Αποστολή στην Τσεχία: Τα κορυφαία Skoda RS στα χέρια μας
Δύο ημέρες με ήχο από turbo μοτέρ, μυρωδιά από βενζίνη, εξατμίσεις να ταρακουνιούνται σε κάθε γκαζιά και μια έκπληξη που εξελίχθηκε σε εμπειρία ζωής. Η Skoda, μας πρόσφερε την ευκαιρία να ερωτευτούμε εκ νέου τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- -
- -
Στην επαρχία της Τσεχίας, ο χρόνος κυλά αργά. Οι κάτοικοι των προσεγμένων κατοικιών με την αλπική αισθητική, κινούνται νωχελικά. Ο καιρός είναι μουντός. Η υγρασία σκεπάζει τα καταπράσινα λιβάδια. Η πάχνη είναι πανταχού παρούσα, με το καφέ χρώμα της φυλλωσιάς των δέντρων και τον καπνό από τις καμινάδες να δημιουργεί ένα ειδυλλιακό τοπίο αυτή την εποχή του χρόνου. Η θερμοκρασία κυμαίνεται τις πρωινές ώρες σταθερά κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου και το οδόστρωμα παραμένει μόνιμα ολισθηρό.
Μια αρμάδα από υπερτροφοδούμενα αυτοκίνητα της Skoda, ένα πλήθος μηχανικών υποστήριξης και τρεις ομάδες δημοσιογράφων από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης, αλαλάζουν στο Myslovice, ένα χωριό μόλις 108 κατοίκων. Τo GOGAR βρέθηκε εκεί, σε μια από τις σπάνιες πλέον αποστολές, όπου η μυρωδιά της βενζίνης και το άκουσμα των θορυβωδών εξατμίσεων είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές.
Η αποστολή της Skoda για το RS Experience εξελίχθηκε σε μια εισέτι λαχτάρα που ικανοποιήθηκε στον μέγιστο βαθμό. Στο Klatovy της περιφέρειας Plzeň της Τσεχικής Δημοκρατίας, η φημισμένη πλέον μάρκα, έστησε και ολοκλήρωσε μια σχεδόν άψογη εκδήλωση, προκειμένου να πάρουμε μια γεύση από τα μοντέλα της σειράς RS, αλλά και δύο αγωνιστικά οχήματα, για τα οποία όμως θα αναφερθούμε σε νέο κείμενο, με εικόνα και ήχο.
Επιστρέφοντας στα μοντέλα παραγωγής, στη διάθεσή μας είχαμε τα Octavia RS, Octavia Compi RS, Octavia RS iV με plug-in υβριδικό σύστημα, Kodiaq RS και το ηλεκτρικό Enyaq Coupe RS iV. Προφανώς και δεν μπορούσαμε να τα οδηγήσουμε όλα, ωστόσο, τρία από αυτά… έπεσαν στα χέρια μας.
Τι σημαίνουν τα γράμματα RS για τη Skoda
Η ονομασία RS προστέθηκε για πρώτη φορά το 1974 στα πρωτότυπα αγωνιστικά ράλλυ 180 RS και 200 RS. Τα δύο αυτά γράμματα είναι συνώνυμα με το «Rally Sport» και τις υψηλές επιδόσεις για τα μοντέλα της Skoda για σχεδόν 50 χρόνια. Στα αυτοκίνητα παραγωγής, η ονομασία RS χρησιμοποιείται για περισσότερες από δύο δεκαετίες στις σπορ εκδόσεις. Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν η Octavia του 2000 με τον 1.800άρη κινητήρα των 180 HP. Πλέον, στη σειρά υψηλής απόδοσης έχουν προστεθεί σχεδόν όλα τα μοντέλα. Ας τα δούμε ποια είναι τα νεότερα για τα οποία υπερηφανεύεται περισσότερο η εταιρεία με έδρα το Mlada Boleslav.
Το οικογενειακό Skoda των 245 ίππων
Μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο της Πράγας και για την μετακίνησή μας προς το χωριό Myslovice, επιλέξαμε να καλύψουμε τη διαδρομή των 130 km με μια Octavia Combi RS. Το κίτρινο φωσφοριζέ χρώμα, οι τεράστιες ζάντες, οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και τα εκπληκτικά sport καθίσματα, μαγνήτισαν το βλέμμα μας.
