Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Audi Q5
Με δεκαπέντε χρόνια ιστορίας και περνώντας σήμερα στην 3η του γενιά, το Audi Q5 επανασυστήνεται στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV.
- -
- -
Το Q5 έχει ένα ιδιαίτερο στοιχείο που του επέτρεψε να αποτελέσει ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία των premium SUV, τόσο στη γερμανική, όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά γενικότερα. Και αυτό δεν είναι άλλο εκτός από την πολυσχιδή προσωπικότητα του. Ευρύχωρο, άνετο και ποιοτικό, καταφέρνει να είναι χρηστικό στην καθημερινότητα, αλλά να διακρίνεται για τη δυναμική του συμπεριφορά. Ένας πραγματικός all arounder, ικανός να ανταπεξέλθει σε ό,τι ζητήσει οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας και αν βρεθεί στο τιμόνι του. Έχοντας ήδη καθιερωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, με περισσότερες από 2,8 εκατομμύρια πωλήσεις, η 3η γενιά δεν αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, επιτρέποντας στην Audi να επαναφέρει με δυναμικό τρόπο το μεσαίο της SUV στο προσκήνιο. Εμείς, ταξιδέψαμε μέχρι τη Μάλαγα στο νότιο άκρο της Ισπανίας, οδηγήσαμε το νέο Q5 και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Δυναμική σχεδίαση, αποδοτικά κινητήρια σύνολα, high tech τεχνολογίες και απόλυτη προσαρμοστικότητα σε κάθε συνθήκη. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που διακρίνουν τη νεότερη γενιά του Q5. Είναι το πρώτο SUV της μάρκας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion). Η χρήση της επιτρέπει στο νέο Q5 να ενσωματώσει νέες καινοτομίες συνδεσιμότητας, ψηφιακών υπηρεσιών, τεχνολογιών και κορυφαίων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, που συνδυάζονται με νέα υβριδική τεχνολογία που απογειώνει το δείκτη αποδοτικότητας.
Κοινά σημεία…
Όπως έχουμε συνηθίσει, το Q5 θα προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, SUV και Sportback. Σχεδιαστικά, η νεότερη γενιά του γερμανικού best seller έχει σημαντικές επιρροές από το νέο Q6 e-tron. Οι ομοιότητες είναι μεγάλες, με το νέο Q5 να ξεχωρίζει για την premium αισθητική, που συνδυάζεται ιδανικά με ισχυρές δόσεις δυναμισμού. Η εντυπωσιακή μάσκα Singleframe δεσπόζει στο εμπρός μέρος, με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα να δένουν ιδανικά τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα του. Οι έντονες γραμμές που ρέουν στο πλάι του αμαξώματος του χαρίζουν μία αθλητική σιλουέτα, ενώ η ιδιαίτερη φωτεινή λωρίδα που καλύπτει όλο το πίσω μέρος και φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα, αποτελεί το νέο σήμα κατατεθέν της μάρκας. Στην περίπτωση του Sportback, η κλίση της οροφής και ο τρόπος που ολοκληρώνεται στην διαφοροποιημένη 5η πόρτα, τονίζουν ακόμα περισσότερο το δυναμικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Αξίζει να σημειώσετε, πως είναι διαθέσιμο σε 11 διαφορετικούς χρωματισμούς, με τελείως νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου σε διάσταση από 18 έως 21 ίντσες.
