Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Forester: Παραδοσιακό
Η νέα, έκτη γενιά του Subaru Forester ήρθε στην Ελλάδα με πρώτο στόχο την απόλυτη ασφάλεια, την ίδια στιγμή που παραμένει πιστό σε παραδοσιακές αξίες.
- -
- -
Ασφάλεια, τεχνολογία και απεριόριστη εκτός δρόμου ελευθερία, με εύκολο, γνώριμο και οικείο τρόπο, για όλους. Αυτά προσφέρει με λίγα λόγια το νέας γενιάς Subaru Forester, το οποίο μόλις έφτασε στη χώρα μας. Το μοντέλο αυτό αντιπροσωπεύει στο μέγιστο βαθμό τη σημερινή νοοτροπία των Ιαπώνων, καλύπτοντας σε υψηλό βαθμό τις απαιτήσεις των οδηγών.
Νέο Subaru Forester – Ειδικό μοντέλο
Οι Ιάπωνες έχουν κρατήσει για τον εαυτό τους έναν ξεχωριστό ρόλο στην παγκόσμια αυτοκίνηση, αφού μπορούν και κατασκευάζουν τα κάπως πιο ειδικά μοντέλα που δεν δημιουργούν άλλες εταιρείες.
Δείτε ακόμα: Έρχεται νέο SUV από Toyota και Subaru – Θα είναι Made in Japan
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει το νέο Forester. Έχει κορυφαία ασφάλεια, όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άνεση στην καθημερινότητα, αλλά δεν μένει εκεί. Είναι άκρως ταξιδιάρικο και ταυτόχρονα έχει εκτός δρόμου ικανότητες πολύ πάνω από το μέσο όρο. Για την ακρίβεια, το θάρρος και η τόλμη του μέσου οδηγού πιθανότατα θα τελειώσουν πριν φτάσει το αυτοκίνητο στο όριο των ικανοτήτων του.
Γνωρίσαμε το νέο Subaru Forester, σε μία εξόρμηση
Όλα τα παραπάνω τα διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι στην πανελλήνια παρουσίαση της έκτης γενιάς του Forester. Η αρχή έγινε από τη Λεωφ. Κηφισίας 286, εκεί όπου βρίσκεται το κατάστημα της Πλειάδες Motors.
Το πρόγραμμα είχε αυτοκινητόδρομο μέχρι την Ακράτα, σύντομη ανάβαση στο χωριό Ποροβίτσα κι από εκεί και μετά ξεκινούσε το πιο fun κομμάτι, καθώς η κάθοδος προς την Ακράτα έγινε μέσα από άκρως ενδιαφέροντες χωματόδρομους. Σε άλλα σημεία ήταν ανοιχτοί και πατημένοι οπότε μπορούσαμε να πάμε πιο γρήγορα, ενώ αλλού ήταν πιο σφιχτοί και κακοτράχαλοι. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, το Subaru Forester ένιωθε σαν στο σπίτι του.
Το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου σχεδόν δεν καταλάβαμε πότε πέρασε. Το ολοκαίνουριο Forester μας ταξίδεψε άνετα, με το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control να λειτουργεί υπερωρίες. Βασικό ρόλο στην άνεση έπαιξαν και τα καθίσματα, που είναι ειδικά μελετημένα για να στηρίζουν αποτελεσματικότερα το σώμα και να μειώνουν τους κραδασμούς που φτάνουν στους επιβάτες. Το τελευταίο, το βιώσαμε ακόμα περισσότερο στην off-road διαδρομή.
Στην ορεινή διαδρομή από Ακράτα μέχρι Ποροβίτσα, το D-SUV της Subaru έκανε ξεκάθαρο ότι η ρύθμισή του εστιάζει στην ποιότητα κύλισης, εμφανίζοντας κάποιες κλίσεις οι οποίες είναι αναμενόμενες για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, όμως, το αυτόματο κιβώτιο, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς και το χαμηλό κέντρο βάρους μπροστά λόγω του boxer κινητήρα, έκαναν εύκολη τη διαχείριση του στενού και γεμάτου στροφές δρόμου.
Off-road με το Subaru Forester; Η φαρέτρα του είναι γεμάτη
Βέβαια, το highlight της παρουσίασης και το τερέν στο οποίο έλαμψε περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή το ιαπωνικό SUV ήταν όταν αφήσαμε πίσω μας την άσφαλτο. Ήδη από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι το ιαπωνικό αυτοκίνητο νιώθει πολύ άνετα όταν πατάει σε χώμα, ακόμα κι αν η διαδρομή είναι άνω του μέσου όρου απαιτητική.
Στις περισσότερες περιπτώσεις η κανονική λειτουργία της συμμετρικής τετρακίνησης είναι υπεραρκετή χωρίς καμία επέμβαση από τον οδηγό. Για όταν ζορίσουν τα πράγματα υπάρχει η επιλογή του X-Mode, το οποίο αναλαμβάνει να κάνει τα δύσκολα, εύκολα.
Το λογισμικό του X-Mode, τα 22 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, η συμμετρική τετρακίνηση και το Active Torque Split που μεταβάλλει την κατανομή της ροπής από 60:40 μέχρι 50:50, έκαναν το πέρασμα από κάθε κακοτοπιά μία εύκολη, απλή και διασκεδαστική διαδικασία.
