Αποκλειστικό: Οδηγούμε το νέο Jeep Compass e-Hybrid

Όσο Jeep περιμένεις και πιο εξηλεκτρισμένο από όσο φαντάζεσαι. Η εφαρμογή της τεχνολογίας e-Hybrid στο Compass είναι ένας έξυπνος τρόπος να επανέλθει στο προσκήνιο.

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)130,0 gr/km
με μια ματιά

H Jeep συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό που θα τη διατηρήσει στο προσκήνιο, σε συνδυασμό με τα στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τα αυτοκίνητά της. Το Compass e-Hybrid είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο δείγμα. Η υβριδική τεχνολογία αναβαθμίζει το τεχνολογικό επίπεδο του αυτοκινήτου και εκσυγχρονίζει τη συνολική εικόνα του, βάζοντας ξανά δυναμικά στην αγορά.

Το μεγάλο νέο που φέρνει το logo e-Hybrid είναι η νέα υβριδική κινητήρα μονάδα. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 Τ4 συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και κύκλωμα 48V. Η καινοτομία του συγκεκριμένου συστήματος είναι ότι αντιθέτως με τις περισσότερες εφαρμογές της αγοράς που χρησιμοποιούν μίζα/γεννήτρια συνδεδεμένη με ιμάντα με το θερμικό μοτέρ, εδώ ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη κα αποδίδει 20 ίππους. Η τεχνολογία e-Hybrid ξεπερνά τις συνήθεις δυνατότητες των 48V mild hybrid και έχει στην πράξη τα χαρακτηριστικά full hybrid ή και PHEV μοντέλων. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμη και με τον θερμικό κινητήρα σβηστό, καθώς και να κάνει ελιγμούς παρκαρίσματος. Η ηλεκτρική μίζα γεννήτρια θέτει σε λειτουργία τον 1.5 τούρμπο όταν χρειαστεί, πολύ ομαλά, χωρίς τον κραδασμό των κλασικών συστημάτων stop/start.

Γενικότερα, η μετάβαση από την ηλεκτρική κίνηση στη συνδυαστική μόλις η ταχύτητα ανέβει λίγο και οι απαιτήσεις ισχύος το επιβάλλουν, γίνεται βελούδινα. Ενισχύοντας την άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο στην καθημερινότητα, αυξάνοντας την αίσθηση πολυτέλειας που βιώνει ο οδηγός και οι επιβάτες. Ο κινητήρας βενζίνης είναι 4κύλινδρος και λειτουργεί στον κύκλο Miller ο οποίος υπόσχεται υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση. Έχει άμεσο ψεκασμό που λειτουργεί με πίεση ως 350 bar, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και απλό τούρμπο, αντί του «μεταβλητής γεωμετρίας» που χρησιμοποιεί η ισχυρότερη έκδοση των 160 ίππων. Εδώ η ιπποδύναμη είναι 130 PS και η ροπή 240 Nm από τις 1.600 rpm μόλις.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Jeep Compass των 150 ίππων

Σχεδίαση & Εσωτερικό – Ψηφιακή αίσθηση Jeep

Με μήκος στα 4,4 m και μεταξόνιο 2,6 m, εκτός από στιβαρή σχεδίαση το Compass προσφέρει και μεγάλους χώρους επιβατών. Οι μικροί πρόβολοι και οι αυστηρές γραμμές που διαχωρίζουν τους όγκους του δίνουν δυναμισμό και την αίσθηση των υψηλών off-road ικανοτήτων. Ακόμη και με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση μακριά από την άσφαλτο, όσο το τερέν δεν είναι δύσκολο από πλευράς πρόσφυσης. Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, πρακτικό και καλοφτιαγμένο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” ενημερώνει τον οδηγό με περισσότερα από τα απαραίτητα. Πάντως τα γραφικά είναι όμορφα και κατανοητά. Και οι δυνατότητες διαμόρφωσης επιτρέπουν στον οδηγό να δώσει προτεραιότητες ώστε να βλέπει ό,τι πράγματι τον αφορά. Η κεντρική οθόνη 10,1” είναι όμορφα προσαρμοσμένη στην κεντρική κονσόλα. Για κάποια βασικά πράγματα υπάρχουν κανονικά κουμπιά, όχι μόνο οι λειτουργίες αφής. Το μενού γενικά πάντως είναι εύχρηστο και το μέγεθος της οθόνης βοηθά τον χειρισμό κατά την οδήγηση.

Η συνδεσιμότητα και η ασφάλεια είναι ψηλά στις προτεραιότητες του Compass, όπως και η ασφάλεια. Η τήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και με υποβοήθηση φρεναρίσματος, όπως και τη διατήρησης της λωρίδας με βοήθεια στο τιμόνι βοηθούν τον οδηγό, με τη σχετική πληροφόρηση στον πίνακα οργάνων, τη δυνατότητα παραμετροποίησης μέσω της κεντρικής οθόνης και απενεργοποίησης από το σχετικό φυσικό πλήκτρο. Όπως δηλαδή πρέπει. Η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει παράπονα. Τα πλαστικά είναι μαλακά στο κύριο μέρος του ταμπλό, το φινίρισμα προσεγμένο και η συναρμογή πειστική για την αντοχή στο χρόνο. Και συμβατή με τον χαρακτήρα ενός Jeep. Οι θήκες για μικροαντικείμενα, όπως και η θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού, βοηθούν να υπάρχει τάξη και κάνουν την παραμονή πιο ευχάριστη.

