Fiat Panda 0.9 TwinAir & 1.3 M-Jet
Περισσότερο Panda σε τιμή… Panda: το νέο μικρό της Fiat έγινε πιο μοντέρνο, πιο ευρύχωρο και ήρθε για να διατηρήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας
- -
- -
με μια ματιά
Η 3η γενιά του Panda μεγάλωσε ελαφρώς, έγινε πιο μοντέρνο και απέκτησε τους πιο σύγχρονους μικρούς κινητήρες της Fiat.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρες TwinAir – Multijet
- Άνεση – ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Διάκοσμος καμπίνας
ξυνά
- Θόρυβος κινητήρων στην καμπίνα
Panda eco
"ECO" mode
Ο κινητήρας 0.9 TwinAir Turbo 85 HP διαθέτει τη δυνατότητα μιας επιλογής “οικολογικής λειτουργίας”, με το πάτημα του μπουτόν "ECO" στο ταμπλό. Η ενεργοποίησή του επεμβαίνει στη χαρτογράφηση του κινητήρα και μειώνει τη ροπή κατά 45 Nm (από 145 στα 100 Nm), για πιο ομαλή οδήγηση και αυξημένη οικονομία καυσίμου.
eco:Drive
Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή eco:Drive, που είναι διαθέσιμη δωρεάν για download από το website της Fiat (www.fiat.com/ecoDrive) και συνδυάζεται με το σύστημα Blue&Me, ο οδηγός μπορεί να συλλέξει τις δικές του οδηγικές πληροφορίες και να τις αποθηκεύσει σε μια συσκευή USB. Όταν το USB τοποθετηθεί στο προσωπικό του PC, το σύστημα eco:Drive στέλνει τις πληροφορίες στο server της Fiat, o οποίος υπολογίζει το σκορ οικονομίας του οδηγού και του προτείνει συμβουλές για να βελτιώσει το οικονομικό στιλ οδήγησής του.
Το Panda 2ης γενιάς ήταν για τη Fiat το μεγάλο στοίχημα. Όταν έβλεπε τα φώτα της δημοσιότητας, πίσω στο 2003, τα οικονομικά του ιταλικού γκρουπ δεν ήταν στα καλύτερά τους. Τελικά, το Panda αποδείχτηκε λύρα 100 για τους Ιταλούς, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εντυπωσιακή ανάκαμψή τους. Σήμερα, η Fiat βρίσκεται και πάλι σε θέση ισχύος, έχοντας εξαγοράσει σχεδόν το 60% της Chrysler και έχει περάσει για τα καλά στην αντεπίθεση, εξελίσσοντας συνεχώς τεχνολογικές καινοτομίες και μοντέλα που χτυπάνε στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς. Ένα από αυτά είναι και το νέο Panda, που οδηγήσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και που στόχο έχει να διατηρήσει τη Fiat στην ηγετική θέση που έχει στην κατηγορία.
Μεγαλύτερο… μικρό
Αυτό που σε εντυπωσιάζει την πρώτη φορά που το βλέπεις, είναι η σχεδίαση μέσα κι έξω που ακολουθεί το μοτίβο του στρογγυλεμένου… τετράγωνου. Για μια ακόμη φορά οι Ιταλοί στιλίστες επιβεβαίωσαν τη φήμη που τους συνοδεύει, δημιουργώντας ένα σχήμα μοντέρνο, που δανείζεται στοιχεία από τα Panda του παρελθόντος αλλά καταφέρνει και έχει τη δική του, ξεχωριστή ταυτότητα.
Στις φωτογραφίες, το Panda 3ης γενιάς δείχνει μεγαλύτερο από το προηγούμενο, αίσθηση που επαληθεύεται από τη μεζούρα: μήκος 3.653 mm (+ 115), πλάτος 1.643 mm (+ 65) και ύψος 1.551 mm (+ 9). Ωφελημένος είναι ο χώρος για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν ελαφρώς περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι. Μεγαλύτερο είναι το κέρδος στο πορτμπαγκάζ, το οποίο μεγάλωσε κατά 20 lt περίπου φτάνοντας πλέον στα 225. Αν μάλιστα διαλέξεις το συρόμενο πίσω κάθισμα από τη μακροσκελή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, τότε μπορείς να τον αυξάνεις μέχρι τα 260 lt όποτε παρίσταται ανάγκη. Σε κάθε περίπτωση, με την αναδίπλωση της πλάτης η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 870. Στις στάνταρ εκδόσεις η πλάτη είναι ενιαία και μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε 4θέσια και 5θέσια διαμόρφωση, ενώ με έξτρα χρέωση μπορείς να παραγγείλεις διαιρούμενη πλάτη κατά 50:50 ή 60:40.
