Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Skoda Kodiaq
Η 2η γενιά του σημαντικότερου μοντέλου στη γκάμα της Skoda βρίσκεται επιτέλους στη χώρα μας και το οδηγούμε στην αθηναϊκή ριβιέρα.
- -
- -
Το Skoda Kodiaq από την πρώτη του κιόλας γενιά, κατάφερε να κερδίσει κοινό και κριτικούς με τον value for money χαρακτήρα του, την πληθώρα κινητήριων συνόλων με τα οποία εφοδιαζόταν, αλλά κυρίως, με τους ασύγκριτους χώρους που έκρυβε το επιβλητικό του αμάξωμα. Με θέσεις έως και για επτά επιβάτες, πληθωρικό χώρο αποσκευών και ασυναγώνιστη ευρυχωρία, δεν άργησε να εξελιχθεί σε εμπορική επιτυχία, αφήνοντας υψηλές προσδοκίες για το συνεχιστή της κληρονομιάς που είχε δημιουργήσει. Το πλήρωμα του χρόνου όμως έφτασε και η ολοκαίνουργια, δεύτερη γενιά βρίσκεται πλέον στη χώρα μας. Τη γνωρίζουμε από κοντά και την οδηγούμε για πρώτη φορά στη βασική έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύνολο βενζίνης 1.5 eTSI των 150 ίππων.
Επιβλητικά άνετο
Κοιτώντας το προηγούμενο Kodiaq περίμενες ότι θα είναι άνετο… αλλά όχι στο βαθμό που είχαν καταφέρει να το φθάσουν οι άνθρωποι της Skoda. Από την πρώτη στιγμή έγινε σημείο αναφοράς για όσα SUV ήθελαν να θεωρούνται ευρύχωρα και πρακτικά οικογενειακά. Δεν ξέρουμε πως, αλλά η δεύτερη γενιά πάει τη συγκεκριμένη λογική ένα βήμα πιο πέρα, ενώ η εξωτερική εμφάνιση έχει εμπλουτιστεί με έναν αναβαθμισμένο αέρα «premiumness» και επιβλητικότητας. Βασισμένο στο ίδιο πάτωμα που πατά και το νέο Tiguan(MQB Evo), το Kodiaq έχει μεγαλώσει ελαφρώς φτάνοντας τα 4.758 mm σε μήκος, ενώ ταυτόχρονα έχει καταφέρει να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,28Cd. Τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Διατηρώντας τα στοιχεία που καθορίζουν την ταυτότητα του, η νεότερη γενιά έχει ανανεωθεί πλήρως εφαρμόζοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid», όπως την ονομάζει η Skoda. Οι πιο τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, οι οποίοι μάλιστα κρύβουν ζάντες διάστασης έως και 20 ιντσών, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ. Την ίδια ώρα, στο εμπρός μέρος τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix προσδίδουν σύγχρονη εικόνα, εκτός από το προφανές όφελος της ορατότητας κατά τη βραδινή οδήγηση. Το ίδιο εντυπωσιακό όμως είναι και το πίσω μέρος, το οποίο διατηρεί μία ορθογώνια μορφολογία, με τις ακμές να προσδίδουν χαρακτήρα και αντίστοιχα δυναμικό design. Πλέον, τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ενώνονται μέσω μίας μπάρας, ενώ ανάμεσα τους βρίσκουμε το όνομα της μάρκας ολογράφως. Στοιχείο που βοηθά στην ενίσχυση της premium πλευράς του χαρακτήρα του νέου μοντέλου, ενώ την ίδια επίδραση στη συνολική εικόνα έχει και η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος. Ο τρόπος που πέφτει ελαφρώς μετά την τρίτη κολώνα μέχρι και το πίσω τελείωμα, καταφέρνει να κάνει ακόμη πιο μοντέρνο το προφίλ του Kodiaq, χωρίς να χάνει πόντους επιβλητικότητας.
