Οδηγούμε στη Λισαβόνα το νέο Kia EV3: Γεννήθηκε έτοιμο

Το EV3 παρουσιάζεται έτοιμο να επωμιστεί τη βαριά ευθύνη του “πρώτου” αυτοκινήτου μιας οικογένειας. Αλλά και το ρόλο του Δούρειου Ίππου της Kia για την διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση

  • -
  • -

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια κατηγορία δύσκολη και ανταγωνιστική με υψηλό ανταγωνισμό, τόσο από τις mainstream όσο και από τις premium μάρκες. Αλλά και αυτή με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το αγοραστικό κοινό, ειδικά της Ευρώπης και της Ελλάδας. Ανεξαρτήτως τεχνολογίας κινητήρα. Οι τρεις βασικοί πυλώνες στους οποίους εστιάζει η μάρκα είναι η σχεδίαση, η τεχνολογία και κυρίως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ένα πραγματικό all-rounder. Ένα αυτοκίνητο ικανό να ανταπεξέλθει σε πολλούς διαφορετικούς ρόλους.

Το κύριο αυτοκίνητο της οικογένειας

Για να μπορεί να παίξει αυτό το ρόλο, ένα αυτοκίνητο πρέπει απαραιτήτως να έχει μεγάλους χώρους για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας, και εμβέλεια ικανή για μεγάλα ταξίδια. Και αυτά είναι τα δύο βασικά πλεονεκτήματα του EV3, σύμφωνα με την Kia. Το EV3 βασίζεται σε μια μικρότερη παραλλαγή της ευέλικτης προσαρμοζόμενης πλατφόρμας E-GMP, στην οποία βασίζονται επίσης τα EV6 και EV9. Εδώ το μήκος είναι στα τυπικά για το B-SUV segment 4,3 μέτρα. Και το μεταξόνιο είναι μειωμένο από τα σχεδόν 3 μέτρα των EV6 και EV9 στα 2,68 μέτρα. Το οποίο από την άλλη είναι ίδιο με αυτό το μεγαλύτερου σε διαστάσεις και κατηγορία Kia Sportage.

Αυτό, σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα κάθε ηλεκτρικής πλατφόρμας αφήνει υποσχέσεις για τους εσωτερικούς χώρους. Οι οποίες φυσικά και επιβεβαιώνονται. Η καμπίνα φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες, με ελάχιστες παραχωρήσεις και πέντε. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω, καθώς και ο αέρας για το κεφάλι δεν θα προβληματίσει αναστήματα κοντά στο 1,90 μέτρα, ακόμη και με αντίστοιχων διαστάσεων οδηγό. Αντίστοιχα γενναιόδωρη είναι η καμπίνα και στο πλάτος. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 460 λίτρα, με 25 επιπλέον λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα κίνησης, τo EV3 χρησιμοποιεί την 4ης γενιάς μπαταρία υψηλής τάσης, με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα ανά κυψέλη, προκειμένου να περιοριστούν οι διαστάσεις της. Πράγμα απαραίτητο για να βολευτεί στο μικρότερο μεταξόνιο. Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στο εμπρός μέρος είναι μια νέας σχεδίασης μονάδα η οποία περιλαμβάνει το ηλεκτρικό μοτέρ, τον υποπολλαπλασιαστή στροφών και το inverter μαζί με τη μονάδα αναβαθμίσεων Over-The-Air σε ένα καβούκι. Και πάλι με στόχο το συμπαγές πακετάρισμα κάτω από εμπρός καπό. Οι διαθέσιμες μπαταρίες είναι δύο, 58,3 και 81,4 kWh. Με την πρώτη η συνολική αυτονομία κυμαίνεται στα 436. Με τη μεγάλη μπαταρία της έκδοσης Long Range ωστόσο, η αυτονομία σπάει το φράγμα των 600 km, φτάνει στα 605 km για να ακριβολογούμε. Ένα σημαντικό όριο τόσο στην πράξη όσο και ψυχολογικό.

