Οι βελτιωμένοι κινητήρες της Ε Class
Απενοχοποίηση με οικολογικό προφίλ
- -
- -
Premium με φυσικό αέριο
Η Mercedes-Benz εκτός των άλλων βελτίωσε και τον τετρακύλινδρο των 1,8 λίτρων με μηχανικό υπερτροφοδότη που χρησιμοποιεί μικτό καύσιμο βενζίνη και φυσικό αέριο. Η E200 NGT των 163 ίππων διαθέτει το τυπικό ρεζερβουάρ βενζίνης και τρεις μικρές δεξαμενές φυσικού αερίου που είναι τοποθετημένες στο πάτωμα και πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος και χωρούν 19,5 κιλά φυσικού αερίου. Το φυσικό αέριο έχει περίπου το μισό κόστος σε σύγκριση με τη βενζίνη ενώ από την άλλη εκπέμπει 20% λιγότερο CO2 ανά χιλιόμετρο. Χρησιμοποιώντας μόνο φυσικό αέριο η μέση κατανάλωση της Ε200 NGT φτάνει τα 5,5 κιλά αερίου ανά 100 km, ενώ σε mode βενζίνης η κατανάλωση είναι 8,1l/100km.
Ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής η Mercedes-Benz προχώρησε σε μια σημαντική αναβάθμιση των κινητήρων που εφοδιάζει τη σειρά E, που σκοπό έχει την επίτευξη ακόμη πιο μεγάλης οικονομίας σε καύσιμο. Τώρα πλέον όλα τα μοντέλα της εταιρείας δρέπουν τα οικολογικά οφέλη του πακέτου BlueEfficiency με τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης και το σύστημα start-stop. Συμπληρωματικά όλες οι αυτόματες εκδόσεις πλέον διαθέτουν το βελτιωμένο επτατάχυτο κιβώτιο 7G-Tronic Plus.
Βελτιώσεις σε ψεκασμό και καύση
Οι δύο κινητήρες διάταξης V με 6 και 8 κυλίνδρους που κινούν την Ε350 και Ε500 αντίστοιχα έχουν υποστεί γενναίες επεμβάσεις και χρησιμοποιούν την τρίτη γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού που η Mercedes έχει ονομάσει BlueDirect. Ήδη οι κινητήρες αυτοί πρωτοποθετήθηκαν στις νέες S-Class και CL και χαρακτηρίζονται από την υψηλή πίεση ψεκασμού (200bar) και τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό και καύση. Πιο συγκεκριμένα στους V6 και V8 για την έναυση του μίγματος το σύστημα MSI (Multi Spark Ignition) δημιουργεί έως και τέσσερις διαδοχικούς σπινθήρες μέσα σε χρονικό διάστημα ενός χιλιοστού του δευτερολέπτου. Για την έγχυση του καυσίμου φροντίζει η τελευταία γενιά πιεζοηλεκτρικών εγχυτήρων που επιτρέπουν έως και πέντε μικροψεκασμούς για κάθε κύκλο καύσης. Επιπλέον ο θάλαμος καύσης έχει μελετηθεί ώστε όλα τα παραπάνω υποσυστήματα να αποδίδουν μια ομοιογενή διαστρωμάτωση του μίγματος η οποία επιτρέπει τη λειτουργία σε φτωχό μίγμα σε μεγαλύτερο εύρος και υπό διαφορετικό φορτίο.
Καλύτερος V6 για την 350
O μικρός ατμοσφαιρικός V6 έχει ανασχεδιασμένο μπλοκ με την περιεχόμενη γωνία του V να έχει μειωθεί από τις 90Ο στις 60 Ογια πιο ομαλή λειτουργία και λιγότερους κραδασμούς. Επίσης διαθέτει ανασχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής αέρα. Όλα αυτά τα κάπως πολύπλοκα για τον μη μυημένο στη μηχανολογία έχουν ως αποτέλεσμα: μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και καλύτερης ποιότητας καύση.