Το οροφοδιαμέρισμα που έγινε μεζονέτα
Αν πριν η καμπίνα του Kodiaq είχε διαστάσεις κατοικίας και το πορτμπαγκάζ… σπήλαιού, τότε το νέο θα πρέπει να θεωρείται νεόδμητη μεζονέτα. Κι αυτό γιατί εκτός από ακόμη μεγαλύτερους χώρους, το νέο μοντέλο φέρει και πιο πλούσιο και μοντέρνο τεχνολογικό υπόβαθρο από ποτέ! Με το στοιχείο της ευρυχωρίας σε πρώτο πλάνο, το D-SUV των Τσέχων αποτελεί επιτομή ανάδειξης των τεχνολογιών τελευταίας γενιάς. Το πρώτο στοιχείο που τραβάει το βλέμμα είναι η νέα μεγάλη οθόνη αφής των 12,9 ιντσών που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια συνδεσιμότητας, όπως ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πραγματοποιεί και το επόμενο βήμα διαθέτοντας ενσωματωμένη την AI τεχνολογία του ChatGPT.
Το πραγματικά αναβαθμισμένο ψηφιακό περιβάλλον συμπληρώνουν στοιχεία όπως το Head-Up Display των 10,25 ιντσών, ενώ την παράσταση κλέβουν τα νέα Skoda Smart Dials. Αναφερόμαστε στους τρεις πολυλειτουργικούς διακόπτες που βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη, που συνοδεύονται από μία μικρή οθόνη διαμέτρου 32 mm. Πατώντας αλλάζει η λειτουργία που θέλετε να ρυθμίσετε και στη συνέχεια απλά περιστρέφετε. Εκτός του ότι αυξάνουν το digital στοιχείο στην καμπίνα του νέου Kodiaq, ταυτόχρονα απλοποιούν μία σειρά λειτουργιών και απελευθερώνουν περισσότερο αποθηκευτικό χώρο για τους επιβάτες. Τόσο αυτοί, όσο και όλα τα υπόλοιπα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αντικατοπτρίζουν την πολυτελή νότα στην οποία ήθελαν να πατήσουν οι μηχανικοί της Skoda όταν το δημιουργούσαν. Μαλακές και προσεγμένες επιφάνειες συντελούν τη συντριπτική πλειοψηφία, ενώ η συναρμογή δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Από πλευράς χώρων, το Kodiaq, όπως είπαμε και παραπάνω δικαιολογημένα θεωρείται ο... βασιλιάς της κατηγορίας. Χάρη στο μεταξόνιο των 2.791 mm, ο χώρος για τα γόνατα στη δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι λες και έχει κατασκευαστεί για την εθνική μπάσκετ. Το πορτμπαγκάζ θέτει νέα στάνταρ στο segment, καθώς φτάνει έως και τα 910 lt με την 5θέσια διάταξη και έως 845 lt στην 7θέσια. Φυσικά, δεν λείπουν και όλα τα Simply Clever στοιχεία που έχουμε γνωρίσει στα μοντέλα της Skoda, όπως οι θήκες για ομπρέλα στην πόρτα, ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ντεπόζιτου, σετ καθαρισμού των οθονών, συρόμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά επιβατών, ασύρματη φόρτιση 15 W για δύο smartphones και ένα ευέλικτο αξεσουάρ για τον χώρο αποσκευών για να διατηρούνται τακτοποιημένες οι αποσκευές.
Τι κινητήρες θα φέρει;
Το νέο Kodiaq ενστερνίζεται σε μεγάλο βαθμό τον υβριδισμό και έρχεται πλέον με μία αναβαθμισμένη και πιο αποδοτική γκάμα κινητήρων. Από τη βασική κιόλας έκδοση που οδηγήσαμε, χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους, «ενισχυμένο» με mild hybrid τεχνολογία. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και βελτιωμένο σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (ACT+), χαρίζοντας έτσι ακόμη περισσότερη οικονομία στο επιβλητικό SUV. Ανεβαίνοντας στη γκάμα, συναντάμε έναν ισχυρότερο 2.0 TSI με 204 ίππους ο οποίος συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης.
Περνώντας στα σύνολα πετρελαίου προσφέρεται με έναν 2.0 TDI με απόδοση 150 και 193 ίππους, με την ισχυρότερη εκδοχή εκ των δύο να έρχεται και αυτή αποκλειστικά ως τετρακίνητη. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Γεγονός που ισχύει και στην περίπτωση της πρωτοεμφανιζόμενης plug-in hybrid εκδοχής, η οποίο όμως έχει έξι σχέσεις σε αντίθεση με τις επτά των υπόλοιπων.