Οδική συμπεριφορά – Jeep με τρόπους

Δεδομένου ότι δεν πρόκειται για το PHEV 4Xe, είναι απρόσμενα… ηλεκτρικό. Ακολουθεί το μποτιλιάρισμα αθόρυβα, παρκάρει αθόρυβα, κάνει όπισθεν αθόρυβα… Και όταν χρειαστεί βάζει μπρος τον θερμικό κινητήρα αθόρυβα και χωρίς κραδασμό ή κάποια άλλη ενόχληση που θα σε κάνει να προσέξεις το γεγονός. Εσύ πατάς το γκάζι και έχεις δύναμη. Μια ελάχιστη υστέρηση έχει να κάνει με το κιβώτιο, το οποίο για λόγους εξοικονόμησης καυσίμου σε πάει κατευθείαν σε μια μεγάλη σχέση, την ώρα που παίρνει προς ο κινητήρας βενζίνης. Και ίσως χρειαστεί να κατεβάσει. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει γενικότερα προτεραιότητα την εξοικονόμηση καυσίμου. Οπότε ανεβάζει γρήγορα σχέσεις και δεν κατεβάζει παρά μόνο όταν είναι απαραίτητο. Στην πόλη, με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, ο συνδυασμός λειτουργεί τέλεια δίνοντας στο αυτοκίνητο ευχάριστα σβέλτη αίσθηση. Στον επαρχιακό που κινηθήκαμε αρκετά, ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια με αργές στροφές, το φρενάρισμα για τη φουρκέτα ερμηνεύεται ως «δεν υπάρχει ανάγκη για δύναμη».
Δείτε ακόμη: Οι νέες εκδόσεις και η νέα τιμή του Jeep Wrangler 4xe

Και έτσι στην έξοδο νιώθεις λίγο ξεκρέμαστος μέχρι να κατεβάσει. Αυτό είναι και το μόνο αδύναμο σημείο του συνόλου. Κατά τα άλλα, η δύναμη είναι ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 10” και η τελική φτάνει τα 193 km/h. Η ροπή στις μεσαίες δίνει ικανοποιητικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις για προσπεράσεις. Και ο ρυθμός στον αυτοκινητόδρομο διατηρείται σβέλτος χωρίς θόρυβο αλλά και χωρίς να ανεβαίνει η κατανάλωση καυσίμου. Ταξιδέψαμε για περισσότερα από 500 km κινούμενοι σταθερά μεταξύ 130 – 150 km/h και 7 lt/100 km. Στην πόλη μπορείς να πέσεις και κάτω από αυτό, με ελάχιστη προσοχή. Εκτός από το χαμηλό θόρυβο του συνόλου κινητήρα-μετάδοσης, περιορισμένος είναι και ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ποιότητα κύλισης, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο για μακρινά ταξίδια. Η ανάρτηση είναι μάλλον σφιχτή, αλλά έχει διαδρομή και ανάλυση ώστε να στρογγυλεύει τις ανωμαλίες. Δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει, και αυτό εκτός από την κατευθυντικότητα τελικά ευνοεί και την άνεση. Τη γαλήνη του οδηγού και των επιβατών. Στην πόλη, στις βαθιές λακκούβες, και ένα κλικ πιο μαλακή ρύθμιση πάντως θα ήταν ευπρόσδεκτη. Σε δρόμους με στροφές, ακριβώς λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης ο έλεγχος είναι άψογος. Το αυτοκίνητο έχει ελαφριά αίσθηση και υψηλό όριο. Αλλάζει κατεύθυνση χωρίς μεγάλη αδράνεια και ακολουθεί την τροχιά που επιλέγεις διατηρώντας αρκετή φόρα. Το τιμόνι είναι γρήγορο. Και πιο ελαφρύ από ότι θα ήθελες όταν ο ρυθμός αυξάνεται. Αλλά εκεί πρέπει να σκεφτείς ποιος είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Το συνηθίζεις πάντως, και μαθαίνεις τελικά να εμπιστεύεσαι το πλαίσιο. Όπως και τα φρένα. Έχουν δύναμη και αντοχή. Και ικανοποιητική αίσθηση, με ένα αρχικά πολύ μικρό κομμάτι νεκρής διαδρομής.

συμπέρασμα

Διατηρώντας όλα το τα πρακτικά πλεονεκτήματα του Compass, σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους, την πρακτικότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό, ο κινητήρας e-Hybrid δίνει νέα πνοή στο Compass. Χαμηλότερη κατανάλωση, αυξημένη άνεση και μια αρκούντως ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης που ξεπερνά τα συνηθισμένα των mild hybrids και δημιουργεί νέο ενδιαφέρον για το μοντέλο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...