει από το 15% στο 80% χρειάζεται σχεδόν 30 λεπτά.
Ασυγκράτητο
Στην υπέροχη ισπανική πόλη, οδηγήσαμε την ισχυρότερη έκδοση με τους 269 hp – στον χώρο φόρτωσης υπήρχε και φορτίο. Η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα και κυρίως τα 430 Nm ροπής, κινούν με αξιοθαύμαστη άνεση το E-Transit. Το μεγάλο van, παρά τον όγκο του δεν προβληματίζεται. Είναι σβέλτο, επιταχύνει χωρίς δισταγμό σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ και ελίσσεται γοργά. Ο περιστροφικός διακόπτης κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, όπως και τα συστήματα υποβοήθησης, κυρίως η κάμερα 360 μοιρών. Η επανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση με ελατήρια, βελτιώνει την οδική συμπεριφορά, ενώ θετική εντύπωση κάνουν και τα φρένα. Ως αμιγώς ηλεκτρικό, το best seller cargo προφανώς και είναι τελείως αθόρυβο. Ο κλασικός ήχος του diesel, οι κραδασμοί και τα καυσαέρια λάμπουν δια της απουσίας τους.
Πατώντας το κουμπί «L», αρκεί να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι για να επιβραδύνει ομαλά και αποτελεσματικά. Αυτό το van είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση, ένα όχημα εργασίας με το οποίο κάνεις όλες τις δουλειές πιο ευχάριστα, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα
Το λανσάρισμα του Ford E-Transit στις χώρες της Ευρώπης, θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι. Την ίδια εποχή το περιμένουμε και στη χώρα μας. Οι παραγγελίες για το μοντέλο έχουν ξεπεράσει τις 5.000 στη Γηραιά Ήπειρο, με την κατασκευή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τουρκία.
Με την αγορά του Ε-Transit, οι οδηγοί θα λάβουν ισόβια συνδρομή στο FordPass Pro 8 ή το Ford Pro Telematics Essentials 9 και πρόσβαση στο δίκτυο φόρτισης Blue Oval Charging Network για έναν χρόνο. Επίσης, οι πελάτες fleet θα επωφεληθούν για 12 μήνες με δωρεάν πρόσβαση στο Ford Pro E Telematics.
Πολύ σημαντικό είναι ότι, η Ford Pro προσφέρει συντήρηση 1 χρόνου, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής κάλυψης, εγγύηση οκτώ ετών/160.000 km για όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα υψηλής τάσης, συμπεριλαμβανομένης κάλυψης για υπερβολική υποβάθμιση της χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς κι ένα πακέτο οδικής βοήθειας ηλεκτρικού οχήματος διάρκειας ενός έτους που περιλαμβάνει τη φόρτιση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.