Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Junior!

Με μοναδικό στιλ και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, η νέα Junior στοχεύει να φέρει νέο κοινό στην Alfa Romeo, αλλά και να διατηρήσει τη μαγεία που συνοδεύει τις δημιουργίες της μάρκας.

  • -
  • -

Η Alfa Romeo βασίζεται σε τρεις άξονες, οι οποίοι την έχουν καθιερώσει στη συνείδηση των φίλων της αυτοκίνησης. Το στιλ, το συναίσθημα και ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι στοιχεία που διακατέχουν παραδοσιακά τα μοντέλα της. Η ιταλική φίρμα αποφάσισε να φέρει αυτές τις αξίες και στα B-SUV. Στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς, η οποία μονοπωλεί το ενδιαφέρον στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μετά το ντόρο που έγινε με την ονομασία της, καταλήγοντας στο Junior, η καλλίγραμμη Ιταλίδα έρχεται για να προσελκύσει νέο κοινό στην Alfa Romeo, αλλά και να μας αποκαλύψει τη φιλοσοφία της νέας γενιάς των μοντέλων της φημισμένης φίρμας.

Η Junior θα αποτελέσει ένα παγκόσμιο μοντέλο και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024 να διατίθεται σε 26 χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα. Συνοδεύεται από αρκετές πρωτιές, αφού εκτός από το πρώτο B-SUV της μάρκας, αποτελεί και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Alfa Romeo. Με δεδομένο ότι στην ιταλική φίρμα θέλουν να προσελκύσουν μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού, θα προσφέρεται επίσης και σε θερμική εκδοχή, ενισχυμένη με την παρουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Το GOCAR ταξίδεψε στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στο Balocco, όπου και είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την εντυπωσιακή Junior. 

Σχεδίαση – Πιο όμορφη από κοντά…

Μπορεί να βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα του Group Stellantis, την οποία μοιράζονται τα Jeep Avenger και Peugeot 2008, αλλά έχει βελτιστοποιηθεί από τους Ιταλούς τεχνικούς. Η Junior έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί αποκλειστικά από τους γείτονες, με το Centro Stile να έχει αναλάβει την ευθύνη της σχεδίασης του αμαξώματος. Και το αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά. Το σχήμα και οι γραμμές του αμαξώματος σε γοητεύουν, και καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για δημιουργία της Alfa Romeo. Και η πραγματικότητα είναι πως οι φωτογραφίες την αδικούν! Από κοντά είναι ακόμα πιο θελκτική. Με διαστάσεις που αγγίζουν τα 4,17 mσε μήκος και 1,78 m σε πλάτος, αποτελεί το πιο κόμπακτ μοντέλο της μάρκας. Όμως, είναι συμπαγής και δείχνει μυώδης, με τους κοντούς πρόβολους να συνδυάζονται αρμονικά με τους μεγάλους θόλους. Τα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος με την χαρακτηριστική υπογραφή εντυπωσιάζουν, ενώ πίσω η σχεδίαση της 5ης πόρτας παραπέμπει στην Giulia TZ της δεκαετίας του ’60. Σίγουρα, δημιουργεί έντονα συναισθήματα, όπως εξάλλου κάθε μοντέλο της Alfa Romeo ακόμα και σήμερα… 

Εσωτερικό – Χώροι: Στο επίκεντρο ο οδηγός

Περνώντας στο εσωτερικό τα σπορ χαρακτηριστικά είναι ευδιάκριτα. Κύριος και βασικός λόγος είναι τα εκπληκτικά σε όψη και αίσθηση μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα της Sabelt. Αποτελούν μέρος του εξοπλισμού της ηλεκτρικής έκδοσης Veloce των 280 ίππων που οδηγήσαμε και αναμφίβολα μας ενθουσίασαν. Το φαρδύ κεντρικό τούνελ, η ελαφρώς προς τον οδηγό στραμμένη οθόνη αφής των 10,25’’ και η χαμηλή τοποθέτηση του καθίσματος, αναδεικνύουν την οδηγοκεντρική αρχιτεκτονική της καμπίνας. Μπορεί πολλά από τα χειριστήρια να είναι ίδια με αυτά που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα του Group, αλλά το εσωτερικό αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας και δυναμισμού.