Δείτε ακόμη: Σας παρουσιάζουμε το νέο Kia EV3 [video]

Εδώ το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι 400 V (αντί των 800 V στα EV6 και EV9) και επιτρέπει ταχύτητα φόρτισης ως 102 kW σε ταχυφορτιστή DC. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε 31 λεπτά το EV3 με τη μεγάλη μπαταρία των 81.4 kWh φορτίζει από το 10-80% κερδίζοντας 424 km εμβέλειας. Αυτός ο συνδυασμός ευρυχωρίας και πρακτικότητας, αυτονομίας και ταχύτητας φόρτισης, είναι που δικαιολογεί το χαρακτηρισμό “κύριο” ή “πρώτο” αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Και διαφοροποιεί την Kia, η οποία απαντά στα εντυπωσιακά νούμερα επιδόσεων του ανταγωνισμού με λύσεις σε πρακτικές, πραγματικές ανάγκες. Επειδή δύσκολα ένα ηλεκτρικό B-SUV αγοράζεται για κόντρες, η ισχύς των 204 ίππων και η ροπή των 283 Nm ανεξαρτήτως χωρητικότητας μπαταρίας καλύπτουν και με το παραπάνω τις πραγματικές ανάγκες του χρήστη.

Καινοτομία στην πράξη

Η εξωτερική σχεδίαση ακολουθεί τη λογική των ορθογώνιων διακριτών όγκων του EV9. Μεγάλες επιφάνειες με τομές που αιχμαλωτίζουν το φως και δίνουν 3D αίσθηση, επιβλητική κάθετη μάσκα, φουσκωμένα φτερά με νεύρα που προσθέτουν εκτόπισμα και πολυγωνικά μοτίβα στους θόλους των τροχών. Κάποιες λεπτομέρειες όπως οι κρυμμένες στο μαύρο χρώμα εμπρος κολώνες δημιουργούν την εντύπωση ενός wrap-around παρμπρίζ και μιας αιωρούμενης οροφής, η οποία χαμηλώνει στο πίσω μέρος για να συναντήσει τη βασική γραμμή που ανεβαίνει στην πίσω κολώνα. Αρχικά νομίζεις είναι η ιδέα σου, αλλά η προϊοντική παρουσίαση επιβεβαιώνει ότι το αυτοκίνητο έχει το σχήμα σταγόνας καθώς στενεύει στην ουρά. Ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,26 δεν είναι απλά ένας αριθμός, αλλά ένα καθοριστικής σημασίας χαρακτηριστικό για το συνολικό βαθμό αποδοτικότητας του αυτοκινήτου. Η τρισδιάστατη διαμόρφωση του πατώματος και τα ενεργά flaps στη μάσκα που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα αεραγωγούς σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης συμβάλλουν στο αποτέλεσμα. Παρεμπιπτόντως, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα διακοσμητικά των προφυλακτήρων, στα καλύμματα των μαρσπιέ και στις αψίδες των φτερών προέρχονται από ανακύκλωση πλαστικών από τη βιομηχανία, από τον κλάδο του αυτοκινήτου και όχι μόνο.

Ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, πλαστικά από τους ωκεανούς και μικροίνες από ανακυκλωμένα υφάσματα, καθώς και βιολογικά χρώματα είναι και τα υλικά της καμπίνας. Η αίσθηση απτής ποιότητας ωστόσο δεν υπολείπεται αυτής του κανονικού δέρματος και των ακριβών υφασμάτων προηγούμενων ετών. Το ταμπλό αποτελείται από συνδυασμό μαλακών και σκληρών επιφανειών σε μια ενδιαφέρουσα αισθητικά και πρακτική εργονομικά πολυεπίπεδη διαμόρφωση. Κεντρική κονσόλα δεν υπάρχει, δίνοντας επιπλέον πόντους ευρυχωρίας τόσο ως οπτική εντύπωση όσο και στην πράξη. Στο δάπεδο υπάρχουν βάσεις για μικροπράγματα, ποτηροθήκες και ασύρματη φόρτιση κινητού. Ψηλά, μεταξύ των καθισμάτων, κάτω από το υποβραχιόνιο κρύβεται ένας συρόμενος δίσκος για ακουμπάτε το πιάτο ή το laptop σας. Αναλόγως πώς θέλετε να περνάτε το χρόνο φόρτισης. Το EV3 εφοδιάζεται με τα relaxation seats, τα εμπρός καθίσματα με την πλήρη ανάκληση που γίνονται κρεβάτια, όπως και τα μεγαλύτερα συγγενή μοντέλα. Αλλά και με τις τεχνολογίες αμφίδρομης φόρτισης V2L, V2H και V2G, που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να δίνει ενέργεια σε εξωτερικές συσκευές (με εξωτερική παροχή από τη θύρα φόρτισης αλλά και στην καμπίνα με πρίζα σούκο) ή και να την επιστρέφει στο σπίτι ή στο δίκτυο.

Οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δύο οθόνες 12,3 ιντσών που χωρίζονται από μια έξτρα οθόνη 5,3 ιντσών για τη λειτουργία του κλιματισμού. Από τις κύριες οθόνες, η αριστερή είναι ο προσαρμοζόμενος πίνακας οργάνων και η δεξιά η οθόνη ελέγχου των λειτουργιών infotainment, αντίστοιχα. Από τον επόμενο χρόνο οι μεγαλύτερες πλατφόρμες ψυχαγωγικού περιεχομένου όπως Netflix, Disney+ κ.λπ. θα είναι διαθέσιμες στο πακέτο των υπηρεσιών που θα μπορεί να απολαμβάνει ο ιδιοκτήτης ενός Kia EV3. Όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση. Όταν κινείται, η In-Cabin Camera δεν επιτρέπει να πάρεις το βλέμμα σου από το δρόμο ούτε στιγμή, χωρίς αμέσως να σου κάνει παρατήρηση. Το προηγμένο σύστημα ADAS με το Highway Driving Assist 2.0 προστατεύει τον οδηγό απο το απρόοπτο ή τον κακό εαυτό του με ηχητικές προειδοποιήσεις ή παρεμβάσεις στο τιμόνι και στα φρένα.

Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα το νέο Kia EV6 - Δείτε τιμές! 

Μεταξύ άλλων λειτουργιών, το αυτοκίνητο διατηρεί τη λωρίδα του παραμένοντας στο κέντρο, ακολουθεί την κίνηση, φρενάρει αυτόματα στα εμπόδια ή όταν άλλο όχημα μπει σφήνα στη λωρίδα που κινείται. Διατίθεται επίσης η λειτουργία Remote Parking με έλεγχο από το κλειδί-τηλεκοντρόλ, αλλά και ο έλεγχος της κάθετης κίνησης πίσω στο χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν βγαίνει από θέση στάθμευσης. Δεν είναι απλά εγγραφές σε μια λίστα εξοπλισμού, αλλά περισσότερο η φιλοσοφία της μάρκας να εφαρμόζει την τεχνολογία μέσα από ένα ανθρωποκεντρικό πρίσμα, αναβαθμίζοντας συνολικά την εμπειρία. Αυτό είναι ο ρόλος του Kia Assistant με χρήση ΑΙ για να εκπαιδεύεται διαρκώς στις συνήθειες του χρήστη προσφέροντας ακριβέστερες και εξατομικευμένες υπηρεσίες ενημέρωσης για τις διαδρομές και τα ταξίδια σας, για τα σημεία ενδιαφέροντος, για την ψυχαγωγία αλλά και για την ίδια τη χρήση του οχήματος. Η δυνατότητα Over-The-Air αναβαθμίσεων καλύπτει τόσο το σύστημα κίνησης όσο και τα συστήματα ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. 

