Οδηγούμε το Lucid Air: Concorde!

Ακολουθώντας τη λογική του θρυλικού αεροσκάφους, το ηλεκτρικό Lucid Air συνδυάζει την πολυτέλεια για τέσσερις με επιδόσεις μαχητικού.

  • -
  • -

Το Lucid Air με 819 ίππους και ηλεκτρικό κύκλωμα 900 Volt λανσάρεται ως το απόλυτο ηλεκτρικό, συνδυάζοντας εξωπραγματικές επιδόσεις, ταχύτατη φόρτιση, μεγάλη αυτονομία και χώρους για τέσσερις. Και προέρχεται από μια μάρκα, η ιστορία της οποίας ξεκινά πολύ πρόσφατα, μόλις το 2007. Το 2016 παρουσιάστηκε το πρώτο πρωτότυπο του Lucid Air. Το 2016 η αμερικανική εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με την Samsung για την προμήθεια μπαταριών ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 2018, ένα μεγάλο πακέτο χρηματοδότησης από τη Σαουδική Αραβία έδωσε την απαραίτητη ρευστότητα για να προχωρήσει το μοντέλο σε παραγωγή. Αν αναλογιστεί κανείς αυτή τη διαδρομή στην κλίμακα που κινούνται τα πράγματα στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, μιλάμε για ρυθμό αντίστοιχα εξωφρενικό των επιδόσεων.

Αλματώδης εξέλιξη

Μπορεί να έχει μόλις 15 και κάτι χρόνια ιστορία, ωστόσο η εταιρία διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση καθώς ήταν ο προμηθευτής των μπαταριών στα πρώτης γενιάς αγωνιστικά  μονοθέσια της Formula E. Χρειάστηκαν βέβαια πολύ περισσότερα στο κομμάτι των υποδομών ώστε να φτάσει στο σημείο να σχεδιάζει, να εξελίσσει και να κατασκευάζει in-house όλο το αυτοκίνητο, αμάξωμα, εσωτερικό, ανάρτηση και σύστημα κίνησης. Με μήκος που αγγίζει τα 5 μέτρα (4.975 mm) το Lucid Air είναι ένα εντυπωσιακό πολυτελές 4θυρο και 4θέσιο σπορ GT. Το Tesla Model S και το Audi e-tron GT είναι ο τυπικός ανταγωνισμός του, αλλά στην πραγματικότητα στοχεύει σε ο,τιδήποτε ξεχωρίζει στο άνω άκρο της luxury κατηγορίας. Η εξωτερική σχεδίαση χαρακτηρίζεται από τις coast-to-coast γραμμές LED οι οποίες τονίζουν το πλάτος των δύο μέτρων και περιορίζουν οπτικά το έτσι κι αλλιώς χαμηλό ύψος (1,4 m). Το ιδιαίτερα φαρδύ αποτύπωμα του αυτοκινήτου στο δρόμο ενισχύεται από τους μεγάλους θόλους των τροχών διαμέτρου 20 ιντσών με πλάτος 245 εμπρός και 265 πίσω. Οι λείες, ρευστές επιφάνειας σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος έχουν σαν αποτέλεσμα έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,19.

Δείτε ακόμη: Τι βαθμό απέσπασε το Lucid Air στο Euro NCAP; [video] 

Το εσωτερικό είναι ένας χώρος υψηλής αισθητικής και φουτουριστικού μινιμαλισμού. Ξύλο, αλουμίνιο, απαλή στην αφή alcantara και δέρμα nappa από το μόνο περιβαλλοντικά ουδέτερο προμηθευτή στον κόσμο (όπως ισχυρίζεται η Lucid Motors), συνδυάζονται με τετραγωνικά μέτρα οθονών στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική κονσόλα. Η ψηφιακή τεχνολογία και τα φυσικά υλικά σε μια αρμονική αναλογία. Το μακρύ μεταξόνιο (2.960 m) αφήνει όλα τα περιθώρια για ευρυχωρία πραγματικού business lounge. Η γυάλινη οροφή με το ειδικό φωτοχρωματικό κρύσταλλο που επιτρέπει στο φως να περάσει στην καμπίνα ανεβάζοντας τη διάθεση, αλλά και οι κούρμπες των επενδύσεων στις πόρτες, σου δίνουν την  αίσθηση ότι βρίσκεσαι στο εσωτερικό κάποιου Lear Jet. Η θέση οδήγησης (αλλά και αυτές των επιβατών) είναι ασυνήθιστα χαμηλή για πολυτελή λιμουζίνα. Εδώ οι απαιτήσεις των επιδόσεων έχουν υπερνικήσει αυτές της άνεσης. Με 819 ίππους και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3 sec είναι σημαντικό οι επιβάτες να κάθονται χαμηλά και κοντά στο κέντρο βάρους. Μιλώντας για ανέσεις πάντως, τα καθίσματα έχουν λειτουργία μασάζ 20 κινήσεων.  

