Οδηγούμε το νέο Citroen C4 και C4 X
Κομψότητα, άνεση, τεχνολογία και κυρίως, περισσότερη αξία για τα χρήματα που κοστίζει. Για αυτό το Citroen C4 είναι μια πανευρωπαϊκή επιτυχία σε μια δύσκολη κατηγορία. Και μια σοβαρή εναλλακτική στην ομοιομορφία των SUV.
- -
- -
Το νέο C4 εκφράζει όλα όσα προσδιορίζουν τη Citroen. Την άνεση, την κομψότητα, την τόλμη, την πρακτικότητα, την καινοτομία, τον πλουραλισμό συστημάτων κίνησης για να έχουν οι πελάτες μεγάλο εύρος επιλογών. Και φυσικά, την υψηλή σχέση αξίας / κόστους. Με δύο αμαξώματα, hatchback C4 και sedan C4 X, με υβριδικούς κινητήρες και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, ανανεωμένη σχεδίαση έξω και μέσα, βελτιωμένη ποιότητα και ακόμη περισσότερη τεχνολογία με ως και 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, τα αυτοκίνητα είναι άμεσα διαθέσιμα προς παραγγελία, με την έλευσή τους στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων να προγραμματίζεται έως τις 15 Φεβρουαρίου.
Ελιξίριο νεότητας
Η κομψή σιλουέτα του C4 συνδυάζει το δυναμισμό ενός κουπέ και την πρακτικότητα ενός hatchback, ενώ μια σειρά σχεδιαστικών στοιχείων όπως τα φαρδιά μαρσπιέ και τα καλύμματα στους θόλους των τροχών υπαινίσσονται σαφώς έναν χαρακτήρα crossover. Κοφτερές ακμές αλλά και βαθιές καμπύλες σκαμμένες στην επιφάνεια των πάνελ του αμαξώματος προσθέτουν στη σχεδίαση ενδιαφέρον αλλά όχι πολυπλοκότητα, αφήνοντας το φως να προσθέσει ένταση και ενδιαφέρον, χωρίς την πολυπλοκότητα επιπλέον σχεδιαστικών στοιχείων. Έχουν αφαιρεθεί από τη μάσκα το χρώμιο και τα καμπυλόγραμμα φώτα. Τη θέση τους έχουν πάρει καθαρά γεωμετρικά μοτίβα, όπως τα 3πλα LED στοιχεία εμπρός και πίσω, που υπογράφουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα. Συνολικά, το αμάξωμα μοιάζει μεγαλύτερο χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση στις διαστάσεις, με μια πιο αρμονική σχεδιαστική ισορροπία του εμπρός με το πίσω μέρος. Οι νέες ζάντες AMBER των 18 ιντσών σε diamond cut μοτίβο, τα δύο νέα χρώματα Manhattan Green και Mercury Grey, καθώς και η επιλογή διχρωμίας με μαύρη οροφή, είναι ορισμένοι από τους λόγους που το νέο C4 κλείνει το μάτι σε ένα πιο νεανικό κοινό.
Άνεση 360ο
Η αντίληψη της Citroen για την άνεση δεν περιορίζεται στην απόσβεση της ανάρτησης. Εξασφαλίζει περισσότερη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και συνολικά πιο ξέγνοιαστη οδηγική εμπειρία αξιοποιώντας την τεχνολογία σε κάθε δυνατή μορφή της. Όπως για παράδειγμα, στο σύστημα πλοήγησης με τη χρήση ΑΙ τεχνολογίας Chat GPT. Αλλά και στον τομέα της ασφάλειας, με την ομπρέλα ADAS να περιλαμβάνει ως και 20 ενεργά βοηθήματα που φέρνουν το C4 στην κατηγορία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Μεταξύ των συστημάτων ξεχωρίζουν το ενεργό σύστημα πέδησης, η προειδοποίηση κινδύνου επικείμενης σύγκρουσης, η υποβοήθηση σε αυτοκινητόδρομο και το προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go.
Δείτε ακόμη: Επιστρέφει το θρυλικό Citroen;
Επιπρόσθετα, τα νέα C4 και C4X εφοδιάζονται επίσης με σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση για διάλειμμα για καφέ, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων, διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, ορίου ταχύτητας και συστάσεις τήρησης ορίων ταχύτητας. Το νέο ταμπλό έχει μαλακή επένδυση και φιλοξενεί τον καινούριο πίνακα οργάνων με οθόνη HD επτά ιντσών, και την κεντρική οθόνη για τη διαχείριση των συστημάτων πολυμέσων 10 ιντσών. Τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort είναι ανασχεδιασμένα προσφέροντας ακόμη καλύτερη άνεση αλλά και βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Χάρη στο μεταξόνιο των 2.670 mm, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω αποσκευών φτάνει τα 198 mm, τιμή η οποία θεωρείται κορυφαία για την κατηγορία, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 380 lt. To C4 X αξιοποιεί τον μεγαλύτερο πίσω πρόβολο για την αύξηση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ στα 510 lt.