Έχει γίνει προσεκτική επιλογή των υλικών, με συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών, ενώ στην έκδοση Veloce η επένδυση από αλκαντάρα προσθέτει επιπλέον πόντους δυναμισμού και premium αισθητικής. Το digital περιβάλλον ολοκληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’, αλλά και το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο σε επίπεδο συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Χωροταξικά, στην πίσω σειρά οι επιβάτες έχουν άφθονο αέρα για το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος είναι ικανοποιητικός για τα γόνατα τους. Όμως, εντυπωσιακός είναι αυτός των αποσκευών, ο οποίος με χωρητικότητα 400 lt τοποθετεί τη Juniorανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Μάλιστα, είναι και το μοναδικό B-SUV που έχει ειδικά διαμορφωμένο χώρο κάτω από το εμπρός καπό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Στοιχείο εξαιρετικά πρακτικό… 

Μηχανικά μέρη: Πολυσυλλεκτική

Οι άνθρωποι της Alfa Romeo ήθελαν η νέα Junior να είναι προσιτή σε όλους και να καλύπτει τις ανάγκες σχεδόν όλου του αγοραστικού κοινού. Να μπορεί να συνδυάσει την άνεση στην καθημερινότητα, την αποδοτικότητα, αλλά και να είναι ευχάριστη στην οδήγηση. Όπως αρμόζει σε μία Alfa Romeo. Καταρχήν, διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά και ως υβριδική. Στη δεύτερη περίπτωση, εφοδιάζεται με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.200 cc που λειτουργεί σε κύκλο Millerκαι αποδίδει 136 ίππους. Το υβριδικό σύστημα που ενισχύει το σύνολο, αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Το αξιοσημείωτο είναι πως δίπλα στην προσθιοκίνητη εκδοχή, θα παρουσιαστεί και τετρακίνητη έκδοση που θα συνδυάζεται με τον συγκεκριμένο κινητήρα.

Η Elettrica, όπως αποκαλείται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, διαθέτει ένα τελευταίας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας «Hybrid Synchronous», όπως και νέα μπατατία ιόντων λιθίου. Η χωρητικότητα της αγγίζει τις 54 kWh, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 156 ίππους, προσφέροντας αυτονομία που ξεπερνάει τα 410 km, όταν στον αστικό κύκλο μπορεί να φτάσεις έως τα 590 km. Υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως 100 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να αναπλήρώσει από το 10 έως το 80% της ενέργειας της σε λιγότερο από 30 λεπτά. Στην κορυφή της γκάμας, τοποθετείται η έκδοση Veloce, με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα να εκτοξεύεται στους 280 ίππους και η ροπή στα 345 Nm, αλλά και αυτονομία που περιορίζεται στα 340 km περίπου. 

Οδική συμπεριφορά: Στο Balocco!