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα χαμηλό ταμπλό που επιτρέπει τη θέα προς το σχετικά κοντό, σε σχέση με το υπόλοιπο αμάξωμα, καπό. Ο πίνακας οργάνων, μια κυρτή ψηφιακή οθόνη, θυμίζει πολύ αυτόν της Taycan σε σχήμα. Στη δεξιά πλευρά φιλοξενείται η οθόνη της πλοήγησης και των πολυμέσων, ενώ στη μεγαλύτερη κεκλιμένη οθόνη που βρίσκεται στη θέση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα χειριστήρια κλιματισμού, καθισμάτων, προγραμμάτων οδήγησης, κ.λπ. Μια από τις ενδιαφέρουσες λειτουργίες του συστήματος infotainment είναι η δυνατότητα επέκτασης της προβολής του χάρτη από την πάνω οθόνη στην κάτω, ένα feature που δεν έχουμε συναντήσει σε κανένα άλλο μοντέλο μέχρι σήμερα. Εκεί που το Lucid δεν μπορεί να συγκριθεί με τις παραδοσιακές δυνάμεις της Luxury κατηγορίας είναι στην ποιότητα κατασκευής. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας με μόλις 8.000 km στο ενεργητικό του έδειχνε κουρασμένο. Τα υλικά είχαν χάσει τη λάμψη τους και η συναρμογή είχε αρχίσει να δείχνει ελαττώματα. Η αντοχή στο χρόνο θα πρέπει να προστεθεί στα προβλήματα software που έχουν αναφερθεί στην αμερικανική αγορά από τις δοκιμές και τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες.

Υπερβολές

Το Lucid Air είναι για την ώρα το μοναδικό μοντέλο της μάρκας, το οποίο ωστόσο διατίθεται με τρία συστήματα κίνησης: Το Pure με 480 ίππους, το Touring με 620 και το Grand Touring με 819 ίππους στην έκδοση της δοκιμής μας και 1.050 στην έκδοση Performance.  Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον κάθε άξονα, είναι συνεπώς 4κίνητο. Η μπαταρία ξεπερνά τα συνηθισμένα, με χωρητικότητα 118 kWh. Και χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα 900 V μπορεί να δεχτεί φόρτιση ως και 300 kWh. Η Lucid Motors ανακοινώνει αυτονομία 830 km. Και χρόνο φόρτισης μόλις 12 λεπτά για 320 km ταξιδιού. Το βασικό πρόγραμμα οδήγησης είναι το Smooth. Ακόμη και σε αυτό, η ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ είναι σφιχτή, με μικρή διαδρομή που δυσκολεύεται να διαχειριστεί την κακή άσφαλτο. Ενώ δεν θα σε απασχολήσει αεροδυναμικός ή θόρυβος κύλισης, το συνολικό επίπεδο άνεσης είναι χαμηλότερο των προσδοκιών.

Δείτε ακόμη: Lucid Gravity! Έρχεται και η SUV εκδοχή

Το γκάζι είναι άμεσο αλλά προοδευτικό, η αίσθηση της δύναμης καταιγιστική παρότι δεν είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς στο προφίλ Smooth. Η ανάκτηση ενέργειας άρα και ο ρυθμός επιβράδυνσης όταν αφήνεις το γκάζι δεν σχετίζεται με το πρόγραμμα οδήγησης. Ρυθμίζεται ξεχωριστά σε δύο στάδια, standard και high. Στο δεύτερο η επιβράδυνση είναι έντονη σε αφύσικο βαθμό. Μέσα στην πόλη ξεχνάς το φρένο και κινείσαι όπως σε πολλά ηλεκτρικά με ένα πεντάλ αλλά σε δρόμο με στροφές είναι πρακτικά αδύνατο να οδηγήσεις με ροή. Ανεξαρτήτως του βαθμού ανάκτησης, το πεντάλ του φρένου θέλει δουλειά στο καλιμπράρισμα. Κενό στα πρώτα εκατοστά της διαδρομής του, πιάνει κάπως άγαρμπα στο δεύτερο μισό, με ξύλινη αίσθηση που δεν βοηθά να ζυγίσεις την πίεση. Σε συνδυασμό με το βάρος και τον εξωπραγματικό ρυθμό επιτάχυνσης του αυτοκινήτου, το αποτέλεσμα είναι να φρενάρεις νωρίτερα και περισσότερο από όσο πρέπεις υπερθερμαίνοντας τους δίσκους και τα υγρά του κυκλώματος, κάνοντας τελικά το πρόβλημα χειρότερο.

