Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift 1.2 GLX
Ανανεωμένο αισθητικά, βελτιωμένο ποιοτικά και αναβαθμισμένο τεχνολογικά, το Swift είναι μια πρόταση με υψηλή αξία σε λογικό κόστος που η αγορά έχει ανάγκη.
- -
- -
Σοσιαλισμός στην πράξη. Η κίνηση της Suzuki να συνεχίζει να επενδύει σε ένα segment της αγοράς που διαρκώς συρρικνώνεται έχει τα χαρακτηριστικά πολιτικής τοποθέτησης. Δείχνει μια μάρκα με δεδομένη περιβαλλοντική ευαισθησία, η οποία συμμετέχει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του mobility, αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει (ή καλύτερα, επιλέγει) να μην αποξενωθεί από τη βάση του κοινού το οποίο έχει ανάγκη από προτάσεις με θετικό για τον τελικό πελάτη πρόσημο στη σχέση αξίας/κόστους.
Πρώτη ματιά
Οι διαστάσεις δεν έχουν ουσιαστικά μεταβληθεί, με το μήκος στα 3.880 mm να δίνει απίστευτη ευκολία κίνησης και παρκαρίσματος στην πόλη. Η εικόνα ωστόσο έχει επικαιροποιηθεί χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας του. Η τονισμένη βασική γραμμή και η σχεδόν επίπεδη γραμμή του καπό που σφραγίζει ψηλότερα, αρκετά πιο μέσα από την κάθετη νέα γρίλια, τονίζουν τον εμπρός όγκο δημιουργώντας την αίσθηση ότι ένας δίσκος έχει κάτσει πάνω από τον κινητήρα. Στοιχεία τυπικά της αισθητικής ταυτότητας του μοντέλου, όπως η wrap around σχεδίαση των γυάλινων επιφανειών και η «αιωρούμενη» οροφή παραμένουν. Αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο σε… κάτοψη, θα δεις ένα οκτάγωνο περίγραμμα, το οποίο σε συνδυασμό με τα κάπως φουσκωμένα φτερά δίνει την οπτική εντύπωση ενός γεμάτου αυτοπεποίθηση αποτυπώματος στον δρόμο. Πάντως οι τροχοί των 16 ιντσών με λάστιχα πλάτους ως 185 «χάνονται» κάπως μέσα στους θόλους, σαν να βλέπεις έναν αθλητή με γυμνασμένες πλάτες και μπράτσα αλλά λεπτά πόδια.
Σημαντικότερο από την όποια οπτική εντύπωση πάντως είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο κέρδισε «εκπτόπισμα» χωρίς να αυξηθεί το βάρος, το οποίο παραμένει αρκετά κάτω από τα 1.000 kg (από 919 kg), πράγμα εξαιρετικά ασυνήθιστο στην εποχή μας.
Από μέσα
Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί πλήρως, λειτουργικά και ποιοτικά. Το κεντρικό τμήμα του ταμπλό, αυτό στο οποίο έχει ενσωματωθεί η νέα οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, είναι (εντονότερα) στραμμένη προς τον οδηγό. Η διχρωμία στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό οριοθετεί την περιοχή της υψηλότερης αισθητικής και λειτουργικής σημασίας, αγκαλιάζοντας τους εμπρός επιβάτες.
Ο νέος πίνακας οργάνων με τα όμορφα αναλογικά όργανα και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων είναι η εύλογη συνέχεια αυτού που είχαμε γνωρίσει στο προηγούμενο Swift, ελαφρώς εκσυγχρονισμένος, πάντα άψογος λειτουργικά και ευχάριστος αισθητικά. Τα πλαστικά και οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι πολύ καλής ποιότητας, η συναρμογή εξαιρετικά στιβαρή και το φινίρισμα στις λεπτομέρειες προσεγμένο. Κάποιοι λίγοι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό απλοποιούν την εργονομία με θετικό αποτέλεσμα. Oι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται από πλήκτρα αφής με καλή απόκριση και το απλό, εύχρηστο μενού του infotainment, συνεισφέροντας στο υψηλό ψηφιακό προφίλ που θέλει η Suzuki να χτίσει για το μοντέλο.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα φτιάχνουν ένα περιβάλλον ευχάριστο και λειτουργικό. Υπάρχουν πολλές θύρες σύνδεσης / φόρτισης, ενώ το SUZUKI Connect υποστηρίζει και ασύρματο Android Auto και Apple Car Play.
Η θέση οδήγησης είναι καλύτερη από του απερχόμενου μοντέλου, κυρίως γιατί το κάθισμα κατεβαίνει χαμηλότερα στο δάπεδο αν το θες. Και νιώθεις να κάθεσαι πιο μέσα στο αυτοκίνητο, με τα πόδια να απλώνονται εμπρός παρά να κρέμονται. Η ορατότητα είναι απεριόριστη προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι χώροι για τους πίσω είναι επαρκείς, όπως με σιγουριά μπορεί να ειπωθεί για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στο οποίο ένας επιβάτης ύψους 1.85 m κάθεται πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό. Έστω με κάποιους περιορισμούς.
Από τη βασική έκδοση GL ο εξοπλισμός περιλαμβάνει την οθόνη 9 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος, 4 ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και κυρίως, όλη τη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Dual Sensor Brake Support II, Adaptive Cruise Control, σύστημα διατήρησης της λωρίδας LKA, έλεγχο της τυφλής γωνίας και Rear Cross Traffic Alert.