Η πρώτη μας επαφή με τη νέα Alfa Romeo Junior έγινε στην πίστα δοκιμών της ιταλικής φίρμας στο Balocco. Ιδανικές συνθήκες, ενώ η ευχάριστη έκπληξη είναι ότι είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στη χάραξη Langhe! Ουσιαστικά, πρόκειται για μία διαδρομή μέσα στην πίστα με συνολικό μήκος που ξεπερνάει τα 20 km, και ουσιαστικά εκεί εξελίσσονται όλα τα μοντέλα επιδόσεων της ιταλικής φίρμας. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι οι γείτονες την χαρακτηρίζουν ως το ιταλικό Nurburgring. Όπως αναφέραμε και παραπάνω στη διάθεση μας είχαμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Veloce των 280 ίππων. Αμέσως βολεύεσαι εύκολα στο εσωτερικό της, με το εκπληκτικό μπάκετ κάθισμα να συμβάλλει στην σχεδόν ιδανική θέση οδήγησης. Η εργονομία είναι πολύ καλή και ουσιαστικά τα πάντα είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση. Το πιο βασικό, όμως, είναι πως από τα πρώτα μέτρα νιώθεις ότι αυτό το B-SUV είναι διαφορετικό.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά η ρύθμιση της έχει διαφοροποιηθεί για την Veloce. Είναι πιο σφικτή, ενώ το αμάξωμα έχει έρθει 2,5 εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος. Επιπλέον, διαφορετική διάμετρο έχουν οι αντιστρεπτικές, την ώρα μπροστά έχει εφοδιαστεί με τεράστιους δίσκους διάστασης 380 mm με 4πίστονες δαγκάνες. Κερασάκι στην τούρτα; Η παρουσία του διαφορικού Torsen μπροστά, κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό μοντέλο και ουσιαστικά δείχνει τις διαθέσεις των Ιταλών. Μαζί με τον ευχάριστο τεχνητό ήχο στην καμπίνα των επιβατών, σε προδιαθέτει να την οδηγήσεις γρήγορα μόλις βρεθείς στο τιμόνι της.

Αν κοιτάξεις τα νούμερα, θα διαβάσεις πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 5,9 sec, αλλά με τέρμα το γκάζι δεν σε εντυπωσιάζει με την εκρηκτικότητα της, επιταχύνοντας προοδευτικά. Όμως, μόλις στρίψεις στην πρώτη στροφή θα γουρλώσεις τα μάτια, μη πιστεύοντας ότι οδηγείς ένα προσθιοκίνητο ηλεκτρικό B-SUV! Καταρχήν, με βάρος που αγγίζει τα 1.560 kg είναι σχεδόν 200 kg ελαφρύτερη από τον ανταγωνισμό. To νιώθεις αμέσως και ακόμα περισσότερο στην απότομη αλλαγή πορείας. Την τοποθετείς στην είσοδο και νιώθεις το πίσω μέρος να ελαφρώνει χωρίς να έχει την τάση να γλιστρήσει παίρνοντας μεγάλη γωνία.  Σου επιτρέπει μία μικρή τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής, την ώρα που ο πίσω εσωτερικός τροχός βρίσκεται στον αέρα και το εξαιρετικό μπροστινό σύστημα μαζί με το διαφορικό, φροντίζουν να διατηρήσουν την πορεία που έχεις χαράξει. Ακόμα και στις πολύ πατημένες καμπές ο συνδυασμός του μπροστινού με το πολύ καλό και γρήγορο τιμόνι, σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση, αλλά και ευχαρίστηση. Σίγουρα, δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση B-SUV και αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστη. Σε βαθμό που θυμίζει γρήγορο hatchback, και σε καμία περίπτωση αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο! Η μοναδική μας παρατήρηση αφορά τα φρένα, τα οποία έχουν ένα μικρό κενό στο πρώτο πάτημα, αν και δεν υπολείπονται σε απόδοση. Πρέπει να εμπιστευτείς το φρένο και να συνηθίσεις την πρώτη αίσθηση. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως στο πρόγραμμα Dynamic δεν λειτουργεί το σύστημα ανάκτησης, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο στη γρήγορη οδήγηση να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι και να μην φρενάρει… 

Ευχάριστη έκπληξη!

H νέα Alfa Romeo Junior είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 29.900 ευρώ για την υβριδική έκδοση και τα 30.900 ευρώ για την ηλεκτρική των 156 ίππων, συμπεριλαμβάνοντας και την επιδότηση του προγράμματος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Η έκδοση Veloce μπορεί να μην έχει ανακοινωθεί πόσο θα κοστίζει, αλλά είναι δεδομένο ότι μας ενθουσίασε. Δεν πρόκειται για ένα πρακτικό ηλεκτρικό B-SUV, αλλά για ένα μοντέλο που μπορεί να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση ανεξαρτήτως τεχνολογίας κινητήρα. Οι Ιταλοί έχουν βάλει συναίσθημα στη Junior και δεν κρύβεται… 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...