Οδηγούμε το επετειακό Audi RS4 25 Years των 470 ίππων!

Ταξιδεύουμε στη Γερμανία και οδηγούμε το Audi RS4 Edition 25 Years, μια ειδική έκδοση του εκρηκτικού avant που θα παραχθεί μόλις σε 250 κομμάτια!

  • -
  • -

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 η Audi αποκάλυψε το εκρηκτικό RS2, ούτε η ίδια η γερμανική εταιρεία δεν μπορούσε να φανταστεί το αντίκτυπο που θα είχε στο κοινό. Ένα station wagon, ή καλύτερα avant όπως αποκαλεί η γερμανική μάρκα αυτού του είδους τα αμαξώματα, με αυξημένη ισχύ, τετρακίνηση και δυναμικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε supercar. Και αν αυτά τα συστατικά έμοιαζαν αταίριαστα μεταξύ τους, το… shaker των Γερμανών τεχνικών δημιούργησε ένα μοναδικό κοκτέιλ που έμελλε να προκαλέσει ζάλη όσους το δοκίμασαν. Το RS2 ήταν ο πατριάρχης, για να πάρει τη σκυτάλη το 1999 το RS4. Το avant αμάξωμα και η φιλοσοφία διατηρήθηκαν ακέραιες, ενώ αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Audi Sport GmbH.

Σήμερα, το εμβληματικό RS4 Avant γιορτάζει 25 χρόνια ζωής και η γερμανική φίρμα αποφάσισε να το τιμήσει με την έκδοση 25 Years, στο αμάξωμα της νεότερης γενιάς με τον κωδικό B9. Μία ειδική έκδοση, βελτιωμένη σε μία σειρά από ζωτικά σημεία, με στόχο να αποτελέσει το κορυφαίο RS4 όλων των εποχών. Και αν μας θεωρείτε υπερβολικούς, κρατήστε ότι είναι ταχύτερη από την BMW M3 Touring, ενώ σύμφωνα με τους τεχνικούς της Audi είναι καλύτερο στην πίστα! Για να διαπιστώσουμε του λόγου το αληθές και για να δούμε εάν όσα αναφέρουν οι άνθρωποι της Audi ισχύουν, ταξιδέψαμε στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στο Ingolstadt, όπου και οδηγήσαμε το επετειακό RS4 των 25 ετών. 

Ωδή στο B5…

Όταν είχε αποκαλυφθεί η πρώτη γενιά του RS4, το χρώμα του λανσαρίσματος ήταν το κίτρινο. Το μυώδες avant που μας περίμενε έξω από το Audi Forum είχε ακριβώς την ίδια απόχρωση… Το χαρακτηριστικό Imola Yellow του επέτρεπε να ξεχωρίζει ανάμεσα σε δεκάδες ολοκαίνουργια Q6 e-tron που ήταν συγκεντρωμένα στον ίδιο χώρο. Αμέσως γίνονται οι σχετικοί συνειρμοί με το αρχέτυπο του 1999, με τον απόγονο σήμερα να δείχνει το ίδιο μυώδης, αλλά και κομψός. Η σιλουέτα του avant αμαξώματος είναι άκρως αεροδυναμική, ενώ από την οροφή λείπουν οι παραδοσιακές ράγες οροφής. Η μαύρη σε high gloss απόχρωση επιβλητική μάσκα, οι νέοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με τον τελευταίο να φιλοξενεί τις δύο μεγάλες οβάλ εξατμίσεις, είναι μερικά από τα στοιχεία που σε προϊδεάζουν για τις ικανότητες του.

Η εξαιρετικά χαμηλή απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών με το μεγαλύτερο offset γεμίζουν τους θόλους και θαρρείς πως ακόμα και η παλάμη σου δύσκολα θα χωρέσει στο κενό… Τα διακριτικά RS4 στη μάσκα και στο πίσω μέρος υποδηλώνουν την ταυτότητα του, ενώ το λογότυπο 25 Years στο πίσω παράθυρο επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την επετειακή έκδοση. Οι πιο.. ψαγμένοι, θα εντοπίσουν τα φιλέτα carbon στα μαρσπιέ, όπως και τους καθρέφτες από το ίδιο υλικό, στοιχεία που συναντάμε αποκλειστικά στην επετειακή εκδοχή των 250 αντιτύπων. 