Πάνω στο ρεύμα
Στη βάση της γκάμας κινητήρων είναι η Hybrid 100 με τον τρικύλινδρο 1.200άρη κινητήρα και ακολουθεί η Hybrid 136 με το ίδιο μοτέρ. Το σύνολο συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 6e και λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, ενώ εκμεταλλεύεται τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2. Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 21 kW (28 ίππους) και 55 Nm ροπής, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Το σύστημα συμπληρώνεται από μια μίζα / γεννήτρια 48V που συνδέεται με ιμάντα για τη γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, 432Wh τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας αναλλοίωτο το χώρο των επιβατών και του πορτμπαγκάζ.
Οι ηλεκτρικές εκδοχές των νέων ë-C4 και ë-C4 X προσφέρονται επίσης σε δύο εκδόσεις, με μπαταρία 50 ή 54 kWh, κινητήρα 100kW και 115kW, αντίστοιχα. Και αυτονομία 360 και 420 km. Και οι δύο εκδόσεις έχουν τη δυνατότητα ταχυφόρτισης ως 100kW, ανακτώντας περίπου 10 km αυτονομίας ανά λεπτό. Και διαθέτουν τεχνολογία V2L που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές, παροτρύνοντας τους χρήστες σε έναν τρόπο ζωής πιο κοντά στο περιβάλλον, με μεγαλύτερο σεβασμό.
Τυπική Citroen
Για την οδηγική γνωριμία στους δρόμους της Ισπανίας είχαμε στη διάθεσή μας την υβριδική έκδοση με τον κινητήρα των 136 ίππων και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η ικανή ισχύς του ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται στην κίνηση της πόλης συχνά, και για αρκετά μέτρα κάθε φορά, ως αμιγώς ηλεκτρικό. Εξοικονομώντας καύσιμο αλλά κυρίως προσφέροντας για ιδιαίτερα πολιτισμένη, αθόρυβη, εμπειρία οδήγησης. Η άμεση απόκριση στο γκάζι στην εκκίνηση από διασταυρώσεις, φανάρια, κ.λπ. μεγιστοποιεί το συναίσθημα της άνεσης που πηγάζει από τη ενδοτική λειτουργία της ανάρτησης η οποία απορροφά τις ανωμαλίες, από τα καθίσματα Advanced Comfort και από το αρκετά ελαφρύ τιμόνι που «κόβει» αρκετά χαρίζοντας ευχάριστη ευελιξία. Στις λακκούβες και στα σαμαράκια, αισθάνεσαι ότι υπάρχει ένα παχύ στρώμα μόνωσης που κρατά μακριά τους θορύβους και περιορίζει τις αντιδράσεις που φτάνουν στην καμπίνα. Στη γλώσσα της Citroen ονομάζεται τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions.
Δείτε ακόμη: Σε τιμή σοκ το νέο crossover της Citroen!
Στις χαμηλές ταχύτητες, το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό και οι αλλαγές σχέσεων δεν γίνονται ουσιαστικά αντιληπτές. Στον ανοιχτό δρόμο, συγχρονίζεται με τις επιθυμίες του οδηγού, με τον ρυθμό του, και αλλάζει αρκετά γρήγορα και ομαλά. Σε αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας αποδεικνύεται ευχάριστα ισχυρός για ασφαλή και γρήγορα ταξίδια. Η επιτάχυνση 0-100 km/h είναι 8,8” και η τελική 210 km/h, αν και ο θερμικός κινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο από όσο αρμόζει στο προφίλ του αυτοκινήτου. Το τιμόνι σου δίνει επαρκή πληροφόρηση για να κινηθείς γρήγορα σε έναν δρόμο με στροφές. Θα διαπιστώσεις ότι μια ελαφρά υστέρηση στον τρόπο που το αυτοκίνητο αντιδρά στην εντολή του τιμονιού στην είσοδο της στροφής. Αλλά μάλλον αυτός είναι ένας ελάχιστος αναγκαίος συμβιβασμός για το υψηλό επίπεδο άνεσης. Στην ίδια λογική, η κλίση είναι γενικά μεγαλύτερη συγκριτικά με τα περισσότερα hatchback τα οποία συνήθως ποντάρουν στη σπορ πτυχή του χαρακτήρα τους, αλλά το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Και ενώ γενικά η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή και δίνει έμφαση στην άνεση, ο έλεγχος του βάρους στις στροφές είναι συνολικά καλός, με το αυτοκίνητο να εμπνέει εμπιστοσύνη σε όλες τις συνθήκες.
Υψηλότερη αξία για κάθε ευρώ
Όπως ανακοίνωσε η Citroen, οι τιμές ξεκινούν από €23.900 για το C4 στην έκδοση hybrid 100hp YOU και από €25.900 στην έκδοση hybrid 136hp YOU για το C4X. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις ηλεκτρικές εκδόσεις, το E-C4 BEV 350 συνδυάζεται με το πακέτο εξοπλισμού PLUS και έχει τιμή από €22.969. Το E-C4 BEV 420 προσφέρεται στο πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού MAX και κοστίζει €25.244. Το E-C4 X BEV 350 με τον κινητήρα 136 ίππων και την μπαταρία των 50 kWh με αυτονομία 360 km κοστίζει €23.995 στο πακέτο εξοπλισμού PLUS. Και η ισχυρότερη E-C4 X BEV 420 με 156 ίππους και μπαταρία 54 kWh με αυτονομία 425 km κοστίζει €26.305 στο πακέτο εξοπλισμού MAX. Στις αναφερόμενες τιμές για τις ηλεκτρικές εκδόσεις περιλαμβάνεται το όφελος επιδότησης του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3.