Επί της πράξης λοιπόν ο V6 πλέον αποδίδει 306ps (από 292ps που απέδιδε παλαιότερα) και 370 Nm ροπής (από 350Nm στο παρελθόν). Παρά την αύξηση της απόδοσης η οικονομία καυσίμου βελτιώθηκε κατά 20%, νούμερο ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε ότι και ο προκάτοχος θεωρούνταν από τους οικονομικούς κινητήρες. Η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες της νέας E350 έπεσε από τα 8,5l/100km στα 6,8l/100km και αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 ελαττώθηκαν από 199g/km στα 159g/km. Η μεγαλύτερη ισχύς του κινητήρα μείωσε τον χρόνο για το 0-100km/h κατά μισό δευτερόλεπτο.
Λιγότερα κυβικά για V8
Ο V8 με τα διπλά turbo έχει μικρότερο κυβισμό και από 5,5 λίτρα πλέον κατέβηκε στα 4,6. Η ισχύς του παρά τη μείωση σε χωρητικότητα είναι 408 ίππους, 30 περισσότερους από τον προκάτοχο. Η βελτίωση στην οικονομία είναι επίσης θεαματική σε ό,τι αφορά το ποσοστό μείωσης του 17%, όμως ο χρήστης δεν θα προβληματιστεί αν το «θηρίο» έχει μέση κατανάλωση 8,9l/100km κι όχι 10,8l/100km κι ας είναι ο πιο οικονομικός για την κλάση του κινητήρας απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η υιοθέτηση του συστήματος start-stop στις E200 CDI, E220 CDI και E250 CDI, σε συνδυασμό με το βελτιωμένο 7G-Tronic Plus επέφεραν μείωση στην κατανάλωση που αγγίζει το 16%, είδηση που περισσότερο αφορά του οδηγούς ταξί που ενδεχομένως να αποκτήσουν κάποια από τις πετρελαιοκίνητες της σειράς Ε. Αντίστοιχα και οι τετρακύλινδρες Ε200 και Ε250 λόγω του 7τάχυτου έχουν μεγαλύτερη οικονομία σε βενζίνη που φτάνει το 15%.
Με E500 στην Autobahn
Δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία να οδηγήσεις μία όποια 500άρα Mercedes στο φυσικό της περιβάλλον που δεν είναι άλλο από τις Γερμανικές Autobahn. Αναχωρώντας από το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης προς το νότο και τους αμπελώνες του Kaiserslautern δεν ψάξαμε να δούμε αν στο trip computer επιβεβαιώνονταν οι κόποι των μηχανικών. Όχι δεν διαπιστώσαμε αν η μέση κατανάλωση μειώθηκε κατά 17% αλλά αρκεστήκαμε στο να εξακριβώσουμε αν τα λιγότερα κυβικά είναι πιο αποδοτικά σε ισχύ και …γκάζι. Και από το δεύτερο η E500 έχει πολύ. Είναι πολύ ενδιαφέρον να έχεις στα χέρια σου ένα μοντέλο με ροπή 600Nm που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1800rpm. Τι σημαίνει αυτό; Ρωμαλέες επιταχύνσεις με όποια σχέση κι αν έχεις ξεχάσει στο κιβώτιο και ταχύτητες που, Autobahn επιτρέποντος, τις αναγνωρίζεις στο κοντέρ σου, χωρίς όμως να δίνεις λογαριασμό. Ένα βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και από τα 130km/h, η E500 εκτοξεύεται στα 250km/h. Το μηχανοστάσιο μουγκρίζει στο kick down αλλά κατόπιν όλα υλοποιούνται με μια βελούδινη απλότητα. Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας αποτελούν άγρυπνο φρουρό, σημαίνοντας συναγερμό για βραδυπορούν προπορευόμενο όχημα και επαναφέρουν στην πορεία τον ξεχασμένο οδηγό που θα υπερβεί τα όρια της λωρίδας του χωρίς να ανάψει φλας. Θα ήταν απρέπεια να αναφερθούμε σε θέματα ποιότητας καθώς το σύνολο μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό σε θέματα συναρμογής ή υλικών κατασκευής, ενώ η κύλιση είναι υποδειγματική ανεξάρτητα αν κινείσαι με 140 ή 200 στο κοντέρ.