Στη λεπτομέρεια…

Αυτός είναι ο πιο απλός και σύντομος τρόπος να περιγράψεις την καμπίνα του εσωτερικού. Από τη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του εσωτερικού αναδεύεται ένας αέρας πολυτέλειας, με την μίνιμαλ αισθητική να κυριαρχεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μία premiumκατασκευή. Και φυσικά με μεγάλη ευρυχωρία… Βέβαια, αρκεί μία ματιά στο τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και τις κίτρινες ραφές για να διακρίνεις τη σπορ προδιάθεση του RS4. Αυτές επιβεβαιώνονται και με το παραπάνω, όταν αντικρύσεις το εντυπωσιακό μονοκόμματο τύπου μπάκετ κάθισμα. Η σχεδίαση του, η πλάτη από carbon και οι κίτρινες ραφές το καθιστούν εντυπωσιακό στην όψη, και όχι μόνο.

Δείτε ακόμη: Η Audi έφτιαξε πιο ισχυρό μοντέλο και από Ferrari! 

Η αλκαντάρα κυριαρχεί στο εσωτερικό, ενώ προσεκτικά τοποθετημένα φιλέτα carbon στη κεντρική κονσόλα και στις πόρτες, δένουν απόλυτα με την αισθητική της καμπίνας, ενισχύοντας την σπορ προσέγγιση σε ένα απόλυτα premium περιβάλλον. Μία ευχάριστη πινελιά με νοσταλγικό χαρακτήρα αποτελεί το λευκό φόντο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Το συγκεκριμένο χρώμα επιλέχθηκε για να τιμηθεί το RS2, το οποίο οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι είχε λευκό πίνακα οργάνων. Κάτι εξαιρετικά εντυπωσιακό για την εποχή… Επιπλέον, όσοι τυχεροί αποκτήσουν το RS4 25 Years θα παρατηρήσουν πως σε περίοπτη θέση φιγουράρει η αρίθμηση του αυτοκινήτου που έχουν στην κατοχή τους. Αξιοσημείωτο, είναι πως το… «δικό μας» RS4 είχε τον αριθμό 000, όντας και το πρώτο που βγήκε στην παραγωγή, και το οποίο προφανώς θα παραμείνει στην κατοχή της Audi. 

Κάντε στην άκρη να περάσω!

Σχεδόν αμέσως καταλαβαίνεις πως αυτό το avant έχει κάτι διαφορετικό. Είναι η χαμηλή θέση οδήγησης, το εξαιρετικό μπάκετ κάθισμα που αγκαλιάζει σφικτά το σώμα σου, αλλά και το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη που έρχεται σε ιδανική απόσταση από το στήθος. Και φυσικά, το πρώτο χαμόγελο εμφανίζεται μόλις ξυπνήσει ο 6κύλινδρος biturbo κινητήρας των 2,9 λίτρων. Η αφύπνιση του συνοδεύεται από σκασίματα της εξάτμισης και ένα μπάσο ήχο που δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο ακόμα και τον πλέον αδιάφορο. Ο κινητήρας έχει δεχθεί μικρές βελτιώσεις, με αποτέλεσμα να αποδίδει 470 ίππους και 600 Nm ροπή, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 rpm έως και τις 5.000 rpm. Πως μεταφράζονται τα παραπάνω στην πράξη; Το επετειακό RS4 χρειάζεται μόλις 3,7 secγια το 0-100 km/h, όταν η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 300 km/h!

Και στην πρώτη ευθεία καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για υπερβολές των Γερμανών. Το εξακύλινδρο σύνολο ουσιαστικά εκτοξεύει το avant, επιτρέποντας του να ανεβάζει με… «αστείο» τρόπο τα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση, η επιτάχυνση είναι συνεχής, χωρίς κομπιάσματα, με μία γεμάτη αίσθηση σε όλο το εύρος στροφών. Και όλα αυτά με ηχητική υπόκρουση τον εξαιρετικό ήχο του κινητήρα των 470 ίππων. Η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία πάνω από τις 2.000-2.500 rpm, ενώ οι αλλαγές γίνονται εν ριπή οφθαλμού. Η παραβίαση των ορίων ταχύτητας, και μάλιστα χωρίς να το καταλάβεις, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στο τιμόνι του RS4, αφού ο τρόπος που επιταχύνει είναι εθιστικός.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Audi RS3 Sportback [video]