Αυξημένη ευρυχωρία και αέρας πολυτέλειας…
Αντίστοιχα ριζικές είναι οι αλλαγές στην καμπίνα των επιβατών, όπου συναντάμε ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η Audi στα φαρέτρα της. Αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας, τόσο με την αισθητική προσέγγιση όσο και με την ποιότητα κατασκευής. Η επιλογή των υλικών έχει γίνει με μεγάλη προσοχή, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, τη στιγμή που η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αντίστοιχο με αυτό που περιμένεις από ένα μοντέλο της κατηγορίας. Φυσικά, το ψηφιακό στοιχείο είναι έντονο, με την κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED να κερδίζει τις εντυπώσεις. Σε αυτή, βρίσκονται το Audi Virtual Cockpit των 11,9’’, αλλά και η οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων. Προαιρετικά είναι διαθέσιμη μία επιπλέον οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό, με διάσταση 10,9’’, η οποία μάλιστα δεν είναι ορατή από τον οδηγό, έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του. Στην πράξη, το σύστημα πολυμέσων έχει ταχύτατη απόκριση, αν και χρειάζεται ένα μικρό χρονικό διάστημα προσαρμογής για να εξοικειωθείς με όλα τα μενού.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q6 e-tron
Εκτός από πολυτελής, η καμπίνα των επιβατών είναι εξαιρετικά ευρύχωρη. Εύκολα θα φιλοξενηθούν πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, απολαμβάνοντας σημαντικό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, εκμεταλλευόμενοι το εξαιρετικά πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα. Αντίστοιχα πληθωρικός είναι ο χώρος αποσκευών, με το Q5 στην SUV εκδοχή να έχει χωρητικότητα 520 lt, νούμερο που μπορεί να φτάσει τα 1.473 lt με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση. Μάλιστα, το ίδιο πλούσιο είναι το πορτ μπαγκάζ και στην έκδοση Sportback με τη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 515 lt. Τέλος, η χρήση της νέας πλατφόρμας επιτρέπει στο Q5 να εφοδιάζεται με μία υπερπλήρη και σύγχρονη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, η οποία περιλαμβάνει ουσιαστικά και πρακτικά τα πάντα!
Υβριδική προσέγγιση
Με τη νεότερη γενιά του Q5 η Audi αφουγκράζεται τις πραγματικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού και για αυτόν ακριβώς το λόγο, λανσάρει το επιβλητικό της SUV με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ αργότερα θα προστεθούν σύνολα που κάνουν χρήση plug-in hybrid τεχνολογίας. Μέχρι τότε, το Q5 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, με κοινό παρονομαστή σε όλες το νέο σύστημα MHEV Plus της μάρκας, το οποίο και υπόσχεται ακόμα υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας. Η εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης θα εφοδιάζεται με το γνωστό 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 2.000 cc, το οποίο αποδίδει 204 ίππους και 340 Nmροπή, ενώ προσφέρεται τόσο ως προσθιοκίνητο όσο και με το σύστημα τετρακίνησης Quattro. Αντίθετα, η πετρελαιοκίνητη εκδοχή προσφέρεται αποκλειστικά ως τετρακίνητη, με τον δίλιτρο TDI να αποδίδει επίσης 204 ίππους, αλλά και 400 Nm ροπή. Σε κάθε περίπτωση, οι κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των επτά σχέσεων.
Στην κορυφή της γκάμας, τοποθετείται η έκδοση SQ5 με τον υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο τρίλιτρο TFSI απόδοσης 367 ίππων και 550 Nm, που συνδυάζονται αποκλειστικά με την τετρακίνηση Quattro και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Εστιάζοντας στο νέο σύστημα υβριδικής τεχνολογίας που λανσάρει η Audi, το MHEV plus, σε αντίθεση με τα περισσότερα υβριδικά συστήματα της αγοράς προσφέρει περισσότερη κίνηση μόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Ουσιαστικά, αποτελεί από δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες, έναν στη θέση της μίζας που συνδέεται στον κινητήρα με ιμάντα (BSA) και ακόμη έναν, που ονομάζεται PTG και τοποθετείται στην έξοδο του κιβωτίου. Ο τελευταίος, είναι και ο βασικός ηλεκτροκινητήρας του συστήματος και έχει ισχύ 24 ίππων και ροπή 230 Nm. Η LFP μπαταρία έχει χωρητικότητα 1,7 kWh και εντοπίζεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η φόρτιση της γίνεται μέσω του συστήματος ανάκτησης. Μάλιστα, η ανάκτηση ενέργειας φτάνει έως 25 kW, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητά του σε πραγματικές συνθήκες.