Εμπρός, οδηγός και συνοδηγός έχουν περισσότερο αέρα ανάμεσά τους, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι πολύ περισσότερες από πριν. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τα χνάρια της πρώτης γενιάς Panda, συνδυάζοντας στιλ και χρηστικότητα, ενώ κάποια πρακτικά στοιχεία όπως η ψηλή θέση οδήγησης και ο τοποθετημένος ψηλά στην κονσόλα επιλογέας του κιβωτίου, έχουν μεταφερθεί από τη 2η γενιά. Ένα από τα σχεδιαστικά highlight είναι και η φαρδιά λαβή του χειροφρένου. Τα υλικά είναι παντού σκληρά – ως είθισται στην κατηγορία – ικανοποιητικής ποιότητας, με τη χρωματιστή φάσα στο ταμπλό να συμβάλλει στον ευχάριστο διάκοσμο. Και όσο για χρώμα, άλλο τίποτα: είναι τόσοι πολλοί οι προσφερόμενοι συνδυασμοί για τις εσωτερικές επενδύσεις που είναι βέβαιο πως το γυναικείο φύλο θα κάνει πάρτυ. Οι… αρσενικοί θα εκτιμήσουν περισσότερο στοιχεία όπως το προαιρετικό σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Blue&MeTM, που περιλαμβάνει hands-free με Bluetooth®, εντολές με αναγνώριση φωνής, θύρα USB, MP3 player, SMS και, κατόπιν επιλογής, το σύστημα πλοήγησης "Blue&Me TomTom2 LIVE".
Panda σημείο αναφοράς σε άνεση
Το Panda 2ης γενιάς δεν έθεσε απλώς νέα στάνταρ στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, αλλά αποτελεί μέχρι και σήμερα το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Το νέο μοντέλο συνεχίζει την παράδοση, ενώ την ίδια στιγμή παρουσιάζεται βελτιωμένο σε οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλία, με την ελαφρώς πιο σφιxτή ρύθμισή της να έχει μειώσει τις κλίσεις στις στροφές. Ακόμη κι αν το πιέσεις σε στροφιλίκι, το μικρό Fiat δεν χάνει την φιλικότητά του. Προσφέρει αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας και το μόνο που μαρτυρά πως δεν σχεδιάστηκε για τέτοια χρήση, είναι το έντονο σπινιάρισμα του εμπρός εσωτερικού (προς τη στροφή) τροχού. Σύμμαχοί σου σε κάθε περίπτωση είναι το τιμόνι με το σωστό βάρος, ο μαλακός επιλογέας του 5τάχυτου κιβωτίου και τα δυνατά φρένα. Στην πόλη, εκτός από άνετο το Panda είναι και πολύ ευέλικτο, ενώ η λειτουργία "City" ελαφραίνει το τιμόνι (σε ταχύτητες έως 35 km/h) και κάνει παιχνίδι την οδήγηση και το παρκάρισμα. Το ESP είναι προαιρετικά διαθέσιμο από τον Μάρτη 2012 και μετά (χρέωση 350 ευρώ), ενώ από τον Οκτώβριο 2012 θα μπορείς να παραγγείλεις το Panda σου με το σύστημα πέδησης LSCM (Low Speed Collision Mitigation), το οποίο μπορεί σε ταχύτητες έως 30 km/h να ανιχνεύσει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και να το φρενάρει αυτόματα.
Τρεις είναι οι κινητήρες που περιλαμβάνει η γκάμα στο λανσάρισμα του μοντέλου: ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.2 των 69 ίππων, ο "International Engine of the Year 2011" 0.9 TwinAir των 85 ίππων και ο diesel 1.3 Multijet II με τους 75 ίππους (από Μάιο 2012 προστίθεται ο ατμοσφαιρικός TwinAir των 65 ίππων). Οι TwinAir και Multijet, που οδήγησα στους δρόμους της Κηφισιάς και του Διονύσου, διαθέτουν στάνταρ σύστημα Start&Stop και διακρίνονται για τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Ο 2κύλινδρος TwinAir είναι ψυχωμένος στις μεσαίες - υψηλές στροφές και είναι η επιλογή μονόδρομος αν ζητάς επιδόσεις και σπορ χαρακτήρα (0-100 km/h σε 11,2 sec). Ο Mutijet, από την άλλη, μπορεί στα νούμερα να υπολείπεται ελαφρώς (0-100 km/h σε 12,8 sec), αλλά προσφέρει περισσότερη ροπή χαμηλά, ομαλότερη λειτουργία και ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Panda. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, ο θόρυβος του μοτέρ διαπερνά την ηχομόνωση και γίνεται αισθητός στην καμπίνα, αλλά αυτό είναι και το μοναδικό σημείο που επιδέχεται κριτικής στο νέο Panda. Αυτό που αναμφίβολα δεν επιδέχεται κριτικής, είναι η ευκολία απόκτησης: τόσο λόγω των τιμών που αυξήθηκαν ελάχιστα, όσο και χάρη στα προνομιακά προγράμματα χρηματοδότησης της FGA Bank (δες περισσότερα εδώ).
Δες εδώ αναλυτικά όλη τη γκάμα του νέου Fiat Panda
συμπέρασμα
Το νέο Panda διατηρεί τα στοιχεία που έκαναν ιδιαίτερα δημοφιλές το προηγούμενο μοντέλο, προσθέτοντας τη μοντέρνα σχεδίαση, τους βελτιωμένους χώρους και τους σύγχρονους κινητήρες. Δεν χρειάζεται λοιπόν να έχεις μαντικές ικανότητες για να καταλάβεις πως έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη best seller της Fiat.