Οδηγούμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe
Αποκλειστικά διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά με το plug-in υβριδικό σύστημα, το νέο Grand Cherokee είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο στη γκάμα του μοντέλου.
- -
- -
Το στρατηγικό πλάνο εξηλεκτρισμού της Jeep προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς. Προσφάτως, το Avenger αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας σηματοδοτώντας την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της. Παράλληλα, ακολουθώντας τη σημαντικότερη τάση της εποχής, η Jeep έχει επενδύσει στην plug-in τεχνολογία, προσφέροντας την έκδοση 4xe στο αμάξωμα των Renegade, Compass και Wrangler. Το παζλ συμπληρώνεται με το νέο Grand Cherokee, το οποίο και αυτό με τη σειρά του προστέθηκε στη γκάμα των μοντέλων που κάνουν χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, όντας και το πρώτο plug-in hybrid Cherokee στην ιστορία. Το αμερικανικό SUV, το οποίο εισάγεται στην Ευρώπη αποκλειστικά στη συγκεκριμένη εκδοχή, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δρόμους της Ισπανίας.
Σχεδίαση αμαξώματος
Η τελευταία γενιά του Grand Cherokee βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική με νέο αυτοφερόμενο πλαίσιο. Οι διαστάσεις του αμαξώματος το καθιστούν επιβλητικό. Με μήκος που αγγίζει τα 4.914 mm και πλάτος της τάξεως των 1.968 mm, μόνο απαρατήρητο δεν περνάει! Η σχεδίαση είναι τελείως καινούργια, αλλά ακολουθεί τις παραδόσεις και τη γενικότερα φιλοσοφία της μάρκας, μαρτυρώντας από μακριά την ταυτότητα του. Η εμπρός μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, με τον όγκο του αμαξώματος να μαρτυρά ότι έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προσταγές της αμερικανικής αγοράς. Πάντως, το σχετικό τμήμα της Jeep έχει αυξήσει τις καμπύλες στο αμάξωμα, κάνοντας και το σχετικό… «άνοιγμα» στην ευρωπαϊκή αγορά. Σίγουρα, έχει αφήσει πίσω του σε μεγάλο μέρος την τετράγωνη λογική, όντας και πιο αεροδυναμικό σε σχέση με το παρελθόν.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger!
Εσωτερικό – Χώροι – Τεχνολογίες
Η πολυτέλεια και οι άφθονοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι δύο στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτήριζαν το Grand Cherokee. Η νεότερη γενιά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Η Jeep έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις τεχνολογίες με το περιβάλλον να είναι απόλυτα digital! Η παρουσία του ψηφιακού πίνακα οργάνων σε διάσταση 10,25’’ συνδυάζεται με μία μεγάλη οθόνη αφής 10,1’’ που φιλοξενεί και τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων Uconnect 5! Στις ακριβότερες εκδόσεις, μία επιπλέον οθόνη 10,25’’ μπροστά από τον συνοδηγό ενισχύει τον ψηφιακό χαρακτήρα του Grand Cherokee, χαρίζοντας παράλληλα και μία φουτουριστική εικόνα στην κεντρική κονσόλα.
Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, με προσεγμένα υλικά και μία σειρά από εξατομικεύσεις που διαφοροποιούν την αισθητική της καμπίνας. Οι χώροι είναι αυτοί που περιμένεις από ένα μοντέλο αυτών των διαστάσεων, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει έως και πέντε άτομα στο εσωτερικό του, χωρίς συμβιβασμούς για τα γόνατα και το κεφάλι όσων βρεθούν πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 533 lt μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 lt αν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων, εκτοξεύοντας τη χωρητικότητα. Επιπλέον, το Grand Cherokee είναι εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικά, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και ασφάλειας. Το αμερικανικό SUV εφοδιάζεται με περισσότερα από 110 προηγμένα συστήματα ασφάλειας που περιλαμβάνουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, κάμερα νυχτερινής όρασης, σύστημα προστασίας από πλάγιες συγκρούσεις, αυτόματο σύστημα στάθμευσης και πολλά ακόμη. Τέλος, διαθέσιμο είναι και το εντυπωσιακής απόδοσης ηχοσύστημα της McIntosh με 19 ηχεία και συνολική απόδοση 950W.
Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή του Jeep Compass e-Hybrid
Κινητήρας – Υβριδικό σύστημα
Κάτω από το αμάξωμα του Grand Cherokee κρύβεται το υβριδικό σύστημα που πρακτικά έχουμε γνωρίσει και στο Wrangler. Αυτό αποτελείται από έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής τάσης και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (TorqueFlite). Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι 380 ίπποι, αλλά και 637 Nm ροπή! Νούμερα εντυπωσιακά, που χαρίζουν στο Grand Cherokee αξιοσημείωτες επιδόσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως παρά τους 2,5 τόνους βάρους καταφέρνει να πραγματοποιεί τη διαδικασία του 0-100 km/h σε μόλις 6,3 sec! Σε επίπεδο αποδοτικότητας, η Jeep αναφέρει πως το ηλεκτρικό σύστημα των 400V, που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 96 στοιχείων, προσφέρει 51 km κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και αυτονομία που ξεπερνάει τα 700 km. Μάλιστα, δεν διστάζουν να αναφέρουν πως είναι το πιο αποδοτικό Cherokee που κατασκευάστηκε ποτέ!
