Jeep Avenger: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό της αμερικανικής εταιρείας!

Το Jeep Avenger είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό και μικρότερο σε διαστάσεις μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας! Σχεδιάστηκε για να κατακτήσει την ευρωπαϊκή ήπειρο, το οδηγούμε στην Ισπανία και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

  • -
  • -

Η Jeep προχωράει το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της, με την αμερικανική εταιρεία να περνάει πλέον στην επόμενη φάση του στρατηγικού σχεδίου της. Αυτή περιλαμβάνει το λανσάρισμα συνολικά τεσσάρων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2025, με το μακροπρόθεσμο πλάνο να θέλει έως το 2030 το σύνολο των πωλήσεων της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη να αποτελείται από κατασκευές μηδενικών ρύπων.

Μετά τις plug-in εκδόσεις με την τεχνολογία 4xe, τη σκυτάλη πήρε το Avenger το οποίο και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο πως ήδη έχει ανακηρυχθεί Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2023, ενώ μόνο λίγα δεν είναι τα βραβεία που έχει ήδη αποσπάσει σε διάφορους διαγωνισμούς, ενώ οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τις 20.000!

Σχεδίαση

Εκτός από το γεγονός πως πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, το Avenger ξεχωρίζει για ακόμα ένα στοιχείο. Έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά και τις ανάγκες του κοινού της, ενώ κατασκευάζεται εξολοκλήρου στη γηραιά ήπειρο. Με μήκος 4 μέτρων και μεταξόνιο στα 2,56 m είναι το μικρότερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο στη γκάμα της Jeep, συγκεκριμένα είναι 16 cm πιο κοντό από το Renegade και αποτελεί το πιο κόμπακτ μοντέλο που έχει κατασκευάσει η αμερικανική εταιρεία! Το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει από κοντά είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Είναι ακόμα πιο θελκτικό από όσο δείχνει στις φωτογραφίες, διατηρώντας σημαντικό μέρος από τη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Jeep. Η μάσκα δεν αφήνει αμφιβολίες για την ταυτότητα του, ενώ οι τετραγωνισμένη λογική παραπέμπει σε ένα κλασσικό SUV. Παρόλα αυτά είναι μοντέρνο, φρέσκο, αναμφίβολα περιπετειώδες και σίγουρα ξεχωριστό σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Εσωτερικό –χώροι

Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, παρατηρείς ένα συνδυασμό από γνώριμα στοιχεία της Jeep, τα οποία συνδυάζονται με το νέο απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον. Το εσωτερικό ακολουθεί γενικότερα τη φιλοσοφία «design to function», κάτι που μεταφράζεται σε αυξημένο βαθμό πρακτικότητας. Δεν είναι υπερβολή πως σε διάφορα σημεία του Avenger συναντάς θήκες για μικροαντικείμενα, με συνολική χωρητικότητα 34 lt! Νέα και αναμφίβολα εντυπωσιακή είναι η οθόνη αφής σε διάσταση 10,25’’, η οποία και είναι εφοδιασμένη με τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων Uconnect. Είναι λειτουργικό και εύχρηστο χωρίς να απαιτεί σημαντικό χρονικό διάστημα προσαρμογής. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί τdigital πνεύμα της κατασκευής και στη δική μας περίπτωση είχε διάσταση 10,25΄΄ ιντσών. Ευανάγνωστος και λιτός, παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες με πολύ καλή απεικόνιση. Η μίνιμαλ λογική και η απλότητα χαρακτηρίζει τη γενικότερη εικόνα του εσωτερικού. Η επιλογή των υλικών είναι καλή, όπως και η συναρμογή, παρά το γεγονός ότι έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της Jeep.

Χωροταξικά, δύο ενήλικες θα βολευτούν στις πίσω θέσεις, αν και ο χώρος για τα γόνατα τους είναι κάπως περιορισμένος. Πάντως, αυτός των αποσκευών με χωρητικότητα 380 ltείναι ικανοποιητικός, αλλά και πρακτικός λόγω του πλάτους που αγγίζει το ένα μέτρο. Όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο, το Avenger εφοδιάζεται με μία πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας των επιβατών, με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Μάλιστα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως για πρώτη φορά ένα προσθιοκίνητο μοντέλο της Jeep εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.

Δείτε ακόμη: Όσα γνωρίζουμε για την 4κίνητη εκδοχή του Jeep Avenger

Ηλεκτροκινητήρας – Πάτωμα

Το μεγάλο στοίχημα στην περίπτωση ενός μοντέλου της Jeep είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του. Αυτό είναι ένα από τα κύρια και παραδοσιακά χαρακτηριστικά των δημιουργιών της αμερικανικής εταιρείας και το Avenger δεν έπρεπε να ξεφεύγει από τον κανόνα. Έτσι, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep βασίζεται σε μία ειδικά τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Avenger. Τα βασικά προτερήματα είναι ότι ελαχιστοποιήθηκε το μήκος των προβόλων, με την απόσταση από το έδαφος να φτάσει τα 20,9 cm, ενώ αυτή της προστατευτικής ποδιάς της μπαταρίας τα 22,3 cm. Επιπλέον, κορυφαίες για την κατηγορία είναι οι γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο).