Όταν πατήσαμε πάλι άσφαλτο, πλέον είχαμε διαμορφώσει μία ολοκληρωμένη άποψη για την έκτη γενιά του Subaru Forester, καθώς το είχαμε δει σε κάθε έκφανση της πολυποίκιλης προσωπικότητάς του.
Το Subaru Forester έχει εναλλακτική προσέγγιση – Και αυτό είναι ωραίο
Πέρα από την τετρακίνηση και όσα φέρνει μαζί της η παράδοση της Subaru, το Forester έχει διαφορετική προσέγγιση στην αυτοκίνηση, γενικότερα. Ενώ διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες όπως το εξαιρετικό σύστημα EyeSight που επιτηρεί τα πάντα, το κάνει με έναν τρόπο οικείο, έχοντας κατά νου τον οδηγό που δεν είναι έτοιμος ακόμα για την απόλυτη digital μετάβαση.
Η εξωτερική σχεδίαση, η εικόνα του εσωτερικού, οι επενδύσεις, τα πλήκτρα γύρω από την οθόνη του infotainment, ο τρόπος που συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο, τα γραφικά στις οθόνες, ακόμα και η επιλογή αναλογικού πίνακα οργάνων, είναι όλα μία σαφής επιλογή των Ιαπώνων.
Μερικοί θα το χαρακτήριζαν παρωχημένο, όμως αυτό θα ήταν μια επιφανειακή προσέγγιση. Στην πραγματικότητα οι άνθρωποι της Subaru προσφέρουν τα πάντα, αλλά χωρίς να αφήσουν πίσω την αναλογική αίσθηση. Δεν θέλουν να είναι όλα μία digital απεικόνιση και ατελείωτα μενού.
Μπορεί αυτή η επιλογή να είναι κόντρα στην πλειοψηφία του ανταγωνισμού, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει μια μερίδα αγοραστών που θα νιώσει πιο άνετα σε ένα τέτοιο περιβάλλον λόγω mindset, λόγω ηλικίας ή απλά λόγω προτίμησης.
Ουσιαστικά το Subaru Forester είναι πρώτα αυτοκίνητο και μετά software, σε αντίθεση με τις περισσότερες εναλλακτικές προτάσεις που το αυτοκίνητο είναι «χτισμένο» γύρω από το software.
Κανένας δεν μπορεί να πει αν έκαναν καλά ή όχι, γιατί δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος. Ο κάθε αγοραστής έχει διαφορετικές ανάγκες και επιθυμίες, οπότε η ύπαρξη αυτοκινήτων που έχουν διαφορετικές νοοτροπίες προσφέρει την απαραίτητη και άκρως επιθυμητή ποικιλία, ώστε ο καθένας να βρίσκει αυτό που του ταιριάζει.
Κόντρα στο ρεύμα, όπως το Subaru Forester
Κόντρα στη συνηθισμένη ροή κειμένων όπως αυτό, αφήσαμε τα τεχνικά στοιχεία για το τέλος, επειδή θελήσαμε να εστιάσουμε στον εναλλακτικό τρόπο σκέψης που κρύβεται πίσω από το Subaru Forester. Δηλαδή απλά ακολουθήσαμε το παράδειγμά του.
Η νέα γενιά του ιαπωνικού SUV έχει μήκος 4.670 mm, πλάτος 1.830 mm και ύψος 1.730 mm, με το μεταξόνιο στα 2.670 mm (βασική πηγή της αδιαμφισβήτητης ευρυχωρίας), με το πορτ μπαγκάζ να φτάνει τα 508 lt.
Ο κινητήρας είναι επίπεδος όπως επιβάλει η παράδοση της Subaru, μόνο που εδώ ονομάζεται e-Boxer, επειδή πρόκειται για ήπια υβριδικό σύνολο. Μόνος του ο βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων αποδίδει 136 ίππους με ροπή στα 182 Nm, με το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που έχει τοποθετηθεί στο κιβώτιο να προσφέρει επιπλέον 16,7 ίππους και ροπή της τάξης των 66 Nm. Η κατανάλωση ανακοινώνεται στα 8,1 lt/100 km και οι ρύποι στα 183 gr CO2/km.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο τύπου CVT Lineartronic και αναμενόμενα παράγει κάποιον ήχο όταν πατηθεί απότομα το γκάζι. Όσο η κίνηση γίνεται σε ήπιους ρυθμούς, το φαινόμενο περιορίζεται πολύ με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να μην το παρατηρείς.
Συμπέρασμα
Είναι εκπληκτικό πόση διασκέδαση και χαλάρωση μπορεί να σου προσφέρει μία καλή βόλτα εκτός δρόμου, με ένα αυτοκίνητο που έχει πραγματικά αυξημένες δυνατότητες για να κάνει κάτι τέτοιο, ενώ ταυτόχρονα δεν σε αναγκάζει να συμβιβαστείς με σπαρτιάτικο εσωτερικό και δύστροπη συμπεριφορά στην άσφαλτο.
Αν κάποιος ψάχνει ένα αναλογικής αίσθησης SUV, με πλήρη παλέτα ψηφιακών λύσεων που δεν τις βροντοφωνάζει, αυθεντικές off-road ικανότητες, την ασφάλεια στο επίκεντρο και την άνεση ως προτεραιότητα, αναμφίβολα πρέπει να έχει ως προτεραιότητα το νέο Subaru Forester.
Όσο για το χρηματικό τίμημα που πρέπει να πληρώσει, ξεκινά από τα 45.920 ευρώ.