Honda Civic 1.4 στην Ελλάδα

Το δύσκολο ελληνικό τερέν αναδεικνύει τον άριστο οδηγικό του χαρακτήρα

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή127 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η 9η γενιά του Civic, στην αποκλειστικά 5θυρη έκδοση hatchback και με τον 1.400άρη κινητήρα, εξελιγμένη γύρω από τα ευρωπαϊκά “θέλω”.

γλυκά
  • Κατανάλωση – εκπομπές CO2
  • Κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση – λειτουργία ανάρτησης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρακτικότητα
ξυνά
  • Εσωτερικό ύψος στις εκδόσεις με πανοραμική ηλιοροφή
  • Στήριξη μηρών στο πίσω κάθισμα

Η διάθεση του νέου Honda Civic στην Ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει και το gocar.gr πήρε μια ακόμη οδηγική γεύση, την πρώτη στους ελληνικούς δρόμους. Πρώτη στην Ελλάδα, μιας και το Civic 9ης γενιάς το είχα οδηγήσει τον Δεκέμβρη στο εξωτερικό (περισσότερα εδώ). Η... ελληνική εμπειρία απλώς επιβεβαίωσε την άριστη εικόνα που σχημάτισα την προηγούμενη φορά. Τα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς ουσιαστικά περιορίζουν το ενδιαφέρον στον κινητήρα 1.4, αφήνοντας τον 1.8 και - πολύ περισσότερο - τον 2.2 diesel μάλλον στα αζήτητα. Έτσι, επέλεξα να οδηγήσω το 1.400άρι.

Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής περιελάμβανε αποκλειστικά εθνικό δρόμο, με κατεύθυνση το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας όπου και έγινε η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στους Έλληνες δημοσιογράφους. Μέχρι να παρκάρω κοντά σε ένα εκ των Mirage 2000-5 της 114 Πτέρυγας Μάχης, τα στοιχεία που ξεχώρισαν στο νέο Civic ήταν η σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση, η πολύ μεγάλη οικονομία καυσίμου που κατέγραψε το trip computer (6,8 lt/100 km) με νορμάλ ταχύτητα ταξιδιού, η ευχάριστη ατμόσφαιρα της αναβαθμισμένης ποιοτικά και σχεδιαστικά καμπίνας και ο εξαιρετικός επιλογέας του κιβωτίου. Ειδικά το τελευταίο θα το εκτιμήσεις ιδιαίτερα αν προσπαθήσεις να κινηθείς με ταχύτητες σταθερά άνω των 140 km/h, μιας και οι 100 ίπποι δεν φτάνουν από μόνοι τους. Βλέπεις, τα 1.200 κιλά είναι λίγο ζόρικα, οπότε η εκμετάλλευση και της τελευταίας σπιθαμής ροπής μέσω του κιβωτίου των 6 κοντών (ευτυχώς) σχέσεων και οι συχνές επισκέψεις του γκαζιού στη μοκέτα, επιβάλλονται – χωρίς πάντως να εκτινάσσουν αναλόγως την κατανάλωση.

Αφήνοντας την Τανάγρα και οδηγώντας στο προκλητικό στροφιλίκι προς Άγιο Μηνά, το Civic έβγαλε στην επιφάνεια την πλαισιάρα του. Ζητώ συγνώμη για τον υπερθετικό, αλλά οι Ιάπωνες αυτή τη φορά έκαναν θαύματα – έστω κι αν τους πήρε 40 χρόνια! Τις περισσότερες φορές τα κατάφερναν στην άνεση αλλά τα χάλαγαν στην οδηγική ευχαρίστηση, με εξαίρεση στην 8η γενιά του Civic όπου τα πράγματα ήρθαν τούμπα: το κράτημα και η οδηγική αίσθηση ήταν για σεμινάριο, αλλά η άνεση μόνο σε οικογενειακό αυτοκίνητο δεν ταίριαζε. Το νέο Civic ικανοποιεί τις οδηγικές ορέξεις του πλέον απαιτητικού οδηγού χωρίς να ταλαιπωρεί την υπόλοιπη οικογένεια. Οι κλίσεις στις στροφές είναι ανεπαίσθητες, το εμπρός μέρος ακολουθεί σχεδόν πάντα πιστά την τροχιά που δείχνει το τιμόνι και το πίσω μέρος συμμετέχει όσο χρειάζεται, με την προϋπόθεση ότι το έχεις “απασφαλίσει” πατώντας το κουμπάκι που απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VSA). Την ίδια στιγμή, η ανάρτηση απορροφά υποδειγματικά σαμαράκια και λακκούβες, έχοντας μάλιστα ήσυχη και ποιοτική λειτουργία. Βροντερό παρών και από τα δυνατά φρένα, κάθε φορά που τα χρειάζεσαι. Το μόνο που λείπει για να χαρακτηριστεί τέλεια η συνταγή, είναι καμιά 20αριά άλογα στις ανηφοριές και στις προσπεράσεις σε επαρχιακό δίκτυο. Κύριοι στη Honda, τι θα λέγατε για ένα τουρμπάκι, ίσως στο facelift; Οι απαιτητικοί, ας αρχίσουν από τώρα τις προσευχές. Οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι, κάντε αύριο κιόλας μια βόλτα στις εκθέσεις Honda: το νέο Civic είναι καλύτερο, πλουσιότερα εξοπλισμένο, έχει χαμηλά πάγια έξοδα και σημαντικά μειωμένες τιμές. Τι άλλο να ζητήσεις σε εποχές κρίσης;

 

Περισσότερα για το νέο Civic (χώροι, ποιότητα, τεχνολογία κλπ) διάβασε ΕΔΩ

Δες ΕΔΩ όλες τις εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού, τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατέβασε ΕΔΩ το έντυπο του νέου Civic

Κλείσε ΕΔΩ ένα test drive

συμπέρασμα

Τον πρώτο λόγο στη γκάμα του νέου Civic έχει η έκδοση 1.4 των 100 ίππων που μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά έχει αρκετό νεύρο χάρη στο κοντό κιβώτιο και διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση και τα λογικά πάγια έξοδα. Οδηγικά παίζει ανάμεσα στα 3 κορυφαία της κατηγορίας, ενώ ο πλουσιότατος στάνταρ εξοπλισμός συνοδεύεται από μια αρκετά δελεαστική τιμή.

VIDEOS

Honda Civic 2012-GR

Honda Civic MY12 spot

2012 Honda Civic 5-Door

New 2012 Honda Civic (Euro-spec)

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...