Ο ηλεκτροκινητήρας που λειτουργεί στα 400V ανήκει στη νεότερη γενιά που έχει σχεδιάσει η Stellantis και έχει απόδοση 156 ίππων και 260 Nmροπή. Αντλεί ενέργεια από μία νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh. Προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα με κορυφαία αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας (51kWh), ενώ αποτελείται από 17 τμήματα και συνολικά 102 στοιχεία. O νέος ηλεκτροκινητήρας βελτιώνει την αυτονομία κατά 5% (σε σχέση με την υπάρχουσα πλατφόρμα e-CMP2), ενώ η νέα μπαταρία κατά 12% και μια σειρά βελτιστοποιήσεων (αεροδυναμική, κιβώτιο ταχυτήτων, ελαστικά, κ.α.) κατά επιπλέον 5%. Επίσης η αντλία θερμότητας που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό αυξάνει την αυτονομία έως και 10% σε συνθήκες με ακραίες θερμοκρασίες (ζέστη ή κρύο). Έτσι, σύμφωνα με την Jeep μπορεί να προσφέρει 400 km αυτονομίας σε μικτές συνθήκες και έως 550 km στον αστικό κύκλο. Η μέση κατανάλωση, πάντα σύμφωνα με το εργοστάσιο, είναι 15,4 kWh/100 km, ενώ η πλήρης φόρτιση σε wallbox 11 kW μπορεί να γίνει σε 5,5 ώρες. Το Avenger μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητα φόρτισης έως και 100 kW, κάτι που σημαίνει πως αντίστοιχο φορτιστή μπορεί να αναπληρώσει από το 20% στο 80% μόλις σε 24 λεπτά.

Δείτε ακόμη: Η βίντεο-δοκιμή του Jeep Compass e-Hybrid! [video]

Στο δρόμο

Στο εσωτερικό του νιώθεις άνετα από τα πρώτα μέτρα. Ειδικά στους ισπανικούς δρόμους με τον εξαιρετικό ασφαλτοτάπητα, η ανάρτηση απορροφά με μεγάλη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό επίπεδο ηχομόνωσης, το Avenger προσφέρει και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ακολουθώντας τη λογική που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Stellantis, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει διαφορετική ισχύ ανάλογα με το mode. Εκμεταλλευόμενος και τους 156 ίππους, το ηλεκτρικό crossoverαποδεικνύεται ευχάριστα… ζωηρό. Τα 9 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση και η τελική των 150 km/h αποδεικνύουν τη γενικότερη λειτουργία και φιλοσοφία του. Χαμηλά έχει την εξαιρετική απόκριση που διακρίνει έναν ηλεκτροκινητήρα, αλλά μόλις ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα δεν επιταχύνει με τον ίδιο τρόπο.

Όμως, αυτό που κάνει εντύπωση είναι η αποδοτικότητα του συνόλου. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στις 18 kWh/100 km,  χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσπάθεια. Τα 400 kmπου αναφέρει το εργοστάσιο για το μικτό κύκλο δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Η οδική του συμπεριφορά αποτελεί ακόμα μία ευχάριστη έκπληξη, αφού η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με τη σχετικά μεγάλη διαδρομή δεν επιτρέπει σημαντικές κλίσεις του αμαξώματος. Είναι αποτελεσματικό, θα ακολουθήσει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, ενώ αν το παρακάνεις θα διαπιστώσεις το βάρος της κατασκευής που αγγίζει τα 1.500 kg. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα ανάμεσα στα εμπρός και πίσω καθίσματα, βελτιώνει την κατανομή του βάρους, στοιχείο που παίζει το ρόλο του στον επαρχιακό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματικό και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό. Επιπλέον, καλή πληροφόρηση προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης, την ώρα που το φρένο έχει καλή αίσθηση για ηλεκτρικό. Τέλος, για όσους σκέφτονται τις εκτός δρόμου περιπλανήσεις, σε μέτριους προς καλούς χωματόδρομους που κινηθήκαμε το Avenger δεν αντιμετώπισε κανένα απολύτως πρόβλημα. Σίγουρα, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες του και στις σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον…

Δείτε ακόμη: Οι εκδόσεις και οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα! 

Jack pot

Στην Jeep κάνουν δυναμική είσοδο στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών κατασκευών, με ένα σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο, που ακολουθεί το πνεύμα της εποχής, αλλά διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τα στοιχεία που παραδοσιακά διακρίνουν τα μοντέλα της αμερικανικής εταιρείας. Μοντέρνο, νεανικό και με περιπετειώδη χαρακτήρα, αλλά και αξιοσημείωτες εκτός δρόμου ικανότητες, το Avenger δεν είναι ένα κατ’ ευφημισμό crossover, αλλά ένα ηλεκτρικό που μπορεί άνετα να κινηθεί παντός εδάφους. Το αμερικανικό μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με την τιμή του να ξεκινάει από τα 27.500 € συμπεριλαμβανομένου και του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2. Η μπαταρία καλύπτεται από 8ετη εγγύηση με ισχύ έως 160.000 km, ενώ οι παραδόσεις των πρώτων μοντέλων αναμένονται τον Ιούνιο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...