Οδηγούμε στη Γερμανία τη νέα BMW X3 - Με ισχύ έως 398 PS

Ολική αναβάθμιση πραγματοποιεί η BMW στο δημοφιλές premium SUV της, την X3, προσφέροντας περισσότερη τεχνολογία αλλά και πλειάδα επιλογών με κινητήρες diesel, Plug-In Hybrid ή βενζίνης.

  • -
  • -

Πολύ πριν ξεκινήσει η φρενίτιδα με τα SUV κάθε μεγέθους, η BMW είδε από νωρίς την ευκαιρία και λάνσαρε την πρώτη γενιά της X3, το 2003. Συνδυάζοντας την παραδοσιακά ευχάριστη οδική συμπεριφορά που συνοδεύουν τα μοντέλα της μάρκας, μαζί με τις light εκτός δρόμου ικανότητες και την πρακτικότητα που συνεπάγεται το αμάξωμα ενός μεσαίου SUV, η X3 δεν άργησε να εξελιχθεί σε εμπορική επιτυχία. Συνολικά οι τρεις γενιές του μοντέλου μέχρι και σήμερα, πούλησαν περίπου 3,5 εκατομμύρια μονάδες, ένα εξαιρετικό επίτευγμα για αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής. Πλέον, έφτασε η ώρα που η σκυτάλη περνάει στην τέταρτη γενιά και ταξιδέψαμε μέχρι το Μόναχο της Γερμανίας προκειμένου να την οδηγήσουμε!

Μεγαλύτερη, πιο προηγμένη και ευρύχωρη

Η τέταρτη γενιά της BMW X3 μεγάλωσε, με το μήκος να αγγίζει πλέον τα 4.755 mm. Το πλάτος επίσης αυξήθηκε στα 1.920 mm, ενώ το ύψος μειώθηκε, στα 1.660 mm. Σε αισθητικό επίπεδο, το αρμόδιο τμήμα της BMW προχώρησε σε εκτενείς αλλαγές, με τη νέα γενιά να μην θυμίζει σε τίποτα την προηγούμενη. Στο εμπρός μέρος η μάσκα μεγάλωσε, απέκτησε και διαγώνιες γρίλιες εκτός των κλασικών κάθετων και τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν τη νέα αισθητική προσέγγιση της εταιρείας με μια πιο επιθετική «ματιά». Να σημειώσουμε ότι διατίθεται και φωτιζόμενο περίγραμμα για τα χαρακτηριστικά «νεφρά» της μάσκας, όπως και προσαρμοζόμενα LED φανάρια με λειτουργία matrix και μπλε λεπτομέρειες στη φωτεινή υπογραφή τους, στον προαιρετικό εξοπλισμό (standard για την X3 M50 xDrive). Στο πίσω μέρος επίσης έχουμε πολλές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, με τα πλατιά LED φωτιστικά σώματα να κλέβουν τις εντυπώσεις. Τέλος, τα διαθέσιμα χρώματα είναι εννέα, ένα απλό και οκτώ μεταλλικά. Το Dune Grey είναι νέα προσθήκη στην παλέτα, ενώ υπάρχουν και επιλογές από τη σειρά BMW Individual με πάνω από 15 χρώματα.

Στο εσωτερικό, η νέα BMW X3 παραμένει πιστή στην αφαιρετική προσέγγιση της εταιρείας, με το σύνολο των λειτουργιών να ενσωματώνονται πλέον στην οθόνη πολυμέσων. Οι χαρακτηριστικές κυρτές οθόνες του BMW Live Cockpit είναι το επίκεντρο της προσοχής, υποστηρίζοντας σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Ενσωματώνουν το λειτουργικό σύστημα BMW OS 9, το οποίο είναι φιλικό προς τον χρήστη δίχως να διαθέτει δαιδαλώδη μενού και περίπλοκη εργονομία. Το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional προσθέτει το Head-Up Display, αλλά και λειτουργία Augmented View στην κεντρική οθόνη, εμπλουτίζοντας τα χαρακτηριστικά του συνόλου. Σχετικά με τους χώρους, παραμένουν απολύτως επαρκείς για την άνετη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών, ενώ ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε κατά 20 lt φτάνοντας τα 570 lt συνολικά (460 lt για την PHEV έκδοση, + 10 lt από την προηγούμενη). Φυσικά η ποιότητα αγγίζει την κορυφή της κατηγορίας, με την BMW να επιλέγει σε μεγάλο ποσοστό βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά, τα οποία όμως δεν συνοδεύονται από συμβιβασμούς στο κομμάτι της premium αίσθησης.

Κινητήρες για όλες τις προτιμήσεις!

Η νέα BMW X3 διατίθεται με δύο επιλογές βενζινοκινητήρων, έναν diesel (σύντομα θα έρθει και δεύτερος diesel, εξακύλινδρος σε σειρά) και ένα Plug-In Hybrid σύνολο, καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες. Η απόδοση κυμαίνεται από τους 190 έως τους 398 ίππους, ανάλογα με την έκδοση. Εμείς στη Γερμανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη βασική X3 xDrive20 με τον βενζινοκινητήρα των 190 ίππων, όπως και την κορυφαία X3 M50 xDrive με τον βενζινοκινητήρα των 398 ίππων! Ξεκινώντας από τον πρώτο, ο τετρακύλινδρος των 2.0 λίτρων με την mild hybrid υποστήριξη των 48V έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας ραφιναρισμένος και ήσυχος. Δεν προβληματίζεται από το βάρος του αυτοκινήτου (1.930 kg) και το κινεί αξιοπρεπέστατα, με 0-100 km/h σε 7,8 sec και τελική ταχύτητα 215 km/h. Με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, εμφανίζεται πρόθυμος σε όλες τις συνθήκες και η ισχύς δεν θα λείψει ποτέ από τον οδηγό. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η σύντομη επαφή μας έδειξε μέση τιμή στα 9 lt ανά 100 km σε μεικτές συνθήκες οδήγησης.