Στο plug-in hybrid Kodiaq συναντάμε την νεότερη plug-in hybrid τεχνολογία του Group, η οποία συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI 150 ίππων, μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μπαταρία 25,7 kWh. Το αποτέλεσμα είναι 204 ίπποι, αλλά και έως 100 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Στην περίπτωση που η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί, το Kodiaq PHEV υποστηρίζει και ταχυφόρτιση σε σταθμό συνεχούς ρεύματος (DC) έως 50 kW, ενώ υπάρχει δυνατότητα φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC έως 11 kW.
Δείτε ακόμη: Οι πρώτες εικόνες του νέου Skoda Elroq - Όλα όσα γνωρίζουμε για το compact SUV
Στο δρόμο
Αυτό που σε κερδίζει με το που βρεθείς στο εσωτερικό του νέου Kodiaq είναι η γενικότερη αίσθηση άνεσης και ποιότητας που εισπράττεις. Το περιβάλλον μοιάζει τόσο μεγάλο που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, νομίζεις ότι θα έχει ηχώ αν μιλήσεις. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά μέσα στην καμπίνα, κάτι που δημιουργεί μία καλύτερη σύνδεση με το αυτοκίνητο, χωρίς όμως να θυσιάζεται η περιφερειακή ορατότητα. Σε σχέση με το δρόμο κάθεσαι ψηλά, ενώ ο όγκος του οχήματος δεν θα προβληματίσει τον πιο άπειρο. Το σύνολο των 150 ίππων λειτουργεί ήσυχα και συνεργάζεται εξαιρετικά με το 7άρι DSG για να κινήσει το D-SUV αμάξωμα χωρίς δράματα. Η ροπή χαμηλά είναι αρκετή ώστε να μην μοιάζει «λίγο» το 1.500άρι μοτέρ, ενώ σε πιο γενναία πατήματα του γκαζιού οι επιδόσεις είναι οι αναμενόμενες χωρίς να δημιουργείται κάποιο παράπονο. Το στοιχείο που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Στη σύντομη οδηγική μας επαφή το Kodiaq έκανε ξεκάθαρο πως πρόκειται για έναν από τους καλύτερους «χιλιομετροφάγους» της σημερινής αγοράς. Με μηδαμινό θόρυβο να περνά στην καμπίνα και την ανάρτηση να φιλτράρει σαν μαγικό χαλί τις ανωμαλίες, δύσκολα θα βρεθεί οδικό δίκτυο που θα κάνει το μοντέλο της Skoda να μοιάζει άβολο. Και όλα αυτά ενώ καταφέρνει να διατηρεί τις κλίσεις στις στροφές περιορισμένες και τον έλεγχο του αμαξώματος σε υψηλό επίπεδο, χαρίζοντας του άκρως ικανοποιητικά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα τα νέα Skoda Scala και Kamiq – Τιμές
Όλα δείχνουν πως αξίζει
Κοιτώντας τον τιμοκατάλογο του νέου Kodiaq, τα δεδομένα είναι απλά… Δεν πρόκειται πλέον για ένα φθηνό αυτοκίνητο. Με τιμή εκκίνησης τις 38.300 €, ξεφεύγει από το budget αρκετών αγοραστών. Αξίζει όμως την άνοδο στην τιμή; Η απάντηση είναι: περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο! Σε μια εποχή που πολλοί κατασκευαστές στηρίζουν τις αυξημένες τιμές στο όνομα και τις τάσεις τις εποχής, η Skoda απαντά με ουσία και αποδείξεις. Το Kodiaq έχει αναβαθμιστεί σε κάθε πιθανή πτυχή, ενώ πλέον προσφέρει και ένα ασυναγώνιστο πακέτο βασικού εξοπλισμού, που πολλοί προσφέρουν σε δεύτερες και τρίτες εκδόσεις. Αυτό από μόνο του αρκεί για να θεωρηθεί το νέο Kodiaq ένα πραγματικό “level-up”. Περισσότερα στην αναλυτική δοκιμή του. To be continued…