Καλοί τρόποι

Η έμφαση έχει προφανώς δοθεί στην άνεση. Το σασί έχει ενισχυθεί στους θόλους, στις εμπρός κολώνες, στο πλαίσιο και στα σημεία στήριξης της 5ης πόρτας για να περιοριστούν οι κραδασμοί. Και δεν έχουν γίνει τσιγκουνιές στην ηχομόνωση. Αντίστοιχα, και στη σχεδίαση του κινητήρα έχει ληφθεί ειδική αντικραδασμική μέριμνα, ενώ τα αμορτισέρ εδράζονται σε υδραυλικές βάσεις, στοιχείο αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, απορροφώντας σημαντικό μέρος των κραδασμών και του θορύβου από το δρόμο. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά ήσυχη κύλιση που παραμένει συγκροτημένο σε κάθε φάση. Δεν παίρνει κλίση πέραν του φυσιολογικού και αναμενόμενου όταν πιέζεται. Δεν πλέει στις κυματοειδείς ανωμαλίες. Αλλά ταυτόχρονα, απορροφά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου. Δεν έχει την ξερή, βαριά αντίδραση στην οποία  μας συνηθίζουν τα περισσότερα ηλεκτρικά στις βαθιές λακκούβες, στην έκταση της ανάρτησης. Διαχειρίζεται τη δυσκολία πιο ανάλαφρα. Είναι ενδοτικό στη συμπίεση και στην επαναφορά είναι προοδευτικό έτσι ώστε η ενόχληση σπανίως να φτάνει στην καμπίνα, και σίγουρα να φτάνει “στρογγυλεμένη”.

Οι ρυθμίσεις της Kia σε σχέση με την απόκριση στο γκάζι, όπως και η επιλογή της maximum ιπποδύναμης μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Αντιδρά άμεσα στο δεξί πόδι, αλλά όχι υπερβολικά, ακόμη και στο σπορ πρόγραμμα. Και είναι ευκολοδήγητο από οποιονδήποτε θα βρεθεί στο τιμόνι του, τον τυπικό πελάτη της κατηγορίας που δεν έχει εμπειρία από αυτοκίνητα επιδόσεων. Ταυτόχρονα, με 7,5” και 7,7” αντίστοιχα για το 0-100 km/h, για τη μικρή και τη μεγάλη μπαταρία, είναι ευχάριστα γρήγορο σε κάθε είδους δρόμο. Σε μια μικτή διαδρομή, μοιρασμένη σε αστικό περιβάλλον και εθνική οδό, η κατανάλωση διατηρείται εύκολα στις 15 kWh, οδηγώντας με το ρυθμό της κυκλοφορίας, χωρίς προς τα πάνω ή προς τα κάτω ακρότητες.

Σε ο,τι αφορά τα υπόλοιπα από τα βασικά χειριστήρια, το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και μεταφέρει επαρκή πληροφορία, ενώ το πεντάλ του φρένου είναι γραμμικό στη βασική λειτουργία, με το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας στο μηδέν. Όπως και στα άλλα ηλεκτρικά του ομίλου, ο βαθμός αναγεννητικής πέδησης ρυθμίζεται από τα paddles στο τιμόνι. Το καλιμπράρισμα του πεντάλ γκαζιού στη λειτουργία One Pedal βοηθά τη γρήγορη εξοικείωση ακόμη και από οδηγούς που δεν έχουν ιδιαίτερη εμπειρία από ηλεκτρικά. Να πούμε εδώ ότι η αυτόματη λειτουργία προσαρμογής του βαθμού ανάκτησης ενέργειας είναι “έξυπνη” ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιείται το σύστημα πλοήγησης. Το αυτοκίνητο βλέπει το δρόμο εμπρός και προσαρμόζει την επιβράδυνση (άρα και την ανάκτηση ενέργειας) ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας: Θα νιώσετε ότι φρενάρει κανονικά αν προηγείται μια στροφή ή κυκλικός κόμβος, ενώ δεν θα κόψει σχεδόν καθόλου σε μια ευθεία χωρίς προπορευόμενο όχημα ή άλλο εμπόδιο. 

Εύστοχο

Το νέο EV3 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά, και μάλιστα σε τρεις εκδόσεις. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται η Earth Standard Range με τιμή €29.990, ένα σκαλί πιο πάνω συναντάμε την Earth Long Range με τιμή €33.990 και στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η GT Line Long Range με τιμή €36.990. Σημειώστε, πως σε όλες τις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, αλλά και το πρόγραμμα Kia EV Bonus, το οποίο αγγίζει τα €3.000. Με το EV3 η Kia πετυχαίνει το στόχο να φέρει στην αγορά ένα αυτοκίνητο ώριμο, με όλα τα λογικά επιχειρήματα να γίνει όντως το κύριο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Και με αυτό τον τρόπο να φέρει νέους πελάτης στη μάρκα αλλά και στην ηλεκτροκίνηση ευρύτερα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...