Στον δρόμο
Τα νούμερα που αφορούν στην απόδοση δεν περιγράφουν το μέγεθος
της δουλειάς που έχει γίνει στο χώρο κάτω από το καπό. Ο νέος
κινητήρας έχει ίδιο ακριβώς κυβισμό (1.197 cc) και
ιπποδύναμη (82 PS) με αυτόν που αντικαθιστά, αλλά
είναι πλέον 3κύλινδρος αντί 4κύλινδρος. Λίγο
μεγαλύτερη διάμετρος, αλλά κυρίως πολύ μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου
του έχουν δώσει περισσότερη ροπή (111,8 από 107
Nm). Kαι κυρίως, εντυπωσιακή ελαστικότητα. Με 3η, ακόμη
και 4η ταχύτητα και 1.100 rpm αποκρίνεται στο
γκάζι χωρίς να διαμαρτύρεται, ξεκινώντας να ανεβάζει
στροφές και χιλιόμετρα. Ψηλά, όπως είναι αναμενόμενο, δεν έχει κάτι
εντυπωσιακό να δείξει, αλλά μπορεί να ταξιδεύει με υψηλή
μέση ωριαία χωρίς ιδιαίτερο ζόρι.
Είναι πολιτισμένος στη λειτουργία του, αθόρυβος. Και έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το 12βολτο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μίζα / γεννήτρια συνδεδεμένη με ιμάντα και μια μικρή μπαταρία λιθίου για την αποθήκευση της ενέργειας συνεισφέρει στην επιτάχυνση από χαμηλά γεμίζοντας τα κενά, απαλλάσσοντας τον κινητήρα από μέρος του φορτίου του. Η συνολική θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει στο εντυπωσιακό 40%.
Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, το αποτέλεσμα είναι κατανάλωση γύρω στα 4,5 lt/100 km με σβέλτη οδήγηση. Το κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και δεν αφήνει κενά. Ο λεβιές είναι ακριβής, αν και έχει χάσει κάτι από την όμορφη μηχανική αίσθηση παλαιότερων εποχών. Για περισσότερη άνεση στην πόλη πάντως, αν εκεί διανύεται τα περισσότερα χιλιόμετρά σας, υπάρχει και το αυτόματο CVT κιβώτιο.
Ακόμη και στις απλές του εκδόσεις, η ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά σε δρόμους με στροφές ήταν ανέκαθεν στοιχείο του Swift, από αυτά που το έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό. Και είναι το κυρίαρχο στοιχείο της οδηγικής εμπειρίας και αυτής της γενιάς, σε συνδυασμό με βελτιωμένη άνεση και ποιότητα κύλισης.
Δείτε ακόμη: Το νέο Suzuki Swift στην Ελλάδα – Τιμές και εκδόσεις
Η νέα κρεμαγιέρα δίνει πιο άμεση αλλά και πιο γραμμική σε σχέση με την κίνηση των χεριών πρώτη αντίδραση στο εμπρός μέρος. Η Suzuki υπόσχεται περισσότερη πρόσφυση με πιο φιλικές αντιδράσεις, αλλά και καλύτερη άνεση από την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Με αντιστρεπτική ράβδο μεγαλύτερης διαμέτρου η κλίση έχει πράγματι περιοριστεί χωρίς να απαιτούνται σφιχτά αμορτισέρ/ελατήρια, τα οποία προφανώς είχαν χειρότερη απόσβεση στις ανωμαλίες.
Νέες βάσεις τεφλόν για την αντιστρεπτική αλλά και ισχυρότερες βάσεις κινητήρα και μετάδοσης περιορίζουν τους κραδασμούς από τον δρόμο και το σύστημα κινητήρα-μετάδοσης προς την καμπίνα. Και δίνουν στο αυτοκίνητο πιο γεροδεμένη αίσθηση, ανάλογη μεγαλύτερης κατηγορίας, στο πέρασμα από κακή άσφαλτο (πολύ δε περισσότερο αν ταυτόχρονα πατάς ή αφήνεις το γκάζι). Η βελτίωση αυτή είναι ίσως η πιο ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας, η οποία έρχεται να ολοκληρώσει την αρχική πρώτη εντύπωση που πηγάζει από τα υλικά και τον εξοπλισμό της καμπίνας, ανεβάζοντας κατηγορία το Swift.
Σε δρόμους με στροφές εμπνέει εμπιστοσύνη και διάθεση για το κάτι παραπάνω. Όπως συνέβαινε πάντα. Το χαμηλό βάρος, η πληροφορία από το τιμόνι και τα στιβαρά φρένα σου ανοίγουν την όρεξη, και σύντομα βρίσκεσαι να ψάχνεις την επιπλέον δύναμη την οποία αυτό το πλαίσιο σίγουρα μπορεί να διαχειριστεί.
Το Swift είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που διατίθεται και με 4κίνηση ALL GRIP AUTO και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, στα 140 mm από τα 115 του προσθιοκίνητου.
Αξίζει;
Με ζωηρή σχεδίαση και αντίστοιχη οδική συμπεριφορά, προηγμένη συνδεσιμότητα και κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας, το νέο Swift προσφέρεται σε λογική τιμή όπως πράγματι είναι με τα σημερινά δεδομένα τα 18.770 ευρώ, αν λάβουμε υπόψη τον πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση GL.
Θα σε πάει παντού με ελάχιστες απαιτήσεις σε καύσιμο, αντιπροτείνοντας το χαμηλό βάρος (και ένα απλό ήπια υβριδικό σύστημα) στη συνθετότητα άλλων τεχνολογιών που στοχεύουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Και έχει την ιαπωνική του καταγωγή αλλά και τον πρότερο βίο του ως τεκμήριο αξιοπιστίας. Υπάρχουν και άλλα αυτοκίνητα εκτός από SUV που ταιριάζουν στις πόλεις και στις ζωές μας. Και το Swift μας το υπενθυμίζει ευχάριστα.