Η X3 M50 xDrive από την άλλη, με τον φανταστικό εξακύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα των 3.0 lt, εστιάζει στις επιδόσεις με 398 ίππους και 580 Nm ροπή. Και αυτός είναι mild hybrid στα 48V, όμως εδώ το σύνολο δίνει προτεραιότητα στην απόδοση, με 0-100 km/h σε 4,6 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η απόκριση στο γκάζι είναι φανταστική και έχει δύναμη από χαμηλά, γεμίζοντας ταχύτατα τις 8 σχέσεις του κιβωτίου. Ο ήχος που παράγει, ειδικά στις υψηλές rpm, ανταποκρίνεται πλήρως στον σπορ προσανατολισμό της έκδοσης και συνοδεύεται από πολύ ωραία σκασίματα στο «άσε» του δεξιού πεντάλ. Όσο… περίεργο κι αν ακουστεί, η μέση κατανάλωση συγκρατήθηκε κοντά στα 10 lt ανά 100 km, στην αρκετά μεγάλη βόλτα που κάναμε με την συγκεκριμένη έκδοση. Φυσικά τα αυστηρά γερμανικά όρια ταχύτητας έπαιξαν τον ρόλο τους, όμως δεν ήταν λίγες οι φορές που το γκάζι ακουμπούσε βίαια τη μοκέτα, σε συγκεκριμένα επαρχιακά κομμάτια μακριά από τον αστικό ιστό. Επίσης, στο τέλος της διαδρομής μας βρεθήκαμε σε Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας, οπότε για αρκετή ώρα κινηθήκαμε με απαγορευτικές (για τη δική μας χώρα) ταχύτητες πέριξ των 200 km/h.

Τέλος, η Plug-In Hybrid έκδοση BMW X3 xDrive30e διαθέτει τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 2.0 lt και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο οκτάρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Συνολικά, παράγονται 299 ίπποι, ενώ με τη βοήθεια της τεχνολογίας BMW eDrive τελευταίας γενιάς έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία από 81 έως 90 km ανά φόρτιση, βάσει του κύκλου WLTP. Η μονάδα πλέον προσφέρει φόρτιση AC στα 11 kW ως standard, για ταχύτερη φόρτιση.

Σφραγίδα γνησιότητας

Ανέκαθεν, τα μοντέλα της BMW εστιάζουν στην οδηγική απόλαυση και τα SUV δεν είναι εξαιρέσεις. Η νέα X3 κάνει όλα όσα περιμένει κάποιος από ένα αυτοκίνητο του είδους, δηλαδή να ταξιδεύει με υψηλή άνεση και ασφάλεια, έχοντας πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών. Στις στροφές όμως ελέγχει πολύ καλά τις κλίσεις του αμαξώματος, μπορεί να διατηρήσει γρήγορο ρυθμό και ο οδηγός δεν θα νιώσει ποτέ να οδηγεί ένα «πλαδαρό» και βαρετό SUV. Η X3 xDrive20 των 190 ίππων έχει ένα ακριβές τιμόνι, στιβαρό πλαίσιο και ιδιαίτερα αποδοτικά φρένα, τρίπτυχο που της δίνει τα εφόδια για μια τυπική BMW συμπεριφορά. Ωστόσο, στην Γερμανία οδηγήσαμε κυρίως την X3 M50 xDrive των 398 ίππων, η οποία έτσι κι αλλιώς έχει σπορ προσέγγιση.

Στη συγκεκριμένη έκδοση εκτιμήσαμε το πολύ καλό σε ακρίβεια τιμόνι, από το οποίο λείπει μόνο λίγο επιπλέον βάρος. Επίσης, τα φρένα-άγκυρες με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός κόβουν ταχύτατα τη φόρα του αυτοκινήτου όταν αυτό χρειαστεί, ενώ οι αλλαγές από τα paddles πίσω από το τιμόνι πραγματοποιούνται γρήγορα, ακόμη και σε απαιτητικό κατέβασμα που θα στείλει τον δείκτη του στροφόμετρου κοντά στον κόφτη. Η ανάρτηση είναι φυσικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενη με μεταβλητή σκληρότητα, ωστόσο ακόμη και στη σπορ ρύθμιση δεν παρατηρήσαμε ξερές αντιδράσεις ή ενοχλητικές αναπηδήσεις, τουλάχιστον στη γερμανική άσφαλτο. Γενικότερα, πρόκειται για ένα SUV που συνδυάζει όσο καλύτερα γίνεται την οικογενειακή χρήση για την οποία προορίζεται, με τα σπορ χαρακτηριστικά που περιμένεις από ένα μοντέλο με «περιποίηση» από το M Division.

Διαθέσιμη σε ανταγωνιστικές τιμές

Η νέα BMW X3 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα και μάλιστα, πωλείται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή για την κατηγορία στην οποία βρίσκεται, δηλαδή τα μεσαία premium SUV. Πιο συγκεκριμένα, ο τιμοκατάλογος ανοίγει στις 68.700 € για την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 190 ίππων (X3 xDrive20) ενώ ελάχιστα πιο ψηλά βρίσκεται ο diesel των 197 ίππων (X3 xDrive20d) στις 69.770 €. Η πολύ ενδιαφέρουσα (λόγω ζήτησης από leasing εταιρείες) Plug-In Hybrid έκδοση X3 xDrive30e στοιχίζει 72.900 € και τέλος, η κορυφαία (μέχρι στιγμής) πρόταση, η X3 M50 xDrive των 398 ίππων, προσφέρεται έναντι 97.200 €.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...