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Ένα μοντέλο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής της Jeep επιβάλλεται να προσφέρει και τις αντίστοιχες εκτός δρόμου δυνατότητες. Στην αμερικανική φίρμα δεν έκαναν συμβιβασμούς και εφοδίασαν το Grand Cherokee με ό,τι καλύτερο και προηγμένο διαθέτουν στα ράφια τους. Συγκεκριμένα, είναι διαθέσιμο με δύο συστήματα τετρακίνησης, τα Quadra-Trac II και Quadra-Drive II, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούν ενεργό κιβώτιο μεταφοράς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης μέσω της μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους άξονες. Η αερανάρτηση Quadra-Lift συνεργάζεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με την απόσταση από το έδαφος να μπορεί να φτάσει έως και τα 275 mm. Στοιχείο που επιτρέπει στο Grand Cherokee 4xe να περάσει υδάτινο κόλλημα ύψους 61 cm. Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ροπής Selec-Terrain παραμετροποιεί τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, τον ηλεκτρονικών συστημάτων, του συστήματος διεύθυνσης και της τετρακίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος μέσω πέντε προγραμμάτων λειτουργίας (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand).
Οδική συμπεριφορά
Στους δρόμους της Ισπανίας είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση σε επίπεδο εξοπλισμού, η οποία περιλάμβανε και την ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Από την πρώτη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα SUV, και μάλιστα μεγάλων διαστάσεων. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη και όπως αρμόζει για μία κατασκευή του είδους, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η εργονομία είναι καλή και τα πάντα σωστά τοποθετημένα, με το σύστημα πολυμέσων να αποδεικνύεται εύχρηστο και λειτουργικό. Το ευχάριστο και πολυτελές περιβάλλον στο εσωτερικό συνδυάζεται με πολύ καλή ηχομόνωση, στοιχείο που σε συνδυασμό με την εξαιρετική λειτουργία της αερανάρτησης προσφέρει στο Grand Cherokee πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Είναι άνετο και στην καμπίνα επικρατεί μία ηρεμία, με μοναδική παραφωνία το θόρυβο του κινητήρα στις υψηλές στροφές περιστροφής, ο οποίος είναι έντονος και ενοχλητικός.
Δείτε ακόμη: Επιλέγοντας υβριδικό Jeep Compass - 4xe ή υβριδικό;
Στο πολύ καλό ισπανικό οδικό δίκτυο η αερανάρτηση δεν συναντά ανωμαλίες που θα της προκαλέσουν πρόβλημα. Ισοπεδώνει σχεδόν τα πάντα στο πέρασμα της και καμία από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών. Επιπλέον, στην πιο σπορ ρύθμιση (με το αμάξωμα να έρχεται σημαντικά πιο κοντά στην άσφαλτο) καταφέρνει και ελέγχει με επιτυχία τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες ειδικά αν αναλογιστούμε τη φύση της κατασκευής. Βέβαια, αν το παρακάνεις θα διαπιστώσεις σχεδόν αμέσως το βάρος των 2,5 τόνων, αφού είναι δεδομένο πως την αδράνεια δεν κατάφερε να την κερδίσει κανείς. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, αν και το στοιχείο που απαιτεί συνήθεια είναι το φρένο. Όπως και σε άλλες plug-in κατασκευές, δεν προσφέρει καλή αίσθηση, με το πεντάλ να έχει μεγάλη διαδρομή και σημαντικό κενό στην απόκριση του. Αντίθετα, ο κινητήρας έχει δύναμη και είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που σπρώχνει το βαρύ αμάξωμα στην ευθεία. Όμως, το κιβώτιο είναι σχετικά αργό και ουσιαστικά διαπιστώνεις μία καθυστέρηση στην απόκριση στις εντολές του οδηγού. Όσον αφορά την αποδοτικότητα, τα 51 km ηλεκτρικής αυτονομίας αποτελούν ένα αισιόδοξο νούμερο, ενώ η μέση κατανάλωση των 8,5-9 lt/100km είναι ικανοποιητική, αν και σε μεγάλο μέρος της η διαδρομή περιλάμβανε οδήγηση και σε επαρχιακό δρόμο.
Βέβαια, δεν είναι υπερβολή πως το νέο Grand Cherokee μας εντυπωσίασε με τις εκτός δρόμου ικανότητες του. Εξαρχής γνωρίζαμε ότι έλαβε την πιστοποίηση Trail Rated της Jeep, αλλά σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα διαπιστώσαμε οι ίδιοι τις δυνατότητες της κατασκευής. Ουσιαστικά και πρακτικά, τίποτα δεν μοιάζει ικανό να σταθεί εμπόδιο στο αμερικανικό Jeep, το οποίο με το σύστημα τετρακίνησης και την πληθώρα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν σταματά πουθενά! Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe είναι μία πλήρως αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς και σαφώς βελτιωμένη σε όλους τους τομείς. Εξευγενισμένη για να προσελκύσει ακόμα περισσότερο το ευρωπαϊκό κοινό, αλλά πιστή στις παραδόσεις της αμερικανικής φίρμας. Το νέο Grand Cherokee προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού:βLimited, Overland, Summit Reserve και Trailhawk και είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από τα 92.500 €.