Μπροστά στις αλλαγές που αφορούν την ανάρτηση και το στήσιμο του RS4, αυτές του κινητήρα μοιάζουν αμελητέες. Η σημαντικότερη εντοπίζεται στην παρουσία της coiloverανάρτησης, η οποία συνοδεύεται με το ειδικό σετ για τη ρύθμιση των «κλικ». Το αμάξωμα έχει έρθει ακόμα πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με το… απλό RS4, και συγκεκριμένα κατά 10 mm, ενώ αν ο οδηγός το επιλέξει μπορεί να χαμηλώσει επιπλέον άλλα 10 mm! Οι αντιστρεπτικές είναι πιο σκληρές, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει νέο υποπλαίσιο, την ώρα που το αρνητικό κάμπερ έχει αυξηθεί κατά δύο μοίρες, ενώ βελτιωμένο είναι και το κεντρικό διαφορικό. Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Zero Corsa της Pirelli. Μάλιστα, για να δικαιολογηθούν τα 142.905 € που κοστίζει το επετειακό RS4, κάθε τυχερός κάτοχος θα πάρει μαζί και ένα επιπλέον σετ semi slick Pirelli P Zero Trofeo RS για τη στιγμή που αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο στην πίστα…

Η διαφορετικότητα του RS4 είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα στον επαρχιακό δρόμο, αφού αμέσως συνειδητοποιείς την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος και τη λεπτομέρεια με την οποία διαβάζει η ανάρτηση το δρόμο. Το νιώθεις «ένα κομμάτι» και σε προδιαθέτει για αυτό που θα επακολουθήσει. Και τι είναι αυτό; Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο εκμηδενίζει τις αποστάσεις. Τι προσφέρει; Πρόσφυση. Πολύ πρόσφυση! Ειδικά, στην εξαιρετική γερμανική άσφαλτο, νομίζεις ότι περνώντας αφήνει κομμάτια του οδοστρώματος στο πέρασμα του. Το αμάξωμα παίρνει ελάχιστες κλίσεις και η κατευθυντικότητα του είναι εξαιρετική. Σημαδεύεις και ουσιαστικά ακολουθεί την πορεία που έχεις χαράξει. Χωρίς πολλά λόγια και περιττές κουβέντες. Το τιμόνι αν και ελαφρύ για τη φιλοσοφία της κατασκευής, είναι άμεσο και με καλή πληροφόρηση.

Ακόμα και όταν το παρακάνεις στην είσοδο, η νέα γεωμετρία του εμπρός συστήματος εξαλείφει τα φαινόμενα υποστροφής. Και αν με κάποιο μαγικό -και προφανώς λάθος τρόπο- προκαλέσεις το εμπρός μέρος να ανοίξει την τροχιά του, μεγαλύτερο μέρος της δύναμης περνάει στους πίσω τροχούς, διορθώνοντας την πορεία του. Το εξαιρετικό turn in που το χαρακτηρίζει σε προδιαθέτει να οδηγήσεις καθαρά, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται αποτελεσματικά κάθε είδους συνθήκη. Ακόμα και αν προσπαθήσεις να φέρεις τα αμορτισέρ σε δύσκολη θέση προκαλώντας αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να γλιστρήσει ελάχιστα η ουρά, μέχρι τη στιγμή που και οι τέσσερις τροχοί θα φροντίσουν να το εκτοξεύσουν στην έξοδο της στροφής, «καταπίνοντας» τα μέτρα που ακολουθούν. Το επετειακό RS4 είναι δεδομένο ότι θα είναι απολαυστικό στην πίστα, έχοντας κρυμμένο άσσο στο μανίκι του το σύστημα πέδησης. Βλέπετε, από τη βασική έκδοση εφοδιάζεται με κεραμικά φρένα! Και μόλις συνηθίσεις τη διαφορετική αίσθηση του πεντάλ, απλά συνειδητοποιείς ότι ακόμα και σε δημόσιο δρόμο πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τον τρόπο που φρενάρεις και τις αποστάσεις. Απλά, καμία σχέση με ό,τι έχεις συνηθίσει και γνωρίζεις… 

Ας μην είναι το τέλος…

Η Audi έχει γνωστοποιήσει με κάθε επισημότητα, πως η έκδοση 25 Years θα είναι το τελευταίο RS4 χωρίς την παρουσία υβριδικής τεχνολογίας. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει πως μεταφράζεται αυτό στο μέλλον, αλλά όσοι λάτρεις της αυτοκίνησης σίγουρα δεν θα θέλαμε να αποτελέσει τον επίλογο της ιστορίας. Σε κάθε περίπτωση, αν αυτή είναι η αυλαία του θρυλικού avant λίγο πριν ο εξηλεκτρισμός χτυπήσει με ρεύμα το αμάξωμα του, τότε είναι δεδομένο πως αξίζει ένα standing ovation. Γιατί η αξία του φαίνεται στο χειροκρότημα… 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...