Οδηγούμε το νέο BYD ATTO 2 – Έρχεται Ελλάδα σε τιμή έκπληξη!
Το νέο B-SUV της BYD έχει όλα τα φόντα για να επιτύχει. Το είδαμε από κοντά, το οδηγήσαμε και έχουμε να αναφέρουμε πως ο εξοπλισμός του και η σχέση αξίας/τιμής δεν συναντώνται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή.
- -
- -
Στάνταρ οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, στάνταρ οι προβολείς και τα φώτα LED, στάνταρ η πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκιάδο, στάνταρ η περιστρεφόμενη οθόνη, όπως και οι αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα, η πρόσβαση μέσω NFC με κλειδί, κάρτα, smartphone ή wearable, οι επενδύσεις καθισμάτων από vegan δέρμα, η λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) και πάνω από 10 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Εδώ θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το κείμενο για το BYD ATTO 2, αφού κάνουμε αναφορά στο πότε ξεκινούν οι παραδόσεις του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και, φυσικά στην τιμή του, η οποία είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει ένταση στον ανταγωνισμό και ενθουσιασμό στους υποψηφίους αγοραστές.
Ωστόσο, αξίζει να πούμε δύο λόγια για το νεότερο και πιο προσιτό SUV της κινεζικής μάρκας, το οποίο οδηγήσαμε στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.
Τι είναι το BYD ATTO 2
Το νέο ATTO 2 είναι, ίσως, το πιο σημαντικό μοντέλο στην γκάμα της BYD προς το παρόν. Ανήκει στην πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς, αυτή των B-SUV και διαθέτει μια πρωτοποριακή μπαταρία τύπου Blade Battery και δομή Cell-to-Body, σε ένα πακέτο που εκπλήσσει με τις δυνατότητές του.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος 4.310 mm, πλάτος 1.830 mm, ύψος 1.675 mm), προσφέρει εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, χάρη στο μεταξόνιο των 2.620 mm και την ευελιξία της καμπίνας. Την ίδια στιγμή, διαθέτει ένα από τα πιο ευρύχωρα πορτμπαγκαζ με όγκο 400 lt, που μπορεί να αυξηθεί στα 1.340 lt με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Αισθητικά ακολουθεί ένα απλό μοτίβο, δίχως εντυπωσιακούς νεωτερισμούς. Συνδυάζει τη διακριτική κομψότητα με το δυναμικό προφίλ, έχοντας full-LED προβολείς, όμορφες διακοσμητικές λεπτομέρειες και ελάχιστες τονισμένες καμπύλες, ειδικά στο ύψος της πίσω κολώνας. Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού 8.
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, με το ηλεκτρικό compact SUV να δίνει την αίσθηση ενός ακριβότερου οχήματος. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο σαλόνι δείχνουν από την πρώτη ματιά πως είναι υψηλότερης ποιότητας και, κάθε κομμάτι, από το ταμπλό έως τις ενσωματωμένες χειρολαβές στις πόρτες, τοποθετήθηκε με ακρίβεια προς όφελος της αντοχής.
Αυτό που κάνει εντύπωση, είναι πως σε όλες τις εκδόσεις του ATTO 2, τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία B. Επιπλέον, η πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού Boost περιλαμβάνει θέρμανση για τα καθίσματα και το τιμόνι. Η εργονομία και η πρακτικότητα λαμβάνουν σχεδόν άριστα, με την πανοραμική γυάλινη οροφή να αποτελεί το μεγάλο ατού, αφού προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό.
Διαβάστε ακόμη: Το αυτοκίνητο από Κίνα που σπάει ταμεία στην Ελλάδα – Είναι Νο4 με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ
Φυσικά δεν λείπει η ψηφιακή περιστρεφόμενη οθόνη, με τη στάνταρ έκδοση Active να έχει διάμετρο 10,1 ίντσες και τη Boost 12,8 ίντσες. Ανεξάρτητα από την οθόνη η οποία παρεμπιπτόντως ανταποκρίνεται με θαυμαστή ταχύτητα στις εντολές του χρήστη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).
Όπως και το ATTO 3 έτσι κι αυτό, φέρει σύστημα φωνητικού ελέγχου. Λέγοντας τη φράση «Hi BYD», ο οδηγός ελέγχει με την ομιλία βασικές λειτουργίες, όπως τη θέρμανση και τον εξαερισμό ή ακόμη και το άνοιγμα και κλείσιμο των ηλεκτρικών παραθύρων.