Premium αίσθηση
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Q5 σχεδόν αμέσως θα βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, ενώ έχεις πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι οδηγοκεντρική και τα πάντα είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση. Η εργονομία είναι κορυφαία, με μοναδική εξαίρεση τη βάση στη χειρολαβή του οδηγού που βρίσκονται τοποθετημένοι μία σειρά από διακόπτες, με αποτέλεσμα να μην είναι βολικό το κλείσιμο της πόρτας. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή αίσθηση, όπως και τα φρένα παρά την παρουσία του συστήματος ανάκτησης. Η αερανάρτηση, με την οποία ήταν εφοδιασμένα τα μοντέλα που οδηγήσαμε, έχει εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και ουσιαστικά σιδερώνει όποια κακοτεχνία βρεθεί μπροστά της. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, διαφοροποιείται αυτόματα το ύψος, αλλά και η απόσβεση των αμορτισέρ. Η αλλαγή είναι εμφανής και γίνεται αμέσως αντιληπτή στην καμπίνα των επιβατών. Στο comfort έχει εξαιρετική λειτουργία, όντας άνετο, χωρίς όμως το αμάξωμα να έχει νωχελικές αντιδράσεις. Στο Dynamic διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος, έχοντας μία πιο σφικτή αίσθηση, αλλά χωρίς να μεταφέρει τον παραμικρό κραδασμό στην καμπίνα των επιβατών.
Δείτε ακόμη: Έφτασε το νέο premium SUV της Audi - Tι παίρνεις με 37.680 €;
Περνώντας στις επιμέρους εκδόσεις, η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης ξεχωρίζει για τον πολιτισμένο χαρακτήρας της. Κύριο χαρακτηριστικό του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου είναι η ελαστικότητα, έχοντας καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές. Στις μεσαίες στροφές αναδεικνύει τις αρετές του, με την σφικτή κλιμάκωση του κιβωτίου να του χαρίζει ζωντάνια. Στην πράξη διαπιστώνεις πως το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και στις μανούβρες. Επιλέγοντας το πρόγραμμα efficiency η «ηλεκτρική κίνηση» γίνεται ακόμα συχνότερη, αλλά ουσιαστικά «χαϊδεύοντας» το γκάζι. Η πετρελαιοκίνητη εκδοχή, ξεχωρίζει για την πλούσια ροπή στις μεσαίες στροφές, στοιχείο που την καθιστά ακόμα πιο ζωντανή σε σχέση με την έκδοση βενζίνης. Δεν έχει τραχεία λειτουργία, ενώ δεν περνάει θόρυβος ή κραδασμοί στην καμπίνα των επιβατών, έχοντας εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Σημειώστε, πως η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 lt/100 km, αλλά χωρίς να έχουμε κατά νου την οικονομία καυσίμου.
Όσον αφορά το SQ5, το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει είναι ο κινητήρας. Δεν έχει εκρηκτική λειτουργία, αλλά είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που καταφέρνει να εκτοξεύει το βαρύ αμάξωμα στην ευθεία. Το κιβώτιο ενισχύει την αίσθηση της εντυπωσιακής επιτάχυνσης, με τις αλλαγές να γίνονται ακαριαία. Μάλιστα, η αλλαγή μεγαλύτερης σχέσης με τέρμα γκάζι συνοδεύεται από μία μικρή…. κλωτσιά! Εξαιρετικά είναι και τα φρένα, τα οποία έχουν πολύ καλή αίσθηση και αποδεικνύονται αποτελεσματικά, επιτρέποντας σου να φρενάρεις βαθιά, σχεδόν στην είσοδο της στροφής. Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, το πρώτο που διαπιστώνεις είναι η πρόσφυση! Δύσκολα θα διαταράξεις την ισορροπημένη του συμπεριφορά στην καλή ισπανική άσφαλτο, ενώ οριακά σε βρεγμένο οδόστρωμα, θα διαπιστώσεις πως μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνάει στους πίσω τροχούς για να διορθώσει τις όποιες τάσεις υποστροφής. Παρά το αυξημένο βάρος, η ανάρτηση διαχειρίζεται άψογα τις αντιδράσεις του αμαξώματος, οι κλίσεις είναι μειωμένες, ενώ έχει εξαιρετική κατευθυντικότητα στην απότομη αλλαγή πορείας.
Ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά
Στην Audi δεν προχώρησαν σε μία μερική αναβάθμιση του Q5, αλλά σε μία ριζική και ολιστική αλλαγή του μοντέλου, το οποίο του επιτρέπει σήμερα να επανασυστηθεί στην κατηγορία, διαθέτοντας μία σειρά από χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να συνεχίσει την εμπορική του επιτυχία. Βέβαια, το τίμημα δεν είναι μικρό. Το γερμανικό SUV είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τιμή που ξεκινάει από τα 69.980 € για την SUV έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, όταν η αντίστοιχη εκδοχή στο Sportback αμάξωμα έχει τιμή εκκίνησης τα 72.980 €.