Στην τέταρτη γενιά του, η Octavia RS διατίθεται σε δύο αμαξώματα και με τρεις επιλογές κινητήρα. Η έκδοση με την οποία μετακινηθήκαμε ήταν η 2.0 TSI με αυτόματο DSG κιβώτιο 7 σχέσεων και τετρακίνηση. Στο εθνικό οδικό δίκτυο, η Compi RS με τους 245 HP «πετάει», επιταχύνοντας με ορμή και προβάλλοντας την ανόθευτη δύναμη της. Στον επαρχιακό δρόμο, με τις στενές διαδρομές και τις συνεχόμενες στροφές, πλαίσιο, ανάρτηση και τιμόνι κάνουν θαύματα. Ο όγκος του αμαξώματος κρύβεται κάτω από ένα αόρατο πέπλο, μετατρέποντας τον ανήσυχο μπαμπά, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες, σε έναν ατίθασο οδηγό. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και κόκκινες ή γκρι ραφές αγκαλιάζουν το σώμα υπέροχα, το κιβώτιο είναι εξαιρετικά ακριβές ειδικά στην επιλογή Sport και οι χώροι άπλετοι. Εκτός από το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση, που διατίθεται στάνταρ, υπάρχει σπορ ανάρτηση η οποία ενισχύει τη δυναμική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά και προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου DCC.
Το πρώτο σπορ SUV της Skoda
Το Kodiaq είναι το πρώτο SUV της σειράς RS, ενθουσιάζοντας τον οδηγό, τόσο με την εμφάνισή του, όσο και με την πρακτικότητα, αλλά και τις επιδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας 2.0 TSI ισχύος 245 HP είναι 60 κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του, ενώ το νέο 7τάχυτο DSG κιβώτιο εξοικονομεί επιπλέον 5,2 κιλά. Αυτό κάνει το τετρακίνητο SUV ακόμη πιο δυναμικό στην οδήγηση και βελτιώνει την απόδοσή του. Επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 6,5 sec και αγγίζει τα 234 km/h.
Η σπορ συμπεριφορά του Kodiaq RS στον δρόμο υποστηρίζεται από σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση ως στάνταρ εξοπλισμό, σε συνδυασμό με το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC. Ενώ και η ηχητική παρουσία του κινητήρα είναι ιδιαίτερα πληθωρική χάρη στο σύστημα Dynamic Sound Boost.
Οι χαρακτηριστικές μαύρες διακοσμήσεις του αμαξώματος, οι λεπτοί προβολείς full LED Matrix που περιλαμβάνονται στάνταρ, προσθέτουν έναν έντονο δυναμισμό στο εμπρός μέρος. Η πίσω όψη διαθέτει τον χαρακτηριστικό ανακλαστήρα RS σε όλο το πλάτος του οχήματος. Το σπορ μαύρο χρώμα κυριαρχεί επίσης στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο ενσωματώνει ένα ψηφιακό ταμπλό οργάνων με προσαρμοσμένα μενού και ένα πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, τριάκτινο, πολυλειτουργικό σπορ τιμόνι, με διάτρητο δέρμα και κόκκινες ραφές στάνταρ.
Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι επενδυμένα σε μαύρο χρώμα Suedia, διαθέτουν εντυπωσιακές κόκκινες ραφές, ενώ και το λογότυπο RS είναι επίσης κεντημένο σε κόκκινο χρώμα. Τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και διαθέτουν λειτουργία μνήμης καθώς και επεκτεινόμενη επιφάνεια στην έδρα του καθίσματος.
Το σπορ, ηλεκτρικό, coupe SUV
To κορυφαίο μοντέλο της σειράς RS της Skoda είναι αμιγώς ηλεκτρικό, με τη μετάδοση της κίνησης να μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων συνολικής απόδοσης 306 HP. Αυτοί έχουν την ικανότητα να επιταχύνουν το όχημα από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 6,5 sec και την τελική να περιορίζεται στα 180 km/h.
Tο Enyaq Coupe RS iV προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του Crystal Face με 131 LED που φωτίζουν τις κάθετες νευρώσεις της μάσκας της ŠKODA καθώς και μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Στο εσωτερικό, τα μαύρα καθίσματα της σχεδιαστικής επιλογής RS Lounge είναι επενδυμένα με μικροϊνες Suedia και διαθέτουν διάκοσμο και ραφές σε πράσινο lime χρώμα. Στο ίδιο χρώμα είναι και οι ραφές στο θερμαινόμενο δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που φέρει το σήμα RS. Το μαύρο Suedia με διακοσμητικές ραφές εμφανίζεται επίσης και στο ταμπλό.
Στην πράξη, το ηλεκτρικό τσέχικο μοντέλο κινείται με εντυπωσιακά γοργούς ρυθμούς. Βέβαια, η μέγιστη ισχύς μπορεί να ενεργοποιηθεί για το πολύ 30 δευτερόλεπτα και εάν η θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι μεταξύ 23 και 50° C και το επίπεδο φόρτισής της υπερβαίνει το 88%.