Τι αυτονομία έχει το B-SUV της BYD
Το ATTO 2 βασίζεται στην αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, εξοπλίζεται με την πρωτοποριακή μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45.1kWh και, για πρώτη φορά ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB), για ακόμη υψηλότερη ακαμψία, ασφάλεια, αντοχή και απόδοση. Μάλιστα, οι κυψέλες της μπαταρίας LFP δεν είναι εγκατεστημένες σαν πολλαπλές μονάδες αλλά σαν λεπίδες.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 130 kW (177 ίππους) και 290 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας αυτονομία 312 km σε πραγματικές συνθήκες και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει στα 0-100 σε 7,9 sec, την ώρα που η τελική αγγίζει τα 160 km/h. Η μπαταρία φορτίζει μέσω ταχυφορτιστή από το 10% στο 80% σε 37 λεπτά, ενώ λόγω του ενσωματωμένου – επίσης στάνταρ - τριφασικό φορτιστή AC 11kW, φορτίζει τη μπαταρία από πλήρη αποφόρτιση στο 100% σε 5,5 ώρες μέσω wallbox.
Πλεονέκτημα του ATTO2 αποτελεί και η αντλία θερμότητας στον βασικό εξοπλισμό του, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας ιδιαίτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Όσο για τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), με ισχύ που φτάνει τα 3,3 kW, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να τροφοδοτούν διάφορες συσκευές, όπως καφετιέρες και ηλεκτρικές σκούπες.
Άνετο και απολαυστικό
Στους δρόμους της Μαδρίτης, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το μοντέλο, το compact SUV επέδειξε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα την υψηλού επίπεδου ποιότητα κύλισης. Κινείται με θαυμαστή ευελιξία μέσα στην πόλη χάρη στο γρήγορο τιμόνι και τον μικρό κύκλο στροφής, με την ηχομόνωση της καμπίνας να εντυπωσιάζει.
Παρά το βάρος των 1.520 κιλών του αμαξώματος, οι 177 ίπποι του επιτρέπουν να επιταχύνει χωρίς δισταγμό, ενώ η διάταξη της ανάρτησης με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζει απόκριση και άνεση. Απορροφά υποδειγματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, μην επιτρέποντας να περάσουν στην καμπίνα αντιδράσεις ή ενοχλητικοί ήχοι.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα (ECO, Normal και Sport), με τα δύο πρώτα να ενδείκνυνται για χρήση μέσα στην πόλη και το τελευταίο στον αυτοκινητόδρομο και, κυρίως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, όπου οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες. Προφανώς και το Atto2 δεν είναι το ηλεκτρικό που θα προσφέρει έντονες οδηγικές συγκινήσεις, ωστόσο δεν διστάζει να κινηθεί ταχύτατα αν το πιέσεις, εμφανίζοντας ελάχιστες κλίσεις σε γρήγορες εναλλαγές πορείας.
Δείτε επίσης: Νέο video: Δοκιμάζουμε το BYD των 324 ίππων που καίει 2 lt στα 100 km
Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της ενέργειας, το ATTO 2, μπορεί να μην διένυσε στα χέρια μας τα 312 km που αναφέρει η BYD, παρά ταύτα, οδηγώντας το χωρίς περιορισμούς σε όλες τις συνθήκες και με το Sport ενεργοποιημένο σε όλες τις εκτός άστυ διαδρομές έδειξε πως μπορεί να καλύψει πάνω από 280 km με μια φόρτιση, αποδεικνύοντας πως η κινεζική εταιρεία έχει βρει τη συνταγή της επιτυχίας στον τομέα της κατανάλωσης και διαχείρισης ενέργειας.
Πότε έρχεται Ελλάδα και σε ποια τιμή
Το νέο και πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της BYD θα βρίσκεται στην Ελλάδα μέσα στον Φεβρουάριο. Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν εξοπλισμό και μια σειρά χαρακτηριστικών που σπάνια συναντάς στην κατηγορία ως στάνταρ, με την γκάμα εκδόσεων να περιλαμβάνει αρχικά δύο επίπεδα εξοπλισμού (Active και Boost) που μοιράζονται τις ίδιες προδιαγραφές κινητήρα και μπαταρίας.
Προσφέρεται σε τέσσερα χρώματα (Climbing Grey, Hiking Green, Skiing White και Cosmos Black), με την τιμή του να ξεκινά κάτω από τα 30.000 ευρώ που με την κρατική επιδότηση – εφόσον ενεργοποιηθεί το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 – να πέφτει περίπου στα 22.700 ευρώ.
Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, αργότερα μέσα στη χρονιά, στις εκδόσεις Active και Boost του ATTO 2 θα προστεθεί η κορυφαία έκδοση Comfort. Αυτή διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα, προσφέροντας αυτονομία περίπου 420 km.