Το ενδιάμεσο πρόγραμμα Swift είναι μάλλον άχρηστο. Το αυτοκίνητο είναι έτσι κι αλλιώς εξωπραγματικά γρήγορο στο βασικό του set-up. Κι αν θες να βιώσεις κάτι αληθινά extreme πρέπει να επιλέξεις το Sprint. Το σύστημα θα ρωτήσει μια δεύτερη φορά, αν όντως θέλεις να το κάνεις. Και θα χρειαστεί να επιβεβαιώσεις την επιλογή σου. Είναι απαραίτητη αυτή η δικλίδα ασφαλείας γιατί με αυτή τη ρύθμιση το Lucid Air γίνεται πραγματικά δύσκολα διαχειρίσιμο. Ξεχάστε την επιτάχυνση από στάση, αυτό είναι ίσως το εύκολο κομμάτι επειδή είναι λίγο πολύ και το αναμενόμενο. Εδώ σανιδώνοντας το γκάζι στα 100 km/h η επιτάχυνση πάει να σου σπάσει τον αυχένα. Ο τρόπος που μαζεύει χιλιόμετρα δεν είναι κάτι που μπορεί να διαχειριστεί κάθε οδηγός, κάθε άνθρωπος. Απαιτείται πνευματική διάυγεια σε ένα επίπεδο πρωτόγνωρο για οδήγηση αυτοκινήτου σε δημόσιο δρόμο. Η απουσία ήχου κινητήρα και αλλαγών ταχυτήτων είναι που το κάνει ακόμη πιο δύσκολο, καθώς δεν έχεις την αίσθηση της ταχύτητας.

Δείτε ακόμη: Ο νέος φιλόδοξος κατασκευαστής από την Αμερική που θέλει να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά! 

Σε έναν δρόμο με στροφές, η κλίση είναι ελάχιστη και το επίπεδο της πρόσφυσης υψηλό. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο και το χαμηλό κέντρο βάρους είναι σταθερό στις γρήγορες καμπές, ενώ με τη βοήθεια του Torque Vectoring είναι ευέλικτο για τις διαστάσεις του στα στενά κομμάτια. Και βάζει πολύ καλά την κτηνώδη δύναμη στην άσφαλτο, ακόμη και στις αργές στροφές. Όμως δεν είναι ρυθμίσιμο. Κινείται απόλυτα, μονοκόμματα, πάνω σε ράγες και εσύ μπορείς να επέμβεις μόνο στην ταχύτητα εισόδου. Καμιά άλλη αλληλεπίδραση αυτοκινήτου και οδηγού. Το τιμόνι είναι υπερβολικά βαρύ και χωρίς ουσιαστική πληροφόρηση. Με αποτέλεσμα να ξεπερνάς το υψηλό, ομολογουμένως, όριο χωρίς προειδοποίηση. Απλά στρίβεις και το αυτοκίνητο αδυνατεί να υπακούσει, ανοίγοντας την τροχιά του. Η υπέρβαση έρχεται με προοδευτική υποστροφή, αλλά τα χιλιόμετρα στα οποία συμβαίνουν όλα αυτά είναι πολλά. Και αυτό είναι που κάνει την εμπειρία… θρίλερ.

Λείπει χρόνος

Η καλιφορνέζικη start-up δημιούργησε σε χρόνο ρεκόρ ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με κορυφαία τεχνολογία και εξωφρενικές επιδόσεις. Δεν είναι καθόλου εύκολο, αλλά όταν υπάρχουν τα χρήματα και οι ιδέες μπορεί να γίνει, όπως δείχνει και το παράδειγμα της Tesla. Τώρα χρειάζεται να λειτουργήσει ο χρόνος ώστε να προστεθεί εμπειρία, χιλιόμετρα και ώρες εξέλιξης σε μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην ποιότητα αλλά και τη συμπεριφορά. Ειδικά σε ένα κομμάτι της αγοράς όπως το άνω άκρο της πολυτελούς κατηγορίας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...